Wilbers WESA tényleges javulás

Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Szeder Zozo véleményezte a motoros telefontöltőt

A Rhino Tours Isztria gyöngyszemeit bemotorozó előző heti túráján, mint túravezető teszteltem a Moto Charge Bar telefontartót (motochargebar.hu).
E.Sz.T. Erősen Szubjektív Teszt

A tervezettnél hosszabb ideig használtam a BMW F850GS modelljét ebben a túraszezonban. Túl vagyok 10 000 kilométeren, így közre adhatom a tapasztalataimat. Sokan kérdeztétek, hogy milyen a gép, ezért most röviden leírom. Fontos látni, hogy a véleményemet, mint túravezető fogalmazom meg, aki sokat megy és mindegy, hogy retek szar idő vagy pompás napsütés van.
Telefon rögzítése és töltése motoron

A telefon vagy navigáció rögzítése és töltése a motoron alapvető fontosságú egy motoros túrázónak! Pláne akkor, ha túravezetőként mindennek tökéletesen kell klappolni, semmilyen körülmények között nem veszíthedet szem elől az útvonalat. Nemrégiben került a kezeink közé egy ígéretes konzol, ami amellett, hogy igényes és szép kidolgozású, még magyar termék is! Elkezdtem hát használni, és nagyon reménykedtem benne, hogy tényleg olyan jó is, mint amilyen jónak látszik!
Összehasonlító teszt
Májusban már kétszer is jártam az új túravezetői motorunkkal az Adrián.
Összesen 3200 kilométert motoroztam, ebből közel 1200 kilométert autópályán. Volt napsütés, volt eső.
187cm magas vagyok, szeretem ha jó a szélvédelem a motoromon. Kevésbé fárasztóak a hazautak, komfortosabb a motorozás, jobban tudok koncentrálni.
Erősen szubjektív teszt (E.SZ.T.)

Egész szezonos tartósteszt a Kawasaki Magyarország által biztosított Versys 1000-rel. A járvány miatt sajnos nem úgy sikerült az év, ahogy terveztük, de nyolc túra, és közel 15.000 kilométer azért csak összejött együtt. Volt ebben párszáz kilométeres hazai gurulás, és többezres Alpok-kaland is, az Adriától a Stelvio-ig. Ebben a cikkben kevésbé a száraz technikai paraméterekre fókuszálok, mint inkább a tapasztalatokra, és hogy milyen is a Versys 1000-rel motorozni.
Continental, a vezetésbiztonság szakértője

Április végén vettük át az új túravezetői motorunkat, egy BMW R1250GS Adventure-t. Az első utunk a Kékhold gumiszerelő műhelyébe vezetett és egy új Continental Trail Attack2 gumigarnitúra került fel a gépre. A következő sorozatban a tapasztalataimat osztom meg a gumiról. Mivel túravezetői motorról van szó, elég sokat használjuk (nem csak napsütésben, tapadós aszfalton). Gyakran autópályázunk vele, mert ez is benne van a pakliban. Lássuk hát a mi történt az első két hónapban.
Yamaha Tracer 900GT

A szélvédelem éppen elég, és mivel a menetszelet nagyrészt oldalra tolja, 200 felett is simán lehet egyenes derékkal motorozni. A tempomatnak hála a horvát tengerpartra az autópálya könnyed elfoglaltság. Azonban a Tracer 900GT igazán a szerpentineken van otthon. Megpakolva is könnyen terelhető, jól fekszi a kanyarokat, szépen visszajelzi a tapadást és ezért nem kell sokat beáldozni a pontos irányíthatóságból.
Trilobite Probut X-Factor motoros farmer

A választásom a cseh gyártó Probut X-Factor nadrágjára esett három extra miatt. Oldalzseb fetisiszta vagyok és ezen van oldalzseb. A hátsó lábszáron vannak fényvisszaverő csíkok és én látszódni is nagyon szeretek. A harmadik a vízálló bélés, ami nem csak a nedvességtől, hanem a hidegtől is megvéd. További jó pont, hogy a nadrágban található protektorokat a minőségéről híres angol Forcefield gyártotta.
Az igazi LIKE mágnes

És 15 évvel később ott ülők egy Indian Scout nyergében. Tágra nyílt szemekkel csodálom a formáját és a „logóorgiát”. Bizony az amerikai mérnökök nem hagytak szabad felületet a motoron. Bárhonnan közelítesz, egy Indian logó emlékeztet a LEGENDÁRA.
Kawasaki Z1000SX

