>>
Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
"„Sziasztok, mit is mondhatnék. Őszinte szívvel, a túra nagyon jól sikerült, Szimi és Zoli mindent elkövettek, hogy jól érezzük magunkat. Olyan alázattal kezelték a feladatot, ahogy az ritkaság, főleg igaz ez az autós-motoros szakmában.
A társaság remek volt, nem feküdtünk korán, a reggel viszont annál inkább korainak tűnt)))
Szenzációs volt a zimankós januárból motorra pattanni a 14-30 fokban.
Szép napot és széles utat Mindenkinek”"
Dr. K. Gyula
""A Zakar Csapat nevében köszönetünket szeretnénk kifejezni a Rhino Tours Kft.-nek a Zakar élménytúra megszervezéséért. Sok pozitív visszajelzést kaptunk, mindenki remekül érezte magát és életre szóló élményekkel gazdagodott. Következő túráinknál ismét számítunk az együttműködésükre és a profi túravezetésre.""
Ifj.Zakar József
"„Nagyon szép túra volt! Jól esett, hogy ránk hölgy utasokra is gondoltatok a megállásoknál. Figyelmes túravezetés!” "
M. Szilvia
Fotópályázat
BMW F850GS
E.Sz.T. Erősen Szubjektív TesztA tervezettnél hosszabb ideig használtam a BMW F850GS modelljét ebben a túraszezonban. Túl vagyok 10 000 kilométeren, így közre adhatom a tapasztalataimat. Sokan kérdeztétek, hogy milyen a gép, ezért most röviden leírom. Fontos látni, hogy a véleményemet, mint túravezető fogalmazom meg, aki sokat megy és mindegy, hogy retek szar idő vagy pompás napsütés van.
Kawasaki Versys 1000 - A nyugodt erő
Erősen szubjektív teszt (E.SZ.T.)Egész szezonos tartósteszt a Kawasaki Magyarország által biztosított Versys 1000-rel. A járvány miatt sajnos nem úgy sikerült az év, ahogy terveztük, de nyolc túra, és közel 15.000 kilométer azért csak összejött együtt. Volt ebben párszáz kilométeres hazai gurulás, és többezres Alpok-kaland is, az Adriától a Stelvio-ig. Ebben a cikkben kevésbé a száraz technikai paraméterekre fókuszálok, mint inkább a tapasztalatokra, és hogy milyen is a Versys 1000-rel motorozni.
Continental Trail Attack 2 - Tesztnapló 1-2.
Continental, a vezetésbiztonság szakértőjeÁprilis végén vettük át az új túravezetői motorunkat, egy BMW R1250GS Adventure-t. Az első utunk a Kékhold gumiszerelő műhelyébe vezetett és egy új Continental Trail Attack2 gumigarnitúra került fel a gépre. A következő sorozatban a tapasztalataimat osztom meg a gumiról. Mivel túravezetői motorról van szó, elég sokat használjuk (nem csak napsütésben, tapadós aszfalton). Gyakran autópályázunk vele, mert ez is benne van a pakliban. Lássuk hát a mi történt az első két hónapban.
Sportos túrázó
Yamaha Tracer 900GTA szélvédelem éppen elég, és mivel a menetszelet nagyrészt oldalra tolja, 200 felett is simán lehet egyenes derékkal motorozni. A tempomatnak hála a horvát tengerpartra az autópálya könnyed elfoglaltság. Azonban a Tracer 900GT igazán a szerpentineken van otthon. Megpakolva is könnyen terelhető, jól fekszi a kanyarokat, szépen visszajelzi a tapadást és ezért nem kell sokat beáldozni a pontos irányíthatóságból.
INDIAN SCOUT
Az igazi LIKE mágnesÉs 15 évvel később ott ülők egy Indian Scout nyergében. Tágra nyílt szemekkel csodálom a formáját és a „logóorgiát”. Bizony az amerikai mérnökök nem hagytak szabad felületet a motoron. Bárhonnan közelítesz, egy Indian logó emlékeztet a LEGENDÁRA.
Dobozos, ami nem bálna
Kawasaki Z1000SXÚj kedvencet találtam, a neve Z1000SX. Nagyon örülök, hogy kipróbáltam, kár lett volna kihagyni. Ez a motor olyan sokoldalú, hogy az már majdnem gömb, egyértelműen „kéne kategória”, de csakis ezekkel a formás, színre fújt dobozokkal együtt.
Kawasaki Versys 1000 /2016
Minden zöldVégre eljött a tavasz, a természet új életre kelt, minden kizöldült. Az ismerős szürke táj egy csapásra olyan lett, mintha valaki kiszínezte volna. A Kawasaki is bezöldült: a Versys 1000-ből ismét kapható lime színváltozat.
