Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
V. Jubileumi Horvát motoros túra
2010.10.08.
2010.10.10. (3 nap)
2010.09.20. 00:00.
0 / 0 fő (össz. 0 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
V. Jubileumi Horvát Motoros Túra
Vasárnap délután hazafelé az autópályán azon gondolkoztam, hogy akkor most vajon melyik túra is a legesélyesebb az év túrája elismerésre. Ugyanis ez a tengerparti gurulás igen komolyan belekavart a kialakulni látszó sorrendbe és esélyesnek látszik még az első helyre is!
Na, de ne szaladjunk ennyire előre, nézzük a tényeket szép sorjában.
Péntek reggel kicsit hüvi, de szép tiszta és napos időben gyülekeztünk a szokásos budaörsi találkahelyünkön. Huszon valahányan, jó hangulatban, optimizmussal teli szívvel, nyolc után pár perccel vágtunk neki az útnak és gyűjtöttünk be még hat résztvevőt a 167-es Shell kútig. Azért nem indult minden zökkenőmentesen: Valahol a 40. kilométer környékén masszív köd váltotta fel az addig szikrázó napsütést és valahogy nem akart oszlani. Kicsit sértődötten gyűrtem a kilométereket, mert hiszen nem ez volt beígérve! A határhoz közeledve azonban végre elkezdett szakadozni és ez után már nem is nagyon láttunk felhőt az egész túra folyamán (nem, nem a ködtől, hanem mert nem volt!!).
A másik apró kellemetlenség egy lassú defekt formájában jelentkezett és próbálta zavarba hozni a túravezetést a 167-es Shell kúton, de parádés szervezéssel fél óra alatt megoldottuk a problémát.
Szimi szerint: Szilárd villám telefonja után pár kilométerre Kéthelyen a Yamaha Bajnoknál félóra alatt orvosolták a gumi problémámat, és kemény tempóban Zágrábnál már újra pozícióba kerültem!
A nagyszámú résztvevőre való tekintettel két csoportra osztottuk a csapatot, hogy megkönnyítsük ezzel a haladást és ez a megoldás be is vált. Én a Krisszel vittem az 1-es csapatot, Szimi a Szilárddal a 2-est.
Zágrábig semmi izgalom, autópályán meghúztuk a túra elejét, hogy legyen időnk délután Szlovéniában tekeregni. Fél egy körül tankolunk Zágráb után, aztán egy óra körül átgurulunk Szlovéniába és elkezdődhet végre a túra élvezetesebb szakasza. Szép utakon, kellemes falvakon gurulunk keresztül, egyedül Novo Mesto lassít be minket a péntek délutáni forgalmával, de ezen is hamar átrágtuk magunkat.
Szimi szerint: A 2-es csoportnak itt volt egy rövid kényszer pihenője, de csak az ijedtség volt nagy, Janinak és az egynégyes GSX-nek nem lett nagy baja. A szakszerű orvosi ellátás után (ragtapasz a könyökre Zsuzsától) már gurultunk is tovább!
A 216-os útról Dvornál eszközlünk egy balost az izgalmas nevű 214-esre és a Kocevjéig tartó mintegy 40 kilométeren egy fantasztikusat csapatunk. "Ez már igen!", konstatáltuk Zlebic után, midőn a 106-osról a 212-esre fordultunk és megálltunk szusszanni egyet.
A 212-esen aztán Planináig mentünk, ahol egy kis patakocska cseppet felduzzadt és elöntötte a környéket. Nem sok hiányzott, talán 3 centi, hogy az utat is le kelljen zárni, mindenesetre izgalmas volt átgurulni az elárasztott területen. Tehát Planinánál egy határozott balos a 409-re és egy rövid, de parádés szerpentint csináltunk meg kellemes tempóban némi adrenalint termelve kizárólag saját részre. Ez után az út némileg kiegyenesedik és mi szakítunk is lefelé rendesen az A1-es autópályát kerülgetve Koper irányába. Razdrtonál természetesen megint benéztem az Y elágazást és bementem a faluba, ahol ismét a tűzoltóság előtt fordultunk meg és vettük fel a helyes irányt tovább Senozece felé. (Egyébként simán meg tudom magyarázni, hogy miért történik mindig ez! Kérésre természetesen bárkit meggyőzök, hogy nem én vagyok a hülye, csupán a körülmények fura egybeesése… na, meg néhány zavaró tényező....)
