Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Európa legmagasabb hágói - Alpoktól a Riviéráig
2025.07.24.
2025.08.03. (11 nap)
2025.03.01. 00:00.
1 / 16 fő (össz. 1 motorral)
A túrára még lehet jelentkezni.
Európa legmagasabb hágói - Alpoktól a Riviéráig
FRANCIAORSZÁG I SVÁJC I LIECHTENSTEIN I OLASZORSZÁG I AUSZTRIA
A Svájci Alpok a csodálatos hágóival igazán különleges motoros helyszín. Ha azonban ehhez még hozzáadjuk a Nagy Francia Alpesi úton bemotorozható 2000 méter feletti technikás szerpentineket és Dél-Franciaország egyedülálló ékkövét, a Verdon Kanyont, na meg persze Európa legmagasabb hegycsúcsát, a Mont Blanc-t, akkor egy valóban minden kanyarvágyat kielégítő motorostúrát kapunk! Ezt már tényleg nevezhetjük Nagy Alpesi Kalandnak.
Most tíz és fél napba sűrítve, nagy dózisban (25 db hágó, ebből 17 db. 2000 méter feletti) kínáljuk ezt a túrát szerpentinfüggő barátainknak.
A tervezett program a következő:
1. nap a vonatozásé lesz a főszerep, késő délután kimotorzunk a bécsi állomásra és felpattintjuk a vasakat a vonatra, amin az éjszakát fogjuk tölteni. A Nightjeten kezdődik aztán az igazi társasági élet! Itt meg is ejtjük az összeismerkedést, majd nyugovóra térünk hálókabinjainkban.
2. napon reggel megérkezik a vonatunk az Ausztria-Svájc-Liechtenstein hármashatárhoz Feldkirch-be, ahol lekapkodjuk motorjainkat és neki is vágunk az első etapnak. Azonnal az Alpok szívében találjuk magunkat, így különösebben nem is kell keresgélnünk sem a kanyarokat, sem a pazar tájakat. Amint elindulunk már Liechtensteinben találjuk magunkat, onnan pedig csupán pár kilométer, máris érjük a svájci határt. Itt rögtön néhány lenyűgöző hágót bemotorozunk, nevezetesen a Klausenpass (1952m), Sustenpass (2224m), Grimselpass (2164m), Furkapass (2431m). Kellemes kanyarokat igérhetünk, csak győzzük feldolgozni az élményeket! Első éjszakánkat a gyönyörű svájci Andermattban töltjük.
3.nap Andermattot elhagyva folytatjuk kanyarvadászatunkat és délnyugat irányba haladva, sorra megmásszuk a napi hágóinkat - Saint Gotthard (2106m), Nuffenenpass (2478m). A nap derekára elérjük Európa legmagasabb csúcsát, a Mont Blanc (4809m). Napunk hátralevő részét ennek a gyönyörű látványt kínáló hegynek a társaságában töltjük, majd estefelé megpihenünk a hegy lábánál elhelyezkedő szállásunkon Chamonix-ban.
4.nap reggel már francia oldalon azonnal hágókkal folytatjuk napunkat, készülhettek az élmények maximalizálására! A Nagy Francia Alpesi úton délnek haladva a következő hágókat érintjük: Col des Saisies (1650m), Cormet de Roselend (1967m), Col de I'Iseran (2770m), Col du Mont Cenis (2083m). Ezen a napon hágóorgiát tartunk, közben a lehető legtöbb fotót készítjük el az utókor számára! Folyamatosan dél felé haladunk, napunk végét egy olasz kisvárosban töltjük.
5.nap Olaszországban pár kilométert motorozunk csak és ismét francia oldalon találjuk magunkat. Ezen a napon kizárólag a francia hegyeknek áldozunk, Col de Montgenevre (1850m), Col d'Izoard (2360m), Col de Vars (2111m), Col Saint Martin (1500m), Col de Turini 1607m).
A nap folyamán felnézünk Franciaország legmagasabb aszfaltozott csúcsára is - COL DE LA BONETTE (2802m) közben folyamatosan dél felé haladva közelítjük meg Nizzát. Estére Nizza környékén a francia riviérán hajtjuk fejünket nyugovóra.
