Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
III. Horvát tengerparti Rhino túra
2009.10.16.
2009.10.18. (3 nap)
2009.10.09. 00:00.
0 / 0 fő (össz. 0 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
Az indulás előtti napokban tomboló viharos erejű szél és eső sem tudott eltántorítani minket attól, hogy nekiinduljunk az idei év utolsó túrájának és megint igazunk lett! A résztvevőktől egy-két telefont azért kaptunk, hogy biztosan megyünk e, merthogy reggelenként már fagy, de mi szilárdan tartottuk magunkat a tervhez. Nem vagyunk mi cukorból!
Eljött a péntek reggel, még sötét volt mikor keltem, épp pitymallott, mikor elkezdtem magamra húzni a rétegeket, felcuccoltam a motort és elindultam Budaörsre, a találkozóhelyre. Az 5 fokos borús idő ellenére kifejezett jókedvű csapat gyülekezett, akik mind elhitték azon ígéretünket, hogy lent a tengerparton napsütés és 15-18 fok vár minket. Tankolás, matrica és 8 után pár perccel indulás. Kb. 5 kilométer megtétele után elértük az M0-ás csomópontot. Ez azért emlékezetes számomra, mert itt kezdett akadozni a keringés az ujjaimban, úgy kezdett elfagyni a kezem. Na, mondom, jó lesz ez így még vagy 650 kilométeren keresztül és próbálkozni kezdtem az agykontrollal, időm épp volt rá.
Ebből csak az István zökkentett ki, aki valahol a Balaton felé mellém gurult és vadul mutogatja a tankját. Mondom neki nyugi, még csak nyolcvanat jöttünk, nem fogyhatott el nafta, de ő csak mutogatja. Ja, mondom, ha nem a nafta, akkor a tanktáskám kell neki, mert biztos nagyon vág a mellébe a szél. Már azon gondolkoztam, ha odaadom neki, akkor hogyan fogom a térképet nézni, amikor kihúzott egy parkolóba, mi utána. Akkor derült csak ki számomra, hogy nem az én táskámat akarta, hanem, hogy az övét hagyta ott Budaörsön a kútoszlopon. Basszus!! Telefon a kútra, persze nem tudnak semmit... István végül nagy sajnálatunkra visszafordult, mi indultunk tovább.
A Balaton térségében már kezdett szakadozni a felhőzet és egyre világosabb lett. Háromnegyed 11 körül a határnál voltunk, aki még nem váltott az elintézte és 11 körül elhagytuk az országot. Az idő itt már kifejezetten napos volt, az autópályán pedig öt kilométerenként láthattuk a kijelzőkön, hogy kúszik fölfelé a hőmérséklet elérve a már-már varázslatos, langymeleg 7,6 fokot. Komolyan mondom, innentől kifejezetten jól éreztem magam, tűzött a nap, nem fáztam, az ujjaim is felengedtek kissé és a tenger felé robogtunk. A Horvát autópálya pedig nagyságrendekkel élvezetesebb a Magyarnál az alagutak, de főleg a hosszú, nyújtott kanyarok miatt, amik 140 körüli tempónál már hozzák a fílinget.
Zágráb után kis pihi egy benzinkúton, majd 1 óra körül átmegyünk Szlovéniába. Az izgalmas rész itt kezdődik, amikor lekanyarodunk az autópályáról és belevetjük magunkat a másodrendű utak kanyarjaiba. Zökkenőmentesen haladunk, csak egy két nagyobb város (pl.: Novo Mesto) forgalma rontja az átlagunkat. Arra pedig oda kell figyelni, hiszen októberben már hatkor elkezd sötétedni, fél hétkor meg már sötét van, úgyhogy ahol lehet, ott tekerni kell, hogy a kb. 670 kilométeres távot még sötétedés előtt letudjuk. Figyelem is a tükörben a többieket, hogy jönnek-e, különösen a két új barátunkat, akik most először tartanak velünk, ráadásul egyikük egy Honda VTX-el, ami nem kifejezetten tempós szerpentinekre való. És láss csodát, a mindenki tartja az alakzatot, megyünk, mintha mindig is ezt csináltuk volna. Király!
