>>

Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.

Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
"„Profi csapat vagytok! Nagyon hálás voltam miután bajba kerültem, hogy Krisz segített nekem, a többiek meg tudtak tovább haladni! Jó hogy minimum ketten vagytok egy csoportra! Ja és a túra még így is szenzációs volt! Köszönöm”"
F. Imre
"„Sziasztok Fiatalok!
Még most sem akarom elhinni 52 évesen, másfél év motoros múlttal eljutottam Gibraltárig! Köszönet a szervezésért, lehetőségért a hihetetlen jó csapatért.
Csak gratulálni tudok, nem gondoltam volna, hogy a horvát túrát még lehet fokozni, de ez minden várakozást felülmúlt.
Gyönyörű idő, szép útvonal jó és változatos utak, király túravezetés!”"
T. Jani
"„Üdv mindenkinek!
Remek túra, kitűnő szervezés, hihetetlen csapatszellem!
Öröm Veletek motorozni! Gratulálok mindenkinek és legközelebb találkozunk!”"
M. Attila
Fotópályázat

A profi túravezetésről
2019. 04. 15.
Gondolatok a motoros túravezetésről…
"Elől menni bárki tud!" szokták mondani, de ez ennél egy kicsivel bonyolultabb...

Gondolatok túravezetésről…
"Túravezetés, hah. Elől menni bárki tud!"
Ez talán igaz is, de nézzük csak meg mit vállal egy igazi motoros túravezető. Először is felkészül az útvonalból, látnivalókból, a résztvevőkből. Felkészíti a felszerelését: motor, ruházat, technikai kütyük (Interphone, GPS, telefon), szorgosabbak itinert készítenek maguknak, mert a GPS sokszor becsapós lehet.
Reggel kipihenten várja a résztvevőket, mindenkihez van egy kedves szava. Figyel mindenkire és mindenre. Ha a csoportdinamika úgy adja ki, akkor lassan megy, máskor meg dinamikusan. Ha valakinek problémája van, habozás nélkül segít. Néha a legszebb tájakat vagy a legjobb szerpentineket kell kihagynia egy törött motor vagy kopott gumi, esetleg fékbetét miatt.
Ő megy végig elől. Gondoljunk csak bele, ő találkozik először az útra gurult szikladarabbal, a keresztbe sétáló tehénnel, a kanyart szemből levágó helyi menővel. Neki csúszik meg először a motorja az ívre ömlött gázolajtól és még sorolhatnám a legutolsó túránkon történteket. Ám mindebből a hatodik-hetedik motoros már semmit nem észlel, vagy éppenséggel a felvillanó féklámpák segítik az elkerülő manőverezésben.
Délután, amikor a szállásra érkezik a csoport, a túravezető az, aki kiosztja a szobákat, lebeszéli a vacsorát, szervezi az extra programokat és legutoljára jut fel a szobájába. Este tőle kérdeznek, vele akarnak beszélgetni, az ő tanácsaira kíváncsiak. A túravezető igyekszik jó hangulatot teremteni, és vállalja a felelőséget a résztvevőkért.
Egy szervezett motoros túra végén mindenkinek épségben haza kell érnie. És hát lássuk be, a túravezető is ember, ő is elfáradhat, neki is esik az eső, ő is hibázhat, hozhat rossz döntéseket, de mielőtt bárki számon kérné vagy nem tetszését fejezné ki gondolja végig a fentieket és vállaljon egy kis felelőséget a túravezetőért és a csoportért. A túravezetőnek is van lelkivilága, egy kedves szó, egy vállveregetés sokat ér. Életveszélyes, ha a túravezetője nincs ott fejben. Rossz hangulatban még nehezebb koncentrálni.
Ha ezek után is azt gondolod, hogy elől menni nem nagy kunszt, akkor várunk szeretettel a túravezetői csapatunkba.
Motoros üdvözlettel:
Szimcsák Attila (Szimi)