6.nap PIHENŐNAP, ellátogatunk Monacóba, hátha összefutunk Stephanie hercegnővel, láthatjuk a legendás Forma 1-es útvonalat, megtehetjük tétjeinket valamelyik kaszinóban, vagy csak bámészkodunk az üzletek sokaságában. Monacó után Nizza következik, itt is szabadprogram lesz, aki szeretne, velünk tarthat Nizza hangulatos óvárosába (Babazouk), a történelem iránt érdeklődőknek a Qurtier Cimiez városrészt ajánljuk, amfiteátrum és római fürdő maradványokkal, valamint a Nizzával összeépült Éze középkori erődjét. Estére visszatérünk szállásunkra és felkészülünk másnapi utunkra!
7.nap a reggelit követően búcsút intünk a gyönyörű tengerpartnak és északnak vesszük az irányt, hogy tovább hódítgassuk a francia hágókat. Ez a napunk a VERDON-KANYONRÓL szól majd, de mielőtt odaérünk lesz látnivalónk bőven. Ebédünket a kanyon egyik hangulatos éttermében fogyasztjuk el, majd irány tovább észak! Az estét már Dél- Franciaország hegyei között töltjük.
8.nap sem tétlenkedünk, hamár eljöttünk ilyen messze, adunk az élet érzésnek (motorozásnak) és egész napos hágózást tartunk! Sorrendben az útvonal Gorges de Daluis kanyon, Col de la Cayolle (2326m), Col de Vars (2111m), Col du Galibier (2642m), Col du Telegraphe 1566m). Mit gondoltok? Elég lesz? :)))) Este az Alpok szívében, egy kellemes kisvárosban hajtjuk a fejünket álomra.
9.nap tovább folytatjuk a francia hegyek megmászását, így ma sem teszünk mást mint tegnap, sorra hódítgatjuk a hágókat! Col de la Madeleine (1993m), Col du Petit Saint Bernard (2188m), Col du Grand Saint Bernard (2473m). Akinek ez sem elég az már mazochista! Mi nem vagyunk azok és reméljük elégedettek lesztek ti is az örömteli látnivalókkal, amit ezek a hegyek kínálnak számunkra!
10.nap reggel átruccanunk az olaszokhoz egy kis laza motorozásra, hogy megnézzük a Lago Maggiore tó gyönyörű vidékét. A tavat elhagyva visszakanyarodunk Svájcba és ismét a hágóknak áldozunk napunk folyamán Simplonpass (2005m), Passo San Bernandino (2066m). Hágóinkat legyőzve, adrenalinnal telve érjük el a Feldkirch-i vonatállomást, ahol felhajtjuk "lovainkat" a vonatszerelvényre, hogy pihenhessenek a nap végén.
11.nap reggelre megérkezünk Bécsbe, majd nyeregbe pattanunk és meg sem állunk hazáig! Fájdalmas búcsút veszünk egymástól a goodbye ponton és hatalmas élményekkel térünk haza otthonunkba.
FONTOS:
Mivel még nincs meg a vonat menetrendje, ezért az indulás és érkezés időpontja egy-két napot változhat! Várhatóan február folyamán tudjuk véglegesíteni az időpontot és az árat!
Igény
szerint csoportokra bontjuk a résztvevőket, így az is megtalálja a számítását, aki utassal jön és kényelmes tempóban, nézelődve szeretne motorozni, illetve az is, aki kicsit tempósabban szeretné bemotorozni a kanyarokat.
Minőségi szállodákra, ízletes vacsorákra, élménymotorozásra, baráti társaságra számíthatnak azok, akik a Rhino Tours - Nagy Alpesi Kalandjára jelentkeznek.
2019-es Nagy Alpesi túránk videója
Korábbi túráink: 2015 2019 2023
INFOVONAL
>> +36 30 6262169, +36 20 441 2020 <<
info@rhinotours.hu
A részletes programot, találkozási pontokat a jelentkezőknek a túra előtt, külön emailben küldjük el!
