![](/admin/images/icons/up_dis.gif)
Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
![](uploads/tesztimg/73.jpg)
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
![](images/rea_logo.png)
Alpok-Adria EXTRA Motoros Túra
![](imgs/437/0/6050-0.jpg)
2020.08.20.
2020.08.23. (4 nap)
2020.08.09. 00:00.
18 / 19 fő (össz. 16 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
![](/uploads/upload-images/AlpokAdriaExtra.jpg?sbts=1645741212)
Szlovénia rejtett kincsei és az Isztria varázsolt el minket ebben a négy napban. Alpok-Adria EXTRA, mert plusz egy napban bemotoroztuk a Júliai Alpok legszebb részeit, mint pl. a Mangart látványutat, Predil-hágót, Vrsic-hágót... Remek szállások, jó minőségű, kanyargós utak, és sok-sok látnivalóban volt részünk!
Az első napi célunk az Isztria volt. Az M7-es autópályán hagytuk el gyorsan az országot, majd Karlovac után rácsatlakoztunk a 3-as út vadi új aszfaltjára. Kellemes kanyarok vezettek le Rijekáig, majd Opatijától a 66-os szerpentin és már lent is voltunk a tengerparti szállásunknál Rabacban. Első napnak, bemelegítésnek tökéletes volt, de az igazi élvezetek még hátra voltak.
Másnap észak-nyugat felé keresztülmotoroztunk az Iszriai-félszigeten. Az első megállónk Motovunban volt, egy kellemes pihenő, egy kávé a csodás panoráma mellett, és a nagy Mario Andretti szülőházának meglátogatása után továbbindultunk Szlovénia felé.
![](/uploads/upload-images/motovun mix.jpg?sbts=1645741212)
A varázslatos Motovun
A határátlépéstől tartottunk kicsit, mert a víruspara miatt rémhírek terjedtek, hogy talán be se engednek majd az országba, meg karanténba kell vonulnunk, ennek ellenére viszonylag simán bejutottunk Szlovéniába. A következő megállónk a Predjama-vár volt! A már afrikai szemmel nézve is jelentős meleg kezdte kikezdeni a kontinentális éghajlathoz szokott szervezetünket, ezért volt, aki az étterem hűvösében várta meg a várlátogatókat.
![](/uploads/upload-images/Predjama csoportkép.jpg?sbts=1645741212)
Háttérben a Predjama-vár
Időközben szokatlan módon, a túra során már a második defektet kellett kezelni, ami kis csúszást és útvonalmódosítást eredményezett, de ennek ellenére stabilan haladtunk északnak, a Vrsic-hágó felé. A boveci laposkatlanból a Soca (Isonzó) folyó mentén emelkedtünk a Vrsic-hágó tetejéig. Késődélutánra járt már, és szerencsére felfelé haladva a meleg is kezdett alábbhagyni, így némileg felfrissülve értünk fel a csúcsra. A kilátás most is pazar volt, és a kötelező csoportképek után szépen legurultunk Kranska Gorába, ahol a következő két estét töltöttük.
![](/uploads/upload-images/vrsic csoportkép.jpg?sbts=1645741212)
A Vrsic-hágó tetején, végre kellemes hőmérsékleten
AZ EXTRA napunkon a Triglav Nemzeti Park legszebb részeit motoroztuk be. Reggel egy nyulfarknyi olasz kitérővel, a Predil-hágón át, felmotoroztunk a Mangartra. Sajnos az utolsó egy-két kilométer le van zárva köomlás miatt, így be kellett érnünk az egy szinttel lejjebb található kis kávézóval, ahonnan csodás kilátás nyílt a déli völgyre.
![](/uploads/upload-images/mangart mix.jpg?sbts=1645741212)
A Mangart út még így, az utolsó kilométere híján is gyönyörű
A Mangartról aláereszkedve elkerültük Bovecet, majd kellemes tempóban kanyarogtunk dél felé. Tolmin után aztán bekanyarodtunk az erdőbe, és alsóbbrendű utakon haladtunk a Bohinji-tó felé. De még mielőtt odaértünk volna, egy kellemes, családias pisztrángozóban megebédeltünk. Isteni volt a friss pisztráng, de a pljeskavica se volt kutya.
![](/uploads/upload-images/Pisztráng.jpg?sbts=1645741212)
Isteni friss pisztráng valahol a Triglav mélyén
Ebéd után kellemes erdei utakon gurultunk el előbb a Bohinji-tó mellett, majd a Bledi-tó partján, ahol egy kávészünetet is tartottunk. Hatalmas csalódásunkra viszont az a skandallum ért minket, hogy amire egész nap bazíroztunk, a híres bledi krémes elfogyott, így be kellett érnünk pár gombóc fagyival! Ebbéli csalódottságunkat a szállodába visszaérve sörrel próbáltuk kezelni... sikeresen.
Vasárnap kelet felé vettük az irányt. Reggel szinte azonnal átgurultunk Ausztriába a Wurzenpasson, ami bár kis pass, de mégiscsak pass, és így az utolsó napra, levezetésnek pont jó volt. Végiggurultunk a szlovén-osztrák határ mentén, Lavamündnél felmentünk a szerpentinen, majd egy banana splitet építettünk be a szervezetünkbe a soboth-i víztározónál. Kellemesen gurultunk tovább, egy rövid szakaszra visszatértünk Szlovéniába, ahol a búcsúebédet is elfogyasztottuk. Az i-re a pontot pedig azzal sikerült feltenni, hogy az ebéd végén kiderült, az étteremben kapható a híres bledi krémes, így akibe még fért, az tolt egyet belőle. Szerencsére így nem égett a fejünkre a skandallum, hogy kihagytuk a krémest Bledben.
![](/uploads/upload-images/hazafelé.jpg?sbts=1645741212)
Hazafelé, valahol a szlovén-osztrák határ közelében
![](/uploads/upload-images/google fotók.png?sbts=1645741212)
A TÚRÁN KÉSZÜLT KÉPEK IDE KATTINTVA ÉRHETŐK EL.
INFOVONAL
>> +36 30 6262169, +36 20 441 2020 <<
info@rhinotours.hu
A túra tervezett hossza: 1850 km
![](/uploads/upload-images/Alpok-Adria_terkep_v2 (2).jpg?sbts=1645741212)
![](/uploads/upload-images/tura-nehezsegi-foka-3.png?sbts=1645741212)
TÚRAVEZETŐI CSAPATUNK
Zomax és Szabó Peti
![](/uploads/upload-images/39_11 (2).jpg?sbts=1645741212)
![](/uploads/upload-images/Szabó 2 Péter k.jpg?sbts=1645741212)
![](/uploads/upload-images/velemenyek_link.png?sbts=1645741212)
![](/uploads/upload-images/gyakorikerdesek_link.png?sbts=1645741212)
![](/uploads/upload-images/miertvelunk_link.png?sbts=1645741212)
![](/uploads/upload-images/0_2-also_panel (2).png?sbts=1645741212)