Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Szardinia Motoros Túra 2012 - REA meghívásos
2012.09.29.
2012.10.07. (9 nap)
2012.04.01. 00:00.
0 / 0 fő (össz. 0 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
Már öt hét telt el mióta hazaérkeztem Szardíniáról, mégis éjjelente azokkal a szerpentinekkel álmodom. Jövőre vissza kell mennünk, ezt Zolinak is ki kell élveznie. Motoros számára meseszerű minden. Kellemes klíma, kifogástalan verseny aszfalt, és szerpentinek minden irányba. Robi tapintott rá az igazságra, amikor azt mondta: ”Meg kell majd újra tanulnunk egyenesen motorozni!” Válogatott csapat gyűlt össze erre a kilenc napra. Mindenki öreg rókának számít, sok-sok túra kilométeren vagyunk túl közösen, mégis ezen a túrán mindenki szinte tökéletesre tudta csiszolni a kanyartechnikáját és a lábtartóját!
Minden egyes napnak voltak pillanatai, amikor azt gondoltam ennél jobb már nem lehet, ez most itt a motoros mennyország.
Először a csoportkép, aztán jöhet a fürdés
1. nap Budapest – Ravenna 860 km
Reggeli találkozón mindenki ott van időben, csillognak a motorok, mindenki izgatott. Karló -bár a motorja felpakolva indulásra kész- mégis búcsúzik a csapattól, mert a fogfájással nem lehet viccelni. Kicsit még próbálkozunk, hogy jöjjön majd elmúlik, vagy holnap este találkozzunk a kompnál, de Karló érzi, hogy ez komolyabb annál. Indulás után szoros alakzatot vesz fel a csapat és ezt nap végéig tartja is. Mivel hátul megyek látom a REA mozgását, vér profik! Triesztig egy lendülettel megyünk. A főúton sajnos nem nagyon haladunk, ezért visszakeverünk az autópályára. A nap egyetlen eseménye, amikor Szilárd és Mester lemaradt. Jani szólt Nekem, hogy ezek a skacok már jó ideje nincsenek a tükörben. Várunk vagy 10 percet, találgatjuk hogy mi lehet velük. Amikor befutnak a parkolóba kiderül, hogy Mester Andrisnak 40 000 kilométer volt a motorjában és megálltak lefotózni?!
Ledeczky Gabi jelzi, hogy neki nemsokára 28.687 kilométer lesz az órájában és - mivel ez egy prímszám - szeretné lefotózni majd. Röhögünk és megyünk tovább.
A szállásunk elvileg a vízparton van, gyakorlatilag egy nagy bokros terület választ el minket a tengertől. Látni nem lehet semmit és érezhetően vége a szezonnak, mert csak helyi illetőségű foci drukkerek nézik a tévét az előtérben. Vacsora után mindenki hamar nyugovóra tér.
2. nap Ravenna – Livorno 300 km
Élvezzük ki Toszkána legjavát!- ezzel a felkiáltással indulunk neki reggel. Szilárd hamar kivezényli a csapatot Ravennából. Gyönyörű hegyi szerpentinen haladunk, az út még foltokban nedves, a reggeli párának még nem volt ideje felszáradni. Szilárd és én elől gurulunk, próbáljuk felvenni a ritmust és közben beszélgetünk az interphone segítségével. Pár perc után úgy érzem, mintha egy expressz vonat elől menekülnék, Hufi Józsi a K1600GT és Ati meg Bea a Crosstourer nyergében olyan lendülettel érkeznek mögénk, ami félelmetes. Szilárdot próbálom hajtani, hogy menjen már, mert ezek itt bedarálnak engem. Vért izzadva gyorsulunk annyira fel, hogy ne akadályozzuk a mögöttünk haladókat.
Kávé szünet egy toszkán faluban Az automata kutakat az olaszok sem bírják
Rövid kávé szünet egy csinos kis faluban. Könnyítünk a szerelésünkön, mert nagyon meleg lett. Tankolni eleve macera az olaszoknál (önkiszolgáló automata kártyás kutak), de ha megjelenik vagy hatvan állig sáros enduros és ott türelmetlenkednek mögötted, amikor a pénzedet tizedszerre köpi ki az automata, akkor elkezded újra kalkulálni a tankod tartalmát és kiderül hogy harminc kilométert azért még biztosan elgurulsz. Sienát elhagyva San Gigminano volt az irány. Parkolás után a csapat nagy része besétált a városkapun és átadta magát a hangulatos óváros nyújtotta élvezeteknek. Már csak egy rövid szakasz várt ránk Livornóig, de senki sem gondolta hogy ezt a hatvan kilométeres etapot három és fél óra alatt sikerül majd teljesíteni. Röviddel az indulás után kezdett rá az eső, ezért gyorsan beöltöztünk, majd egy benzinkútnál megpróbáltuk kibekkelni, hogy elmúljon. Hát nem múlt el, sőt! Miután elfogyott két kiló kolbász továbbálltunk. Livorno felé araszolva hatalmas villámok csapkodtak körülöttünk, Szilárddal és Mesterrel interphone-on keresztül csak ordítva tudtunk kommunikálni. „Gázt-gázt!” A kikötő előtt már annyi víz volt az úton, hogy a motorom tengelyig merült. Végül a terminálban szárítkozva csak nevettünk a történteken és bíztunk benne, hogy másnap reggel Szardínia partjainál motoros barát idő fogad majd bennünket. A kompon kihasználtuk maximálisan Kárló egy ágyas kabinját – hárman aludtunk benne és a csomagok.