A borongós reggel és a várható sötétben érkezés okán a világos plexit tettem a sisakomra, ami egész Koper térségéig nem is volt probléma. Itt, ahogy közeledtünk a Horvát határhoz a nap már kezdett alacsonyan sütni és amíg alá nem bukott igen komoly nyomatékkal égette a retinámat, megnehezítve nem csak a vezetést, de a térképolvasást is.
Hat óra körül léptünk be ismét Horvátországba, a nap lassan alábukott, narancsra festve az eget, feledhetetlenné téve az utolsó pár kilométer szerpentint.
Porecbe a szállóhoz már sötétben gurultunk be 7 óra körül, de ezt azt hiszem senki sem bánta. Remek utunk volt, a szálló is tökéletes, ha ilyen lesz a következő nap is, akkor felejthetetlen lesz a túra!
Szombat reggel nyolckor reggeliztünk, kilenckor kényelmesen elindultunk, hiszen csak 350 kilométer várt ránk. Tökéletes motoros időben, szikrázó napsütésben (feltettem a sötét plexit) indultunk délnek Pula felé, hogy körbemotorozzuk az Isztriát. 11 óra felé egy kis parkolóban, egy tengeröböl felett megálltunk kicsit begyűjteni a természet szépségeiből.
Az öböl egyre vékonyodva behúzódott néhány kilométert a hegyek közé, csak csodáltuk, ahogy a zöldbe öltözött hegyek beleérnek a napfényben csillogó kék tengerbe… és akkor egyszer csak ott egy kib… nagy gyár! A közepén állt egy akkora kémény piros-fehérre festve, ami magasabb volt a környező hegyeknél. Kész! Tudnak ezek a Horvátok.
Túltéve magam a sokkon indultunk tovább Opatija felé. Az egyre komolyabb szerpentinek simogatják a lelkemet, de vigyáznom kell, a Nógtrádi Ben barátomtól kölcsön kapott Transalp az enduro gumikkal nem nagy kanyarvadász. Csak jönnek a szebbnél szebb kanyarok, egy sportosabb motorral már…. Na hagyjuk. Vissza kell fognom magam, ez most nem az a túra. Nézem a tükröt, Sanyiék (szinte látom) vigyorogva le-le maradnak, hogy aztán meghúzzanak egy-egy kanyart. Persze, FJR-rel lehet! Azon kezdtem gondolkodni, ha talán kiülnék… igen, azt megpróbálhatnám! Mit nekem a telerakott doboz, meg a hátsó ülésre gumipókozott motyó, hisz fekete az aszfalt, fog ez!
Na a következő balost meghúzom kiülve – gondoltam és gyia… isteni volt, bár az enduro gumi széle már rázott kicsit a széles és mély bordáktól. Na de evés közben jön meg az étvágy, a következő jobbos még királyabb lesz, gondoltam és csak lehelet finom fékkel engedtem be a motort a kanyarba, kiültem és már tettem is rá a gázt, amikor hirtelen elkönnyült a motor eleje. Az életem pergett le a szemem előtt, különösen az utolsó fejezet, amikor a többiek segítenek a túravezetőnek összedrótozni a vasat. Ez gáz. Ez nem történhet meg! Ahogy csak lehetett felrántottam a motort és szerencsére megtapadt a gumi. Kész, itt vége a jaszkarizásnak, rendes kispolgári nézelődősre vettem a tempót és ebből már nem is engedtem a túra végéig. Most legalább alkalmam lesz szétnézni is (nyugtattam magam), mert bár már vagy tizedszer megyek végig a 8-as úton, eddig szinte csak az ideális íveket láttam, pedig csoda a táj!
Egy óra körül értünk Opatijába, ebbe a kicsi Monte Carlóba. A belvárosban letettük a motorokat és kiültünk fagyizni a teraszra. Isteni volt.
Kb. egy órás pihi után átverekedtük magunkat Rijekán és már rajta is voltunk a legendás nyolcason! Ahogy terveztük: szikrázó nap, zéró forgalom, tökéletes útviszonyok! Néhol megálltunk fotózkodni, Karlobagban a szilajabbak még fürödtek is a tengerben.
Aki kicsit tempósabban akart közlekedni, az ezeknél a megállóknál kicsit lemaradt, majd utánunk jött. Remek napunk volt, 5 körül értünk Starigradba, ahol egy wellness hotelben szálltunk meg. Szauna, pezsgőfürdő, kiadós vacsi.
