Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Motorrevü-Rhinotours: Dolomitok/AlpenMasters
2011.08.11.
2011.08.14. (4 nap)
2011.07.25. 00:00.
0 / 0 fő (össz. 0 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
és a közös túrája
Nagyon vártam már ezt az utat, mert napról napra más országban motorozni, valamint egyik hágóról a másikra szerpentinezni mindig izgalmas dolog. A nagy létszámra való tekintettel (20 motor) négy túravezetővel készültünk, hogy szükség esetén az egyéni igényeket figyelembe véve akár több csapatra is szétválhassunk. Tomi most debütált, mint túravezető és mi tagadás volt dolga bőven.
Csütörtök reggel már valamivel hét óra után megérkeztem Budaörsre, hogy indulás előtt még lemossam a motort, de nem tudtam elég korám érkezni, Zoli és Kriszta már ott voltak. Szépen időben befutottak a többiek is és a szokásos „értekezlet” után két csoportban kigurultunk az autópályára. Az első megálló a határ előtt a Mosoni Mol kút volt, majd Bécset alulról súrolva Allandnál lejöttünk a pályáról. A legelső útelágazásnál a kézenfekvő balos helyett Szimi egy jobbost abszolvált – nem tudtam mire vélni, tán csak nem eltévedt (?!), biztos egy jobb utat tud – így mentem utána én is. Az autópályát követve kerültünk is Altlengbachig, majd délnek Hainfeldig, ahol végre rácsatlakoztunk az eredetileg tervezett útvonalra. Jó az idő, kellemes az út, Annabergnél meg is álltunk egy ötperces pihenőre lefotózni a völgyet.
Lachtal közelében
A mariazelli tankolást követően Wildalpennél álltunk meg hosszabban, ebédeltünk és az egyes csapat azzal, hogy hárman is fürödtek a Salsában és a Sanyi még egy nagyon szépet ugrott is (!) behozhatatlan erkölcsi előnyre tett szert! A pancsolás miatt mi, az egyesek, vagy egy órával tovább maradtunk (a kettesek inkább eliszkoltak, csak ne kelljen megmártózniuk a hideg vízben J). Murauba ez alkalommal nem a Sölkpasson keresztül mentünk, hanem Admontnál délnek fordultunk Trieben felé és a 114-es úton gurultunk lefelé. Az utolsó szusszanás alkalmával Oberzeiring térségében mindenki egyetértett abban, hogy a kettesek legalább egy kör sörrel jönnek nekünk a merülés elöli megfutamodásuk okán és az egy óra előny pont elég lesz nekik arra, hogy mire mi begurulunk a HotelAlpinba a söröket kikérjék. Ezzel a megnyugtató gondolattal ültünk vissza a motorokra és egy kis hurkot leírva a 96-os utat Niederwölznél csíptük meg és jó tempóban gurultunk be Murauba. A csalódás leírhatatlan volt: nemhogy sehol a sör, de az elismerő pillantások demoralizáló hiánya is csonkolta a jókedvünket – már kedvünk sem volt ecsetelni a nagy tetteket. Végül egy gyors zuhany és egy jó vacsora után azért csak lezúztunk pár sört és a szuterénben rögtönzött csocsóbajnokságot bonyolítottunk le. Minden olyan jól indult itt is! Magabiztosan tekertük a rudakat (a Szimi új szabályai szerint lehetett pörgetni is, mert ő csak úgy tud játszani, ha pörgeti mint az őrült) egész addig, amíg GáborR6 játékra nem jelentkezett. Egyedül, fél kézzel vert mindenkit – nem volt ellenfele, junior világbajnok volt vagy mi – legalább. Véresre alázva tértünk hát nyugovóra.