Crni Kal térségében kellemes szerpentin várt minket, eresztettük is lefelé rendesen. Ekkorra már öt óra felé járt az idő, a nap eléggé lentről sütött és ez roppant zavaró volt. Nagyon kellett figyelni, mert szemből vakított, ezért az árnyékos részek feketének látszottak, ezért aztán minden részlet elveszett. Például egy olyan apró részlet is, mint egy pirosan villogó 50-es tábla, majd mögötte egy egész traffipaxos autó! Egyszerűen nem láttam…. csak azt, hogy egy szembe jövő motoros vadul integet nekünk, hogy lassítsunk. Fékezek is, de abban a pillanatban már fel is tűnt a jobbkanyar takarásából maga a szerv, széles karmozdulatokkal jelezve nekünk azon szándékát, hogy itt most álljunk félre azonnal. A kis utcatorkolatba nem is fértünk be mindannyian, én meg nyugodtan szálltam le a motorról, mert még nem tudtam a trafiról. A fiatal rendőrfiúcska és a marcona rendőrhölgy várat minket, a rádióba gagyognak és ekkor szólnak nekem a többiek, hogy hát ebbe belementünk, de rendesen. Lesápadtam bokáig, mert, hát ha ilyen sokáig egyeztetnek akkor nagy lehet a baj. Oda is lép hozzám a „fiúcska” és angolul hosszasan ecseteli a probléma méretét, mert vagy 86-tal mentünk és, hogy külföldiek lévén most be kellene vinnie minket az őrsre stb… Én eközben meg csak számokat látok magam előtt: 50-100-200, persze euróban. Arra a megjegyzésére azonban felkaptam a fejem, hogy: This is your lucky day! Majd kifejtette, hogy azért vagyunk mindannyian, de főleg én, szerencsések, mert szemből fényképeztek és így nem látszik a rendszámtábla. Egy pillanatra megörültem, de azonnal elöntött a maró gyanú, hogy mennyibe is fog nekünk kerülni ez a nagy szerencse?! 11-en voltunk, úgyhogy az ’x*11=sok’ képlet kezdett megfogalmazódni bennem. Ibolyakék, ártatlan tekintettel - megfűszerezve csöppnyi bűnbánattal - meredtem a rendőrsrác szemébe, ittam minden szavát. Hosszasan dorgált, miközben többször egyeztetett a morcos hölgykollegájával, gondoltam most beszélik meg, hogy mennyi legyen az annyi. Legnagyobb meglepetésemre egyszer csak azt vélem hallani, hogy akkor mehetünk tovább. Néhány „thank you” és „never again” után felhívtam a Szimit, hogy figyelmeztessem a 2-es csapatot a veszélyre, mikor kissé türelmetlenül elhajtottak minket, hogy itt nem lehet megállni. Nem is kellett kétszer mondani, mentünk tovább Koper és a Horvát határ felé.
Kopertől a határ kb. 20 kilométer, aminek első fele egy egész jó kis szerpentin, a táj szép, a nap süt, a retinám meg kezd szétégni.
Szimi szerint: A 2-es csoport lányokkal megtűzdelve jó ritmusban, gyönyörűen motorozva teljesítette a távot. Zoli telefonját annyira komolyan vettem, hogy egy másik határátkelőn értünk Horvátországba, és a naplementét elcsípve értünk a Zöld Lagunába!
Fél hatkor lépünk vissza Horvátországba és a határon egy rövid szusszanás után a 21-es úton kezdjük meg az utolsó 40 kilométert Buje – Vizinada – Gedici irányba. Porecbe, a Zöld Lagúnába fél hét körül gurulunk be és fél óra múlva már a teraszról csodáljuk ahogy a nap a horizont alá bukik. Az alábukás után nem sokkal begurult a 2. csapat is, onnantól pedig megkezdődött a szokásos esti program: vacsora, sztorizás, nevetés, stb… Vacsora után egy rövid séta a tengerparton, majd néhányan még benézünk a bárba is, csak, hogy ott is rendben van e minden. Hát rendben volt…
Szombat reggel kényelmesen 8-kor reggelizünk, 9-kor indulunk. Egy gyors tankolás után a 48-as úton közelítjük meg Pazint, majd a 64-esen gurulunk át a félsziget túloldalára. A 66-os útra rátérve kezdődik az izgalom, ahogy az út egyre jobban kezd kanyarogni. Opatijáig majd 40 kilométer kanyargás szerez nekünk maradandó élményeket, majd csatlakozunk a másik csoporthoz egy jó fél órás lazításra Opatijában.
A kettes csoport jó háromnegyed órával korábban indult tovább, mi fél egy után pattantunk nyeregbe és kezdtük átrágni magunkat Rijekán. Kraljevica térségétől kezd a 8-as út azzá válni amiért mi igazán szeretjük, de először csak finoman, hosszabb egyenesek, lágyabb kanyarok vezetnek be a Kánaánba, ami igazából Novi Vinodolski térségében kezdődik és egész Starigrad Paklenicáig tart mintegy 150 kilométeren keresztül. Két pihenővel teljesítjük a távot, az elsőt Senjben tartjuk, ahol tankolunk is és beülünk a szokásos teraszra egy kávét elszürcsölni.
A következő etap Karlobagig tart, az érzés leírhatatlan. Napsütés, tengerpart, zéró forgalom, hibátlan aszfalt, kellemes kanyarok… Nagyot megyünk, mindenkinek fülig ér a szája, mikor begurulunk Karlobagban a templommal szemközti parkolóba. A szilajabbak fürdenek is a tengerben, a többiek meg drukkolnak nekik. A két csapat döntetlent ért el a három-három mártózóval - bár mindenképp kikívánkozik belőlem, (merthogy a tények bizony makacs dolgok!!) hogy az 1-es csapat nagyobb százaléka merült a víz alá, ugyanis mi kevesebben voltunk!! Ugyan ez nem volt verseny, de akkor is mi nyertünk!!!!
Szimi szerint: Mint azt már a helyszínen is mondtam a bátorságot nem lehet arányosítani, három -három motoros érezte úgy, hogy irtózatosan melege van és jó lenne lemártozni! Mint a fenti képen is látszik hamar nagy pancsolás lett, a parton vágyakozók örömére. Egyébként a 2-es csoport tagjai mentek először a vízbe és csak később - a komoly megaláztatástól tartva - szállingóztak be az 1-es csapat bátor ifjai. Tehát legjobb esetben döntetlen, de az erkölcsi győzelem mindenképp a miénk!
Az innen hátralévő mintegy 60 kilométer szerpentin csak rátesz még a tűzre, olyat megyünk Starigradig, hogy namég! Legközelebb Maslenicánál állunk meg, hogy elkészítsük a túra képét és már tekerünk is tovább a zadari szállásunk felé.
A jókedvet és hangulatot sikerült átmenteni az előző estéről és egy bőséges vacsora után a társaság többsége elindul az óvárosba. A reklámok szerint ez 3 kilométerre van, csak azt felejtik el megjegyezni, hogy légvonalban. A valóságban azonban három öblöt kell megkerülni mintegy 45 perc alatt. Ezt megtudva a többség visszafordul, csak a legkeményebbek folytatták az utat megingathatatlanul. Beérve az óvárosba a remény valósággá változott és bebizonyosodott, hogy megérte a kitartás. Pezsgő éjszakai élet fogadott minket az ódon falak és szűk sikátorok között, ami úgy magába szippantott, hogy szinte meg kellett erőszakoljuk magunkat, hogy hazainduljunk. Legközelebb mindenképp közelebbi szállást keresünk az óvároshoz, hogy mindannyian be tudjunk menni, mert biztos vagyok benne, hogy nagy élmény lenne mindenkinek.