Új kedvencet találtam, a neve Z1000SX. Nagyon örülök, hogy kipróbáltam, kár lett volna kihagyni. Ez a motor olyan sokoldalú, hogy az már majdnem gömb, egyértelműen „kéne kategória”, de csakis ezekkel a formás, színre fújt dobozokkal együtt.
Bukósisak teszt by Kri-X

Nem elég, hogy kényelmes és felnyitható legyen, a mai trendnek és közlekedési szokásokhoz igazodva láthatónak is kell lennie egy bukósisaknak. Nagyjából ez volt az elképzelésem, amikor nekifogtam az új bukósisakom kiválasztásának.
Minden zöld

Végre eljött a tavasz, a természet új életre kelt, minden kizöldült. Az ismerős szürke táj egy csapásra olyan lett, mintha valaki kiszínezte volna. A Kawasaki is bezöldült: a Versys 1000-ből ismét kapható lime színváltozat.
Erősen szubjektív teszt (E.Sz.T.)

A Yamaha ismét jó volt hozzánk és meglepett minket egy lehetőséggel, hogy a megújult patinás túracirkálójukat egy túra erejéig tesztre foghatjuk. Örömmel éltünk is a lehetőséggel és az alábbiakban osztjuk meg a kétnapos gurulás alatt szerzett tapasztalatainkat.
Erősen szubjektív teszt

A Yamahától tesztre kapott kék MT-10 le sem tagadhatná rokonságát a Transformers ősökkel. Az aktuális naked-streetfighter divatot felpörgetve, egy extrém formavilágú motort alkotott a japán márka.
Végre egy japán naked, amely kis fantáziával és néhány jól megtervezett extrával túramotorrá alakítható.
Navigáció motorosok részére

Annak ellenére, hogy a GPS gyártók a motoros piacot fejőstehénnek tekintik – irreális árakat szabva termékeiknek – a WayteQ forgalmazója nem nyomta meg a ceruzáját az xRider esetében. Visszafogott árazásával sikerre számíthat motoros körökben.
Praktikus, kényelmes

Pár nappal az idei első túránk előtt jöttem rá, hogy a régi csizmám annyira leamortizálódott, hogy még pár ezer kilométert biztosan nem bírna ki, pláne ha esni is fog az eső. Sebaj, a SHOX-ban fellelhető legalább 20 különböző motoros csizma közül végigpróbáltam mindet.
A kiszámítható boldogság

A túra folyamán végig kiszámítható volt a V-Strom 1000. Ez szerintem az egyik nagy előnye. Nincsenek hirtelen reakciók, megcsúszások, instabil kanyarvétel. Semmi figyelmem nem volt a motoron, át tudtam magam adni a Dolomitoknak. Remek motorozás volt!
Mindenáron látszani!

A történet a BMW Motorrad Days 2014 találkozón kezdődött. Megláttam egy gyári BMW flip- up sisakot narancssárgában. Annyira vonzotta a tekintetemet, hogy fel kellett próbálnom. Nem volt túl kényelmes. Viszont emlékeztem rá, hogy valahol én már láttam ugyanezt a szint Schuberth C3-ban is.
Okos megoldások

A DANE Limfjord túrakabátnak számtalan olyan apró „extrája” van, amivel egy túrázó szívére hatni tud. Látszik, hogy megalkotója látott már motorost vagy motorozott már nehéz körülmények között.
Elvesztettem szüzességem - Mester András beszámolója

„Szexelsz még, vagy már BMW-d van?" - ...ez a teszt alapjaiban változtatta meg véleményemet a BMW motorokról és a körülötte kialakult megrendíthetetlen kultuszról.
Hogy megoszd az élményt...

Megosztani az élményt valaki mással nagyszerű, már nehezen tudnám elképzelni a túráinkat néma csöndben. Fantasztikus érzés amikor egy egy korai indulás alkalmával az Alpokban felcsendül a Guns N Roses- Sweet Child O’ Mind-ja, majd Szilárddal megbeszéljük milyen csodálatosak a felhők a hegyek felett.
Legjobb motor túrázásra?! 11.

A nagy Tigris tényleg megy, mint a vadállat és mindezt erőlködés nélkül teszi, olyan kipufogó ária közepette, ami minden „zeneértő” motoros fülét kényezteti.
1000 ccm alatt is van élet?!

Idén az AlpenMasters Premium túránkon a Dolomitok lélegzetelállító szerpentinjei előtt még elugrottunk a Stelvióra is – „ha már lúd legyen kövér” alapon. Nagy örömömre a Suzukitól megkaptam a kétszeres AlpenMasters győztes előddel büszkélkedő új DL650-est. Kíváncsi voltam mire lesz képes ott a hegyek között ez a túraenduró.
1000 ccm alatt is van élet?!

