
Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.

Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat

Patagónia Motoros Kalandtúra - Cél a világ vége!

2026.02.07.
2026.02.21. (15 nap)
2025.07.31. 00:00.
3 / 14 fő (össz. 2 motorral)
A túrára még lehet jelentkezni.
A TÚRA IDŐPONTJA MÉG NEM VÉGLEGES, NÉHÁNY NAPOT MÉG VÁLTOZHAT AZ AKTUÁLIS MENETRENDNEK MEGFELELŐEN!!

PATAGÓNIA MOTOROS KALANDTÚRA
- CÉL A VILÁG VÉGE!
Dél-Amerika legszebb - a turista útvonalaktól távolabb eső - vidékein vezet végig motoros kalandtúránk. Chile és Argentína természeti csodái, a különleges környezet, a civilizációtól elzárt területek adják azt a bizonyos kalandfaktort. A „világ végéig” lemotorozva csodás élményeket gyűjthetünk, kényelmünkről pedig egy kísérőautó gondoskodik a túra folyamán. Vállalkozó kedvű motorosok jelentkezését várjuk, akik szívesen kiszakadnának a mókuskerékből egy izgalmas, életre szóló motoros kaland kedvéért.
Látnivalók: Argentin-tóvidék / Carreterra Austral / National Route 40 / Queulat Nemzeti Park / Los Galcieres Nemzeti Park / Perito Moreno gleccser / Torres del Paine Nemzeti Park / Magellán-szoros /
PROGRAM RÖVIDEN:
Repülés Chilébe, majd belső járattal Osornoba. Az első motoros napon átlépünk Argentínába és megérkezünk az Argentin-tóvidékre. Az ország legszebb panorámaútján, a norvég fjordvidéket idéző, lenyűgöző természetvédelmi területek kanyargós útjain haladunk motorjainkkal, miközben kristálytiszta vizű gleccsertavakban, ciprus erdőkben és távoli, hóval borított hegycsúcsokban gyönyörködhetünk. Este megismerkedhetünk Argentína egyik „legédesebb” városával. A németek által épített alpesi stílusú Bariloche az ország csokoládé-fővárosa: egymást érik a cukrászdák, a pultokon halmokban állnak a különféle tradicionális édességek, helyben készült fagylaltok és sütemények.

Másnap a Campanario-hegy lábához gurulunk. Rövid liftezéssel elérjük a kilátópontot, ahonnan a National Geographic összesített toplistája szerint a földkerekség tíz legszebb panorámájának egyike látható. Az elénk táruló látvány valóban páratlan, a korábban körbemotorozott félszigetek és tavak, a háttérben pedig Észak-Patagónia csipkés, hóval borított hegyei tornyosulnak. A nap további részében a legendás 40-es úton (National Route 40) motorozunk déli irányba.

Észak-Patagónia, a hatalmas területű farmok, „Butch Cassidy és a Sundance kölyök” hazája. A Los Alerces Nemzeti Parkon motorozunk délnek. Ezt követően Argentínából egy olyan határátkelőn térünk vissza Chilébe, amely legalább olyan káprázatos környezetben kapott helyet, mint a korábbi. Úticélunk Futaleufú kedves kisvárosa.
Tovább indulunk főként murvás úton Patagónia belseje felé, amely gyönyörű tájakat rejt. Meredek fjordok, bővizű folyók, örökzöld erdők, tündöklő gleccserek és kétezer méternél magasabb vulkánok jellemzik a vidéket. Nagyon kis forgalom mellett, néha vízmosásokon átkelve egy újabb legendás úton (Carretera Austral - Route 7, az 1200 kilométer hosszú utat csak 1988-ban nyitották meg; addig az általa összekapcsolt, teljesen elzárt falvakat csak a tenger felől lehetett megközelíteni) jutunk el Puyuguapi kikötőjébe. A következő napon folytatjuk utazásunkat a Puyuhuapi fjord partján, ahol a Top Gear legendás műsorvezetői is autóztak a Patagónia Special útifilmben. Újra murvás utakon motorozva, olyan erdőségen vezet keresztül utunk, amelyben Földünk legnagyobb ciprusai élnek, és ahol szinte a Jurassic Park című mozifilm dzsungelében érezhetjük magunkat.

