Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Grossglockner Classic
2011.07.15.
2011.07.17. (3 nap)
2011.07.11. 00:00.
0 / 0 fő (össz. 0 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
Egy döglesztően forró hét után már alig vártam, hogy elinduljunk és péntek délután Wildalpen után a jéghideg Salsa vizében megmártózva hűsölhessek. Nos, mire odaértünk már egyáltalán nem volt kedvem mártózni, pedig ha a három nap átlagát nézzük, akkor egy kellemes hosszú-hétvégét töltöttünk az Alpokban.
A 22-24 fokos átlaggal tényleg semmi bajunk nem lehetett, csak kár, hogy az első napon 10 fok körüli hőmérséklet és csendes eső fenyített be minket, majd a 24-25 fokos csodaszép napsütéses szombatot követte egy komoly 35+-os vasárnapi hazaút, ami meg már kicsit sok volt. Szóval, átlagosan príma utunk volt….
Grossglockner csúcsai
Pénteken délelőtt 14 motoros hagyta el az országot Hegyeshalomnál azzal az elégedett érzéssel, hogy végre enyhült a hőség, nem olvadunk bele a ruhánkba. Az autópályát igyekeztünk a lehető leggyorsabban letudni és Bécset karcolva Allandnál le is jöttünk az A21-ről és azonnal félre is álltunk szusszanni egyet, na meg öltözködni, mert az idő kezdett egyre hüvibb lenni. Innen pedig csak feljebb megyünk, tehát jogos volt a ruházkodás. Esőruhát túlfűtött optimizmusból nem vettünk fel, pedig megspórolhattunk volna egy következő kiállást alig 10 perccel később. Ugyanis ahogy kifordultunk a parkolóból elkezdett esni és még a következetes mentális ráhatásom ellenére sem akart elállni. Ezért újra stop, esőruci fel. Ezután pedig csendes esőben kanyarogtunk felfelé a 11-es, 18-as, 20-as utak viszonylatában Annabergig, ahol (annyi év után végre nem szaladtam túl) egy kellemes parkolóból letekintettünk az eső áztatta völgyre, ami így is pazar látványt nyújtott. Hosszabb pihit Mariazellben tartottunk, a szokásos A1 kúton. Itt végre kisütött a nap és kezdett melegedni, úgyhogy a 24-es wildalpeni úton végre tudtunk egy kicsit teperni, amire jól esett a szokásos fürdőhelyünkön az ebéd és a frissítő. A fürdés a Salsában idén elmaradt, valahogy most, tudj’ Isten, nem akaródzott…
Wildalpeni pihenő
Már fél négy is volt, mikor továbbindultunk és jó tempóban közelítettünk a 25, 115, 146-os utakon a Sölkpass bejáratához. Kis eső ugyan próbált minket frusztrálni, de a szép környezet és egy veterán autóverseny izgalmas és egyedi autóinak látványa tartotta bennünk a tüzet. A Sölkpasson persze megálltunk és körbenéztünk, majd csendesen begurultunk Murauba. Jó vacsora után hulla fáradtan hamar beszivárgott a csapat az ágyba és bevertük a szundit.