Szárítkozik a REA Mindjárt indul a komp
3. nap Szardínia
A komp egy órát legalább késett, de nem bántuk, mert a földön fekve vicceket meséltünk egymásnak. Bár a többi utas (remélem) nem tudott magyarul, a végén már ők is nevettek azon, hogy mi sikítva röhögünk egymás viccein.
Az SS125 úton indultunk Arbataxba. Nem találok szavakat arra, hogy mekkorát mentünk. Ez az út hihetetlen, nonstop szerpentin. A szállásunkra érve hosszan várakoztunk, hogy történjen végre valami, eközben PánPistát a hotel kutyája kiszemelte magának és hát…szóval nem megharapta hanem…
Reggeli már Szardínián Szívélyes fogadtatás
4. nap Szardínia
Szilárd összeállított egy tökéletes útvonalat. A Fonni-Orgosolo-Dorgali kört egész nap motoroztuk és többször egyesültünk az univerzummal. Mindenkinek jól ment a motorozás, de mégis PánPistának sikerült a legmélyebbre döntenie a Crosstourert.
Veret a REA
5. nap Szardínia
Erre a napra szabad foglalkozást hirdettünk meg, gondolva az idősebb korosztályra. Ám nap végén szembesültünk vele hogy mindenki minimum 250 kilométert azért motorozott pihenésképpen. Szilárd és csapata délnek indult, Hufi Józsi-Turai Jani-Ledeczky Gabi triumvirátus egészen Cagliari kikötőjéig nyomta, PánPista – Mester Andris és jómagam egy alsóbb rendű úton csavarogtunk, ami a magyar viszonyokhoz mérten inkább felsőbb rendű volt. Mind a tíz ujjamat megnyalnám, ha hétvégenként egy ilyen szerpentinen gurulhatnék Budapest határában.
Józsi és Jani Cagliari felé Katonai zóna határán
Késő délután a tengerparton gyűltünk össze. Szilárd kitalálta, hogy ússzunk be a bójáig, hát bizony visszafelé már drámai volt a helyzet (az elmúlt pár év „lúgosítása” nem múlt el nyom nélkül), a levegőért kapkodva vergődtem a part felé. Kiérve vad fotózásba kezdett a banda, PánPistáról kiderült hogy civilben lábdublőr és vadász.
A túra hivatalos fotósa Nemzetközi szinten is elismert lábdublőr
6. nap Szardínia
Erre a napra terveztük a legnagyobb kört, ezért korán indultunk. Felejthetetlen utakon barangoltunk, kávéztunk egy kis faluban, aztán nyomás tovább. Délutánra már a nagy BMW-k lábtartói is karcolták az íveket a betonba. Kezdtem félteni a fiúkat annyira mentek. A csizmám ezen a napon lehelte ki a lelkét. A két lyukat powertape segítségével tüntettem el. Arbataxba visszaérve egy mega fagyikehellyel nyugtattuk le magunkat. Ám nem mindenkinek sikerült az adrenalin szintjét lejjebb tornászni, mert Jani és Gabi még elindult az SS125-ösön északnak. Nem tűnt okos dolognak sötétben motorozni azon a szakaszon. Végül az esti gyűlés közben megérkeztek és mindenki megnyugodhatott. Apropó az esti szeánszok, majd minden este a tengerre néző teraszon összegyűltünk és a napi képeket nézegetve sztorizgattunk miközben Mester - egy öt éves gyermek ártatlan nézésével az arcán - elballagott és hozta a VIP vendégek konyhájáról a finomságokat.
Esti szeánsz Facebook, youtube feltöltés lefekvés előtt
Igyekezetünk a facebook és youtube oldalunkra minden történést feltölteni, sokan követték az eseményeket és lelkesen lájkolták a képeket és videókat.
7. nap Szardínia
Reggel a szállást elhagyva búcsút vettünk az SS125-östől is. A kőfejtőnél még egy csoportképre összeálltunk, majd irány az északi csücsök. Palauban pihentünk, majd Olbia felé indulva fürödtünk még egy utolsót. Páran a csapatból látni véltek egy fehér bálnát. Olbiában városnézés a komp indulásáig, majd éjszaka a kompon.
