Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Alpok nagykörút
2010.09.04.
2010.09.08. (5 nap)
2010.08.26. 00:00.
0 / 0 fő (össz. 0 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
Szombat reggel 8.30-kor indultunk! Mindenki ott volt már korábban, Gyurival csak a határnál találkozunk! Csepereg hol jobban, hol kevésbé. Bécs után már nagyon jól esik lejönni az autópályáról. Szilárd megy elől, én hátul zárom a csapatot. A hegyekben már kellemes az idő. Józsi felveti, hogy ehetnénk Mariezellben, mert az ismerősének ott van étterme.
Nem csalódunk, hatalmasak az adagok, udvarias a kiszolgálás! Pista belekezd az öt napon át tartó vicc mesélésbe. Kb. 150 jobbnál jobb viccet hallunk, sírva röhögünk egész úton.
Palfaunál Szilárdot bemérik kilencvenöttel, és mialatt a papírmunkát intézik megérkezik Gabi és Gyuri vagy százhatvannal. A rendőrnek nincs ideje felvenni a kamerát így megússzuk 35 euroval.
Admontnál balra fordulva az első hágónkat motorozzuk be Trieben felé. Aztán következik a St.Johann am Tauern. Hat körül érünk Murauba és újra el kezd szakadni az eső. Korán lefeküdt a társaság mert tudtuk hogy másnap majd hatszáz kilométer vár ránk.
Vasárnap induláskor elég hűvös van, de nem esik. Gyönyörű tiroli hegyek között indulunk Olaszországba. Az első hágó a Katschberg, majd Kötschach előtt a Plöckenpass-t „másszuk” meg. Józsit alig bírom tartani, nagyon durvát motorozik az 1200RT-vel. A parkolóban várjuk be Szilárdék „gyors”csapatát!
Néhány falat Józsi speciális kolbászából és sonkájából és máris újra úton vagyunk. 111-es út, mindenkinek javaslom, hibátlan kanyarok, nagyszerű kilátás, csinos kis osztrák falvak.
A négy középkori lovag
A 111-es útról balra kanyarodva érünk át olasz területre. Itt egy jó ideig lassan tudunk csak haladni a forgalom miatt, de az ebéd után már Bolzanot elhagyva, közelítünk a Stelviohoz.
Most Szilárd vezeti a csapatot és én szólók neki, hogy halaszthatatlan dolgom támadt, ezért megállok, de ne aggódjon a Stelvioig utol fogom érni a csapatot.
Gyorsan végzek és megyek a csapat után, ráfordulok balra a Stelviora vezető útra. Sorompót kapok. Végre elmegy a vonat, tolom tovább. Amikor már az ötvenedik kanyarnál tartok azon töprengek, hogy a csudába tudtak ezek így elhúzni tőlem. Már szinte unom a kacsázást, de felérek a tetejére. Sehol senki, na ne…a többiek meg sem álltak piheni. Hívom őket, semmi. Nincs másik út felfelé, ezért tolom tovább. Egyszer úgyis tankolniuk kell, majd akkor utolérem őket. A benzinem lassan kifogy, így egy automata kútnál megállok. Tankolok majd újra telefonálok, semmi. Sms-t küldök és nyomom tovább, szeretnék én érni a szállásra előbb.
A comoi-tó partján van a szállásunk, nyolcra ott vagyok, többiek sehol. Szilárd hív miután becsekkolok a szobákba. „Hol vagy,” kérdezi, „Te hol vagy?” kérdezem. „Sondrioban!” mondja, „Én meg a szálláson!” mondom. „Na az, hogy lehet?!”, én sem értem. Este fél tíz körül befutott a csapat és egy kellemes vacsora mellett kiderítettük, hogy ki mit és mikor és hol rontott el. Én többet nem állhatok meg az út szélén egy sárgára az biztos!
Hétfőn úgy döntünk, hogy kihasználjuk a jó időt és Svájcban motorozunk délutánig. Sikerült két komolyabb hágót is meghódítani. A 3-as úton haladva először a Maloja, majd Zeneznél jobbra fordulva az Ofenpass következett. St.Moritz környéki tavak pazar látványt nyújtanak, többször megállunk fotózni. Az Ofenpasson szikrázó napsütés fogad bennünket, Szilárddal összenézünk és mindketten arra gondolunk, hogy itt három hete havazott és megfagytunk a robogóinkon. A kedves magyar kiszolgálás után, neki vágunk újra. Cél a San Leonardo hágó Vipiteno felé. Jani megáll fotózni bennünket az Ofenpass után, Szilárd lemarad, hogy megvárja, így velük már csak Vpitenoban találkozunk! Az utunk fantasztikus, kanyarok, kigyorsítok, visszafordítok sorozata, jó minőségű aszfalttal kiegészítve. Vipitenoban látjuk Gyuriékat is elgyorsulni egy parkolóból. Haladunk az SS49-es úton, majd San Lorenzonál letérünk az SS244-esre. Badia majd Arabba érintésével jutunk el a szállásunkig, itt újra kellemes vacsora és PánPista viccei következtek!
