
Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.

Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat

Szicília Motoros Túra 2014

2014.10.05.
2014.10.14. (10 nap)
2014.07.20. 00:00.
12 / 12 fő (össz. 11 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
Szicília motorostúra 2014 Rhino Tours
A túra ötlete hosszú évekkel megelőzte az indulást. Mikor először jártam egy Földközi-tengeri szigeten, akkor határoztam el, hogy ezeket a szigeteket motorral is meg kell látogatni, nem csak mezei halandó túristaként. Így hát Szardínia és Korzika után a Rhino Tours Szicíliába is ellátogatott.
Az útvonalat a következőképpen terveztük: Magyarországot Horvátország felé hagyjuk el, Zágrábig autópályán, majd onnéttól országúton haladva cél a tengerpart. Első nap Biogradig megyünk kiélvezve az ilyen korra már gyér forgalmú 8-as utat. A következő nap Biograd-Dubrovnik a táv. Itt hajóra szállunk este. Éjszaka szépen átvisz minket a komp az Adrián, majd másnap reggel Bari-ban a kikötés után újra motorra ülünk. Átszeljük Dél-Olaszország három tartományát Pugliát, Basilicata-t és Calabriát. Itt még egy rövid kompolás vár ránk hogy Villa San Giovanni-ból átkeljünk Szicíliába, Messinaba.A szállásuk az Etna oldalában lesz, innét fogunk mászkálni a szigeten. A visszaúton megnézzük még az Amalfi félszigetet, Positano-t, Amalfi-t és Sorrentót. Majd Anconából kompolunk vissza Horvátországba, Splitbe. Innét, ha jó idő van a tengerparti úton jövünk haza, ha esik akkor autópálya. Ez volt az útiterv amit végig tartani is tudtunk.
Következzenek a kalandok:
A túraidőpont megválasztása tökéletesre sikerült. Kellemes idő volt végig, a kifelé és a hazaúton futottunk bele esőbe. Tehát aki Szicíliát tervez, az tegye az utazását őszre. Motorral ilyenkor a legjobb.
Már mindenki várta az indulás napját. Jómagam, már több napja gondolatban úton voltam. Mindenki pontosan érkezett a talákozási pontra. Valószínűleg a többiek is úgy voltak vele mint én: induljunk mááár!! Gyorsan lezavartuk az autópálya szakaszt Mgyarországon és a horvátoknál. A terv az volt, hogy Karlováctól nem a pályán megyünk, de sajnos közbeszólt az eső, ami csak a tengerparton állt el. Onnéttól kezdődött az élménymotorozás. Aznap esti szállásunk Biogradban volt. Reggel már korán felébredtünk és a reggeli előtt besétáltunk a városkába. Megnéztük a kikötőt. Éppen befutott az első halászhajó egy nagy adag zsákmánnyal. A mai napi táv Biograd – Dubrovik volt. Dubrovnikból kompoltunk ugyanis át Olaszországba. A kompra hamar feljutott a csapat nagy része. Mivel a motorokat a komp elejébe és a végébe helyezik el, öten sajnos a legvégére maradtunk. Sajnos végig kellett várnunk még az összes kamion tolatva beszenvedi magát a hajó belsejébe. Nagyon elfáradtunk a végére. Az elalvással nem volt gond a hajón, de azért a sör is jót tett…
Reggel pontosan ahogy ígérték, kikötött a hajó Bari-ban. Miután összeszedtuk sorainkat a reggeli csúcsforgalomban elhagytuk a várost. Itt már érezni lehetett, hogy a Dél-Olaszok valami teljesen más vezetési stílusban hajtanak, mint amit a otthon megszoktunk. Valahogy kikecmeregtünk a városból. Hosszú út állt előttünk. Át kellett vágnunk egész Dél-Olaszországon. Nagy része autópálya. Baari-t elhagyva egyre szebb lett a táj. Ahogy kiértünk a tengerparti részre, gyönyörű panoráma tárult elénk. Utána következett Basilicata tartomány. Ez a rész feledhető volt, viszont a calabriai tengerparti út megint csak felejthetetlen látképekkel lepett meg minket. Kora délután értünk Villa San Giovanni-ba. A kompok itt 20 percenként mennek Szicíliába, úgyhogy nem kellett sokat várnunk. Egy kb fél órás hajókázás után elértük a szigetet. Az olaszok Innétől folyamatosan bebizonyították, hogy annak van elsőbbsége az utakon aki vagy gyorsabb vagy nagyobb. Megpróbáltuk felvenni a versenyt velük. A végén már magamat is ledudáltam, úgy belejöttem… Sötétedésre elértük a szállásunkat, amely Zaffarena Etnea településen volt, közvetlenül az Etna tűzhányó lábánál. Pár száz méterre a szállótól már látszott a legutóbbi nagy kitörés megszilárdult lávafolyama.