Kanyarvadászatra és túramotorozásra is egyaránt alkalmas a BMW F800GT. Az élményhez hozzájárul nagyban a tökéletes futómű, amely megpakolva is hozta az elvárt szintet.
A fehér a nyerő

Az S-R1-et meglátni és megszeretni csak egy pillanat műve volt! Pedig elsősorban nem egy sportcsizmáért mentem be az Euromotorba... De bármit is hoztak elém én közben végig ezzel a gyönyörű szép fehér S-R1-el szemeztem. Éreztem, hogy akar engem és én is akarom őt!
Meggyőző drágaság!

Mivel korábbi lábbelim a szardíniai szerpentineken megadta magát (az én hibám volt nem a csizmáé, egyszerűen kilyukadt az orra) arra gondoltam kiderítem, hogy ez a meglepő egyetértés a Daytona csizmákkal kapcsolatban minek köszönhető. Annak hogy „ha már kiperkáltam egy vagyont rá akkor dicsekszem fűnek-fának vele” vagy tényleg tudnak valamit ezek a németek.
Legjobb motor túrázásra?! 10.

A japán motorokért rajongok, de ettől az új 1200 GS-től leesett az állam. Nem tudtam rajta fogást találni. Az új vízhűtéses blokk elég erős, dinamikus - élvezet vele motorozni.
Gore-tex és egyéb extrák...

Ha már túl vagyunk az anyagon, akkor a kabát extrái és átgondoltsága az ami engem megfog. A Bering Alias kabátnak és nadrágnak számtalan olyan apró „extrája” van amivel egy túramotoros szívére tud hatni.
1000 ccm alatt is van élet?!

Nem túl nagy, fejidomos, közepes lóerővel, könnyű kezelhetőség, gazdaságos fenntarthatóság és esztétikus megjelenés. Szerencsére a klasszikus „kawazöldet” kaptam a tesztre, mert ha Kawasaki, akkor zöld, nem igaz?
1000 ccm alatt is van élet?!

A horvát túrán mindenki megrökönyödésére nem a jó öreg bordó ötszázasommal jöttem, hanem a Magyar Suzuki Zrt. jóvoltából egy GSX 650FA nyergében gurultam a találkozó helyre. A társaság konstatálta, hogy milyen szép az új motorom, ami valóban nagyon látványos.
Midland XTC 300-ContourGPS-Go Pro Hero

Tapasztalatom szerint minél egyszerűbb a kezelhetősége és a visszajelzése egy kamerának, annál jobban tudjuk használni. Mint túravezető nem állhatok meg állandóan, hogy levegyem a kesztyűm és babráljak a gombokkal. Az érdekes események a nap folyamán teljesen váratlanul jönnek, a kamerának mindig tettre késznek kell lennie.
Legjobb motor túrázásra?! 9.

Olyan érzésem volt, hogy nem tervezgették sokáig az új modellt. A már meglévő Z1000-es blokk köré válogattak néhány igényes, minőségi alkatrészt aztán mehet a piacra. A három nap alatt aztán kiderült számomra, hogy ez egy igen átgondolt minden porcikájában szerethető masina. Nagy ugrás a kis Versyshez képest.
Kriega R25 motoros hátizsák

Nem vártam sokat egy hátizsáktól, mégha kifejezetten motorosoknak fejlesztették akkor sem. Már általános iskolában is utáltam hátizsákot hordani. Motoron korábban mindig tönkre tette az élményt, nem is beszélve a fájdalmakról, amit váll környékén generált.
Legjobb motor túrázásra?! 8.

Az első REA túra és az első gurulásom a Honda VFR1200XD Crosstourer nyergében. Tökéletes tempó, parádés útvonal, 20 fok végig és egy túrázásra fejlesztett nyomatékos V4-es, PAZAR HÉTVÉGE VOLT.
Yamaha TDM 900

Horvátországba, azon belül is a fantasztikus tengerparti 8-as út szerpentinjeire, illetve az Isztria félszigetre vittük tesztelni a Yamaha TDM 900-at, amelyre teljes biztonsággal azt mondhatjuk: Csak semmi extrém!
Honda VFR1200XD Crosstourer Zoli szemével

2012. január 17.-e régen várt nap volt számomra, mert ezen a napon (első magyarként) kipróbálhattam azt a motort, amit mint koncepciót pillantottam meg még 2010 végén Milánóban az EICMA-n. Az a pillantás akkor végzetesnek tűnt, lenyűgözve álltam ott a jelenés-élmény hatása alatt és éreztem, hogy kiszúrt magának a gép, szinte vonzott és én tudtam, hogy mennem kell vele, hisz engem akar a bestia!
BMW G650GS

