Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
VIP Nagy Balkán Kaland
2021.09.21.
2021.09.27. (7 nap)
2021.04.30. 00:00.
12 / 12 fő (össz. 9 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
VIP Nagy Balkán Kaland
Egy szinte már összeszokott motoros csapat gyűlt össze azon a bizonyos szeptemberi hajnalon a Lisztferihegyi terminál indulási oldalán, hogy a napokkal azelőtt leadott motorjaik után repüljenek Thesszalonikibe, és onnan indulva egy hét alatt végigmotorozzanak a Balkánon. A korai kelés ellenére a jó hangulat már a becsekkolás előtt eluralkodott a csapaton, így a kedvező időjárási előjelzésekkel együtt minden adott volt egy igazán tökéletes túrához.
Az NBK túra hivatalos logója
Thesszalonikibe érkezve a szálláson már vártak minket a motorok, így egy rövid szusszanást követően bevetettük magunkat a belvárosba egy kis városnézésre. Az esti vacsora helyszínének kiválasztása előtt Szimi bevitt minket a "bozótosba", de minden jó ha vége jó, a dolce vita hangulatot sikerült maxra tekerni...
Városnézés és dolce vita Thesszalonikiben
A második napon motorra pattantunk, és délnyugat felé vettük az irányt, hogy a nagyvárost magunk mögött hagyva az Istenek lakhelyét, Olümposz hegyét vegyük célba. Körbemotoroztuk a legendás hegyet, majd újra Szimi talált egy kellemes, és igazán autentikus kisvárosi étteremet. Az idősebb, házaspárnak tűnő vendéglátók nemigazán beszéltek semmilyen általunk ismert nyelven, így jobb híján nemzetközi jelrendszerrel adtuk le a rendelést, és reménykedtünk a sikeres információ-transzferben. Szerencsére minden rendben volt (Szimi sem rúgta szét az üveg installációt), szuper sűlthúsokat ettünk görög salátával. Délutáni célunk a Meteorák sziklái voltak, ahová ajánlott korán érkezni, ha be is akarunk menni a kolostorokba, mert ezek sajnos 4-5 óra körül zárnak! A több mint 600 éves, sziklára épült kolostorok káprázatos látványt nyújtanak, érdemes tehát belülről is megnézni őket.
Meteorák - sziklákra épült, többszáz éves kolostorokat látogattunk meg
A következő napon az észak-görög hegyek között motoroztunk, délelőtt még igen-igen friss időben, de az albán határhoz közeledve már ismét kellemes melegben. Az utolsó 30 kilométer igazán nagy menés volt. Albániában az ebédet a Blue Eye forrásnál fogyasztottuk el, miközben a föld alól minden előjel nélkül, igen nagy vízhozammal feltörő forrásban gyönyörködtünk. A következő megállónk kultúrprogram gyanánt az albán tengerparton fekvő, közel 2000 éves romváros, Butrint volt, ahová izgalmas kompátkeléssel jutottunk el. Esti szállásunk az Albán tengerpart egyik gyöngyszemén, Sarandában volt, ahol egy kellemes fürdőzés után, este, csapatosan besétáltunk a központba, és egy szuper vacsorát fogyasztottunk el a kikötőben.
Saranda riviera, Blue eyes forrás, kompozás Butrint romvároshoz - Albánia
Sarandából észak felé indulva az egyik legszebb tengerparti szerpentin, és a Llogarai-hágó várt ránk. Lenyűgöző, ahogy az út a tengerpartról néhány kilométer alatt 1000 méter fölé kanyarog, lélegzetelállító panoráma mellett. A tengerparti ebéd után, délutáni úticélunk az Albán Riviéra másik gyöngyszeme, Durres volt. Utolsó esténket a tengerpart mellett kiélveztük, amennyire csak lehet, és egy hangulatos, beszélgetős vacsorával zártuk a medence partján.
SH8-as út Albániában és a Llogarai-hágó, ebéd Vlorában, vízparti vacsora Durresben
Reggel elbúcsúztunk a tengertől és bevetettük magunkat a „Fekete hegyek” közé, de előtte még megálltunk a Shkodari-tó partján, és megnéztük Rozafa várát. Majd következett a nap fénypontja, az Albán-Alpok egyik legkedveltebb – frissen felújított – szakasza, az SH20-as szerpentin. Fantasztikus aurája van végig a hatvan kilométeren át, egészen a montenegrói határig tekergő útnak. Egy kellemes ebédre meg is álltunk valahol a hegyek között, egy viszonylag váratlanul és indokolatlanul szépen kiépített városközpontban, amihez nemigazán tartozott város. Mindenesetre étterem volt, és egy nagyon jót ettünk!
Rozafa vára Shkoderben, és valahol az albán hegyek között
Az ötödik napon a természeti csodáké volt a főszerep. A Tara-kanyon felett átívelő völgyhíd volt az első megálló, ahol páran átszáguldottunk az ország leghosszabb, több mint egy kilométeres drótpályáján a kanyon felett. Ezután a Durmitor Nemzeti Parkon motoroztunk át (mely nem véletlenül került az UNESCO Világörökségi listájára). Miután befogadtuk a lélegzetelállító panorámát, következtek a szűk, meredek szerpentinek a Pive kanyonban, este pedig a bosnyák főváros, Szarajevó zegzúgos óvárosában ejtettük meg a búcsúvacsorát és szívtuk el a békesisát.
Tara kanyon és Durmitor Nemzeti Park Montenegróban, Szarajevo Boszniában
Természetesen az utolsó napot sem csaptuk össze, hiszen Szarajevóból északnak indulva a bosnyák felföld legszebb útvonalán motoroztunk Horvátország felé levezetésként. A mohácsi good bye ponton mindannyian egyetértettünk abba, hogy az időjárás is maximálisan kegyes volt hozzánk és ez egy hihetetlen jól sikerült túra volt! Jövőre folytatjuk VIP túrasorozatunkat, Szimivel már az új terveken dolgozunk! Köszönjük minden barátunknak a részvételt!
Barátsággal: Zomax és Szimi
További képek a fotóalbumban, ide kattintva érhetők el!
TÚRAVEZETŐI CSAPATUNK
Szimi, Soma és Zomax
VÉLEMÉNYEK
"Köszönöm ezt a nagyszerű, szép Nagy Balkán Kalandot!
Nagyon örülök, hogy veletek motorozhattam ismét.
Remélem, legközelebb is ilyen tartalmas és szép túrán tudunk mihamarabb együtt motorozni." K.Zs.
"Egy élmény volt:-)))" P.R.
"Köszönöm a képeket, de elsősorban a fantasztikus túrát!" P.G.
"Kedves Szimi, Zoli,
köszönjük a klassz túrát! Nagyon jól éreztük magunkat és várjuk már a következőt!
Minden jót nektek, üdv!" K.A.
"A túra nagyon jó volt. Jó volt a szervezés és a kivitelezés is.
A társaság is jó volt, a végén már szinte testvérek voltunk.
Hazafelé Paks környékén esett, de a Zoli tempója nem engedte,
hogy vizesek legyünk.
Kiemelném a Soma kéményseprő mentalitását (hozzáállása a koromhoz),
előzékenységét és találékonyságát." M.T.
"Köszi Szimi,egy élmény volt Veletek:)" K.Gy.
www.motoroskonyv.hu
Motoros könyvek - hasznos tippek, tapasztalatok, különleges útvonalak, vezetéstechnikai tanácsok.