Vasárnap reggel nyolcra terveztük az indulást, mert megint 650 kilométer volt nekünk kiírva aznapra. A parkolóban könnyes búcsút vettünk Szimitől, aki nem jött velünk haza, hanem nekifutott a Spanyolország-Portugália viszonylatnak, természetesen végigmotorozva és feltérképezve az utat egy jövőbeni spanyol túrához. Reggel ugyan sütött a nap, de olyan szél volt a tenger felé, hogy csak nagy elővigyázatossággal lehetett megközelíteni a nyolcvanas tempót. Átbújva az A1 autópálya alatt Maslenicánál balra csaptunk Gracac felé, hogy átszeljük a hátrahagyott aknamezőt (hogy ezek mikor tervezik összegereblyézni végre azt a néhány aknát???). A hegyről azonban olyan szél csapódott alá, hogy vagy 40 fokban rádőlve a szélre tudtunk csak egyenesen menni és egy-egy lökés komoly félmétereket dobott rajtunk. Túlélve az aknamezőt elkezdtünk felkapaszkodni a hegyre, a szél valamelyest csökkent a takarások miatt, így komolyan élvezhetővé vált a táj. Felkapaszkodva a szerpentinen bejutottunk egy alagútba, ami átvitt minket a hegyek közé, elszakítva a mediterrán klímától, megismertetve velünk a zord kontinentális viszonyokat. Numerikusan kifejezve 12-14 fokból 5-6 fokba és megjelentek a felhők is, amik beszorultak a hegyek közé. Rövid öltözködés után tempósan tudtunk haladni felfelé az 1-es úton és még abban is szerencsénk volt, hogy mindig valahogy napos részen haladtunk miközben a levegő is kezdett lassan melegedni. Ez a szerencse kitartott egészen Plitvicéig. Ahogy ráfordultunk a plitvicei fenyvesekre fehér ködfal nyelt el minket, és az egész impozáns napos, 10 fok körülből egy szempillantás alatt lett sötét 4 fok. De nem volt gáz, már hozzá voltunk szokva, így jókedvűen haladtunk tovább Karlovac felé. Ott aztán már megint sütött a nap, rágurultunk az autópályára és hazatekertünk.
Végső soron ennél jobban talán nem is alakulhatott volna a túra! Minden megvolt, amit szerettünk volna: napos, meleg motoros idő, jó társaság, szép tájak, gyér forgalom.
Köszönöm a résztvevőknek a jó hangulatot és ezt az emlékezetes túrát!
Dobos Zoltán túravezető
Video motorról itt. (ahogy tekergünk a tengerparton 2009. 10. 17.-én, szombat koradélután Karlobag felé)
A Janit én úgy ismertem meg, hogy egyáltalán nem az a fazon, aki gyámolításra szorul, ezért csak jelzem, hogy amit ott művelt velünk a túrán azzal a nagy vassal, az királyság volt! Még most is alig hiszem el, hogy csak egy éve motorozik! 110%-ot hozott ki a motorból minden erölködés nélkül! Úgyhogy respekt! Ugyanez vonazkozik a másik új barátunkra, az Istvánra is. Remélem nyomulunk még együtt!
Jani a nagykirályság! Úgy döntött jobbra-balra, hogy az út végére elfogyott a fülbevalója is.
Minden gratulám az Övé!
A Janit dicséret illeti, nagyon belejött a végére, és a gumija sem bírt volna többet. Szerintem amit abból az ezernyolcas dögből ki lehetett hozni azt Ő kihozta! Szép volt, és még betegen is bevállalta a szilaj3 szintet a tengervízben!!!!
szimi
Szia ismeretlen motoros Kicsi Lány!
Én vagyok a kanyarban is fékező kartárs.
Sajna csak 1 éve motorozom és a motorom sem igazán kanyarvadász.
Ez a tura volt életem első kanyargós útja és örültem , hogy ennyire is
sikerült iven maradnom és valamennyire tartani a tempót.
Remélem motorozunk együtt és szivesen veszem ha segitesz a technikán
csiszolni, mert tanulni nem szégyen és soha sem késő!
Addig is nézegetem a képeket és várom a jó időt!
Motoros üdvözlet egy vénembertől
Sziasztok!
Sajnalom, hogy ez a mostani kivételesen kimaradt, de majd tavasszal veretünk egyett.