Másnapi terv az Etna meghódítása volt. Pár kilométert kellett csak mennünk a látogatóközponthoz. Több etapban lehet felmenni a hegyre. Gyalog persze ingyenes… de felvonóval majd terepjáróval a legtetejére menni 60 euro-ba kerül. De még így is megéri. Lenyűgöző a hegy. Reggeli után közvetlenül indultunk az Etnára. Kabinos felvonó visz fel az első szintig. A negyedórás út után már egy holdbéli tájon szálsz ki a felvonóból. Persze vannak, akik gyalog mennek fel, elég sok az elszánt bringás is. Kár, hogy nem lehet kis köbcentis endurokat bérelni a hegy aljában, azzal én is szívesen felcsapattam volna a kráterek pereméig. Kiszállva a felvonóból terepjárókba foglaltunk helyet. egészen felvittek odáig, ameddig járművekkel járható volt a hegy. Itt már hallani lehetett az Etnát. Folyamatosan kb 10-15 percenként robban valami. Csak bizakodni lehetett, hogy nem melletted… Ugyan borsos árat kérnek azért, hogy felmehessünk a tűzhányóra, de azt kell, hogy mondjam: megérte. Egészen különleges élmény, mindenképpen ki kell használni a lehetőséget, ha az ember ott jár.
Az Etna után elmotoroztunk még Taorminába. Elég fáradt volt már a csapat. Többfelé szakadtunk. Volt aki strandolt, többen a gasztronómiának hódoltunk egy tengerparti étteremben. Sötétedett már, mire hazaértünk.
A következő napon Siracusa volt a cél. Elindultunk az országúton hiszen csak másfél órányira volt a város. Az első 10 km megtétele után, ami kb 45 percbe telt felmentünk az autópályára. Akkora a forgalom és a káosz a Catania környéki utakon, hogy lehetetlen volt haladni. Siracusa-ba érve. is hasonló állapotok fogadtak minket. Bearaszoltunk az óváros rész határáig egy külön motorosoknak is készült parkolóba. Innét indultunk felfedezni az óvárost Ortigiát. Maga az óváros rész pár óra alatt bejárható. Aznapra nem terveztünk több programot. Néhányan a csapat bevállalósabb feléből elmentek még megnézni a közeli Noto-t.
A következő napon pihenőnapot tartottunk. Megpróbáltunk felkészülni a következőkre, hiszen előttünk volt még Dél-Olaszország, az Amalfi félsziget és egy hazaút is.
A következő napon hátra hagytuk a szigetet és elindultunk az olasz csizma felé. Rövid komp Messina-nál, majd egy csodálatos tengerparti rész következett. Aznapi uticélunk Basilicata tartománybeli Lauriában volt. Ez egy picike kis város a hegyekben. Meglepően nagy motoros élet fogadott. Még a szicíliaiaknál is többen robogóztak. A szállásunk a „magyar forradalmárok terén” volt, így igazán otthon érezhettük magunkat. Este lesétáltunk egy közeli vendéglőbe. Azt hiszem a csapat egyetért azzal, hogy az a vacsora amit itt kaptunk, mindenkinek benne volt élete top 5 kajálásában!!! Itt találjátok az éttermet: http://www.paginegialle.it/lauria-pz/bar/agua-loca-imperio-nicola. Komolyan mondom, csak ezért érdemes ide ellátogatni. Ha erre járok legközelebb biztosan eszem itt újra.
