![](/admin/images/icons/up_dis.gif)
Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
![](uploads/tesztimg/73.jpg)
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
![](images/rea_logo.png)
Motorozás Erdélyben - Transzfogaras/Transzalpina
![](imgs/589/0/7426-0.jpg)
2023.09.02.
2023.09.05. (4 nap)
2023.07.31. 00:00.
30 / 30 fő (össz. 26 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
![](/uploads/upload-images/20230903104247HDR.jpg?sbts=1693988471)
MOTOROZÁS ERDÉLYBEN I Transzfogaras - Transzalpina
Az elmúlt időszakban szinte tökéletesre csiszoltuk ezt a túrát, minden évben visszatérünk Erdélybe. Az elmúlt szezon egyik legjobb túrája is ez volt, ezért az idei túranaptárból sem maradhatott ki. Négy napos túránkba belesűrítettük a régió nevezetes városait, turisztikai célpontjait, és legjobb motoros útjait.
A túra a határ mellől indult, hogy kényelmesen leérjünk első napi célunkhoz Nagyszebenre. Ezért aki nem akart korán indulni otthonról, az a nulladik napon délután már lejött Békéscsabára, ahol lehetett egy kicsit lazulni a kaland előtt. Kényelmes szállás várt minket, ahol elfoglaltuk szobáinkat, és a közös vacsoránál meg is kezdtük az összecsiszolódást.
![](/uploads/upload-images/IMG1071.jpg?sbts=1693988471)
![](/uploads/upload-images/20230903102951HDR.jpg?sbts=1693988471)
Az első nap reggelén felkerekedtünk, hogy felfedezzük Erdély nevezetességeit, kihagyhatatlan útjait. Indulás után pár perccel át is léptünk a határon és már suhantunk is a 79A úton Vajdahunyad vára felé. Az út folyamán tartottunk egy kis pihenőt,majd a csapat két felé szakadva, külön utakon indult tovább. Útunk közben betekintést nyerhettünk a "magyar falvak" világába és szép természetébe. Első célállomásunkat elérve tartottunk egy ebédszünetet és közben megcsodáltuk az eredeti Vajdahunyad várat, aminek csupán a másolata van Budapesten, a Városligetben. Az sem elhanyagolható látvány, de az eredeti garantáltan impozánsabb! A várlátogatás után "lóra", azaz motorra pattantunk és meg sem álltunk Nagyszebenig, ahol egy kényelmes szálloda várt minket, fáradalmaink enyhítésére. Este opcionális programként be lehetett sétálni Nagyszeben lenyűgöző városközpontjába.
![](/uploads/upload-images/IMG1047.jpg?sbts=1693988471)
Második nap reggelén folytatódott a kaland, nagy buzgósággal igyekeztünk a sokak által látogatott Fogarasi hágó felé. Nagyszebent elhagyva pazar utakon motoroztunk, hogy mi is meghóditsuk Erdély egyik legmagasabb hegyét, a Transzfogarast! Pár órás örömmotorozás után, el is értük a csúcsot, ahol volt időnk ebédelni és jól bejárni a környéket, illetve klassz képeket lőhettünk a környékről. Miután kigyönyörködtük magunkat, a déli oldalon leereszkedtünk, és megannyi kanyart leküzdve közelítettünk a Vidraru Gáthoz, ahol ismét nem hagyott kívánnivalót maga után a természet! Elkészítettük memoárjainkba való képeket és tovább indultunk délnek, hogy elérjük aznapi szállásunkat.
![](/uploads/upload-images/20230904125240.jpg?sbts=1693988471)
A harmadik napon jött a következő kötelező motorozás, amit nem szabadott kihagyni, ha már Erdélyben motorozunk, a Transzalpinát! Szállásunkat elhagyva egy laza gurulás és egyre jobban sűrösödtek a kanyarok az út folyamán. Folyamatosan nyílt ki a táj előttünk és közeledtünk a motorosok mekkája felé. A Transzalpina tetején megálltunk egy pihenőre, így mindenki magába szívhatta a látványt, majd észak felé haladtunk az esti célpontunk, Gyulafehérvár felé, ahol az éjszakát töltöttük.
A hazafelé vezető útunk sem volt unalmasnak mondható, hiszen alpesi jellegű tájakon motoroztunk, közben megálltunk egy jó papanasira! szinte a határig egy kifogástalan minőségű aszfaltos úton szerpentineztünk egy parádésat, mielőtt a határ felé indultunk.
INFOVONAL
>> +36 30 6262169, +36 20 441 2020 <<
info@rhinotours.hu
A túra tervezett hossza: 1600 km
![](/uploads/upload-images/tura-nehezsegi-foka-3.png?sbts=1693988471)
3. Nehézségi fok: Ezen a szinten már komolyabb szerpentineken motorozunk, akár nagyobb emelkedésű visszafordító kanyarok jöhetnek szembe velünk, az útvonal fárasztóbb, sok energiát igényelhet. Általában 3-4 naposak ezek a túráink, ide már kell a tapasztalat, gyakorlatiasság, segít ha korábban részt vettél vezetéstechnikai képzésen.
![](/uploads/upload-images/0Googlelogo (3).jpg?sbts=1693988471)
A TÚRÁN KÉSZÜLT KÉPEK ITT
TÚRAVEZETŐI CSAPATUNK
Török Tibi, Váger Erik és Zomax
![](/uploads/upload-images/000.toroktibi.jpg?sbts=1693988471)
![](/uploads/upload-images/0001VagerErikTV.jpg?sbts=1693988471)
![](/uploads/upload-images/Dobos-Zoltan.jpg?sbts=1693988471)
![](/uploads/upload-images/velemenyek_link.png?sbts=1693988471)
![](/uploads/upload-images/gyakorikerdesek_link.png?sbts=1693988471)
![](/uploads/upload-images/miertvelunk_link.png?sbts=1693988471)
![](/uploads/upload-images/0_2-also_panel (2).png?sbts=1693988471)
![](/uploads/upload-images/Motoros_turazas_1_3Dkicsi.png?sbts=1693988471)
![](/uploads/upload-images/Motoros_turazas_2_3Dkicsi.png?sbts=1693988471)
![](/uploads/upload-images/Világkalandor_3Dkicsi.png?sbts=1693988471)
![](/uploads/upload-images/Motorozastan_3Dkicsi.png?sbts=1693988471)
![](/uploads/upload-images/Motorozz velem_3D_kicsi (2).png?sbts=1693988471)
www.motoroskonyv.hu
Motoros könyvek - hasznos tippek, tapasztalatok, különleges útvonalak, vezetéstechnikai tanácsok.
![](/uploads/upload-images/zomoto (2).png?sbts=1693988471)