Murau, tankolás elött (vagy után)
Reggel a megbeszéltek szerint hétkor gyülekeztünk a reggelihez, nyolckor kigurultunk a kúthoz és egy gyors tankolás után elindultunk a Grossglockner meghódítására. Végre az időjárás is a kegyeibe fogadott bennünket, így napos, egyre melegedő időben kanyarogtunk a csodaszép tájon Radstadt felé, közben Obertauernben megálltunk szusszanni egyet a felvonók tövében. Az idő ideális, napos, 22-24 fokos volt mikor a fizetőkapun rágurultunk a szerpentinre, ahol mindenki a saját tempójában jöhetett fel a 13 kilométerre lévő Bikers Pointhoz, ahonnan aztán még feljebb csorogtunk az Edelweisspitzehez, hogy 2571 méterről a körpanorámában gyönyörködhessünk. Innen majd egy óra után átgurultunk a 23 kilométerre lévő Ferenc József kilátóhoz, ahonnan a csúszó jégre lehetett lenézni. Miután itt is beszereztük a kellemes térélményt a déli kapun át angolosan távoztunk és meg sem álltunk a Milstatter See-ig, ahol egy kellemes kései ebédet, fagyit, kávét haraptunk el, és amire előző nap, sőt még reggel sem mertem gondolni, az bekövetkezett. Fürödtünk a tóban egy kellemeset. Volt vagy öt óra, mikor tovább indultunk, a testem bizseregni kezdett, képződött az adrenalin, mert a 88-as úton egyre közeledtünk a 95-ös Turrach-i szerpentinhez. És nem csalódtam idén sem! A varázslat bekövetkezett, a nagy menés most is megvolt. Az elején, a fölfelében még csak a tapogatózás, az óvatos ismerkedés a kanyarokkal volt jellemző. Néztem a tükröt, szépen jön mindenki. Lassan kezdek én is belejönni, egy hullámhosszra kerülni az úttal, felvenni a ritmust. Aztán indult az út lefelé és onnantól a kőkemény rock & roll. Nagyon élvezetesen haraptam a kanyarokat és néztem a tükröt. Jött mindenki! Józsi Zsuzsával, ketten a VFR800 nyergében egy pillanatra sem szakadt le rólam, ami lenyűgöző teljesítmény mindkettőjüktől, de jött a Robi is a nagy BMW1200RT-vel, Feri a másik VFR800-zal, Zsolt a KTM950 Adveture-rel, Levente a BMW1200GS-sel, Gábor és Tibi a 600-as sor négyesekkel és András a Yamaha Fazer 1000-rel, Imre kemény volt a rövidebb kuplungkar ellenére is és Laci is törött fékpedálos az RSV Millével. Perdlitzbe, a 97 elágazóba szinte egyszerre érkeztünk, mint tavaly, most is nagyon nagyot ment a csapat. Azt hiszem, ez az út valahogy spirituálisan összekovácsolja a motorosokat. Ezután már csak az volt hátra, hogy kellemes tempóban beguruljunk Murauba, betoljuk a vacsit meg pár sört és csocsózzunk egy nagyot az alagsorban.
Grossglockner, útban a csúcsra
Vasárnap fél kilenckor a muraui benzinkúton már meleg volt és ez csak tovább fokozódott az S36 – S6 viszonylatban, ahogy közelítettünk Kapfenberg felé, onnan pedig felfelé a 20-as úton. Thörlben megálltunk megnézni a romvárat, hogy megvan e még, majd sedertünk egyet felfelé Mariazellig. Ott jobbos a 21-es útra egy kellemes, bár ritmusában a turrachi szerpentinhez nem hasonlítható kacskaringón megcéloztuk Sopront. A határ előtti 30-40 kilométer nem lett a kedvencem, menni nem lehet ellenben addigra baromi meleg lett. Ez a végzetes kombináció megállásra késztetett minket Sopron után a 84-85-ös út elágazásában található csárdánál, hogy egy fagylaltos somlóit illesszünk a szervezetünkbe. A hazaút innen a legkönnyebb a Lacinak volt a Millével, mert ő már Kapuváron leoldott, a legjobb viszont a Leventének volt, mert ő Erdélyből jött el, hogy velünk motorozhasson és oda bizony vissza is kellett neki menni. Úgyhogy ő még egy hosszú napot tölthetett nyeregben hazáig. Respect maximus neki! Mi viszont, ki erre-ki arra, szépen elfogytunk Budapestig és összességében egy kihívásokkal teli kellemes túra emlékével hajthattuk nyugovóra fejünket.
Konklúzió: a környék, a táj, az utak, (főként a Turracher Höhe) visszavárnak jövőre is!
Esetleg jövőre a Murcapulcot és egy raftingot is beiktatunk Szimi kérésére!