Másnap reggel korán indultunk. A csapat két felé oszlott. A gepárd csoport beiktatott még egy plusz szerpentines részt, a sas csoport pedig az előre eltervezett úton közelített az Amalfi félsziget felé. Nos…az Amalfi félsziget tényleg gyönyörű és lenyűgöző. Viszont az ideális jármű az odajutásra és az ottani közlekedésre a helikopter. A félsziget elejétől a végéig ami több mint 60 km végig közlekedési dugó van. Motorral sem lehet haladni, vagy előzgetni olyan szűk az út. Estére megérkeztünk Sorrentoba. Azúton azért tettünk egy ebédszünetet Amalfi városába. Azt kell, hogy mondjam a forgalom ellenére megéri eljönni ide. A szállásunk Nápolyra és a Vezúvra nézett. Este páran áthajóztunk Capri szigetére. Egészen más világ, mint az Amalfi. Nyugalom van, és olyan mintha visszamentünk volna 200 évet az időben.
A következő napon eljött a hazautazás napja. Át kellett vágnunk az olasz csizmán. Ancona volt az esti cél. Innét indult ugyanis a komp Splitbe. Eseménytelen úton haladtunk Anconaig. Amit viszont nem lehetett nem észre venni, az a közlekedési morál javuéása, ahogy észek felé haladtunk. Este 9-kor elindult a komp. A búcsúestét és az esti sörözést ezúttal az egyik fedélzeten töltöttük. Menetrend szerint reggel 7-kor megérkezett a hajó a horvátországi Splitbe. Mivel esett az eső, módosítanunk kellett az eredeti útvonalon. Így a tengerparti szerpentint ezúttal ki kellett hagynunk, de az elmúlt 10 nap alatt elegendő kilométert motoroztunk ahhoz, hogy ezt már nem bántuk. Leküzdve az esőt a koradélutáni órákban megérkeztünk Bp-re.
Falkai Szilárd
Gábor és Rozi, köszi a képeket!!!
Már én is töltögettem a Rhinos Picasa oldalra:
https://plus.google.com/photos/104466177242633671544/albums/6070503735420548561?banner=pwa
Sziasztok
Egy pár kép
https://plus.google.com/u/0/photos/117971418756630565802/albums/6071124247087684033
Ez az jó link:
https://plus.google.com/photos/112745439986074776245/albums/6070865335104891009
Remélem mindenki szerencsésen hazaért a nagy útról!
Jó nagy túra volt ez! 4320 km-t mentem a 10 nap alatt! Nem olyan rossz!
A hazafelé vezető út nem is volt olyan "hosszú". Jöttünk mint a nyíl, így a szervíz időpontot az egyik kútról lebeszéltem, átrakattam még arra a napra. ( köszönve a Honda Dream-nek.) 15 órára ott voltam, 16:30-kor leszervizelve idulás tovább és 19-re garázsban a vas 925 km megtétele után.
Na de nosztalgiázzunk egy kicsit, itt vannak a képek jó nézelődést! Csak 330 db!
https://plus.google.com/u/0/112745439986074776245/about
És egy kis "nyélgáz" hang a (a sokunknak) motor nélküli téli hónapokra! :)
:)
:)
Hallgassátok csak:
http://youtu.be/YWZG1nhgwgg
Köszönjük Ildivel a túrát mindenkinek! Szerintünk szuper volt! Egy életre szóló élmény szinte minden napja!
24-26 C fok egész héten: http://www.holiday-weather.com/sicily/forecast/
Nem lesz rossz!! :)
Szilárd!
Vasárnap 9-kor,vagy 10-kor indulunk?
Óohhhh, már ketyeg a visszaszámláló :)
Köszi a hasznos információkat! Nagyon várom, már mennék!!!
Igy pedig felvonóval egy darabig: http://youtu.be/MkRk6Gf1KBk
Igy lehet felmenni motorral az ETNA-ra: http://youtu.be/bp6Knz83ooA
A 3369 méter magas vulkán uralja egész Szicíliát , tiszta időben a sziget nyugati feléből is látni lehet.
Az Etna érdekessége, hogy Szicília valamennyi klíma- és vegetációs formája megtalálható itt. Az Etna talaja a vulkán középső szintjéig nagyon termékeny és a viszonylag gyakori vulkánkitörések ellenére a környék sűrűn lakott.
A déli Etna megismeréséhez jó kiindulópont Nicolosi, Trecastagni és Zafferana Etnea. Az 1991-ben felújított drótkötélpályán 2500 magasra juthatunk fel. (kb. 55 €). 2919 méter magasságig, a Torre del Filosófóig mehetünk, innen azonban érdemes vezetőt fogadni, ha a csúcsra is fel akarunk mászni.
