>>
Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.

Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
"” Mint mindig nagyon szuper volt minden .
A szervezőknek külön gratula, mert nem lehetett könnyű megszervezni .
A motoros lányoknak pedig elismerésem !!!”"
R. Böbe
"„Sziasztok!Mi is itthon :)
Köszi TÚRAVEZETŐINKNEK ezt a szép hétvégét. Ismét nagyot dobtatok:)
A mögöttünk haladóknak pedig a türelmet és a figyelmet .”"
R.Ervin
"Van Isten! Ez volt a 4. Horvátországi túrám és végre sikerült végigmenni a nyócason úgy, hogy nem esett az eső, nem akart a Bora beborítani a tengerbe, nem fagytam meg és mindezek együtt, vagy szabad párosításban.
Volt ellenben meleg napsütés, klassz társaság, remek túravezetés, szép tájak és jó programok.
Harmadik éve túrázom veletek srácok, de nekem ez az út vitte a pálmát (rögtön ezután a tavaszi Annaberg tesztmotor program). Minden klappolt. A szervezés a megszokott színvonalú volt, erről nincs is mit"
S.Gábor
Fotópályázat
BMW F850GS
E.Sz.T. Erősen Szubjektív Teszt
A tervezettnél hosszabb ideig használtam a BMW F850GS modelljét ebben a túraszezonban. Túl vagyok 10 000 kilométeren, így közre adhatom a tapasztalataimat. Sokan kérdeztétek, hogy milyen a gép, ezért most röviden leírom. Fontos látni, hogy a véleményemet, mint túravezető fogalmazom meg, aki sokat megy és mindegy, hogy retek szar idő vagy pompás napsütés van.
Kawasaki Versys 1000 - A nyugodt erő
Erősen szubjektív teszt (E.SZ.T.)
Egész szezonos tartósteszt a Kawasaki Magyarország által biztosított Versys 1000-rel. A járvány miatt sajnos nem úgy sikerült az év, ahogy terveztük, de nyolc túra, és közel 15.000 kilométer azért csak összejött együtt. Volt ebben párszáz kilométeres hazai gurulás, és többezres Alpok-kaland is, az Adriától a Stelvio-ig. Ebben a cikkben kevésbé a száraz technikai paraméterekre fókuszálok, mint inkább a tapasztalatokra, és hogy milyen is a Versys 1000-rel motorozni.
Continental Trail Attack 2 - Tesztnapló 1-2.
Continental, a vezetésbiztonság szakértője
Április végén vettük át az új túravezetői motorunkat, egy BMW R1250GS Adventure-t. Az első utunk a Kékhold gumiszerelő műhelyébe vezetett és egy új Continental Trail Attack2 gumigarnitúra került fel a gépre. A következő sorozatban a tapasztalataimat osztom meg a gumiról. Mivel túravezetői motorról van szó, elég sokat használjuk (nem csak napsütésben, tapadós aszfalton). Gyakran autópályázunk vele, mert ez is benne van a pakliban. Lássuk hát a mi történt az első két hónapban.
Sportos túrázó
Yamaha Tracer 900GT
A szélvédelem éppen elég, és mivel a menetszelet nagyrészt oldalra tolja, 200 felett is simán lehet egyenes derékkal motorozni. A tempomatnak hála a horvát tengerpartra az autópálya könnyed elfoglaltság. Azonban a Tracer 900GT igazán a szerpentineken van otthon. Megpakolva is könnyen terelhető, jól fekszi a kanyarokat, szépen visszajelzi a tapadást és ezért nem kell sokat beáldozni a pontos irányíthatóságból.
INDIAN SCOUT
Az igazi LIKE mágnes
És 15 évvel később ott ülők egy Indian Scout nyergében. Tágra nyílt szemekkel csodálom a formáját és a „logóorgiát”. Bizony az amerikai mérnökök nem hagytak szabad felületet a motoron. Bárhonnan közelítesz, egy Indian logó emlékeztet a LEGENDÁRA.