Meg van a kulcs és megvan a vár mégegyszer
Péntek reggel kilenc körül gurultunk ki Murauból nyugat felé a 97-es úton Perdlitz, Tamsweg direkcióban, majd a Katschbergen át egy nagyon kellemeset szerpentineztünk. A kettes csapat először Robi indítókulcsát próbálta kivarázsolni a bezárt oldaldobozából, majd miután GáborR6 nőgyógyászokat megszégyenítő ügyességgel kiügyeskedte a kulcsot Szimi vezetésével Tamswegnél tett egy előre nem tervezett extra hurkot a térség jobb megismertetése okán, de később a mi több megállásunk kiegyenlítette ezt az időveszteséget. A Katschberg után az A10-es autópálya alatt kanyarogva jutottunk el Spittalig, ahol egy jobbossal a 100-as útra sederítettünk át. Az eleje egyhangú gyorsforgalmi út, de végül kellemes autóút lesz belőle. Egy szebb szakaszán, valahol Greifenburg térségében meg is álltunk egy fél órára. Oberdrauburgnál egy balos a 110-esre, majd Kötschachnál jobbos a 111-esre. A következő kb. 60 kilométer csodaszép tájon vezet, de az út minősége hagy némi kívánnivalót maga után. Úgyhogy itt nem csapatni, inkább nézelődni érdemes!
A 111-es út, nézelődni jó, száguldozni nem
Tassenbachnál csatlakoztunk vissza a 100-as útra és kihasználva az út adottságait jó tempóban zúztunk Lienz felé, ahol benzin vételezést foganatosítottunk. Itt ért be minket a kettes csapat és már így egyesülve folytattuk utunkat északnyugati irányba, a 108-as úton. Egy rövid zápor próbálta ugyan sikertelenül felborzolni a kedélyeket, de Hubennél ahol balra térve bevetettük magunkat a hegyek közé, már ismét jó idő volt. A határ előtt a csúcson, izgalmas tó mellett ebédeltünk meg, miközben vártunk az olasz oldali keskeny lefelé menő szerpentin óránkénti negyed órás nyitására.
Obersee, várakozunk a határon...
Kiérve a főútra balra, Cortina d’Ampezzo felé kanyarodtunk és a szokásos csúcsforgalomban előzgetve haladtunk. A lerövidítés terve sem vált be, mert a hegyen átvezető szerpentin első visszafordítójában két autó ütközött, így a rendőrség az utat lezárta. Vissza kellett hát térnünk a főútra az araszoláshoz. Cortina d’Ampezzoba beérve megtankoltunk és felvettük az esőruhát, mert az utolsó mintegy 50 kilométer sötét fellegek alatt vezetett. Még szinte ki sem értünk a városból leszakadt az ég. A szakadó esőben szétszakadva hősiesen vettük a szűk kanyarokat és a kis szerpentinek százain bóklászva az eső végeztével be is tudtuk pozícionálni magunkat. Egy gyors korrekció után immár a helyes úton haladva valamivel hét után meg is érkeztünk a hegyekre gyönyörű kilátással rendelkező szállodába. Ez az etap azonban mindenkiből sokat kivett, így a kellemes vacsora után hamar elcsendesedett a banda.
Zoldo Alto, a szálloda teraszán fotózkodunk
Szombat a hágók napja! Reggel indulás előtt csoportképet készítettünk a szálló teraszán a csodaszép hegyek gyűrűjében, majd ideális körülmények között vágtunk neki a szerpentineknek, hogy öt kétezer méter feletti hágót másszunk meg egy délelőtt alatt. Sorrendben Passo Pordoi (2.239m), Passo di Sella (2.244m), Grödner Jöch (2.121m), Passo di Valparola (2.192m) és Passo di Falzerego (2.105m). Fantasztikus érzés volt szétnézni ezekben a magasságokban és ilyen monumentális sziklák között motorozni.
Passo di Varpalora (2192m)
Passo di Sella (2244m)
Miután kivégeztük a hegyeket Cortinán keresztül kelet felé vettük az irányt az 51-es úton. Nem sokkal Cortina után a szükséges tankolást egybe kötöttük egy kiváló ebéddel. A pizza Olasz országban kötelező és nem is csalódtunk benne, isteni volt! Egy kis szundi viszont nagyon hiányzott utána, merthogy Bledig még közel 200 kilométer volt hátra így súlyos gyomorral kényszeredetten felmálháztuk magunkat a vasakra és tovagurultunk napkeletnek. De csak elindulni volt nehéz, mert jó úton, jó időben, kellemes tempóban igazán élvezetesen haladtunk az 52-es úton Tolmezzon át, majd az SS13-on Tarvision át Szlovénia felé.
Esti megbeszélés Bledben
Hét óra körül gurultunk be Bledbe, ahol a kiváló szállodában egy parádés vacsora után besétáltunk a városba, megnéztük a szálló mellett lévő nevezetes tavat és még a Casinoba is bekukkantottunk megcáfolni azt az axiómát, hogy hosszútávon mindig a bank nyer! Hát most is….