Ofenpass
Kedd reggel sajnos esik. Lassan tudunk csak áthaladni a Passo Giau kanyarjain. Cortina d’ Ampezzo után az 52-es útról sikerül letérnem az 51-esre. Viszont itt legalább nem esik nyugtatgatom magam. Egy másfélórás kör után Tarvizio előtt állunk ismét irányba. Bledbe Szilárdék után érkezünk és egyből a szaunában majd az uszodában kezdünk. Vacsora, viccek, és néhány sör után mindenki aludni megy.
Lavamünd 69-es út
Reggel a Ljubelj hágón hagyjuk el Szlovéniát, majd a 66-os úton Lavamünd érintésével jutunk vissza ismét Szlovéniába, hogy néhány kilométer után Őriszentpéteren tankolhassunk és ebédeljünk. Innen már szinte hazamennek a motorok. Zalaegerszeg után Balatonszentgyörgy és Budapest az irány.
A Yamaha FJR1300AS nyergében szerzett tapasztalatainkat itt olvashatod
Az autópályán kezd esni az eső, de ez már nem zavar minket, hétköznap révén gyér a forgalom, Józsi vezetésével toljuk hazáig!
Emlékezetes túra volt, tele jobbnál jobb hágókkal, viccekkel, és sok sok kalanddal!
Ja és egy elhatározással, hogy jövőre visszamegyünk Svájcba öt napra motorozni!
A túra útvonala négy országot érintett:
Ausztria-Olaszország-Svájc-Szlovénia.
Szimcsák Attila
Túravezető
GáborXX videóját feltettem a túrához! Élvezzétek, mert mi ott kint nagyon azt tettük, ugye fiúk?!
bocsánat ez a jóó vidi :)))
http://www.youtube.com/watch?v=5YLHQVi_Qf4&feature=player_embedded
Gyerekek!!!!
Szuper volt a túra és végre a Stelvio-t is kipipálhattuk.
Az évadzáró túrán biztosan ott leszek. Megnyugtatásul ezúttal utassal veszek részt: "Sétáló János" fog a hátsó ülésen ülni.
üdv mindenkinek
Lakatos Winetou
Felraktam! Akinek vannak jó képei (Gabi, Pista és a többiek)valahogy jusson el hozzám! Picassa is jó!
Szevasztok, este a motoroshang.hu internetes rádióban lesz műsorunk, hallgassatok, szó lesz a túráról is!
Ígérem hamarosan felrakom a túrabeszámolót (csak előtte meg kell írnom), és a képeket is összegyűjtőm!
A túra perfekt volt, az esőt is megúsztuk nagyrészt, a tempóra sem lehet panasz! Veletek bárhova..., bár ezt már mondtam a helyszínen is! :)
Szép estét!
Nagyon szupi volt a túra, és nagyszerű a csapat!!!
Örülök, hogy mentem erre a nagy túrára, és megismertelek titeket!!!
Ahogy haza értem lecseréltem a gumit!!!
:)
Pár hét és készítek egy jó kis vidit!!!
Üdv Gábor (Hayabusás slik gumival):))))))))))
Én sajna nem voltam, de mindenkit nagyon irigyelek, aki végigdöntögette ezt a majd háromezer kilométert.
Az eső lassan ennek az évnek a védjegye lesz, de remélem a maradék két túrán elkerül a csapatot.
Zoli majd anti-eső táncot fog járni... ;-)
Na mi van fiúk, sehol senki? Hát egyedül csak én szedek itt béres cseppet?
Hatodik túrám a Rhino-val, ismét minden OK volt! (Ami meg nem, abból tanulunk.)Nekem a Paso Stelvio mindent vitt, de a svájci rész is gyönyörű volt. Ha lesz vonat-motor-vonat svájci túra jövőre, ott a helyem! Hazafelé még pestről kifelé kaptam egy fakultatív esőt, de haza már száraz úton, igaz, erős szélviharban értem, összesen 2678 km volt nekem.
Mindenkit üdvözlök, külön öröm, hogy megismerkedhettem Mr. Ballentines-al - alias Szilárd-, örömmel látnám a további túrákon is, palackozott névjegyével együtt :)
Széles utakat, találkozunk az évzáró Horvát túrán.
Szia Pista! Elküldtem a listát!
Egy Yamaha FJR1300 Automata motort kapunk a túrára, Szilárd jön vele. Akinek lesz kedve ki is próbálhatja!
Holnap találkozunk!
Sziasztok, hol olvasható a túrára jelentkezettek névsora?
Panpista