Dobozos, ami nem bálna
Kawasaki Z1000SX
Új kedvencet találtam, a neve Z1000SX. Nagyon örülök, hogy kipróbáltam, kár lett volna kihagyni. Ez a motor olyan sokoldalú, hogy az már majdnem gömb, egyértelműen „kéne kategória”, de csakis ezekkel a formás, színre fújt dobozokkal együtt.
Kawasaki Versys 1000 /2016
Minden zöld
Végre eljött a tavasz, a természet új életre kelt, minden kizöldült. Az ismerős szürke táj egy csapásra olyan lett, mintha valaki kiszínezte volna. A Kawasaki is bezöldült: a Versys 1000-ből ismét kapható lime színváltozat.
Yamaha FJR1300AE 2016
Erősen szubjektív teszt (E.Sz.T.)
A Yamaha ismét jó volt hozzánk és meglepett minket egy lehetőséggel, hogy a megújult patinás túracirkálójukat egy túra erejéig tesztre foghatjuk. Örömmel éltünk is a lehetőséggel és az alábbiakban osztjuk meg a kétnapos gurulás alatt szerzett tapasztalatainkat.
Yamaha MT-10 / Az igazi Transformers
Erősen szubjektív teszt
A Yamahától tesztre kapott kék MT-10 le sem tagadhatná rokonságát a Transformers ősökkel. Az aktuális naked-streetfighter divatot felpörgetve, egy extrém formavilágú motort alkotott a japán márka.
Végre egy japán naked, amely kis fantáziával és néhány jól megtervezett extrával túramotorrá alakítható.
Suzuki V-Strom 1000 ABS E.Sz.T.
A kiszámítható boldogság
A túra folyamán végig kiszámítható volt a V-Strom 1000. Ez szerintem az egyik nagy előnye. Nincsenek hirtelen reakciók, megcsúszások, instabil kanyarvétel. Semmi figyelmem nem volt a motoron, át tudtam magam adni a Dolomitoknak. Remek motorozás volt!
BMW R1200 RT LC Élménybeszámoló, teszt
Elvesztettem szüzességem - Mester András beszámolója
„Szexelsz még, vagy már BMW-d van?" - ...ez a teszt alapjaiban változtatta meg véleményemet a BMW motorokról és a körülötte kialakult megrendíthetetlen kultuszról.
Triumph Tiger Explorer E.Sz.T.
Legjobb motor túrázásra?! 11.
A nagy Tigris tényleg megy, mint a vadállat és mindezt erőlködés nélkül teszi, olyan kipufogó ária közepette, ami minden „zeneértő” motoros fülét kényezteti.
Suzuki DL650 ABS
1000 ccm alatt is van élet?!
Idén az AlpenMasters Premium túránkon a Dolomitok lélegzetelállító szerpentinjei előtt még elugrottunk a Stelvióra is – „ha már lúd legyen kövér” alapon. Nagy örömömre a Suzukitól megkaptam a kétszeres AlpenMasters győztes előddel büszkélkedő új DL650-est. Kíváncsi voltam mire lesz képes ott a hegyek között ez a túraenduró.
BMW F800GT
1000 ccm alatt is van élet?!
Kanyarvadászatra és túramotorozásra is egyaránt alkalmas a BMW F800GT. Az élményhez hozzájárul nagyban a tökéletes futómű, amely megpakolva is hozta az elvárt szintet.
BMW R 1200 GS E.Sz.T.
Legjobb motor túrázásra?! 10.
A japán motorokért rajongok, de ettől az új 1200 GS-től leesett az állam. Nem tudtam rajta fogást találni. Az új vízhűtéses blokk elég erős, dinamikus - élvezet vele motorozni.
Kawasaki ER-6f
1000 ccm alatt is van élet?!
Nem túl nagy, fejidomos, közepes lóerővel, könnyű kezelhetőség, gazdaságos fenntarthatóság és esztétikus megjelenés. Szerencsére a klasszikus „kawazöldet” kaptam a tesztre, mert ha Kawasaki, akkor zöld, nem igaz?