A Grossglockner volt a következő túránk úti célja. Nem először jártam ott, de mindig magával ragad az élmény, a legtöbbször havas hegycsúcsok látványa. Kiváló szerpentinek, szuper aszfalt, igazi motoros paradicsom. Aligha találhattunk volna ideálisabb helyet, hogy kipróbáljuk a „kis” GS-t.
Falkai Szilárd írása
BMW R 1200 GS használtmotor teszt

Régóta izgatott a GS. Eddig valahogy kívül esett az érdeklődési körömön, köszönhetően a kereskedők olykor nagyképű hozzáállásának, a talán kicsit sznob GS tulajdonosok lenéző megjegyzéseinek, és a BMW irreálisan magas árának.
Schuberth C3 bukósisak

Hosszú utakon szeretek zenét hallgatni a sisakomban, valahogy teljessé teszi az élményt egy pont odaillő dal, amikor a legszebb szerpentineken haladunk. Mögöttem a csapatom, előttem a lélegzetelállító látvány, bukósisakomban kedvenc számaim szólnak, Nekem így tökéletes az élmény!
Forcefield Pro L2k

Lassan eljutunk oda, hogy már nem csak a bukósisak választásánál szempont a kiváló minőség, hanem a gerincprotektor vásárlásakor is. VÉGRE! Sok évbe telt míg a motorosok rájöttek, hogy nem csak a fejet hanem a gerincet is védeni kell, hiszen ha ez a két testrész sérül akkor általában nagy a baj! Amíg egy kéz vagy lábtörés (bár ez sem kellemes) néhány hónap alatt rendbe jön, úgy a gerinc és fejsérülések tragikus kimenetelűek lehetnek.
Honda PCX 125

Már hagyományosnak mondható (második) robogó túránkon az Isztriai-félsziget felderítését tűztük ki célnak. A Honda Hungary jóvoltából egy új Honda PCX 125 nyergében teljesítettem a közel 1800 kilométeres távot.
Dainese ProfileGTX kesztyű és ST Longbow D-WP túracsizma

"Csak a kéz meg a láb ne ázzon!" mondta egyszer egy barátom és milyen igaza volt, ha ez a két végtag vízben tocsog akkor oda az élvezet.
A legjobb motor túrázásra?! 7.

Aki eddig hatszázas kategóriában motorozott, és nem szeretne 1000 ccm fölé menni és több mint kétszázötven kilót mozgatni annak a Crossrunner nyerő. Egy könnyen kezelhető, mozgékony, kényelmes gép, amit ha megszorongatnak nagyon megy.
Dainese Hilton Head Gore-tex kabát és nadrág

A Dainese Hilton Head kabát és nadrág nem tartozik az olcsó motoros felszerelések közé, de ebben az esetben nem csak a márkát kell megfizetni, tényleg minőséget és innovatív megoldásokat kapunk cserébe.
A legjobb motor túrázásra?! 6.

Többen kedvet kaptak a kettes csapatból a tesztmotorok kipróbálására, mi nem álltunk ellen. Széles mosoly volt az eredmény, a Super Tenere mindenkinek tetszett.
Forma Mirage Dry csizma

Egy csizmáról sokat elmélkedni nem lehet, nem is akarok, igyekszem a tapasztalataimra hagyatkozni. Négy szó jutott róla eszembe: kényelmes, biztonságos, minőségi, és túrázóknak nem elhanyagolható szempont, hogy vízálló.
Alpine MotoSafe füldugó motorosoknak

Szerintem nincs értelme grafikonokkal bizonyítani, hogy egy gyengébb minőségű sisak, egy hangos kipufogó, és egy csutkára tekert gázmarkolat együttesen, de akár külön-külön is ronthatja a hallásunkat. A motorosoknak fejlesztett füldugó egy ésszerű megoldás, amit „nyugaton” már rég használnak.

Tavaszi langy melegben, a méreteihez képest dinamikus túragéppel motoroztam át az országon, és kifejezetten élveztem minden pillanatot a nyergében! Lehet hogy csak az első motorozás varázsa, de még inkább a bajorok precizitása és átgondoltsága tette felejthetetlenné ezt a napot.
A legjobb motor túrázásra?! 4.