Vasárnap reggel nyolckor indultunk és közkívánatra útba ejtettük a 8-as út alsó szakaszát Karlobagig, csak, hogy méltóképp búcsúzzunk idénre a tengertől. Most sem tudok mást mondani, mint, hogy hatalmasat mentünk! Felkanyarodva a hegyekbe a 25-ös úton Gospic – Plitvice felé csodás panoráma mellett tekeregtünk egyre feljebb és még a csúcs előtt megálltunk egy utolsó közös fotózásra a tenger témakörében.
Átbukva a csúcson a kellemes tizenhat-hét fok hirtelen hat fok köré esett, ettől függetlenül itt is szép napos időben szakítottunk keresztül a kanyarokon. Jó tempóban hamar elértük az 1-es utat Korenicánál és megtartva ezt a tempót átküldtük magunkat a plitvicei erdőségen.
Szimi szerint: Mivel Karlobagig majdnem beértük az 1-es csoportot, úgy döntöttem hogy kapnak egy kicsit nagyobb előnyt a határig. Ezt még a plitvicei tavaknál megfejeltük egy kellemes ebéddel is. Kiderült az étteremben, hogy a gulasch a horvátoknál legjobb esetben is csak marhapörinek hívható és semmi köze a meleg leves kategóriához. Érezve, hogy a hátrányunk már behozhatatlan sort kerítettünk a Fazer kontra CB párharcra, és a határ után könnyes szemmel elbúcsúztunk egymástól. Egész úton egy fényképet szerettem volna készíteni a két motoros leánnyal, végül sikerült! Minden tiszteletem lányok, nagyon szépen, stílusosan motoroztok! Természetesen mindenkinek hálás vagyok ezért a feledhetetlen három napért, nagyon ott volt!
Csöpike és Bea, két profi motoros
A keresett kút zárva volt, ezért egész Karlovacig kellett mennünk egy normális benzinkútért, ahol esetleg enni is lehet valamit. Itt pihegtünk vagy háromnegyed órát és rákészültünk a kötelező rosszra, az autópályás szakaszra hazáig.
A goodbye point az első magyarországi tankolási lehetőségnél volt, a 193-as INA kúton, ahol könnyes búcsút vettünk egymástól és innen már mindenki ment a saját útján.
Szóval, komoly a gond az év túrája választást illetően, mindenesetre várjuk a résztvevők véleményét is!
Dobos Zoltán és Szimcsák Attila
Túravezetők
2-es csoport
Adria
Zadar
Mit tehet az ember téli estéken? Ülök a gép előtt a kisfiamat ringatom a karomban és újra olvasom a horvát túrabeszámolót! Nagyon komoly gurulás volt, fantasztikus csapattal! Szinte ott voltam megint a karlobagi parkolóban ahol a bátrabbak fürödtek a többiek pedig nézték! Egy külső szemlélő simán hihette hogy itt egy motoros találkozó van-rengeteg motor, fürdőgatyás motorosok, jókedv, vidámság!!! Alig várom a tavaszi első gurulásunkat, újra ezen a mesés szerpentinen!!
Töltsétek fel az aksikat és a szíveteket néha, mert még sok van májusig!
Barátsággal: Szimi
Sziasztok! Második túrán vetünk részt.Mindkét alkalommal nagyon jól éreztük magunkat.Kiváló Embereket ismerhettünk meg.Várjuk a következő túrát,ahol ismét találkozhatunk ezekkel a belevaló (Kákabélű)MOTOROSOKKAL.Az időjárással szerencsénk volt.A szállás és a DIÉTÁS KAJA isteni volt.Sajnálhatják akik lemaradtak.Köszönet a túravezetőknek,segítőknek akik maximálisan teljesítették a feladatukat.Le a kalappal a két Hölgy motoros előtt úgy mentek mint a profik.Külön köszönet Sziminek,hogy ki mert állni A YAMAHA ellen.A lovakat nem bírtam teljesen összeterelni,de azért így is MÁSODIK helyezést sikerült elérnem.Fől a fejjel csak előre sose hátra!Tavaszig még GYÚROK egy kicsit.Mindenkit üdvözlünk Kecskemétről CSöpi és Laci a két Yamahás
JANI PAKSRÓL!
