>>

Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
Chargebar telefontartó és vezeték nélküli töltő - A telefon vagy navigáció rögzítése és töltése a motoron alapvető fontosságú egy motoros túrázónak! Pláne akkor, ha túravezetőként mindennek tökéletesen kell klappolni, semmilyen körülmények között nem veszíthedet szem elől az útvonalat. Nemrégiben került a kezeink közé egy ígéretes konzol, ami amellett, hogy igényes és szép kidolgozású, még magyar termék is! Elkezdtem hát használni, és nagyon reménykedtem benne, hogy tényleg olyan jó is, mint amilyen jónak látszik!

Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
"„Szevasztok Kanyarvadászok!
Köszönöm a szervezőknek /Szimi, Krisz/ a felejthetetlen utakat, és a tájat, amihez hasonlót nem nagyon lehet találni. Tényleg nagyszerű motorosok jöttek össze, persze külön köszönet a cb1300 fan clubnak. :)))))Remélem, gurulunk még együtt.”"
T. István
"Van Isten! Ez volt a 4. Horvátországi túrám és végre sikerült végigmenni a nyócason úgy, hogy nem esett az eső, nem akart a Bora beborítani a tengerbe, nem fagytam meg és mindezek együtt, vagy szabad párosításban.
Volt ellenben meleg napsütés, klassz társaság, remek túravezetés, szép tájak és jó programok.
Harmadik éve túrázom veletek srácok, de nekem ez az út vitte a pálmát (rögtön ezután a tavaszi Annaberg tesztmotor program). Minden klappolt. A szervezés a megszokott színvonalú volt, erről nincs is mit"
S.Gábor
"” Mint mindig nagyon szuper volt minden .
A szervezőknek külön gratula, mert nem lehetett könnyű megszervezni .
A motoros lányoknak pedig elismerésem !!!”"
R. Böbe
Fotópályázat

A profi túravezetésről
2019. 04. 15.
Gondolatok a motoros túravezetésről…
"Elől menni bárki tud!" szokták mondani, de ez ennél egy kicsivel bonyolultabb...

Gondolatok túravezetésről…
"Túravezetés, hah. Elől menni bárki tud!"
Ez talán igaz is, de nézzük csak meg mit vállal egy igazi motoros túravezető. Először is felkészül az útvonalból, látnivalókból, a résztvevőkből. Felkészíti a felszerelését: motor, ruházat, technikai kütyük (Interphone, GPS, telefon), szorgosabbak itinert készítenek maguknak, mert a GPS sokszor becsapós lehet.
Reggel kipihenten várja a résztvevőket, mindenkihez van egy kedves szava. Figyel mindenkire és mindenre. Ha a csoportdinamika úgy adja ki, akkor lassan megy, máskor meg dinamikusan. Ha valakinek problémája van, habozás nélkül segít. Néha a legszebb tájakat vagy a legjobb szerpentineket kell kihagynia egy törött motor vagy kopott gumi, esetleg fékbetét miatt.
Ő megy végig elől. Gondoljunk csak bele, ő találkozik először az útra gurult szikladarabbal, a keresztbe sétáló tehénnel, a kanyart szemből levágó helyi menővel. Neki csúszik meg először a motorja az ívre ömlött gázolajtól és még sorolhatnám a legutolsó túránkon történteket. Ám mindebből a hatodik-hetedik motoros már semmit nem észlel, vagy éppenséggel a felvillanó féklámpák segítik az elkerülő manőverezésben.
Délután, amikor a szállásra érkezik a csoport, a túravezető az, aki kiosztja a szobákat, lebeszéli a vacsorát, szervezi az extra programokat és legutoljára jut fel a szobájába. Este tőle kérdeznek, vele akarnak beszélgetni, az ő tanácsaira kíváncsiak. A túravezető igyekszik jó hangulatot teremteni, és vállalja a felelőséget a résztvevőkért.
Egy szervezett motoros túra végén mindenkinek épségben haza kell érnie. És hát lássuk be, a túravezető is ember, ő is elfáradhat, neki is esik az eső, ő is hibázhat, hozhat rossz döntéseket, de mielőtt bárki számon kérné vagy nem tetszését fejezné ki gondolja végig a fentieket és vállaljon egy kis felelőséget a túravezetőért és a csoportért. A túravezetőnek is van lelkivilága, egy kedves szó, egy vállveregetés sokat ér. Életveszélyes, ha a túravezetője nincs ott fejben. Rossz hangulatban még nehezebb koncentrálni.
Ha ezek után is azt gondolod, hogy elől menni nem nagy kunszt, akkor várunk szeretettel a túravezetői csapatunkba.
Motoros üdvözlettel:
Szimcsák Attila (Szimi)