>>
Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
"„Sziasztok!Mi is itthon :)
Köszi TÚRAVEZETŐINKNEK ezt a szép hétvégét. Ismét nagyot dobtatok:)
A mögöttünk haladóknak pedig a türelmet és a figyelmet .”"
R.Ervin
"„Nagyon szép túra volt! Jól esett, hogy ránk hölgy utasokra is gondoltatok a megállásoknál. Figyelmes túravezetés!” "
M. Szilvia
"„Ez volt a második túrám a Rhinos csapattal, eddig 10-ből 10 pont!!!
Kiváló szervezés, hatalmas motorozás.... minden percét élveztem, még azt is amikor füstölgő hátsókerékkel sikerült csak abszolválnom egy jobbos visszafordítót :) Remélem rövid lesz a tél és mihamarabb ismét találkozhatunk.”
"
O. Zoltán
Fotópályázat
A profi túravezetésről
2019. 04. 15.
Gondolatok a motoros túravezetésről…
"Elől menni bárki tud!" szokták mondani, de ez ennél egy kicsivel bonyolultabb...
Gondolatok túravezetésről…
"Túravezetés, hah. Elől menni bárki tud!"
Ez talán igaz is, de nézzük csak meg mit vállal egy igazi motoros túravezető. Először is felkészül az útvonalból, látnivalókból, a résztvevőkből. Felkészíti a felszerelését: motor, ruházat, technikai kütyük (Interphone, GPS, telefon), szorgosabbak itinert készítenek maguknak, mert a GPS sokszor becsapós lehet.
Reggel kipihenten várja a résztvevőket, mindenkihez van egy kedves szava. Figyel mindenkire és mindenre. Ha a csoportdinamika úgy adja ki, akkor lassan megy, máskor meg dinamikusan. Ha valakinek problémája van, habozás nélkül segít. Néha a legszebb tájakat vagy a legjobb szerpentineket kell kihagynia egy törött motor vagy kopott gumi, esetleg fékbetét miatt.
Ő megy végig elől. Gondoljunk csak bele, ő találkozik először az útra gurult szikladarabbal, a keresztbe sétáló tehénnel, a kanyart szemből levágó helyi menővel. Neki csúszik meg először a motorja az ívre ömlött gázolajtól és még sorolhatnám a legutolsó túránkon történteket. Ám mindebből a hatodik-hetedik motoros már semmit nem észlel, vagy éppenséggel a felvillanó féklámpák segítik az elkerülő manőverezésben.
Délután, amikor a szállásra érkezik a csoport, a túravezető az, aki kiosztja a szobákat, lebeszéli a vacsorát, szervezi az extra programokat és legutoljára jut fel a szobájába. Este tőle kérdeznek, vele akarnak beszélgetni, az ő tanácsaira kíváncsiak. A túravezető igyekszik jó hangulatot teremteni, és vállalja a felelőséget a résztvevőkért.
Egy szervezett motoros túra végén mindenkinek épségben haza kell érnie. És hát lássuk be, a túravezető is ember, ő is elfáradhat, neki is esik az eső, ő is hibázhat, hozhat rossz döntéseket, de mielőtt bárki számon kérné vagy nem tetszését fejezné ki gondolja végig a fentieket és vállaljon egy kis felelőséget a túravezetőért és a csoportért. A túravezetőnek is van lelkivilága, egy kedves szó, egy vállveregetés sokat ér. Életveszélyes, ha a túravezetője nincs ott fejben. Rossz hangulatban még nehezebb koncentrálni.
Ha ezek után is azt gondolod, hogy elől menni nem nagy kunszt, akkor várunk szeretettel a túravezetői csapatunkba.
Motoros üdvözlettel:
Szimcsák Attila (Szimi)