
Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.

Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat

TUDATOS MOTOROS I Vezetéstechnikai túra az Alpokalján

2025.06.13.
2025.06.15. (3 nap)
2025.05.31. 00:00.
8 / 8 fő (össz. 7 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
.jpg?sbts=1750076270)
Kihasználva ezt a szuper időt, 3 napot, a TudatosMotoros csapatnak tartottunk vezetéstechnikai tréninget Ausztriában, a Rhino szervezésében, Szeder Zozó tanárúr segítségével. Természetesen a kifogástalan útminőség, és a kanyarok miatt választottuk ezt a területet. A motorozás egy gyakorlati tevékenység, és kellenek a megfelelő közúti alapok. A kanyarodás alapjai a tekintet irányítás, a testtartás, és a tudatos motorkezelés.Ha ezt bővebben szétboncolnám már görgetnél is tovább praktikusabb elolvasni Zozó könyvét, és eljönni valamelyik tréningünkre.
.jpg?sbts=1750076270)
.jpg?sbts=1750076270)
1- „Mindig oda nézz, ahova menni akarsz!” Ez azt jelenti, hogy kanyarodás közben ne mereven magunk elé nézve az út közvetlenül előttünk lévő szakaszát figyeljük csak, hanem nézz még távolabbra, hogy távolabbra is gondolkozhass, a teljes belátható útszakaszt pásztázd folyamatosan a szemeddel, olvasva azt a biztonságos nyomvonalat, amin végig akarsz menni. Így tudod kihasználni az út szélességét is plusz információt, és biztonsági tartalékot biztosítva magadnak.
.jpg?sbts=1750076270)
2- A hagyományos testtartás az Angol egyenes testtartás, egy életet le lehet így motorozni, nincs is ezzel semmi baj, de ha szeretnél arra alkalmas területen biztonságosan, és lendületesen motorozni, akkor tessék dolgozni a testeddel, ne csak utasa legyél a motorodnak, kapcsolódj vele össze a lábtartón, és a tankfogáson keresztül. Visszafordul szűken a kanyar, lenyomós stílus, és máris sávon belül vagy. Lendületes nyújtott kifelé nyíló kanyar, laza csípővel dőlj a motor mellé/elé és dőlésszög tartalékot hozol létre, amit nagyobb kanyarsebességre fordíthatsz. A lényeg, hogy ne görcsölj rá, hozd helyre a légzésed, lazítsd el a karjaid, kezd lassan, és fokozatosan ízlelgesd, hogy hogyan változik a motorod irányítása, ha bevonod a testedet is ebbe a játékba. A kanyarba "lassan" megyünk be és gyorsan ki.
.jpg?sbts=1750076270)
A TÚRÁN KÉSZÜLT KÉPEK ITT
3- Fontos a fokozatosság a fék használatakor, javasolt a fékkészenlét, várva a váratlant. Ezzel a karral szabályzod a teleszkóp összeültetését, és hogy a gumid mekkora erővel préselődjön az aszfaltba, ez a tapadás egyik alapja. Ahogy haladunk, és döntjük a motort az érintési pontig felé, fokozatosan lágyítunk a felkar szorításán, és felkészülünk a gyorsításra, lépésről, lépésre tágítva a kanyarodási sebesség, és tapadási érzésünket. Mindezt miért? Csak mi motorosok értjük ezt meg. Nekünk ez a kikapcsolódás, a nyugigumi a feszített hétköznapok után. Töltődés, amikor már mindent átadtunk magunkból. Itt megkapjuk a flow érzést, és ha minden összejön, örömmel, és izgalommal, akkor a nap végére fáradtan, de mosolyogva hunyjuk le a szemünket, hogy megérte ez a nap is, áldozva némi üzemanyagot, gumit a lelkünk épségéért!
Balesetmentes közlekedést mindenkinek! Motorozzatok sokat! K.B.Robi