Bledi tó reggel
Vasárnap reggel indulás előtt néhányan a kemény magból Tomi vezetésével (akinek előéletéből adódóan van némi helyismerete) körbemotoroztak Bleden és gyűjtöttek némi extra kilométert, mintha nem lenne elegendő a tervezett kétezer a négy napra (kettes csoportnak Szimi vezetésével + 4% J). Bledet elhagyva az A2-es autópályát követjük egy darabig, majd balos a 101-re Trzic felé és megcélozzuk az osztrák határt. Ezután Ferlachon át a 85, 82, majd a 81-es utakat koptatva Lavamündön át a 69 es út kellemes szerpentinjét kóstolgattuk, ahol meg is álltunk egy fotózás erejéig, majd pár kilométerrel később egy víztározó partján tartottunk hosszabb ebédszünetet.
Lavamündi pihenő
Ezután némi rögtönzéssel Szentgotthárdon kötöttünk ki, ahol a benzinkutat kineveztük goodbye pointnak, hiszen többeknek többfelé tartott innen a hazaút. A mag azonban szoros kohézióban legurult az Őrségen keresztül Balatonszentgyörgyig, ahol ráálltunk az M7-re. Az utolsó tankolásig szép lassan elfogytunk, mint a szentelt gyertya a mise végére, még a Szimi is lefalcolt, a legutolsó pacsit pedig az érdi kihajtónál az Andrásnak (FZS1000) adtam.
Most sem tudok mást mondani, mint, hogy jó túra volt, jó időnk volt, jó csapat voltunk és szerencsére voltunk annyian túravezetők, hogy mindenkinek az igényei szerinti programot tudtuk nyújtani! Remélem, gurulunk még együtt!
Dobos Zoltán
Túravezető
Még nem tudjuk mikor jelenik meg, de szólni fogunk!
Sziasztok,
jó nézegetni a képeket, nyomtatásban is jó lenne látni.
Mikori Motorrevüben jelent meg, vagy mikor fog megjelenni?
Kösz,
KToM
Szimi fotói az AlpenMasters túráról:
https://picasaweb.google.com/104466177242633671544/AlpenMastersDolomitok2011#
Jó mazsolázgatást!
Szia András!
Nagyon köszönöm a képeket, ilyen anyag még egy túránkon sem készült. Több képnél azon tűnődtem "hogy az ördögbe csináltad ezt"?! Egy kéz a gázon, egy kéz a kamerán, egy kéz a kuplungon, egy kéz ...valahol, pont mint Siva! Zseniális képanyag, örök hálám érte.
szimi
Sziasztok!
Itt az összes kép napi bontásban térképekkel.
https://picasaweb.google.com/107034798971176014828
Széles utat!
üdv
Attila
Sziasztok!
Köszönöm a dicsérő szavakat, én is (mi is-túravezetők)nagyon-nagyon jól éreztük magunkat! Az idő velünk volt (és az erő is)! Most tértem vissza a családi nyaralásból, de ígérem pár napon belül felkerül a túrabeszámoló és egy válogatás a jobb képekből.Minden túrázónak, segítőnek és az egy személyes forgató csoportnak is köszönöm a részvételt, hamarosan a Motorrevüben is olvashatjuk a túrabeszámolót Iván jóvoltából.
Vigyázatok magatokra, sziasztok hejjjjj!!!
Szimi
Sziasztok! Örülök, hogy együtt motorozhattam veletek, nagyon jól éreztem magam! Motorozni szeretek az már más kérdés, hogy tudok-e. A számítógépet nem szeretem, nem is igazán tudom használni. Leírná nekem valaki,/persze az én szintemen/ hogy az említett képeket, hogy tudom megnézni.Viktor képeinél azt írja "Ennek a felhasználónak nincs nyilvános albuma"
A segítséget előre is köszönöm, reményeim szerint ez a túra nem az utolsó volt a fiukkal, remélem találkozok még veletek is!
Sziasztok! Bartha Lajos /Zöld Honda CBF 1000A/
Sziasztok!
Itt vannak a képeim:
https://picasaweb.google.com/115010216904544426381/Alpenmasters2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCL7b4YmZ6s33eQ&feat=directlink
Üdv
Viktor (bordó CBF1000)
Sziasztok,
Mi is gyorsan felértünk Pestre a 8-ason nem előzött meg minket senki.
