Szerinted kell még egy?
A motoros életnek (is) több lépcsője van. Motorozni egyedül, barátokkal vagy, ahogy egyre több motoros teszi: új arcokkal. Ehhez igazán jó hátteret biztosít a Rhino Tours. A kicsi, de annál szorgosabb csapaton egyre nagyobb a nyomás. Ki melyik túrát vezesse, és ki tud még segíteni? Eldöntötték, kell még néhány ember. Gondolom a beszélgetés hasonlóan zajlott, mint az Ocean’11-ben Danny és Rusty között:
- Tízen meg tudják csinálni, mit gondolsz?
-
- Szerinted kell még egy?
-
- Szóval kell még egy.
-
- Rendben, szerzek még egyet.
Úgyhogy meghirdették az álommeló motorosoknak. Nem tudom hányan jelentkeztek erre a „munkára”, de azt gondolom: az a motoros, aki szeret túrázni, van túra tapasztalata, tud egyszerre több dologra figyelni…Na ő az, akinek itt a helye!
És kezdődött minden: beszélgetés – hú mi lesz? Válasz: majd hívunk. Ajaj, ezt ismerem! A csajok is mindig ezt kapják a pasiktól, azaz, hogy nem kapják. De tartották a szavukat, hívtak, leveleztek és egyszer csak mentünk „próba” motorozni.
Nem lelsz szentet, melynek keze ne befele tekeredne: találkozó Budaörsön. Nahát, az egyikük itt lakik. KV, tankolás, aztán irány Szekszárd. Jaj de jó: izgalmas útvonal: 6-os út. Persze ez csak viszonyítás kérdése. Ha az alap az M6. Máris milyen izgi. Útközben a jelöltek felváltva vezették a csapatot, lássuk, ki milyen tempót diktál, mennyire figyeli a mögötte haladókat.
A fergeteges kanyarokkal tarkított 6-os után találkozó Tomival. Ismét megadjuk, ami a kiürült dolgoknak kell: benzin, KV. Tovább Szálka felé: Szekszárd után élesen jobbra, majd jön egy kis finom kanyargás. Hopp, balra bevillan a Motozin-ból már ismert kicsi kék kápolna, de mi nem állunk meg fotózni, úgyis csak a telefont tudnánk használni. Marad az emlék. Ezt elég nehéz letörölni az ember saját SD kártyájáról. Folytatjuk tovább a kanyargást, majd egy forduló gyakorlás: el az M6-ig, ott a körforgalomban vissza. Hé, menni kellene egy motoros tréningre, hogy a három méter széles, poros úton is meg tudjunk fordulni! Jó, akkor induljunk tovább Bonyhád felé. Kellemes kanyarok, aztán egyszer csak nem látok senkit a tükörben. Ok, az egómnál csak egy dolog nagyobb, de ennyire nem voltunk gyorsak! Tomi, lassítsunk, vagy inkább álljunk meg? Ez is, az is. Aztán megjelent Soma a tükörben. Saját járgányon: gyorsan bevillant, hogy Szekszárdon Szimivel cseréltek, tehát kettőjükkel biztosan nincs baj! Az egyik társunk kicsúszott, de nincs baj. Vissza a helyszínre. A csapat ugyan életében először motorozott együtt, de mindenki profin tette a dolgát. Feri, aki a záró ember, visszagurult, kirakta a motorját, így már nem kaszálják el a teljes csapatot a kanyarban (Reméljük a motorját sem). Soma utánunk jött, mi vártunk, visszafordultuk, Szimi és Szilárd segített a balesetben. Norbi: ő testével védte a gépet! Még vissza kell jutni Pestre! Úgy tűnik sikerült. Szóval ez is csak teszt: vészhelyzeti gyakorlás. Akkor mehetünk tovább. Na jó, guruljunk el Bonyhádig, és szereljünk! Nehéz döntés, de Norbi lemondja az öröm motorozás további részét. A csapat gurul tovább Orfűre. Ha valakinél lenne sisakkamera, készíthetnénk egy-két jó vágóképet, ahogy 6 motor szépen, ahogy a NAGYKÖNYVBEN meg van írva, gurul együtt. Azért Komló felé a kanyarokban eszébe jut mindenkinek a legutóbbi osztrák kanyarvadászata: bakker ott nincs gödör az ív közepén!!! Orfű: tó, hiába a 20 fok körüli hőmérséklet, már hamarosan itt a strandszezon. Azért most még több az autós-motoros-biciklis kiránduló. Együnk? Csak egy fagyit, mert Szekszárdon Tomiéknál fejedelmi ellátás vár minket. Visszafelé kihagyjuk a Bonyhád, Szálka, Szekszárd kanyargást. Mindenki éhes. Megyünk a 6-os úton. Itt azért érdekesebb vonalvezetése van, mint a 0 kilométerkőhöz közelebb. Jó hír: friss, jó minőségű aszfalt szinte végig! A fejedelmi menü - halászlé, de milyen, grillezett hús, parázson sült krumpli, saláta és kakaós kalács – közben jön a nagy hír Szimitől: Nézd meg légyszi a túrabeosztást és írd be magad!
Erre ismét beugrott egy párbeszéd, de most a Ponyvaregényből. Jules és Brett között:
- Melyik országból jöttél?
- Hogy mi?
- Beszélsz te angolul?
- Hogy mi?
Szóval megfeleltek? Megfeleltünk? Megfeleltünk!
BENNE VAGYUNK A CSAPATBAN!!!
Azt hiszem, ha nem lenne még néhány kanyar előttünk, most bizti előkerül valami szigorúbb anyag is. Majd otthon, addig is még le kell nyomni majd 300 km-t.
Kiegészítés:
Az útvonal „hivatalos” és privát rész egyben: