
Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.

Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat

Haladó vezetéstechnikai képzés az M-Ringen I Tudatos Motoros

2022.08.01.
2022.08.01. (1 nap)
2022.07.28. 00:00.
9 / 9 fő (össz. 9 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
.jpg?sbts=1659594345)
A 2022-es túraszezonban újabb fejlődési lehetőséget biztosítottunk a TUDATOS MOTOROSOKNAK. Kovács Birkás Róbert (motoros szakoktató), Lövey Ádám (oktató, újságíró) és Chrobák János (versenyző, oktató) segítették felkészíteni a résztvevőket a biztonságos túra tempóra, balesetmentes motorozásra. Az M-ring tökéletes helyszín volt a képzéshez.
Kovács Birkás Robi beszámolója:
Sziasztok, motorosok! Kegyes volt hozzánk az idő a hétfői tréningen, hiszen az előtte lévő napon még csapadék armageddon volt! A pályán a terelőkúpok össze vissza, falevelek, és törmelék, nos ezért kell jó korán menni, hogy titeket, egy steril, szemle pálya fogadjon. Az M-Ring protokoll a szokásos gumi ellenőrzéssel kezdődik, nem is volt haszontalan, volt 3,15 BAR nyomás, és kopásjelzős agyonhasznált gumi is. A rövid bemutatkozás után kezdődik a pálya bejárás sétatempóval, jó döntés volt a sok BMW-t egy csoportba tenni, a márkanév kötelez, egymást húzták fel, bizalmat szavazva maguknak, a gumiknak, és a felvezetőknek. A felvezetők Lövey Ádám, aki amennyire halkan beszél, olyan elszántan fűzi át a motort kanyarról kanyarra, az elmélet után összesúgtak a háta mögött, hogy ha indián lenne, akkor a neve Néma Sólyom lenne! Köszönöm szépen a támogató segítséget a RhinoTours csapatának, akik mint mi, azon dolgoznak, hogy még tudatosabbak ügyesebbek legyetek, és hogy a motorozás olyan széles tudás spektrumát ismerjétek meg, melyről még nem is álmodtatok! Köszönet a Helite csapatának is, hogy megint egy nagy durranással kerültünk közelebb ahhoz a gondolat szikrához, hogy a jó gumi, tréningek, vezetéstámogató rendszerek, biztosítás mellett a védőfelszerelések új generációja már elérhető, nekünk, nektek! Balesetmentes közlekedést, jó túrákat mindenkinek!
.jpg?sbts=1659594345)
.jpg?sbts=1659594345)
.jpg?sbts=1659594345)
A KÉPZÉSEN KÉSZÜLT KÉPEK ITT
Persze a többszörös magyar, és nemzetközi bajnok Chrobák Janit sem kell félteni, mert ő lenne a Dühöngő Bika, én meg a Néma Toll! :-)) A felvezetéseket az elméleti oktatások szakították csak meg, a délutáni csoportbontásos programra már mindenki teli hassal, és elmével készült. A kanyarodás alapja a szlalom feladat, ahol meg kell tanulni lazítani, és feszíteni egyszerre, hogy a motorod irányítása dinamikus legyen. Lazítani a felsőtesteden, hogy a kanyarokban a kormány laza legyen, és feszíteni a lábakkal, combokkal, hogy a kapcsolat végig fix legyen. Ezen a dinamikus pályán a japán iskola szerint motoroztunk bekormányzás elött gázelvétellel fékezve, az érintési pont után pedig dinamikusan gyorsítva, hozzátéve a megfelelő testtartás váltásokat. És amikor már minden jól ment Néma Toll átrakta a pályát! Vészfékezés! A sok-sok móka mellett szomorú baleseti statisztikákat osztottam meg, amiket megelőzéssel, vagy pontos precíz gyakorlások által megfelelő vészfékezéssel tudatosabban lehetne kivitelezni. Emlékeztek? Tapadási felület, hőmérséklet, gumiválasztás, testtartás, fékkezelés, tekintet, és kuplung…ez rengeteg dolog, miközben a helyes táv, és sebességbecslés mellett az akadály elött szeretnél megállni. Ha nem sikerül, akkor ki kell kerülni, és természetesen azt is gyakoroltuk. Vészfékezésnél most 127km/h volt a maximum Ducati V4 Mutistrada, és 95km/h a kikerülési sebesség a belépési pontnál…
Köszönöm szépen a támogató segítséget a RhinoTours csapatának, akik mint mi, azon dolgoznak, hogy még tudatosabbak ügyesebbek legyetek, és hogy a motorozás olyan széles tudás spektrumát ismerjétek meg, melyről még nem is álmodtatok! Köszönet a Helite csapatának is, hogy megint egy nagy durranással kerültünk közelebb ahhoz a gondolat szikrához, hogy a jó gumi, tréningek, vezetéstámogató rendszerek, biztosítás mellett a védőfelszerelések új generációja már elérhető, nekünk, nektek! Balesetmentes közlekedést, jó túrákat mindenkinek!

M-ring, Monorierdő
Küldetésünk egy kulturáltan és biztonságosan közlekedő túramotoros réteg, akik itthon és külföldön is élvezetes motoros túrákon vesznek részt. Mindezt úgy szeretnénk elérni, hogy megfelelő vezetéstechnikai képzettséggel és túratapasztalattal rendelkezzenek. Célunk minden képzésre jelentkezőt eljuttatni arra a szintre, hogy saját képességei és motorjának tudása szinkronba kerüljön. Küldetésünknek érezzük még, hogy a tanpályán szerzett tudást a gyakorlatba is átültessük Európa legszebb szerpentinjein.



A képzést vezetik: Kovács Birkás Róbert, Lövey Ádám és Chrobák János
.jpg?sbts=1659594345)