Nekem ez volt a harmadik Rhinos túrám de ez volt eddig a legjobb.
Én és a kávédarálóm is jól éreztük magunkat.
Szerintem a csúcs az ss52-es olasz út meg a Lavamüdi szerpentin és az az utáni ebéd helyszin volt.
Én a képeimet meg a videókat eljuttatom a Zolinak majd ő felteszi mert én nem értek hozzá.
Mindenkinek köszönöm ezt a négy napot.
Kék BMW R1200RT Tibor
Ui:A kávédarálómba még mindig az Osztrák egykútfejes benzin ketyeg.
Sziasztok,
képeim itt:
https://picasaweb.google.com/101324542598480939229/DolomitokRhinoTura?authkey=Gv1sRgCOnXiM6km6W2tgE
Track logot aki kéri az mail-ezzen nekem.
kardosdokigmailcom
Zoli & Attila & Szilárd és mindenki.....
Köszönjük szépen az élményekben gazdag csodálatos 4 napot, a gyönyörű tájakat, a feledhetetlen szerpentineket, az egekig érő hegyeket és a csodálatos társaságot akikkel együtt lehettünk. !!! jövőre újból veletek - de már nagyobb gépmadárral!!! Sajnáljuk, hogy nem lehettünk ott a végső búcsún de utólag is mindenkinek minden köszi és vigyázzatok magatokra és egymásra és mindenkinek széles utat. dolizoli & Kriszti
SZIASZTOK!!!!!
ui: Csepeli Szász Csabinak üzeni Kriszti, hogy kéri a vacsiról készült meg ígért fotót. (Olasz vacsi) email: dolizoli@freemail.hu
Bocsi, elfelejtetem írni, hogy nagyon szuper volt a túra és a csapat is
köszönöm szépen a sok szép élményt!
Szimi, te egy motoros félisten vagy, alul motor, felül ember:
alias MOTAUR
:)
Srácok, aki kíváncsi a képekre, dobjon majd egy emilt a címemre:
címlistám - névsorom nincs, a motorok alapján foglak tudni felismerni titeket...
drtakacsaa@gmail.com
jó munkát mindenkinek!
ps: ma reggel Baracskán talán Vara Ervin villogott rám egy pótkocsissal :)
üdv neki is
Kadlec
multimedia GS
Hello mindenki,
Remélem mindenki épségben hazaért és épp az élményeket meséli a családnak vagy már az igazak álmát alussza :)
Az ausztriai búcsú után jó kis szlovén kanyarokkal zártuk ezt a szuper túrát, és már nem is volt más hátra, mint jó sok autópálya kilométer az M70-M7-en, ahol mi Jánossal Siófoknál váltunk el a csapattól és a 65-ös úton lazítottuk le a pályát hazáig.
(Ákos a szerencsés, még nálunk is hamarabb megszabadult a pályától, ő még hamarabb lecsatlakozott...)
Nagyon jó volt a csapat és a túra is, és_nem_egy, hanem sok-sok élmény volt a közös motorozás :))))
Üdv,
KToM alias Kardos Tamás
Srácok a kommunikációról majd pár dolgot írjatok, pl mikor fogjuk az eszközöket párosítani?
Két csoportban összesen 10-10 fővel és 2-2 túravezetővel megyünk majd. Zoli természetesen a VFR nyergéből fog kiülni... Már nagyon várom a csüt reggelt!!!
Szevasztok motor funok.
Jövöre szerzek egy Rigát és benevezek a robogótúrára.
Én is néztem az időjárást és jó idönk lessz.
Attila a Zoli a VFR-el jön,mert akkor elég csak minden negyedik tankolásnál megálnom?
A revűsökkel együtt hányan leszünk?
Hazaértünk a robogó túráról, szuper volt az Isztrián! Egy kicsit elporoljuk magunkat és már indulhatunk is a Dolomitokba. Le leveleztem a jó időt az égiekkel, azt a választ kaptam, hogy ne izguljunk!:)
Üdv Mindenkinek! Még nem kell indulnunk? Már nagyon mehetnékem van! Remélem Szimi intézi a jó időt és a fürdőgatyát most tudjuk használni fürdésre is.