Suzuki GSX650FA
1000 ccm alatt is van élet?!
A horvát túrán mindenki megrökönyödésére nem a jó öreg bordó ötszázasommal jöttem, hanem a Magyar Suzuki Zrt. jóvoltából egy GSX 650FA nyergében gurultam a találkozó helyre. A társaság konstatálta, hogy milyen szép az új motorom, ami valóban nagyon látványos.
Kawasaki Versys 1000 E.Sz.T.
Legjobb motor túrázásra?! 9.
Olyan érzésem volt, hogy nem tervezgették sokáig az új modellt. A már meglévő Z1000-es blokk köré válogattak néhány igényes, minőségi alkatrészt aztán mehet a piacra. A három nap alatt aztán kiderült számomra, hogy ez egy igen átgondolt minden porcikájában szerethető masina. Nagy ugrás a kis Versyshez képest.
Honda VFR1200XD Crosstourer E.Sz.T.
Legjobb motor túrázásra?! 8.
Az első REA túra és az első gurulásom a Honda VFR1200XD Crosstourer nyergében. Tökéletes tempó, parádés útvonal, 20 fok végig és egy túrázásra fejlesztett nyomatékos V4-es, PAZAR HÉTVÉGE VOLT.
Csak semmi extrém!
Yamaha TDM 900
Horvátországba, azon belül is a fantasztikus tengerparti 8-as út szerpentinjeire, illetve az Isztria félszigetre vittük tesztelni a Yamaha TDM 900-at, amelyre teljes biztonsággal azt mondhatjuk: Csak semmi extrém!
Az első gurulás
Honda VFR1200XD Crosstourer Zoli szemével
2012. január 17.-e régen várt nap volt számomra, mert ezen a napon (első magyarként) kipróbálhattam azt a motort, amit mint koncepciót pillantottam meg még 2010 végén Milánóban az EICMA-n. Az a pillantás akkor végzetesnek tűnt, lenyűgözve álltam ott a jelenés-élmény hatása alatt és éreztem, hogy kiszúrt magának a gép, szinte vonzott és én tudtam, hogy mennem kell vele, hisz engem akar a bestia!
A GroSsglockner kiskirálya
BMW G650GS
A Grossglockner volt a következő túránk úti célja. Nem először jártam ott, de mindig magával ragad az élmény, a legtöbbször havas hegycsúcsok látványa. Kiváló szerpentinek, szuper aszfalt, igazi motoros paradicsom. Aligha találhattunk volna ideálisabb helyet, hogy kipróbáljuk a „kis” GS-t.
Falkai Szilárd írása
G eneráli S tévedés?!
BMW R 1200 GS használtmotor teszt
Régóta izgatott a GS. Eddig valahogy kívül esett az érdeklődési körömön, köszönhetően a kereskedők olykor nagyképű hozzáállásának, a talán kicsit sznob GS tulajdonosok lenéző megjegyzéseinek, és a BMW irreálisan magas árának.
Robogóval az Isztrián
Honda PCX 125
Már hagyományosnak mondható (második) robogó túránkon az Isztriai-félsziget felderítését tűztük ki célnak. A Honda Hungary jóvoltából egy új Honda PCX 125 nyergében teljesítettem a közel 1800 kilométeres távot.
Honda VFR800X Crossrunner E.Sz.T.
A legjobb motor túrázásra?! 7.
Aki eddig hatszázas kategóriában motorozott, és nem szeretne 1000 ccm fölé menni és több mint kétszázötven kilót mozgatni annak a Crossrunner nyerő. Egy könnyen kezelhető, mozgékony, kényelmes gép, amit ha megszorongatnak nagyon megy.
Yamaha XT1200Z Super Tenere E.Sz.T.
A legjobb motor túrázásra?! 6.
Többen kedvet kaptak a kettes csapatból a tesztmotorok kipróbálására, mi nem álltunk ellen. Széles mosoly volt az eredmény, a Super Tenere mindenkinek tetszett.