Itt épp büntiben vagyunk!!!!
Szeptember elején indultunk az Alpok meghódítására, ez a túra jó alkalom volt arra is hogy a Yamaha „nagy túragépét” is teszteljük. Korábban már volt alkalmam az FJR1300-at kipróbálni, de most egy különleges (félautomata) verziót kaptunk a Yamaha Hungáriától.
Morocco túrakabát és nadrág

A túra alacsony költségvetésű volt, kempingeztünk szinte végig. Ideális alkalom egy tetszetős, de pénztárca kímélő motoros szerkó kipróbálására. A Shox Morocco kabát és nadrág látszólag a túraenduros színvilágot követi, a vajszín és a szürke kombinálása szerintem igényes ruházat benyomását kelti.
A legjobb motor túrázásra?! 3.

A három gyári doboz is kihívások elé állítja a női utasokat, sokkal több haszontalan dolgot tudnak bepakolni az összesen közel 150 literes rekeszekbe.
A legjobb motor túrázásra?! 2.

Végig azon gondolkodtam, vajon mitől ilyen élvezetes a VFR1200F nyergében a motorozás. Talán azért, mert a Honda korábbi sport túra gépeinek előnyős tulajdonságait ötvözték zseniálisan.
A legjobb motor túrázásra?! 1.

Ez a gép a motorok ”hatszázasSELmercije”, elegáns és sosem erőlködik! A fejidommal - bevallom - sokáig barátkoztam, az irodám elé állítottam egy tesztmotort és napközben nézegettem, „szemeztem” vele.
GIVI E55N Maxia 3 tartósteszt

Az induláskor a maximálisan megengedett 10 kilónyi terhelhetőséget figyelembe véve próbáltam pakolni, de végül 18 kilót pakoltam bele és bizony az első száz kilométeren folyamatosan a tükröt néztem, hogy mikor hagyom el a cuccot.
AGV Blade bukósisak

pont mint Pom-Pom a régi mesében…”bámulatosan tudom változtatni az alakomat, ha akarom olyan vagyok mint egy szőrpamacs, vagy paróka, vagy egyujjas kifordított bunda kesztyű, vagy szobafestő pemzli, vagy papucs orrán pamutbojt…..”
Forcefield Tornado+ thermo ruházat

Sajnos közeledik a szezon vége és ilyenkor még a legtöbb motoros szeretné eltolni azt a pillanatot, amikor végleg leteszi a motort és elkezd bosszankodni a városi dugókban.
DIFI JOURNEY AX II túracsizma tartósteszt

Szerencsére száraz időben motoroztuk körbe a Dolomitokat így a vízálló tulajdonságát ott még nem tapasztaltam meg, viszont az AIRTEX membránnak köszönhetően nem izzadt a lábam elviselhetetlenre, és többiek éjszakára is engedélyezték, hogy a szobában maradhasson a lábbeli!
XR 1100 SHOEI

Az első nagyon kellemes élmény rögtön indulás után úgy 50km/h sebességnél ért, amikor a sisakon belül elindult egy elég erős levegő áramlás, gondoltam ha lenne hajam akkor az most lobogna a sisak alatt. Komolyan mondom ilyet még nem éreztem zárt sisakon belül.
S100 termékek

A motorom már siralmas állapotban volt!Szóval gondoltam az S100 többi termékét is kipróbálom, nagy veszteni valóm nincsen.
GIVI S850 Univerzális GPS tartó

Takarékos mert egy autós GPS + az S850 ára meg sem közelíti egy professzionális motoros GPS árát, szükségmegoldás, mert ha már meg van az autós GPS, ezzel a megoldással felrakható és adott keretek között jól használható!
GIVI T426 tanktáska GIVI T439N üléstáska

Csupa ehhez hasonló igényes részlettel van tele ... Megszámoltam, összesen hat zseb van rajta mindenféle kütyük elpakolására.
DANE Gore-tex ruházat

Mindannyiunknak fő a feje időnként, hogy mit vigyünk magunkkal egy több napos túrára. Védekezni kell az eső, a hideg, az izzasztó meleg ellen...
Yamaha XJ6 Diversion

Teszteltük a Yamaha 2009-es nagy visszatérőjét az XJ6 Diversiont! Horvátország, tengerparti szerpentinek, napsütés! Dobos Zoli írása.
Interphone

Nagyon vártam már, hogy beszerelhessem végre a sisakomba az új kommunikációs egységemet.....
Forcefield PRO L2

Lehet kényelmes egy hátprotektor...
Givi TN455 bukócső

....abban a kanyarban ért volna véget a számomra a motorostúrám.
Givi tanktáska

Maradok a tanktáskánál nekem bevált!!
Safety Hungary Vezetéstechnikai Oktatás

Közös célunk ezzel a kezdeményezéssel a motoros balesetek számának drasztikus csökkentése!