Yamaha FJR1300AE 2016
Erősen szubjektív teszt (E.Sz.T.)A Yamaha ismét jó volt hozzánk és meglepett minket egy lehetőséggel, hogy a megújult patinás túracirkálójukat egy túra erejéig tesztre foghatjuk. Örömmel éltünk is a lehetőséggel és az alábbiakban osztjuk meg a kétnapos gurulás alatt szerzett tapasztalatainkat.
Yamaha MT-10 / Az igazi Transformers
Erősen szubjektív tesztA Yamahától tesztre kapott kék MT-10 le sem tagadhatná rokonságát a Transformers ősökkel. Az aktuális naked-streetfighter divatot felpörgetve, egy extrém formavilágú motort alkotott a japán márka. Végre egy japán naked, amely kis fantáziával és néhány jól megtervezett extrával túramotorrá alakítható.
Suzuki V-Strom 1000 ABS E.Sz.T.
A kiszámítható boldogságA túra folyamán végig kiszámítható volt a V-Strom 1000. Ez szerintem az egyik nagy előnye. Nincsenek hirtelen reakciók, megcsúszások, instabil kanyarvétel. Semmi figyelmem nem volt a motoron, át tudtam magam adni a Dolomitoknak. Remek motorozás volt!
BMW R1200 RT LC Élménybeszámoló, teszt
Elvesztettem szüzességem - Mester András beszámolója„Szexelsz még, vagy már BMW-d van?" - ...ez a teszt alapjaiban változtatta meg véleményemet a BMW motorokról és a körülötte kialakult megrendíthetetlen kultuszról.
Triumph Tiger Explorer E.Sz.T.
Legjobb motor túrázásra?! 11.A nagy Tigris tényleg megy, mint a vadállat és mindezt erőlködés nélkül teszi, olyan kipufogó ária közepette, ami minden „zeneértő” motoros fülét kényezteti.
Suzuki DL650 ABS
1000 ccm alatt is van élet?!Idén az AlpenMasters Premium túránkon a Dolomitok lélegzetelállító szerpentinjei előtt még elugrottunk a Stelvióra is – „ha már lúd legyen kövér” alapon. Nagy örömömre a Suzukitól megkaptam a kétszeres AlpenMasters győztes előddel büszkélkedő új DL650-est. Kíváncsi voltam mire lesz képes ott a hegyek között ez a túraenduró.
BMW F800GT
1000 ccm alatt is van élet?!Kanyarvadászatra és túramotorozásra is egyaránt alkalmas a BMW F800GT. Az élményhez hozzájárul nagyban a tökéletes futómű, amely megpakolva is hozta az elvárt szintet.
BMW R 1200 GS E.Sz.T.
Legjobb motor túrázásra?! 10.A japán motorokért rajongok, de ettől az új 1200 GS-től leesett az állam. Nem tudtam rajta fogást találni. Az új vízhűtéses blokk elég erős, dinamikus - élvezet vele motorozni.
Kawasaki ER-6f
1000 ccm alatt is van élet?!Nem túl nagy, fejidomos, közepes lóerővel, könnyű kezelhetőség, gazdaságos fenntarthatóság és esztétikus megjelenés. Szerencsére a klasszikus „kawazöldet” kaptam a tesztre, mert ha Kawasaki, akkor zöld, nem igaz?
Suzuki GSX650FA
1000 ccm alatt is van élet?!A horvát túrán mindenki megrökönyödésére nem a jó öreg bordó ötszázasommal jöttem, hanem a Magyar Suzuki Zrt. jóvoltából egy GSX 650FA nyergében gurultam a találkozó helyre. A társaság konstatálta, hogy milyen szép az új motorom, ami valóban nagyon látványos.
Kawasaki Versys 1000 E.Sz.T.
Legjobb motor túrázásra?! 9.Olyan érzésem volt, hogy nem tervezgették sokáig az új modellt. A már meglévő Z1000-es blokk köré válogattak néhány igényes, minőségi alkatrészt aztán mehet a piacra. A három nap alatt aztán kiderült számomra, hogy ez egy igen átgondolt minden porcikájában szerethető masina. Nagy ugrás a kis Versyshez képest.
Honda VFR1200XD Crosstourer E.Sz.T.
Legjobb motor túrázásra?! 8.Az első REA túra és az első gurulásom a Honda VFR1200XD Crosstourer nyergében. Tökéletes tempó, parádés útvonal, 20 fok végig és egy túrázásra fejlesztett nyomatékos V4-es, PAZAR HÉTVÉGE VOLT.
Csak semmi extrém!
Yamaha TDM 900Horvátországba, azon belül is a fantasztikus tengerparti 8-as út szerpentinjeire, illetve az Isztria félszigetre vittük tesztelni a Yamaha TDM 900-at, amelyre teljes biztonsággal azt mondhatjuk: Csak semmi extrém!
