Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Öröm a köbön - Kawasaki W800, MOTOzin túra, ROCK buli
2012. 07. 23.Rég bűvölt el ennyire egy motor indulás előtt, de hát gyönyörű a lelkem. Minden porcikája maga a tőkéj. A méregzöld szín telitalálat, a blokk, az ülés, a kipufogó és a fűzött kerekek nyugtatják a szemet. Annak idején a kilencvenes évek közepén „csopperistaként” kezdtem a motoros pályafutásom. Kilométerekről meghallottam, ha egy nagy vas érkezett és eszement előzésekbe kezdtem az autómmal, hogy legalább csak egy darabig láthassam, követhessem.
Mostanra teljesen elmúlt az érzés, egyszerűen hidegen hagynak a chopper és cruiser motorok. És akkor egyszer csak ott állok egy klasszikus motorokat idéző műalkotás elött és veszettül ver a szívem. A MOTOzin magazin által szervezett – Egy éjszakás kalandra indulok a géppel.
A hangja mély és elegáns, a kéthengeres léghűtéses blokk finoman vibrál, a váltó vaj puha. Az ülésen mintha nem is változtattak volna 1965 óta (akkor jelent meg a Kawasaki W1).
Rég elfeledett érzések kavarognak most bennem. Erre a motorra nem ülhetek fel Gore-texben és zárt UV színű sisakban, az szentségtörés lenne, ezért a szekrény aljából előkotortam fémbetétes Sendra csizmám, a hozzá illő farmerom (nem répa fazon), bőrdzsekim és zöld kendőm. A városban poroszkálva mindenki megnézi, a hetes busz vezetője majd ki esik az ablakon, a Gold Winges német is elismerően mosolyog.
A gyülekező után elindulunk, hogy a Tihany-Tarján direkciót keresztbe-kasul bemotorozzuk. Jól esik a tempo, amit a W800 enged, nyugi van, öröm van, motorozunk.
Száguldozni nem érdemes vele, jó uton ugyan a 140km/h meg sem kottyan neki, de gyengébb minőségű aszfalton már 110km/h felett elindul a risza. Félelmetes imbolygásba kezd a vas, ami a sebesség csökkentésével orvosolható.
De minek is sietni, ez a motor pont ott adja a maximumot, ahol még érezzük az illatokat, de már kellemes kanyaríveket foghatunk vele. Talán ez hiányzik a rohanós hétköznapokból is, lelassítani egy kicsit és érezni a minket körülvevő világot, elcsipni néhány mosolyt, ÖRÜLNI hogy vagyunk.
Az esti bulihoz nem is kell átöltöznöm, pont passzol minden! ROCK (a jobbik fajtából), bőrdzseki, némi alkohol és a kalandok megbeszélése. Mindezt régi és új barátokkal.
Reggel korán indulok, az éjszakai vihar lehűtötte a levegőt, a motor felpakolva, tele a tank. Hazafelé egyesülök az univerzummal 120-as sebességnél. Rég élveztem ennyire a gurulást!
A Kawasaki W800 egy igazi örömforrás, és már hiányzik.
Szimi