Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
BMW RoadMasters Istria Motoros Túra 2014
2014.05.01.
2014.05.03. (3 nap)
2014.03.31. 00:00.
0 / 1 fő (össz. 0 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
BMW Roadmasters Istria
Mielőtt belevágnék a történtekbe mindenkinek azt tanácsolom, hogy soha ne várjon három hónapot egy élménybeszámoló megírásával, mert úgy kell majd elméje legrejtettebb zugaiból elővadászni az eseményeket. Ráadásul az sem segít, ha az elmesélő egy hónapon belül négyszer is túrát vezetett Horvátország legjobb útvonalain. Na velem pont ez történt.
Szóval BMW RoadMasters Istria motoros túra, mely a nevéből is adódóan az Isztriai-félsziget szépségeit és a BMW Motorrad 2014-es újdonságait (BMW R1200GS Adventure és R1200RT) volt hívatott bemutatni a résztvevőknek. Amire biztosan emlékszem, hogy Mester Andris aki ős Fazeres az indulás előtti nap beletett vagy 300 kilométert az új RT-be, és a túra végén sem volt túl sok hajlandósága arra hogy visszaadja a tesztmotort. Az Adventure-nél jobb motort el sem tudnék képzelni a magam számára, ami 4-5 éve még felesleges rongyrázásnak tűnt, most már nélkülözhetetlen extra lett a szememben. A tesztmotorokról bővebben majd itt tudtok olvasni: BMW R1200RT LC
Nagy menés volt
A túra nagyon hamar megtelt köszönhetően gondolom a tavalyi sikeres BMW túráknak és annak, hogy tényleg ez volt az idei év szezonnyitó gurulása (leszámítva Marokkót, de az egy másik történet). Az autópályás részről semmi érdekfeszítőt nem tudok írni, tempomat 140km/h és Karlovacnál lecsorogtunk a 3-as útra. Rövid kígyózás után szétszedtük a csapatot tempósabb és egy nézelődős csoportra és így haladtunk tovább (mondanom sem kell, hogy a nézelődős csoporttal előbb értünk oda a megbeszélt találkozási pontra). Opatija után következik az egyik kedvenc szerpentinem az Iszriai félszigeten. Tükörsima tapadós aszfalt panoráma kávézóig. Kb.40 kilométer, magasan a part felett. A BMW túragépeinek nagyon feküdt a terep, lábtartóig lehetett dönteni a vasakat. Ám mielőtt kikértük volna a jegeskávénkat, megindult a tesztelés oda vissza a 66-os úton.
Esti szállásunk Rabac impozáns tengerpartján volt. Jó volt látni a sok BMW-t a hotel bejáratánál, Attila motorjára még egy német nyugdíjas hölgy is felült, de aztán abban maradtak, hogy most kihagyja a próbakört.
Ebéd Rovinj csodaszép kikötőjében
Az időjárás esőt jósolt másnap reggelre, de nem lehetett a csapatot eltántorítani a motorozástól. Első célállomás Motovun. Kisváros egy hegy tetején régi várfallal körülvéve. Mire a csapat odamotorozott már elszálltak a fellegek, esőnek nyoma sem volt. A rövid városnézés után Rovinj volt a cél. A kikötőben az ebéd-fagyi-csoportkép hármas feladatot abszolválta a társaság. Innen újra keletnek vettük az irányt és egy régi kikötőben készítette el profi fotósunk a túra legjobb képeit. A fekete rakodó munkások legnagyobb döbbenetére megérkezett 12 BMW-s és felsorakoztak a nagy teherhajó elé, amit éppen rakodtak. Majd egyenként mindenki beállt az impozáns hátteret biztosító emelő daru alá fotózkodni. A félórás kitérő után voltak akik a tesztmotorokat próbálták ki újra, voltak akik a közeli halászfalu éttermében pihentek. András a profi fotósunk újra nekilendült és a hegyoldalból készített fotókat a faluról. Ám minden jónak egyszer vége szakad és a mi ejtőzésünket is egy hírtelen zápor szakította félbe. Este az étteremben gyűltünk újra össze ahol megosztottuk egymással a tesztmotorokkal szerzett tapasztalatankat és megbeszéltük a másnapi útvonalat.
Még a vihar előtt...
A vasárnapra tervezett szlovéniai motorozást el kellett halasztanunk, mert szakadó esőben nem lett volna nagy élvezet. Rijekától toltuk hazáig, néhol 7-8 fokban. Székesfehérvárnál – mint mindig – hagyta abba az eső és nagyjából megszáradva érkeztem haza. Hagy tegyek említést Zsuzsiról aki saját motorral (BMW R1200R) jó tempóban, stílusosan motorozva teljesítette a túrát valamint Zoliról aki egy második napi sérülés után még letolt vagy ezer kilométer esőben egy mások túrához csatlakozva. Gratulálok nekik és az egész csapatnak! Köszönöm a jó hangulatot és az élményt, ja és a BMWnek az „advöncsörös” életérzést, ami teljesen elhatalmasodott rajtam. Alig vártam a nyári túrát, hogy újra a GS nyergébe pattanhassak.
Motoros üdv minden résztvevőnek!
Szimi
Túravezető
Találkozunk a BMW Motorrad vezetéstechnikai képzésen!
A tavalyi nagyon jo volt. Ezt sem hagyom ki. Az uj motorok tesztelese is jo dolog, de a tarsasag kihagyhatatlan. :-)
Ki korán kell RoadMasters túrát lel!
Jaj de jó, úgy látom én jelentkeztem elsőnek Ildivel! :):):):):)