BMW K1300GT E.Sz.T.
Tavaszi langy melegben, a méreteihez képest dinamikus túragéppel motoroztam át az országon, és kifejezetten élveztem minden pillanatot a nyergében! Lehet hogy csak az első motorozás varázsa, de még inkább a bajorok precizitása és átgondoltsága tette felejthetetlenné ezt a napot.
Yamaha FJR1300AS E.Sz.T.
A legjobb motor túrázásra?! 4.
Itt épp büntiben vagyunk!!!!
Szeptember elején indultunk az Alpok meghódítására, ez a túra jó alkalom volt arra is hogy a Yamaha „nagy túragépét” is teszteljük. Korábban már volt alkalmam az FJR1300-at kipróbálni, de most egy különleges (félautomata) verziót kaptunk a Yamaha Hungáriától.
Honda Gold Wing E.Sz.T.
A legjobb motor túrázásra?! 3.
A három gyári doboz is kihívások elé állítja a női utasokat, sokkal több haszontalan dolgot tudnak bepakolni az összesen közel 150 literes rekeszekbe.
Honda VFR1200F E.Sz.T.
A legjobb motor túrázásra?! 2.
Végig azon gondolkodtam, vajon mitől ilyen élvezetes a VFR1200F nyergében a motorozás. Talán azért, mert a Honda korábbi sport túra gépeinek előnyős tulajdonságait ötvözték zseniálisan.
Honda CB1300SA Erősen Szubjektív Teszt
A legjobb motor túrázásra?! 1.
Ez a gép a motorok ”hatszázasSELmercije”, elegáns és sosem erőlködik! A fejidommal - bevallom - sokáig barátkoztam, az irodám elé állítottam egy tesztmotort és napközben nézegettem, „szemeztem” vele.
Mire elég egy nyugodt hatszázas?
Yamaha XJ6 Diversion
Teszteltük a Yamaha 2009-es nagy visszatérőjét az XJ6 Diversiont! Horvátország, tengerparti szerpentinek, napsütés! Dobos Zoli írása.
Akiknek nagyon megy a motorozás..
Safety Hungary Vezetéstechnikai Oktatás
Közös célunk ezzel a kezdeményezéssel a motoros balesetek számának drasztikus csökkentése!


A Rhino Tours Isztria gyöngyszemeit bemotorozó előző heti túráján, mint túravezető teszteltem a Moto Charge Bar telefontartót (motochargebar.hu).
A telefon vagy navigáció rögzítése és töltése a motoron alapvető fontosságú egy motoros túrázónak! Pláne akkor, ha túravezetőként mindennek tökéletesen kell klappolni, semmilyen körülmények között nem veszíthedet szem elől az útvonalat. Nemrégiben került a kezeink közé egy ígéretes konzol, ami amellett, hogy igényes és szép kidolgozású, még magyar termék is! Elkezdtem hát használni, és nagyon reménykedtem benne, hogy tényleg olyan jó is, mint amilyen jónak látszik!
A választásom a cseh gyártó Probut X-Factor nadrágjára esett három extra miatt. Oldalzseb fetisiszta vagyok és ezen van oldalzseb. A hátsó lábszáron vannak fényvisszaverő csíkok és én látszódni is nagyon szeretek. A harmadik a vízálló bélés, ami nem csak a nedvességtől, hanem a hidegtől is megvéd. További jó pont, hogy a nadrágban található protektorokat a minőségéről híres angol Forcefield gyártotta.
Nem elég, hogy kényelmes és felnyitható legyen, a mai trendnek és közlekedési szokásokhoz igazodva láthatónak is kell lennie egy bukósisaknak. Nagyjából ez volt az elképzelésem, amikor nekifogtam az új bukósisakom kiválasztásának.
Annak ellenére, hogy a GPS gyártók a motoros piacot fejőstehénnek tekintik – irreális árakat szabva termékeiknek – a WayteQ forgalmazója nem nyomta meg a ceruzáját az xRider esetében. Visszafogott árazásával sikerre számíthat motoros körökben.
Pár nappal az idei első túránk előtt jöttem rá, hogy a régi csizmám annyira leamortizálódott, hogy még pár ezer kilométert biztosan nem bírna ki, pláne ha esni is fog az eső. Sebaj, a SHOX-ban fellelhető legalább 20 különböző motoros csizma közül végigpróbáltam mindet.
A történet a BMW Motorrad Days 2014 találkozón kezdődött. Megláttam egy gyári BMW flip- up sisakot narancssárgában. Annyira vonzotta a tekintetemet, hogy fel kellett próbálnom. Nem volt túl kényelmes. Viszont emlékeztem rá, hogy valahol én már láttam ugyanezt a szint Schuberth C3-ban is.
A DANE Limfjord túrakabátnak számtalan olyan apró „extrája” van, amivel egy túrázó szívére hatni tud. Látszik, hogy megalkotója látott már motorost vagy motorozott már nehéz körülmények között.
Megosztani az élményt valaki mással nagyszerű, már nehezen tudnám elképzelni a túráinkat néma csöndben. Fantasztikus érzés amikor egy egy korai indulás alkalmával az Alpokban felcsendül a Guns N Roses- Sweet Child O’ Mind-ja, majd Szilárddal megbeszéljük milyen csodálatosak a felhők a hegyek felett.
Az S-R1-et meglátni és megszeretni csak egy pillanat műve volt! Pedig elsősorban nem egy sportcsizmáért mentem be az Euromotorba... De bármit is hoztak elém én közben végig ezzel a gyönyörű szép fehér S-R1-el szemeztem. Éreztem, hogy akar engem és én is akarom őt!
Mivel korábbi lábbelim a szardíniai szerpentineken megadta magát (az én hibám volt nem a csizmáé, egyszerűen kilyukadt az orra) arra gondoltam kiderítem, hogy ez a meglepő egyetértés a Daytona csizmákkal kapcsolatban minek köszönhető. Annak hogy „ha már kiperkáltam egy vagyont rá akkor dicsekszem fűnek-fának vele” vagy tényleg tudnak valamit ezek a németek.
Ha már túl vagyunk az anyagon, akkor a kabát extrái és átgondoltsága az ami engem megfog. A Bering Alias kabátnak és nadrágnak számtalan olyan apró „extrája” van amivel egy túramotoros szívére tud hatni.
Tapasztalatom szerint minél egyszerűbb a kezelhetősége és a visszajelzése egy kamerának, annál jobban tudjuk használni. Mint túravezető nem állhatok meg állandóan, hogy levegyem a kesztyűm és babráljak a gombokkal. Az érdekes események a nap folyamán teljesen váratlanul jönnek, a kamerának mindig tettre késznek kell lennie.
Nem vártam sokat egy hátizsáktól, mégha kifejezetten motorosoknak fejlesztették akkor sem. Már általános iskolában is utáltam hátizsákot hordani. Motoron korábban mindig tönkre tette az élményt, nem is beszélve a fájdalmakról, amit váll környékén generált.
Hosszú utakon szeretek zenét hallgatni a sisakomban, valahogy teljessé teszi az élményt egy pont odaillő dal, amikor a legszebb szerpentineken haladunk. Mögöttem a csapatom, előttem a lélegzetelállító látvány, bukósisakomban kedvenc számaim szólnak, Nekem így tökéletes az élmény!
Lassan eljutunk oda, hogy már nem csak a bukósisak választásánál szempont a kiváló minőség, hanem a gerincprotektor vásárlásakor is. VÉGRE! Sok évbe telt míg a motorosok rájöttek, hogy nem csak a fejet hanem a gerincet is védeni kell, hiszen ha ez a két testrész sérül akkor általában nagy a baj! Amíg egy kéz vagy lábtörés (bár ez sem kellemes) néhány hónap alatt rendbe jön, úgy a gerinc és fejsérülések tragikus kimenetelűek lehetnek.
