Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Honda CB1300SA Erősen Szubjektív Teszt
A legjobb motor túrázásra?! 1.A legjobb motor túrázásra! Oké, de melyik az?
A Honda CB1300S ABS nagy kedvencem, közel 70.000km van már mögöttem ezzel a modellel és úgy gondoltam körülnézek mire is cserélhetném. A sorozat következő tesztjei nagyon szubjektívek, nem a köztudott műszaki adatokra fogok figyelni, hanem a tesztelt motorokkal kapcsolatos érzéseimre! Ám az összehasonlítási alap az én szeretett járgányom lesz, amelynek rengeteg erénye mellett csak néhány gyengéje van.
Szeretem a CB hatalmas blokkjának látványát, sugározza az erőt és a nyugalmat. A farokidom egy műremek. A fejidommal - bevallom - sokáig barátkoztam, az irodám elé állítottam egy tesztmotort és napközben nézegettem, „szemeztem” vele. Végül egy hosszúra nyúlt túra után - amikor 160-170 km/h-ás tempóban siettünk haza az osztrákoktól - eldöntöttem, eladom a fejidom nélküli CB 1300-asomat és átülök a „retro”verzióra!
Nem bántam meg, a fejidom gyári plexivel 170km/h-ig kiválóan véd. Örültem, hogy az új motoromon végre lesz ABS. A Honda mindig is élen járt a biztonsági fejlesztésekkel, a blokkolásgátlójuk teszi a dolgát! Már több esetben segített elkerülni komolyabb baleseteket nyálkás, vízes időben.
Az „egyhármas” egy nyugodt és kezes motor, futóműve jól hangolható (a gyári kulcskészlettel percek alatt könnyen átállítható), szerpentineken öröm vele a motorozás. Mivel nem központi rúgóstagot alkalmaztak a motoron, az ülés alatt 10 liternyi hasznos tér található! Ide gond nélkül beférnek a túrakellékek, úgymint láncspray, defektjavító, esőruha, biztonsági lánc, tárcsazár. Túratempó mellett 5,4-5,8 l/100km között fogyaszt, ha zavarja az ember (170km/h felett) akkor 7,5 l/100km sem meglepő! A blokk oldalán annak ellenére, hogy megkapta a Honda PGM-FI befecskendezőjét egy dúsító található, ezt ritkán használtam (csak téli időben). A kb.250 kilós tömeg a kertben tologatva soknak tűnhet, viszont indulás után nagyon könnyen motorozható, a városban és a versenypályán is simán elboldogul vele az ember. A sok ezer kilométeres túrákon érzem igazán, hogy egy BIG BIKE-on ülök, a váltót ötödikből szinte ki sem kell venni, minden helyzetben egyenletesen gyorsul.
Ez a gép a motorok”hatszázasSELmercije”, elegáns és sosem erőlködik!
Előnyei: erős blokk, remek futómű és fékek, pakolási lehetőség az ülés alatt, univerzális felhasználás (város, pálya, túrák)
Hátrány, ha nagyon akarom: hiányzik egy hatodik fokozat, ha dobozolom rossz ránézni
Ez csak haladóknak...
Használt motor ára: 2.000.000.- körül lehet ritkán belefutni ’06 -’07-es modellekbe
Új motor ára: 2.898.000.- reg.adóval
Műszaki adatok:
Motor: Vízhűtéses, négyütemű soros négyhengeres, 16 szelepes
Lökettérfogat: 1284 cm3 Furat x löket: 78 x 67,2 mm
Teljesítmény: 117 LE 7500 1/min-nél
Nyomaték: 117 Nm 6000 1/min-nél
Keverékképzés: PGM-FI hengerenkénti benzinbefecskendező
Váltó: 5 fokozatú
Kuplung: hidraulikusan működtetett, többtárcsás, olajos
Méretek (hossz x szélesség x magasság): 2220 x 790 x 1120 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Száraz tömeg: 224 kg
Üzemanyagtank térfogat: 21 l (4 liter tartalék)
Végsebesség: 240 km/h
Átlagos fogyasztása: 5,7 l/100km
Képek
CB1300SA Dolomitok,2009
Felmálházva
A korábbi motorom: CB1300
Zolival egy szlovák túrán
Szimcsák Attila
Tervezett további tesztalanyok:
HONDA VFR1200F
HONDA GOLD WING
HONDA XL1000VA VARADERO
HONDA ST1300ABS
YAMAHA FJR1300A
YAMAHA XTZ 1200 SUPER TENERE
BMW R 1200 GS
BMW K1300GT
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!