Megkésve bár de törve nem(nagyon)tudok én is megköszönni mindent nektek!
Sajna volt egy kis technikai nehézségem és csak most tudok írni.
Ahogyan a Valkai Laci mondta én azt be is tartottam igaz nem önszántamból mármint hogy "akkora kanyarok jönnek hogy meglátjuk a saját rendszámunkat".
No mindegy a lényeg hogy megúsztam.
Elősször voltam veletek de az már biztos hogy nem utoljára.
Óriási élmény volt.
Így meg hogy szinte csak hátsó fékkel közlekedtem talán még motorozni is tanultam egy keveset.
Amit igértem, hogy megszervezek egy ATOMERŐMŰ látogatást azt sajna csak a következő évben lehet megvalósítani de mindenkit szeretettel várok Paksra és ha valaki nem ivott még "villany körte" pálinkát akkor itt lesz az ideje!
Én még ugyan nem tettem el télire a verdát mert még most renoválják de a tavasszal már biztosan türelmetlenül fogom várni a következő túrát.
Üdv mindenkinek Jani Paksról
Köszönjük a megtisztelő szavakat túravezető társaim nevében is! Keményen dolgozunk a 2011-es éven és az évértékelő klub délután szervezésén!
Október 23.-án f12 felé kint leszünk a Duna Plázánál a gyűjtésen a Zolival, aki jön azzal majd ott pacsizunk!
Szevasztok!
Üdv Mindenkinek!
Egy nagyon szép tartalmas év méltó befejezése volt ez a horváth túra!
Az előző túrán kiemeltem a kultúrált szép motorozást amit most több mint 20 motor-motoros megismételt! Szivmelengető egyben borzongató érzés és látvány volt ahogy a sok vas nekilódult és felveszi a ritmust és alakzatot!Nekem már megszámlálhatatlan sokadik túrám Veletek de az az érzésem ,hogy egyre jobb és jobb lessz! Nem tudom mededig lehet ezt még fokozni, de remélem soha nem jön el az a pillanat,hogy most inkább itthon maradok!
Köszönet az egész évért, köszönet a sok színvonalas gurulásért köszönet a régi és új barátokért!
Én még nem teszem le a motort hisz hiányzik még egy pár kilométer a 100ezerhez/2év alatt/
várom a következő túrát,addig is vigyázzon magára Mindenki mert jó túra nem lehet jó csapat nélkül!!!
Sziasztok!
Zakopane után Nekem ez a második túrám volt Veletek, de én is csak annyit mondhatok, hogy nagyon jó érzés volt ezeket az utakat bejárni egy ilyen jó csapattal, távol az autópályáktól. Köszönet a szervezésért és a jó hangulatért, remélem hamar itt a következő év és a következő túra. Üdv: Robi
Nagyon hiányozni fog a csapat EGÉSZ TÉLEN DE AMÍG LEHET ADDIG MÉG MOTOROZOM, A JANI HAVEROMMAL. Hálát adok az égnek hogy, összehozott vele a sors mert így legalább nagyon jókat tudunk motorozni és az egész Rhino csapatot megismerhettem. Imádok veletek motorozni, és állandó tagja leszek a csapatnak.Egyszerűen köszönöm a nagyon fantasztikus élményeket és a rengetek jófej motorostársat.Üdvözlettel:Adolf Péter a tetkós fejű.
Hetedik túrám veletek, egyszerüen: perfekt. De bocs, fiúk, nekem a Stelvio mindent vitt!
Érdekes, hogy Zoli és Szimi nem beszéltek egymással és a két Horvát túrát véletlenül egy időpontra és közel azonos útvonalra szervezték... Sok jó arc, sok jó motor, sok jó kanyar és napsütés. Mi kellhet még? Természetesen az újabb túrák.
Én most már tavaszig csak a "ház körül" gurulok, ha az idő engedi. Nekem a tél a vadászatról szól.
Krisszel egyetértek, gyorsan már mindannyian tudunk menni, de az igazi élmény a szép motorozásban van.
Vigyázzatok megatokra és jövőre gyertek újra.