Napközben megnézzük a lenyűgöző Ventisquero Colgante függő gleccsert. Hamarosan elérjük újra Carratera Austral keskeny és szerpentinekkel teli, aszfaltozott országútját, amin déli irányban haladunk tovább Coyhaquie városába, ahol egy éjszakát töltünk. Magunk mögött hagyjuk az örökzöld erdőket, átlépünk Argentínába, újra elérjük a híres 40-es Országutat.
Ezen a túrán újdonság lesz, hogy elkanyarodunk Argentína keleti partjai felé és megközelítjük a Dél-Atlanti-óceán partvidékét, hogy egy éjszakát töltsünk a Gallegos folyó és a Rio Chico összefolásánál és a Dél-Atlanti-óceánba ömlésénél Rio Gallegosban. Másnap aztán élesen visszakanyarodjunk a belső vidékek felé, és a végtelen pampákon motorozunk El Calafate felé.

Pihenő nap: El Calafateban két éjszakát töltünk, így ezt a napot lazára vesszük. Egész napos kirándulásra indulunk a Los Glaciares Nemzeti Park (mely az UNESCO Világörökség része) területén. El Calafate kisvárosából az Abajo de Las Sombras öbölbe gurulunk el, ahol egy kis kikötőben hajóra szállunk. Közel egy órát hajózunk a Lago Ricotó víztükrén, amely közvetlenül a Perito Moreno gleccser 60 m magas, gigantikus jégfala előtt terül el. A Moreno gleccser méretei átláthatatlanok, csak a szélessége 4 km, a hossza legalább 250 km. Ennek ellenére ez a hatalmas jégfolyam csupán egy abból a 47 óriási gleccserből, amik a Patagóniai kontinentális-jégmezőből indulnak el. A Moreno gleccser a világon egyedüliként dacol a globális felmelegedéssel és kiterjedése ma is növekszik, naponta mintegy 30 centiméterrel. A hajókirándulás során egészen közelről láthatjuk a gleccsert, de felkeresünk egy látogatóközpontot is, ahol kiépített sétautakról, közvetlen közelről is megcsodálhatjuk a Moreno gleccser hatalmas jégfalát. A délutáni órákban az erős napsugárázás hatására menetrendszerűen háztömbnyi, átlagosan 60 méter magas jégtömbök szakadnak le óriási robajjal a gleccser előtti tóba; a jelenség nem mindennapi látvánnyal bír. A késő délutáni órákban motorozunk vissza szállásunkra.

Újra a végtelennek tűnő pampákon motorozunk dél felé. Argentínából ismét átlépünk Chilébe, hogy végigmotorozzunk tátott szájjal a világhíres Torres del Paine Nemzeti Parkon, Chile és egész Patagónia egyik legszebb vidékén. A 181.000 hektáros, az UNESCO által is védett park a világ egyik legattraktívabb hegységét foglalja magába, ahol tiszta időben szinte bárhonnan lélegzetelállító a panoráma. A Torres del Paine mintha a hegymászók és fotósok megvalósult álma volna, kevés lenyűgözőbb természeti látnivaló van a földkerekségen. Utunk során többször megpihenünk és több kisebb sétát is teszünk, a legszebb kilátópontokhoz. Az esti órákban érkezünk meg Puerto Natalesbe. A kisváros Dél-Patagónia egyik legszebb települése, havas hegycsúcsokkal körbevéve fekszik egy fjord partján.
Az utolsó motoros napon Patagónia legdélebbi tájait átszelve motorozunk a Magellán-szoroshoz, amely természetes határt képez Patagónia és a Tűzföld hatalmas szigete között. Punta Arenas városába érkezve leadjuk járműveinket. Rövid sétát teszünk a szoros partján, majd megtartjuk a záróbulit.
A hazautazást egy belső járattal kezdjük Santiagoba, Chile fővárosába. Ha a repülő menetrendje úgy adja ki, akkor megalszunk egyet itt, majd az éjszakai pihenés után jöhet a repülés Európába.

Aki vállalkozik erre a kalandtúrára, az korábban sosem tapasztalt élményekre számíthat. Dél-Amerika legszebb vidékein, sokszor az aszfaltutat elhagyva fogunk nemzeti parkokon átmotorozni és izgalmas kalandokat átélni. Korábbi túránk tapasztalatait figyelembevéve, a legjobb útvonalat raktuk össze rutinos túramotoros társainknak. Chile és Argentína határán fogunk többször átkelni, hogy maximalizáljuk az élményfaktort. Várunk minden kalandra éhes motoros barátunkat!
Korábbi túráink: 2017 2024
INFOVONAL
>> +36 30 6262169, +36 20 441 2020 <<
info@rhinotours.hu
A részletes programot a jelentkezőknek, a túra előtt külön emailben küldjük el.
A túrát min. 8 motoros résztvevő esetén indítjuk el.
A túra tervezett hossza: 3500 km
A tervezett útvonal, melytől eltérés lehetséges:


5. Nehézségi fok: Ez a szint a hosszú, több mint 6 napos túrákra vonatkozik. Itt rengeteg kanyarral, magas hegyekkel, kifejezetten nehéz útvonalakkal, esetleg offroad szakaszokkal találkozunk. A motorozás nagy távolságok miatt folyamatos koncentrációt igényel, ezeket a túrák a képzett, kitartó, nagyon tapasztalt túrázóinknak ajánljuk.
Ha további információra van szükséged a jelentkezésedhez, bátran hívd fel infóvonalunkat, túravezetőink megválaszolják minden kérdésedet!
TÚRAVEZETŐI CSAPATUNK
Szimi és Zomax


RÉSZVÉTELI DÍJ
MOTOROS (kétágyas szobában): 12990 Euro/fő
UTAS MOTORON (kétágyas szobában): 10990 Euro/fő
MOTOROS (egyágyas szobában): 14990 Euro/fő
UTAS KISÉRŐAUTÓBAN (kétágyas szobában): 11490 Euro/fő (limitált helyek, jelentkezés emailben)
A RÉSZVÉTELI DÍJ TARTALMAZZA:
- szállásokat reggelivel, helyi jellegnek megfelelő, lehetőség szerint minőségi szállodákban és vendégházakban
- 1 napos dirt vezetéstechnikai tréning árát
- Repülőjegyeket, reptéri illetékeket (500.000 forintig)
- Alap kategóriás motorok bérleti díját, alap biztosítást és motorhoz tartozó határátlépési illetékeket
- Kísérőautó szolgáltatás, csomagszállítást költségét
- Nemzeti park belépőket:Ventisquero Colgante függő gleccser, Los Glaciares,Torres del Paine
- A reptéri transzfereket Osornoban és
Punta Arenasban
- A túravezetés költségeit
- A motoros túra szervezési költségeit
A RÉSZVÉTELI DÍJ NEM TARTALMAZZA:
- Extra kategóriás motorok felárát és a kauciót
- Repülőjegyek és illetékek 500.000 forint feletti részét
- A poggyász- és balesetbiztosítást, és sztorno biztosítást
- A személyes kiadásokat
- Los Glaciares NP/ Perito Moreno gleccser hajókirándulás árát
- Egyéb esetleges fakultatív programok árait
- Az ebédeket, vacsorákat és az italfogyasztást
- minden egyebet, ami nincs felsorolva, hogy taralmazza.
FIGYELEM!!! Kétágyas elhelyezés csak akkor lehetséges, ha páros számú igény érkezik rá! Amennyiben páratlan igény érkezik, úgy az időben utolsó jelentkező csak egyágyas elhelyezéssel, és az annak megfelelő felárral tud résztvenni a túrán!
>>> A szállásoknál erős hangsúly van a helyi jellegen, hiszen olyan isten háta mögötti kisvárosokban járunk majd, ahol nem nagyon tudunk válogatni a lehetőségek közül.
Repülőjegy és repülőtéri illeték:
Az árak tájékoztató jellegűek, tényleges foglaláskor tudjuk véglegesíteni őket! A részvételi dij 500.000 forintig tartalmazza a költségeket.
A tavalyi tapasztalatok alapján kb:
Ø Budapest-Santiago De Chile – Budapest repülőjegy: kb. 500.000-600.000ft között
Ø Belső Járatok: Santiago-Osorno / Punta Arenas - Santiago
repülőjegy: kb. 300.000ft
Ø Repülőtéri illeték: kb. 80.000ft
Motorbérlés:
Jelenleg elérhető motorok (a képek csak illusztrációk!):
BMW F750/800GS - 500€ felár

BMW R1250/1300GS - 1000€ felár

A bérleti díj tartalmazza:
Kötelező biztosítást és a határátlépési illetékeket Chile területére, biztosítás a motorkerékpárra
(tartozékok nélkül) – 5000USD önrésszel
FIZETÉSI FELTÉTELEK
A
részvételi díjat EURÓBAN tudod kiegyenlíteni. (Forintos számláról is lehet ide utalni)
RHINO
TOURS MOTOROS EGYESÜLET
OTP
BANK NYRT.
EURO számlaszám:
11763031-36766880-00000000
IBAN:
HU47 1176 3031 3676 6880 0000 0000
SWIFT
(BIC) kód: OTPVHUHB
Kérjük,
hogy a közlemény rovatba írd be: neved,
TÁMOGATÁS VK 679.
Köszönjük szépen!




.png?sbts=1752782569)

.png?sbts=1752782569)

.png?sbts=1752782569)
www.motoroskonyv.hu
Motoros könyvek - hasznos tippek, tapasztalatok, különleges útvonalak, vezetéstechnikai tanácsok.