A vulkákon túrázni veszélyes vállalkozás, a folyékony láva hőmérséklete 800-1500 fok, a vulkáni bombák pedig a hangsebességnél is gyorsabban repülnek, méretük 5 kg-tól akár 1000 kg is terjedhet. Mindenképpen figyeljük az útlezárásokat, mert azok a mi biztonságunkat szolgálják.
Éghajlat
Szicília partjait földközi-tengeri időjárás jellemzi: a nyár hosszú és száraz, a tél esős és enyhe. Utazásra leginkább május, június, szeptember és október javasolt. Ilyenkor kellemesen meleg az idő és a tenger.
Időeltolódás
Nincs eltérés a magyar- és olaszországi időmérés között, mindkét országban a közép-európai időszámítás érvényes.
Egészség
Az Európai Egészségbiztosítási Kártyát a kezelés előtt be kell mutatni, így a sürgősségi ellátások ingyenesek, minden egyéb kezelésért fizetni kell.
Nagykövetség
Via dei Villini 12-16. 00161 Roma
Nagykövet: Merényi Miklós
Tel. 06-442 30 598, 06-440 20 32
Ügyelet: 00-39-348-800-81-59
E-mail: titkarsag.rom@kum.hu
Információ
Turisztikai iroda:
Assessorato Regionale Turismo
Via E. Notarbartolo 9. Palermo
Tel: 09-17-07-82-01
Pénz
2002. január 1-től a hivatalos fizetőeszköz az €.
A bankok 8:30 és 13:30 között illetve 15:00 - 16:00 között vannak nyitva. Bankautomatákat sok helyen találunk.
Elektromosság
A feszültség 220 V. Csak a lapos dugók használatosak, különben adapter szükséges, de azt pár €-ért minden háztartási vagy elektronikai üzletben vásárolhatunk.
Internet
Minden városban találunk internetpontokat és a szállodák nagy része is rendelkezik internet elérési lehetőséggel.
Telefon
Telefonfülkét könnyen találunk. Telefonkártyát a postán, dohányboltokban és újságosoknak vásárolhatunk.
Olaszország hívószáma 0039, a vonalas számok elején lévő 0-t is tárcsázni kell, ha helyi számot hívunk.
Posta
Bélyeget a postán vagy a dohányboltokban vásárolhatunk.
Borravaló
A borravaló általánosan elfogadott mértéke 10%. Az éttermi számlák legtöbbször már tartalmazzák a borravaló összegét.
Közbiztonság
Szicíliát a maffia hazájának nevezik, de a közbiztonság olyan, mint bárhol máshol az országban. Ügyeljünk értékeinkre.
Vám
EU-állampolgárok a saját használatra szánt holmikat vámmentesen be-és kivihetik.
Szia Norbi!
Lesz bizony! http://rhinotours.hu/tura/127-lazy+way+burgerland/
Én is megjáratnám már az SH-t egyszer külföldön jó társaságban. Lesz idén robogós túrátok.
Az igazság az, hogy aki köbcentikben a nagyot szereti, annak valahol kevesebb adatott meg... :-D
A 125-ös robogóval túrázni maga a mennyország!!!
Amíg ki nem próbálja az ember, addig nem is tudja, hogy milyen királyságos.
Én is így voltam ezzel, de miután Szimiékkel tartottam az Istriára (amit egyébként be is építettünk nagy sikerrel a Horvát túrába) egészen megváltozott a véleményem.
Egész más, és egész máshogyan a lényeg.
És az élvezet egy kicsit sem kevesebb, sőt...
Szimi!
A 125ccm még ciciimplantátumban is kevés.
Kedves Losi és Tibi!
Ti még nem is tudjátok hogy az igazi élvezet 125ccm robogó nyergében keresendő.
Ez tényleg komoly, nem vicc!:)
http://vimeo.com/24886631
Szimi
Tibi!
Kösz az invitálást,a túrát még meglátom, de a GTR hidegen hagy. Valamelyik DNS-l lehet nálam gond...
Ami az árat illeti. Teljesen jogos a felvetést, ha venném, később nekem is csak egy keveset futott vizes? lehet a befutó. Arról nem is beszélve kell legalább 2 év a gyerekbetegségek kigyógyításához.
És tényleg a motorozás a lényeg, a többi csak zrika.
Üdv. Losi
Krisztiánnak van igaza, hogy a motorozás a lényeg.
Losi!
Néztem én a Bömöst is, de az új Rt (nem a vizes) az még plussz 1.1 milla,
az 1.6 GT meg plussz 2 milla lett volna a Kawa árán felül.
A vizes RT is egy zsák pénz és még nem kiforrott.
Losi iratkozz át a REA Horvát túrára és ott kipróbálhatod a GTR-t.
Tibi!
Főleg a BMW-s arc látszik nagyon veszélyesnek, mintha már láttam volna a körözött személyek között, mint elsőszámú közellenséget és motoros/motorcsónakos banditát.Ezért kellet a bömöst is eladni, hogy ne ismerjenek rád.
Félretéve a hülyeségeket. Jól tetted, hogy eladtad tényleg nehéz megszabadulni tőle, a gyarapodó km.-el csökken az ára. És persze tudja az ember, hogy mégis csak BMW és jó lenne érte megkapni azt, amennyit ér. De azt sohasem kapja vissza az ember.
Így legalább kipróbálhatsz más gépeket is, és ki tudja mit hoz a jövő, lehet jön egy még jobb motor.
Nekem az új is tetszik, de meg kell várni mi lesz belőle mire kiforr.
Üdv. Losi
Tyí-ha!!!
:-D
Megy ám itt kérem szépen a szócsata!!!
Jól kenik az öregemberek, el kell ismerni, a BMW-vel!!!
De már a GTR mennyiség is feljövőben van...
Fel kell kötnünk a gatyát a Hondákkal!
De a lényeg az, hogy együtt szuper-frankót motorozzunk!!!
Rigás szaktárshoz csatlakozva, én is inkább motorcsónakra szavazok!
Az oldal tetelyén az a két motoros a CORLEONE táblánál
nagyon kemény fickók,igazi mafiózók.
Losi!
6-évre tervezem a Kawát, de sose lehet tudni, mit hoz a jövő.
Az RT szuper motor volt, de már nem akartam tovább megtartani, mert
ha mégtöbb kilométert beleraktam volna, már eladhatatlan lett volna.
Most még elég jól beszámították.
Azért a szívem félig BMW-s maradt.
Szilárd!
A Jet Ski szerintem unalmas, és baromi drága kb.60 eur 15 perc.
A motorcsonakázás 20 euróba került fejenként egész napra, és
gyönyörű helyekre lehet vele eljutni, és még búvárkodni is tudsz.
Tibi!
Jól tetted, az Rt-re még nem voltál/vagy eléggé érett. De ha szerencséd lesz, akkor megérheted még azt a kort. Csak nehogy későn legyen már a motorozáshoz, és csak a tolongás marad reggelente a kajás sorban a többi nyugger között. Az Rt-d akkor még mindig örömet fog szerezni valakinek (lehet az otthonban), míg a Kawa már legalább harmadszor születik a kohóban újjá, lehet épp szardíniás dobozok formájában. De arra a rövid időre mig haszálod, legyen benne sok örömed, és rengeteg balesetmentest kilométert kívánok hozzá. Őszintén.
Üdv. Losi
Idén Jet Ski-vel is csapathatnánk egyet!
Tibi??
Losi!
Már nincs mit tenni,mert beadtam az RT-t egy öregek othonába.
Ott jobban hasznát veszik ha rötyire kell mennie valamelyik nyuggernak.
Szicilia!
Nézem a napi programokat,de nem látom a motorcsónakos napot.
Ha kimarad akkor kénytelen leszek a kompot vezetni.
Tibi!
Utak királya??
Ezt legutobb egy Scania hátulján láttam.Igaz csak egy villanásnyi időm volt meglátni.
Csak nehogy az első túra után visszavedd a jó öreg kávédarálót.
Igen
No tessék!!!
GTR?
All-in
2011 Murau CB 1300 kuplung.
A BMW meg már csak a múlt.
Már a Kawasaki az utak királya.
Honda még nem ment tönkre egyik túrán sem.
Nos, BMW...
;-)
Mennyivel emeled?
:-)
Én is jelentkeznék egy nagyobb licittel.
Birni fogja azt a hosszú túrát az az öreg CB?
Ha kell viszek kötelet.
Ami késik, nem múlik!!!
;-)
Ez a túra annyira népszerű lesz, hogy csak minél később rakjuk fel.
...és onnan már csak licitálással lehet bekerülni!!!
:-)
No, de félre a tréfával, hamarosan meglesz.
Erre a posztra vártunk egész héten Ildivel... :)