"Csak a kéz meg a láb ne ázzon!" mondta egyszer egy barátom és milyen igaza volt, ha ez a két végtag vízben tocsog akkor oda az élvezet.
A Dainese Hilton Head kabát és nadrág nem tartozik az olcsó motoros felszerelések közé, de ebben az esetben nem csak a márkát kell megfizetni, tényleg minőséget és innovatív megoldásokat kapunk cserébe.
Egy csizmáról sokat elmélkedni nem lehet, nem is akarok, igyekszem a tapasztalataimra hagyatkozni. Négy szó jutott róla eszembe: kényelmes, biztonságos, minőségi, és túrázóknak nem elhanyagolható szempont, hogy vízálló.
Szerintem nincs értelme grafikonokkal bizonyítani, hogy egy gyengébb minőségű sisak, egy hangos kipufogó, és egy csutkára tekert gázmarkolat együttesen, de akár külön-külön is ronthatja a hallásunkat. A motorosoknak fejlesztett füldugó egy ésszerű megoldás, amit „nyugaton” már rég használnak.
A túra alacsony költségvetésű volt, kempingeztünk szinte végig. Ideális alkalom egy tetszetős, de pénztárca kímélő motoros szerkó kipróbálására. A Shox Morocco kabát és nadrág látszólag a túraenduros színvilágot követi, a vajszín és a szürke kombinálása szerintem igényes ruházat benyomását kelti.
Az induláskor a maximálisan megengedett 10 kilónyi terhelhetőséget figyelembe véve próbáltam pakolni, de végül 18 kilót pakoltam bele és bizony az első száz kilométeren folyamatosan a tükröt néztem, hogy mikor hagyom el a cuccot.
pont mint Pom-Pom a régi mesében…”bámulatosan tudom változtatni az alakomat, ha akarom olyan vagyok mint egy szőrpamacs, vagy paróka, vagy egyujjas kifordított bunda kesztyű, vagy szobafestő pemzli, vagy papucs orrán pamutbojt…..”
Sajnos közeledik a szezon vége és ilyenkor még a legtöbb motoros szeretné eltolni azt a pillanatot, amikor végleg leteszi a motort és elkezd bosszankodni a városi dugókban.
Szerencsére száraz időben motoroztuk körbe a Dolomitokat így a vízálló tulajdonságát ott még nem tapasztaltam meg, viszont az AIRTEX membránnak köszönhetően nem izzadt a lábam elviselhetetlenre, és többiek éjszakára is engedélyezték, hogy a szobában maradhasson a lábbeli!
Az első nagyon kellemes élmény rögtön indulás után úgy 50km/h sebességnél ért, amikor a sisakon belül elindult egy elég erős levegő áramlás, gondoltam ha lenne hajam akkor az most lobogna a sisak alatt. Komolyan mondom ilyet még nem éreztem zárt sisakon belül.
A motorom már siralmas állapotban volt!Szóval gondoltam az S100 többi termékét is kipróbálom, nagy veszteni valóm nincsen.
Takarékos mert egy autós GPS + az S850 ára meg sem közelíti egy professzionális motoros GPS árát, szükségmegoldás, mert ha már meg van az autós GPS, ezzel a megoldással felrakható és adott keretek között jól használható!
Csupa ehhez hasonló igényes részlettel van tele ... Megszámoltam, összesen hat zseb van rajta mindenféle kütyük elpakolására.
Mindannyiunknak fő a feje időnként, hogy mit vigyünk magunkkal egy több napos túrára. Védekezni kell az eső, a hideg, az izzasztó meleg ellen...
Nagyon vártam már, hogy beszerelhessem végre a sisakomba az új kommunikációs egységemet.....
Lehet kényelmes egy hátprotektor...
....abban a kanyarban ért volna véget a számomra a motorostúrám.
Maradok a tanktáskánál nekem bevált!!




