
Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.

Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat

Az Alpok legjava: Stelvio, Dolomitok és a Grossglockner

2021.07.24.
2021.07.29. (6 nap)
2021.06.20. 00:00.
26 / 26 fő (össz. 21 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
.jpg?sbts=1645741212)
AZ ALPOK LEGJAVA: STELVIO, DOLOMITOK ÉS A GROSSGLOCKNER
AUSZTRIA / OLASZORSZÁG / SZLOVÉNIA
Ha a DOLOMITOK vagy a GROSSGLOCKNER szó hallatára egy motoros szíve hevesebben kezd verni, akkor mi történhet, ha ezek mellé még odatesszük a STELVIO-t? Ez már aztán tényleg az Alpok legjava, amit hat napba sűrítve most egy dózisban adagoltuk magunknak.
Első nap az osztrák Alpoké volt a főszerep. A szombat reggeli budaörsi találkozó után gyorsan letoltuk a szükséges autópálya szakaszt, hogy mihamarabb elérjük az Alpokalját! Inenntől már kellemes kanyargós utakon, csodálatos alpesi környezetben tartottunk nyugatnak, és közelítettünk Tauplitz térségéhez, ahol az első esti szállásunk volt.

Az első megállónál, Sankt Corona am Wechselben a csapat első fele
A második napon, vasárnap folytattuk utunkat nyugat felé. De mielőtt még az Olasz Alpokba értünk volna, még nemes feladatunk volt: végigurulni a Grossglockner Hochalpenstrassen! Az északi kapun mentünk be, és felszerpentineztünk a Bikers Pointhoz majd az Edelweis Spitze-hez, ahonnan rövid szusszanás után szépen átgurultunk a Pasterze-gleccserhez. Délután nyugat felé elhagytuk Ausztriát és a Cortina d'Ampezzo alatti szállásunk felé vettük az irányt.

Ereszkedik a csapat a Bikers-point-ról
Hétfőn, a harmadik napon továbbgurultunk nyugat felé, kellemes kanyarokkal közelítettük Bolzano térségét, miközben megálltunk ebédszünetre a csodálatos kis gyöngyszem, a Carezza-tó partján. A túra időzítése sem véletlen, a hágókat hétköznapra igazítottuk, mert igy kisebb a forgalom, jobban tudunk hódolni az élvezeteknek! Mindig libabőrös leszek, amikor belépek a Stelvio aurájába, és az északi szerpentin aljáról felpillantok a hófoltos csúcsok felé, ahol a kanyarok egyre csak követik egymást vég nélkül. Szerencsére ezúttal a forgalom is olyan gyér volt, mint talán még soha sem. A csúcson persze megálltunk pihenni, fotózni, kávézni, és egy kis apfelstrudellel kényeztetni a szervezetünkket... Miután kinézelődtük fönt magunkat legurultunk a déli oldalon, és megérkeztünk Bormioba, az esti szállásunkra.

A Stelvio északi oldala - most szerencsére nem volt szinte semmi forgalom
A negyedik napon, kedden, már visszaafelé vettük az irányt. Bormióból szinte azonnal a Gavia-hágó felé vettük az irányt, aminek a déli oldalán, csodálatos panoráma mellett ereszkedtünk alá. Utána az SS42-es úton haladtunk kelet felé, ami az egyik felháborítóan diszkriminatív útvonal, ahol az autósoknak a megengedett sebesség 90 km/h, míg a motorosoknak csak 60!!! Viszont kicsivel arrébb az SS612-es út mindenért kárpótolt, mert csodálatos környezetben fut és kellemesen ritmusos kanyarokkal kényeztet minimális forgalom mellett. Az ebédet is itt fogyasztottuk el, majd egy gyors zápor elhaladtával mi is továbbindultunk. Az esti szállásunk ismét Cortina d'Ampezzo alatt volt.

A Dolomitok néha sajátos módon tréfál meg - egy gyors zápor az ebédszünetben
Szerdán, az ötödik napon, az AlpenMasters útvonalát követve dolgoztuk fel a Dolomitokat hágóról-hágóra. Passo di Falzarego, Passo Valpalora, Passo Pordoi, Passo di Sella, Passo di Gardena, Passo Giau. Ezek a hágók maguk a csodák. A nap derekára kivégeztük a hágókat, és egy gyors ebéd után kelet felé vettük az irányt. Ebben a mintegy kétszáz kilométeres délutáni etapban is rengeteg élményben volt részünk, mint pl. a Monte Zoncolan valószerűtlenül meredek kaptatói, ahol a Giro d'Italia gyilkos szakasza is fut. Tolmezzo térségében egy gyors jegeskávé után azonban fel kellett venni a nyúlcipőt, mert jött utánunk a zivatar, de szerencsére meg tudtunk lógni előle. Estére már Szlovéniában, Kranjska Gorában hajtottuk nyugovóra a fejünket!

A hágók napján egyik hágóról a másikra hágtunk
A hatodik nap reggelén, csütörtökön, a Wurzenpass hágón hamarjában átgurultunk Ausztriába, és drasztikusan keletnek fordulva végigsúroltuk a szlovén határt. A kellemes gurgulászásba még beledobott némi adrenalinbombát a 69-es út Lavamünd fölötti szakasza, amiért már csak önmagáért is megérné kijönni! Innen a 69-es utat követve csorogtunk hazáig. Magyarországra Lentinél léptünk be, ahonnan mindenki a saját otthona felé vette az irányt.
.jpg?sbts=1645741212)
A túrán készült képekért katt ide!
TÚRAVEZETŐI CSAPATUNK
Zomax, Szimi és Erik
.jpg?sbts=1645741212)
.jpg?sbts=1645741212)

.png?sbts=1645741212)

.png?sbts=1645741212)

.png?sbts=1645741212)
www.motoroskonyv.hu
Motoros könyvek - hasznos tippek, tapasztalatok, különleges útvonalak, vezetéstechnikai tanácsok.