Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Suzuki GSX650FA
1000 ccm alatt is van élet?!
Suzuki GSX 650 FA
Mint minden jóravaló motoros, én is keresem-kutatom, hogy milyen lehetne a következő vas, amit majd hajszolhatnék. Bár nincs semmi bajom a jelenlegi Honda CBF500-zal, de azért amikor ráülök egy-egy másik motorra, akkor érzem a különbséget. Nem feltétlenül a nagyobb teljesítmény a lényeg, hanem inkább a jobb futómű, fékek, szélvédelem, a kényelmi extrák és a nagyobb nyomaték. 2012-ben több motort is volt alkalmam kipróbálni a forgalmazók jóvoltából.
A horvát túrán mindenki megrökönyödésére nem a jó öreg bordó ötszázasommal jöttem, hanem a Magyar Suzuki Zrt. jóvoltából egy GSX 650FA nyergében gurultam a találkozó helyre. A társaság konstatálta, hogy milyen szép az új motorom, ami valóban nagyon látványos. A klasszikus Suzuki színvilág, a kék-fehérre festett motor nagyon jól mutat. A burkolatot és a motor felépítését megvizsgálva bárki láthatja, hogy ez nem egy „speed” gép, hanem egy ízig-vérig sport túra motor. Bizonyítja ezt a kényelmes ülés és az emelt kormány is. Menetközben sem fárasztó motorozni vele, az alkarom a vállam nem sajdult bele.
Motor
Ahhoz, hogy minél rövidebb időn belül kiérjünk az országból, és minél hamarabb a tengerparti kanyargókra jussunk, az autópályáznunk kellett. Nem is bántam, mert legalább volt időm megszokni az új vasat. Nagyobb tempónál kicsit alacsony volt számomra a gyári plexi, de összességében nem olyan vészes. A GSX650FA jól gyorsult, kellő tartalék volt még benne 100km/h felett is. Ötödik sebességi fokozatba visszaváltva kontrolálhatóan neki lódul. A fogyasztásra sem lehet panaszom, a túrán 4,8 ra jött ki az átlagfogyasztás.
Egyik lejárónál csatlakozott hozzánk egy új ember, hogy utolérjük a többieket kicsit húztuk a gázt. Nos, itt sem maradt szégyenben a gép…
Futómű
Azonban egy igazi motorost egyáltalán nem hatja meg az, hogy egyenesben húzza neki, a KANYAR a lényeg. A horvát tengerparton - a méltán híres 8-as úton - ebből van szép számmal. Igazából az egyeneseket kell keresni nagyítóval. A Suzuki GSX650FA itt sem vallott szégyent.
Nagyon szépen lehetett vele dönteni a kanyarokban. Volt elég ereje ahhoz, hogy ne kelljen ide-oda váltogatni, az ideális tartományban tudtam tartani a fordulatszámot. Beraktam négyesbe, és maximum csak szűkebb kanyarokban kellett visszapakolni. Lábtartótól lábtartóig terelgettem a tengerparton annak ellenére, hogy eléggé fel volt málházva, elöl a tanktáska, hátul pedig a nyeregtáska. A Suzukinál is megszokott már az ABS, ezen a motoron is tette a dolgát és hozzájárult a biztonságérzetemhez. Különösen tetszett a fokozatkijelző - bár egy kis apróságról van szó, azonban nagyon hasznos – ami az ízléses műszerfalon kapott helyet.
Szumma-szummárum, igazán meggyőzött arról engem ez a gép, hogy komolyan számolnom kell vele, amikor majd eljutok odáig, hogy ténylegesen lecserélem a jó öreg Hondámat. Van erő is benne, de nem ideges. Szép is, de ez nem megy a használhatóság rovására. Még egy motor, ami belekerült a pakliba.
Szili Krisz
Túravezető
Szimi szerint
Szlovéniában cseréltünk Krisszel. A Suzuki GSX650FA meggyőző volt hazafelé. A sportosabb túrázást kedvelőknek, akik még nem ragaszkodnak (feleslegesen) az ezer köbcentihez jelenthet jó alternatívát a gép. Egyenletesen húz ötvenről -százötvenig, még hatodikban is elég rugalmas. Gratulálok a Suzukinak, hiszen náluk már szinte alap a fokozatkijelző, más márkák nem tudom mire várnak. A fékek nekem egy kicsit puhának tűntek, a nyomáspont nem volt elég egyértelmű. Tetszett.
Használt motor ára: 1.200.000.- körül lehet már kapni 2008-as évjáratot
Új motor ára: 1.798.000.- reg.adóval ABS-el szerelve 1.948.000.-reg.adóval
Műszaki adatok:
Motor: Vízhűtéses, négyütemű soros négyhengeres, DOHC
Lökettérfogat: 656 cm3 Furat x löket: 65,5 x 48,7 mm
Teljesítmény: 86 LE 10600 1/min-nél
Nyomaték: 62 Nm 8900 1/min-nél
Keverékképzés: benzinbefecskendezés
Váltó: 6 fokozatú
Méretek (hossz x szélesség x magasság): 2130 x 760 x 1225 mm
Ülésmagasság: 770 mm
Száraz tömeg: 216 kg
Üzemanyagtank térfogat: 19 l
Végsebesség: 240 km/h
Átlagos fogyasztása: 4,8 l/100km
Képek
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!
De csak azért, mert ez a legnagyobb!!!
;-)
Na ja, de ezt a kort meg is kell élni. Ha a CB1300-al nyomnám még 35 évig akkor talán nekem is meg lenne a fele.:)
És akkor ehez a BMW-hez mit szólsz?
http://www.motorradonline.de/vermischtes/15-millionen-kilometer-mit-zwei-motorraedern/336934
Ez nagyon komoly! Több mint fél millió kilométer.
Krisz
Ezt a linket nézd meg.
Megnőtt a motorod a szememben.
http://sebessegoltara.blog.hu/2013/02/25/ezt_biztos_nem_tekertek_vissza?utm_source=TC&utm_medium=link&utm_content=2013_02_25&utm_campaign=index
Tibi, Tibi...
Én nem szeretnék semmit sem pótolni a köbcentikkel... ;-)
Másrészről, ha nagyobb motorom lenne, akkor hogy szidnál, hogy nem érsz utol.
Így legalább adok esélyt!!!
:-D
Szépek a cicik. Ennél nagyobb köbcenti már nem kell.
Szerintem a túrázáshoz viszont kell a nagy köbcenti, borzasztó hallgatni az autópályán, ahogy a kis blokk 7-8 ezret forog.
Nekem volt egy 600-as GSR-em, az 150-nél 8500-at forgott. Iszonyú volt hallgtni Hallstattig.
Szilárd, megnéztem az FJR-t Cegléden. Gyönyörű, brutális a hangja, de nagyon kemény az ülése, és a lábtartótól az ülés tetejéig lévő 44 cm nagyon behajtott lábat eredményez, ami kényelmetlen. GTR 50 cm, RT 53 cm. És az ára is sok. Egyenlőre marad a kávédaráló,
mert nincs nála kényelmesebb motor. Lehet,hogy lomha egy picit, de csak ebbe van zene, és
ha lecserélném a Krisztián hiányolná a musicot.
Tibi
bár, van ahol nincs élet 1000 köbcenti alatt :))
http://www.blikk.hu/blikk_sztarvilag/angelika-meg-nagyobbat-domborit-2091385