A Grossglockneri video végelg elszállt vagy már kész és Zolinál melegszik valahol hónapokig a CD?
Szimi látom, nagyon kostolgattad a kanyarban is fékező chopperes kartársat, aki tisztességgel mindig visszaverte a támadást...:-)
Milyen most Portugálában az idő, Cabo de Rocca megvolt?
Üdv:
Szilva
Hola Mindenkinek!
Jo lett a Zoli tura leirasa, orulok hogy egyben hazaertetek. Gratulalok mindenkinek aki eleg bator volt es bevallalta ezt az utolso turat. En meg csak Barcelonaban jarok van meg nehany kilometer Lisszabonig. Az ido hol katasztrofa hol pedig szuper, remelem innentol nem kell a teli belessel vacakolnom.
Jok vagytok es jovore ujra neki vagunk!
Adios
Sziasztok Fiatalok!
Nagyon tetszett a CSAPAT, élmény volt Veletek motorozni!
Csak gratulálni tudok a szervezőknek, túravezetőknek!
Nagyon szinvonalas volt minden, nem gondoltam volna ,hogy az időjárást is tudjátok befolyásolni.
Ha nem voltam nagyon a terhetekre, úgy szivesen gurulnék még egy párszor veletek /ameddik fel birom emelni ezt a nagy vasat/.
Én is csatlakozom István véleményéhez:igaz csak 1 éve motorozom,de már
42ezer km-nél járok de többet tanultam Tőletek 3 nap alatt mint az elmúlt 1 évben összesen!
Várom a következő túrát!
Addig is vigyázzon mindenki magára!
János a VTX-el
Hello mindenki,
az első napon kissé értetlenül figyeltem, hogy a sok szép látnivaló mellett tempósan elhúztunk, alig-alig láttunk valamit a tájból, de a vacsoránál Zoli éa Szimi felvilágosítottak, hogy ez a három nap a MOTOROZÁSRÓL szól. Így fejben helyére tettem a dolgokat és másnap már élvezettel igyekeztem tartani a tempót - mivel rám sehol sem kellett várni - úgy vélem, sikerrel. Mivel még csak negyedik éve és 46000.-ik km-e motorozom, sokat tanultam a többiektől. A szállások és a szervezés, valamint a csapat remek volt, külön gratulálok VTX Jánosnak és Krisznek a teljesítményéhez, az ő motorjaikkal volt igazi kunszt ez az 1828 km. (nekem garázstól garázsig)
Alig várom, hogy újra mehessünk! Addig is széles utakat, ócsó benyát és gumifákat mindanyiótoknak!
Szia Mindenki!
Úgy látom Pistának is sikerült a bejelentkezés, én is feltettem a túrabeszámolót, a képeket is nemsokára töltöm.
Olvassátok el amit írtam és ti is írjátok ide ami kikívánkozik!!
Gratulálok a csapatnak, jó társaság voltunk és a túra is hozta amit csak lehetett. Remélem gurulunk még így!
Na mi van, sehol senki? Hát csak egyedül én szedek itt Béres cseppet...
A hólánc kotelező túrafelszerelés lesz?... Nyugtassatok meg, Opatijában nam csak fagyizni lehet, van forró csoki is...:)
Panpista
Ez lehet hogy nem Rhino hanem Pingvin túra lesz! Ma reggel motoroztam és hát, khmmm....de inkább hiszek a Zolinak és viszek fürdőgatyát!
Szeretnék minden résztvevőt megnyugtatni időjárás ügyben. Csak itthon lesz kicsit hüvi reggel, de gyorsan elhagyjuk az országot, a tengerparton pedig nyugodt felhős/napos időt ígérnek eső nélkül, 14-16 fokkal (www.accuweather.com). Tavaly hasonló előrejelzés mellett Zadarban volt vagy 28 fok és még a tengerben is tudtunk fürödni! Ezért fürdőgatyát mindenki hozzon magával!
Küldöm a pontos leírást!
szimi
Szia Szimi,
áruld el kérlek, hol is az a "szokásos hely" Budaörsön?
Panpista
Lassan de biztosan gyűlik a csapat! Nekem már nagyon hiányzik a motorozás! Nemsokára indulunk újra a tengerpartra és akkor minden rendben lesz.
Találkozunk Budaörsön a szokásos helyen!
Addig is széles utat!