Az első gurulás
Honda VFR1200XD Crosstourer Zoli szemével2012. január 17.-e régen várt nap volt számomra, mert ezen a napon (első magyarként) kipróbálhattam azt a motort, amit mint koncepciót pillantottam meg még 2010 végén Milánóban az EICMA-n. Az a pillantás akkor végzetesnek tűnt, lenyűgözve álltam ott a jelenés-élmény hatása alatt és éreztem, hogy kiszúrt magának a gép, szinte vonzott és én tudtam, hogy mennem kell vele, hisz engem akar a bestia!
A GroSsglockner kiskirálya
BMW G650GSA Grossglockner volt a következő túránk úti célja. Nem először jártam ott, de mindig magával ragad az élmény, a legtöbbször havas hegycsúcsok látványa. Kiváló szerpentinek, szuper aszfalt, igazi motoros paradicsom. Aligha találhattunk volna ideálisabb helyet, hogy kipróbáljuk a „kis” GS-t. Falkai Szilárd írása
G eneráli S tévedés?!
BMW R 1200 GS használtmotor tesztRégóta izgatott a GS. Eddig valahogy kívül esett az érdeklődési körömön, köszönhetően a kereskedők olykor nagyképű hozzáállásának, a talán kicsit sznob GS tulajdonosok lenéző megjegyzéseinek, és a BMW irreálisan magas árának.
Robogóval az Isztrián
Honda PCX 125Már hagyományosnak mondható (második) robogó túránkon az Isztriai-félsziget felderítését tűztük ki célnak. A Honda Hungary jóvoltából egy új Honda PCX 125 nyergében teljesítettem a közel 1800 kilométeres távot.
Honda VFR800X Crossrunner E.Sz.T.
A legjobb motor túrázásra?! 7.Aki eddig hatszázas kategóriában motorozott, és nem szeretne 1000 ccm fölé menni és több mint kétszázötven kilót mozgatni annak a Crossrunner nyerő. Egy könnyen kezelhető, mozgékony, kényelmes gép, amit ha megszorongatnak nagyon megy.
Yamaha XT1200Z Super Tenere E.Sz.T.
A legjobb motor túrázásra?! 6.Többen kedvet kaptak a kettes csapatból a tesztmotorok kipróbálására, mi nem álltunk ellen. Széles mosoly volt az eredmény, a Super Tenere mindenkinek tetszett.
BMW K1300GT E.Sz.T.
Tavaszi langy melegben, a méreteihez képest dinamikus túragéppel motoroztam át az országon, és kifejezetten élveztem minden pillanatot a nyergében! Lehet hogy csak az első motorozás varázsa, de még inkább a bajorok precizitása és átgondoltsága tette felejthetetlenné ezt a napot.
Yamaha FJR1300AS E.Sz.T.
A legjobb motor túrázásra?! 4.Itt épp büntiben vagyunk!!!! Szeptember elején indultunk az Alpok meghódítására, ez a túra jó alkalom volt arra is hogy a Yamaha „nagy túragépét” is teszteljük. Korábban már volt alkalmam az FJR1300-at kipróbálni, de most egy különleges (félautomata) verziót kaptunk a Yamaha Hungáriától.
Honda Gold Wing E.Sz.T.
A legjobb motor túrázásra?! 3.A három gyári doboz is kihívások elé állítja a női utasokat, sokkal több haszontalan dolgot tudnak bepakolni az összesen közel 150 literes rekeszekbe.
Honda VFR1200F E.Sz.T.
A legjobb motor túrázásra?! 2.Végig azon gondolkodtam, vajon mitől ilyen élvezetes a VFR1200F nyergében a motorozás. Talán azért, mert a Honda korábbi sport túra gépeinek előnyős tulajdonságait ötvözték zseniálisan.
Honda CB1300SA Erősen Szubjektív Teszt
A legjobb motor túrázásra?! 1.Ez a gép a motorok ”hatszázasSELmercije”, elegáns és sosem erőlködik! A fejidommal - bevallom - sokáig barátkoztam, az irodám elé állítottam egy tesztmotort és napközben nézegettem, „szemeztem” vele.
Mire elég egy nyugodt hatszázas?
Yamaha XJ6 DiversionTeszteltük a Yamaha 2009-es nagy visszatérőjét az XJ6 Diversiont! Horvátország, tengerparti szerpentinek, napsütés! Dobos Zoli írása.
Akiknek nagyon megy a motorozás..
Safety Hungary Vezetéstechnikai OktatásKözös célunk ezzel a kezdeményezéssel a motoros balesetek számának drasztikus csökkentése!