A túrát min. 8 fő résztvevő esetén indítjuk el.
Túra tervezett hossza: kb. 2700 km.
>>> Erre a túrára tapasztalt túrázókat várunk, mivel ez egy hosszú és a sok hágó miatt nehéz túrának számít!!
5. Nehézségi fok: Ez a szint a hosszú, és/vagy a kihívást jelentő útvonallal rendelkező túrákra vonatkozik. Itt rengeteg kanyarral, magas hegyekkel, kifejezetten nehéz útvonalakkal találkozunk. A motorozás nagy távolságok miatt folyamatos koncentrációt igényel, ezeket a túrák a képzett, kitartó, nagyon tapasztalt túrázóinknak ajánljuk.
Ha további információra van szükséged a jelentkezésedhez, bátran hívd fel infóvonalunkat, túravezetőink megválaszolják minden kérdésedet!
TÚRAVEZETŐI CSAPATUNK
Zomax és Erik
RÉSZVÉTELI DÍJ
PÁROKNAK (motoros utasával): (szervezés alatt) EUR/fő
MOTOROS KÉTÁGYAS SZOBÁBAN: (szervezés alatt) EUR/fő
MOTOROS EGYÁGYAS ELHELYEZÉSSEL: (szervezés alatt) EUR/fő
A RÉSZVÉTELI DÍJ TARTALMAZZA:
- a minőségi szállást reggelivel,
- a motorszállítást vonaton oda-vissza, a Bécs-Feldkirch és Feldkirch-Bécs vonalon
- 2 éjszaka 1 vagy 2 ágyas kabinos, vagy 4 ágyas couchette elhelyezést a Bécs-Feldkirch NightJeten
- a túravezetést (minimum 2 profi túravezető),
- a szervezés költségeit,
- Rhino Card kedvezmény kártyát.
A RÉSZVÉTELI DÍJ NEM TARTALMAZZA:
- az utasbiztosítást (biztosítás kötése itt),
- a napközbeni étkezést és az italfogyasztást,
- az esetleges útdíjak, és belépők árát,
- a tankolást,
- az egyéb saját költést, és minden egyebet, ami nincs felsorolva, hogy tartalmazza.
FIGYELEM!!! Kétágyas elhelyezés csak akkor lehetséges, ha páros számú igény érkezik rá! Amennyiben páratlan igény érkezik, úgy az időben utolsó jelentkező csak egyágyas elhelyezéssel, és az annak megfelelő felárral tud résztvenni a túrán!
Speciális étkezési igényedet kérjük jelentkezéskor jelezd felénk!
FIZETÉSI FELTÉTELEK
Előleg:
Mivel a túra néhány részlete még nem végleges, ezért jelentkezéskor nem kell előleget fizetned! A fizetési ütemezésről a későbbiekben emailben tájékoztatunk!
A vonatjegyek megvásárlásához és a szállások lefoglalásához előleget fogunk kérni. Erről e-mailben tájékoztatunk minden jelentkezőt.
A
részvételi díjat EURÓBAN tudod kiegyenlíteni. (Forintos számláról is lehet ide utalni - SEPA utalás)
RHINO
TOURS MOTOROS EGYESÜLET
OTP
BANK NYRT.
EURO számlaszám:
11763031-36766880-00000000
IBAN:
HU47 1176 3031 3676 6880 0000 0000
SWIFT
(BIC) kód: OTPVHUHB
Kérjük,
hogy a közlemény rovatba írd be: a neved, és hogy
TÁMOGATÁS 711.
Köszönjük szépen!
FONTOS:
A VONATOS KIUTAZÁS MIATT ERRE A TÚRÁRA KORAI JELENTKEZÉS ÉS ELŐLEGFIZETÉS SZÜKSÉGES, HOGY BIZTOSÍTANI TUDJUK A HELYET A VONATON! KÉSŐBBI JELENTKEZÉS ESETÉN NEM BIZTOS, HOGY MARAD KABIN!
www.motoroskonyv.hu
Motoros könyvek - hasznos tippek, tapasztalatok, különleges útvonalak, vezetéstechnikai tanácsok.