>>

Navigáció
Ezt mindenképp...
Bejelentkezés
Tesztek
A kőkemény igazság
Kawasaki Versys 1000 - A nyugodt erő - Egész szezonos tartósteszt a Kawasaki Magyarország által biztosított Versys 1000-rel. A járvány miatt sajnos nem úgy sikerült az év, ahogy terveztük, de nyolc túra, és közel 15.000 kilométer azért csak összejött együtt. Volt ebben párszáz kilométeres hazai gurulás, és többezres Alpok-kaland is, az Adriától a Stelvio-ig. Ebben a cikkben kevésbé a száraz technikai paraméterekre fókuszálok, mint inkább a tapasztalatokra, és hogy milyen is a Versys 1000-rel motorozni.

Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
"„Sziasztok!Mi is itthon :)
Köszi TÚRAVEZETŐINKNEK ezt a szép hétvégét. Ismét nagyot dobtatok:)
A mögöttünk haladóknak pedig a türelmet és a figyelmet .”"
R.Ervin
"„Sziasztok! Második túrán vettünk részt. Mindkét alkalommal nagyon jól éreztük magunkat. Kiváló Embereket ismerhettünk meg. Várjuk a következő túrát, ahol ismét találkozhatunk ezekkel a belevaló (Kákabélű)MOTOROSOKKAL. Köszönet a túravezetőknek, segítőknek akik maximálisan teljesítették a feladatukat. „"
V. László
"„Látszik az akarás, hogy minden túrán még jobbak legyetek! Kíváncsiak vagytok a véleményünkre és változtattok ha kell, respect!”"
C. Feri
Fotópályázat

A profi túravezetésről
2019. 04. 15.
Gondolatok a motoros túravezetésről…
"Elől menni bárki tud!" szokták mondani, de ez ennél egy kicsivel bonyolultabb...

Gondolatok túravezetésről…
"Túravezetés, hah. Elől menni bárki tud!"
Ez talán igaz is, de nézzük csak meg mit vállal egy igazi motoros túravezető. Először is felkészül az útvonalból, látnivalókból, a résztvevőkből. Felkészíti a felszerelését: motor, ruházat, technikai kütyük (Interphone, GPS, telefon), szorgosabbak itinert készítenek maguknak, mert a GPS sokszor becsapós lehet.
Reggel kipihenten várja a résztvevőket, mindenkihez van egy kedves szava. Figyel mindenkire és mindenre. Ha a csoportdinamika úgy adja ki, akkor lassan megy, máskor meg dinamikusan. Ha valakinek problémája van, habozás nélkül segít. Néha a legszebb tájakat vagy a legjobb szerpentineket kell kihagynia egy törött motor vagy kopott gumi, esetleg fékbetét miatt.
Ő megy végig elől. Gondoljunk csak bele, ő találkozik először az útra gurult szikladarabbal, a keresztbe sétáló tehénnel, a kanyart szemből levágó helyi menővel. Neki csúszik meg először a motorja az ívre ömlött gázolajtól és még sorolhatnám a legutolsó túránkon történteket. Ám mindebből a hatodik-hetedik motoros már semmit nem észlel, vagy éppenséggel a felvillanó féklámpák segítik az elkerülő manőverezésben.
Délután, amikor a szállásra érkezik a csoport, a túravezető az, aki kiosztja a szobákat, lebeszéli a vacsorát, szervezi az extra programokat és legutoljára jut fel a szobájába. Este tőle kérdeznek, vele akarnak beszélgetni, az ő tanácsaira kíváncsiak. A túravezető igyekszik jó hangulatot teremteni, és vállalja a felelőséget a résztvevőkért.
Egy szervezett motoros túra végén mindenkinek épségben haza kell érnie. És hát lássuk be, a túravezető is ember, ő is elfáradhat, neki is esik az eső, ő is hibázhat, hozhat rossz döntéseket, de mielőtt bárki számon kérné vagy nem tetszését fejezné ki gondolja végig a fentieket és vállaljon egy kis felelőséget a túravezetőért és a csoportért. A túravezetőnek is van lelkivilága, egy kedves szó, egy vállveregetés sokat ér. Életveszélyes, ha a túravezetője nincs ott fejben. Rossz hangulatban még nehezebb koncentrálni.
Ha ezek után is azt gondolod, hogy elől menni nem nagy kunszt, akkor várunk szeretettel a túravezetői csapatunkba.
Motoros üdvözlettel:
Szimcsák Attila (Szimi)