Dobos Zoltán
Túravezető
Szerbjú Zomax!
Az igazság az a kupplungommal,hogy 1 korábbi motoros talin gumit füstöltettem s szerintem a kupplung is kapott!Szóval valahogy így hullik vissza a sz@r az embör fejére!Így utólag talán megérdemeltem,de ott ezt valahogy nem éreztem!Na mindegy kb. ennyi a történet!
Amúgy én is szeretnék még veletek nyomulni, remélhetőleg probléma mentesen!
Motoros üdv neked&többieknek,Csá...
Imbusz...
Fúk, ez egy fantasztikus túra volt. A 91-es út szerpentinjein lefelé száguldva, és a Grossglockneren a napsütésben csapatni a magaslatokba egységesen ugyanazt erősítették meg bennem: a motorozás fantasztikus, és érdemes a hobbik között mind elé helyezni. Ez a három nap többet ért, mint máskor egy év motorozás. Remélem a fületek már kitisztult a KTM-em mély dörmögése után... :))))
Motoros üdvözlettel:
Zsolt
u.i(nézzétek meg a képeimet picasan: https://picasaweb.google.com/109546913994919982825/2011_Grossglockner_motor_tour?authuser=0&feat=directlink )
Szega Imi!
Köszi a képeket! Mi volt a kuplunggal, mitől mállott szét? Remélem még szakítunk együtt máskor is!
ÜDV Mindenkinek!
Felnyomtam én is a képeimet a Picasaba,itt nézhetitek meg:
https://picasaweb.google.com/110500347877005988166/GrossglocknerClassicTura2011?authkey=Gv1sRgCJCh67qyr4rZEw#
Amúgy a turám(és a motoromé)Egy Pegueot Boxer-ben ért véget,hétfőn!
A kuplung lamellák szinte teljesen elmállottak s a rugóerő nulla lett!
Már megjavítottam,újra ok!Mégegyszer 1000 kösz Szilárd-nak a vontatásért(ami nagy kaland volt)és a BMW hátsó üléséért ami még nagyobb kaland volt!Egyébként jó társaság,jó tura volt. Örülök,hogy megismertelek benneteket!
Üdvözlettel:Imbusz...
Zsolti, Laci!
Köszi a képeket, nagyon jók lettek!!! Ha csinálunk fotópályázatot, ezekkel nyugodtan benevezhettek!
Sziasztok,
Zsolti is csinált jó képeket, itt találjátok:
https://picasaweb.google.com/109546913994919982825/2011_Grossglockner_motor_tour?authuser=0&feat=directlink
Köszi Laci a képeket, már rég láttam ennyi napsütést a Grossglockneren! Szerencsétek volt az időjárással! (Leszámítva az első napot):))) Zoli hamarosan megírja a beszámolót aztán feltöltöm a képeket! Addig is széles utat!
Üdv!
Feltöltöttem pár képet:
https://picasaweb.google.com/112330507622064882547/GrossglocknerClassicTura
Üdv!
Udvardi László
Sziasztok!
Kiment a részletes információs levél, a péntek reggeli indulás: 8.00 (budaörsi Agip kút /McDonalds parkolójából). Jó időt Zoli szervezi és a túravezetés is az ő feladata lesz. Ha az idő engedi Wildalpenben lehet teljesíteni a SZILAJ szinteket! Jó utat mindenkinek!
Részemről is ÜDv Mindenkinek!
Az elöttem kérdezőhöz képest én az indulás időpontját se a helyszinét nem tudom!
Kérem a szervezőket mielőbb ezt az infót eljuttatni hozzám!
Előre is kösz!
A pénteki találkozásig is minden jót!
motoreger@index.hu (Imbusz)
ÜDV, péntek reggel mikor indulunk ?
Fontos lenne tudnom, mert attól függ, hogy kell-e szállást szereznem BPen, hogy mennyire korán indulunk.
ÜDV JG