Panpista
Jani mögött a világ
Nem szeretném a megbontania csapatot egyes és kettes csoportra.
Egyszerűen mindenki zseniális volt
Mindenkinek egy nagy köszönet, és nagy gratula ezért a csúcs gurulásért.
A második napi etapon a tengerparton egy igazán jót gurultunk hátul hármasban. PánPisti elől, (Kameramanus) Jani középen, majd a sort zárva én.
Nagyon jót gurultunk 100-120-as tempóval, nem kihajtva a gépből az összes szuszt, viszont így legalább egy ici-pici idő is a maradt a nézelődésre.
Zseniális ez az útszakasz, ami egy rövidke egyenesekkel megtűzdelt kanyartenger.
Zoli is kitett magáért a jó idővel, a hazai beijesztés után az egész hétvége verőfényes napsütés volt.
Jövőre remélem, mindenkivel találkozunk a túrákon, lesz majd miből választani!
Üdv mindenkinek, és rövid telet!
Krisz
Ui.: Hufinak köszönet a túlélő csomagért. Eszméletlen finom!!!
A Laci motorja nagyon megy, ez tény! Az egy kerekezést még gyakorolni kell, de ez biztos a bivaly erős blokk miatt volt! Remélem nem zavartunk meg másokat a bohóckodásunkkal, de ennek a sztorinak pontot kellett tenni a végére!
Többet ilyet nem csinálok!
Sziasztok !
Nekem nem az első túrám volt veletek és remélem nem is az utolsó .
Mint mindig nagyon szuper volt minden .
A szervezőknek külön gratula mert nem lehet könnyű megszervezni a szobati esküvőket :):)
A motoros lányoknak pedig elismerésem !!!
ÓZé a Cd elküldve postán .
Mégegyszer köszi mindent !!
Üdvözlet mindenkinek : Böbe
Sziasztok!
Ez volt a második túrám a rhinos csapattal, eddig 10-ből 10 pont!!!
Kiváló szervezés, hatalmas motorozás.... minden percét élveztem, még azt is amikor füstölgő hátsókerékkel sikerült csak abszolválnom egy jobbos visszafordítót :) (Ervin, aki mögöttem jött a Varával - elmondása szerint -jobban megijedt, mint én, aki a hibát elkövettem.)
Remélem rövid lesz a tél (ma reggel Veszprémben már csak +1 fok volt) és mihamarabb ismét találkozhatunk.
Aki még nyeregben van (marad), annak széles utat, aki pedig valóban lezárta a motoros szezont ezzel a túrával, annak jó telelést kívánok.
Köszönöm! Köszönöm! Köszönöm! Csak ismételni tudom Tetkós Petit: "Állati volt!"
ÓZé (a piros Pan-nal)
Hát szevasztok ! Állati volt ez a Horvát túra már 200- al várom a következő túrát csak az a baj még sajna odébb van. Köszönöm nektek az élményt és a sok új motorosbarátot, ilyen jó csapatról álmodtam mindig és már nem szeretnék elszakadni tőletek. És a víz nagyon jó volt nem is, volt hideg. Motoros üdvözlettel: Adolf Péter ( a tetkós).
Sziasztok,
Gratulálok mindenkinek, hogy ilyen szuper hangulatban zárhattuk az évet.
Elismerésem az 1-es csapatnak, de óriási "respect" a 2-esnek, a kíváló teljesítményért.
Külön köszönet az "Atomerőmű nyakbaakasztóért". A hideg hazaúton a kellemes sugárzás melegített meg :))
Remélem mindenkiben leülepedtek már a történések! Nagy királyság volt, külön gratulálok az 1. csapatnak, szépen mentünk, egyben maradtunk, igazi csapat voltunk!
Már 2 napja rajta van a melegítő a gumikon!!!
A paripa már alig várja, hogy kitörhessen a karámból!!!:)
Menjünk már, menjünk, menjünk, menjünk!!!!:)
Már csak kettőt kell aludni és jubilálhatunk!!! A Zoli azt ígérte hogy jó idő lesz! Vagy legalábbis eső nem lesz! Péntek reggel találkozunk!!!!