Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Élménytúra Marokkóban
2023.03.12.
2023.03.22. (11 nap)
2023.01.29. 00:00.
21 / 22 fő (össz. 17 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
SPANYOLORSZÁG - ANDALÚZIA - MAROKKÓ
1. nap: megérkeztünk Malagába repülővel, elfoglaltuk a hotelt és átvettük a motorokat. A napunkba még egy kis motorozás is belefért.
2. nap: Malagából indulva egy kellemes összeszoktató gurulással kezdtük a napot és a csodás andalúz tájon motorozva a nap derekára már elhittük, hogy mindez velünk történik és tényleg megtörtént. A kisebb-nagyobb hegyi utakon tekeregve útba ejtettük Rondát, estére pedig Gibraltár térségébe érkeztünk.
3. nap: Reggel kompra szálltunk, áthajóztunk Afrikába és felvéve a dél-nyugati irányt, megkezdtük az afrikai kalandunkat. Estére Meknesz városába érkeztünk.
4. nap: Folytattuk utunkat dél-nyugati irányba és egyre mélyebben hatoltunk Afrika bugyraiba. Itt még csak lassan változott a táj, de az emberek és az épületek már afrikaiak voltak. Napközben megnéztük Marokkó legszebb és legmagasabb vízeséseinek tartott Ouzoud-vízesést (Cascades d’Ouzoud), ami berberül “olajfák vízesését” jelenti – az Ouzoud folyó – 110 méter magas vízesése, amely egy vörös homokkő völgyben, buja növényzet közepette, három szinten zúdul alá. A kellemes napi etap letekerése után Marrákesben töltöttük az estét.
Ouzoud-vízesés (Cascades d’Ouzoud),
5. nap: Erre a napra csak rövid etapot terveztünk, hogy pihenjünk kicsit, meg persze, ha már Marrákesben voltunk, akkor nem mehettünk el onnan anélkül, hogy be ne kukkantottunk volna a híres Jemaa El-Fnaa piacra. Ez a város szíve-lelke , ami napközben kígyóbűvölők, hennatetováló művészek, árusok kedvelt helye, míg éjszaka bárányból készült ételeket és frissen facsart narancslevet kínálnak. Ebéd után motorra pattantunk és dél felé indultunk, egyenesen neki az Atlasz-hegységnek. Az itt átvezető út sokáig az egyetlen út volt, ami átkelt ezen a hegyláncon, legmagasabb pontja a tizi n'Tichka hágó, ami 2260 méteres magasságban szeli át az Atlasz-hegységet. Afrika hegyei ebben a magasságban sokáig hó fedi a csúcsokat, ami lenyűgöző látványt nyújtott a sivatag háttereként. Az Atlasz déli oldalán nagyon hamar elértük a sivatag szélét, tevékkel, homokdűnékkel. A szállásunk is itt volt, a sivatag peremén, Ouarzazate városában.
6. nap: Ez már az igazi sivatgos, homokdűnés Afrika, néhol tevék kószálnak, és tűzött a nap ezerrel. Valahol a távolban, észak felé tekintve, az Atlasz-hegység hófödte csúcsai képezték továbbra is a lenyűgöző kontrasztot, ahogy haladtunk kelet felé. Erős nap volt, a lenyűgöző Dades-kanyont (Gorges du Dades), Todra-szurdokot (Gorges du Todra) sajnos ki kellett hagynunk az időjárás miatt, azért szép tájakon gurultunk keresztül. A napi táv miatt, a lemenő nap által vörösre festett környezetben gurultunk be Erfoudba, ahol egy különleges, igazán autentikus hotelben szálltunk meg.
7. nap: Egyfajta pihenőnapot tartottunk, csak rövidet gurultunk a környéken, és estére visszatértünk Erfoudba. Ezen a napon ellátogattunk Merzougába, ahol lehetősége volt aki akrt egy kis tevegelésre, jeep-ezésre, vagy buggy-zásra a homnokdűnék között.
Egy lazulós nap Merzougában
8. nap: A sivatagi lazulás után észak felé indultunk, és magunk mögött hagyva a sivatagot, ismét a Magas-Atlasz kétezer méteres csúcsai között motoroztunk. Később, kicsit északabbra, már a Középső-Atlasz útjain motorozva, Ifran sírégiója izgalmas kontrasztot nyújtott a maga svájci rendezettségével és európai megjelenésével. Estére pedig már egy másik legendás városba érkeztünk, a Marokkó ékkövének is nevezett Fezbe, az ország harmadik legnagyobb városába.
Marokkó ékköve: Fez
9. nap:Észak felé folytattuk utunkat, és már a másik nevezetes hegység, a Riff-hegység útjain közeledtünk a tengerhez, hogy délután átkompoljunk Spanyolországba. Így az estét már az európai kontinensen töltöttük.
10. nap: Az utolsó motoros napon, amúgy levezetésnek, még gurultunk egy kellemeset Andalúziában. Malagába érve átadtuk a motorokat a szállítónak, mi pedig lelazulva, kellemes hangulatban fogyasztottuk el a búcsúvacsorát.
11. nap: Ezt a napot Malagában töltöttük városnézéssel, lazulással, és az esetlegesen eddig elmaradt vásárfiák beszerzésével.
Végignéztem a túrán készült képeket. Mi tagadás itt-ott megállt bennem a szusz!
Minden elismerésem a szervezőknek, túravezetőknek,és kimagasló elismerésem a túrán résztvevőknek!!!
Mondom ezt talán azért is mert erre én már valószínű nem lennék képes, bármennyire is szeretek motorozni!!
Egy lazább túrán hamarosan találkozunk Rhino csapat!!!