A fiúk a bányában dolgoznak (míg mi motorozunk)
8. nap Livorno – Umag 600 km
Livornoból azonnal Pisa felé vettük az irányt. a reggeli kávénkat a ferde torony mellett fogyasztottuk. Már a szardíniai rutinnal vágtunk neki a Maranelloba vezető SS12-es útnak. Miután Szilárd rövidítése nem vált be (egy hegy tetején véget ért az út), az élre álltam és REÁS tempóban igyekeztem behozni az időveszteséget. A teljes csapatot mintha zsinóron húzták volna, egy ritmusra döntöttük a motorokat. Ebédre jutott még szalonna és kolbász Hufiék tartalékából, majd Maranellotól autópályán toltuk Szlovéniáig. Este az ötcsillagos szállásunkon vacsora mellett beszéltük át a kalandjainkat.
Pisa, a REA és a torony ami tényleg nagyon ferde
9. nap Umag – Budapest 650 km
Szilárd-Mester-H.Robi hármas úgy döntött, hogy nem döntött még eleget, ezért a szlovén hegyeken át Novo Mesto felé vették az irányt. Persze először a Fazer hátsó konzolját kellett renoválnunk, de sok szakember kis helyen is tud szerszám nélkül alkotni, hát még a Reások.
Szakemberek akcióban, I love spanifer...
A többiekkel autópályán hazatoltuk néhány megállással.
Talán a legjobb túránk volt eddig. Minden benne volt ami miatt a Rhino Elit Alakulat létrejött.
Kiváló csapat, gyönyörű utak, extra élmények és KALAND. Jövőre folytatjuk!
Barátsággal:
Szimi
Nekem benne van az első egyben..!
Annyi az élmény hogy csak zúg a fejem amikor leülök megfogalmazni a beszámolót!Nekem benne volt az első három motoros élményemben az egyszer zíher. Hamarosan kikönnyezem a túra igaz történetét, addig érjétek be az összegyűjtött képekkel. A klubdélutánon lesz a film premier.
Ugye még azért nincs semmi kép és video a Szardíniai túráról, mert valami nagy lélegzetű, színes, szélesvásznú, magyarul beszélő, egész estét betöltő monumentális alkotás van készülőben?
Én a magam részéről nagyon jól éreztem magam, remélem Ti is engem, és bármikor szívesen megyek veletek újra bárhová. Megint sokat tanultam mindenkitől motorozás terén, egyszer majd csak belejövök én is. Ismét bebizonyítottuk, hogy ha azt keressük, ami az egyébként nagyon különböző embereket összeköti, ami közös bennünk és nem azt amiben különbözünk, ami elválaszt, akkor szinte "semmi" sem lehetetlen.
Panpista (kissé szentimentális hangulatában, de már majd be-motorozok, mikor lesz már jó idő??
Fiúk!
Vigyázzatok magatokra,meg egymásra, mert két hét múlva Horvátország!
De ne csak ezért.
Jó utat nektek, meg széleset.
Sziasztok,
Utánunk 10 nappal indul a Szardinia rally.
Ugyan az ide itiner még nincsen fent, de a múlt évi elérhető!
Keressétek meg a térképen az utakat!!
http://www.rallyitaliasardegna.com/archivio/2011/itinerario.htm
a nászutunkat itt töltöttük 2011-ben. Csodálatos a sziget és a sziget belsejében nagyon kellemes motorcsalogató utak vannak. Mi 8 nap alatt 2400 km-t motoroztunk egy bérelt óriásrobogóval. Életem egyik legjobb élménye volt ezen a szigeten motorozni. Majd teszek fel videót az útról, képeket kedvcsinálónak itt találtok:
https://picasaweb.google.com/109546913994919982825/Szardinia2011?authuser=0&feat=directlink
Sziasztok! Sajnos nekem sem fér bele.Viszont ezzel bővíthető a túracélpontok egyébként sem szűk listája.
Sajna: passz.
Aki le akar válni az váljon le, nincs harag csak irigység hogy neki belefér az idejébe...
Ezen a túrán mindent lehet, lazák leszünk mint a Riga lánc!
Kedves Túratársak!
Ha valaki kéztetést érez még két nappal megtoldani eme fantasztikus túrát és bevenni Korzika szigetét az ne habozzon jelentkezni!
Terv amennyire egyszerű annyira briliáns: végigmotorozni a partmenti úton :) kb. 600km de igény szerint rövidíthető. Ha valakinek megvan a legújabb motozin az tudja, nem szaba kihagyni, ha már idáig eljutunk.
Természetesen a szervezésben Szimi vezérigazgató úr készségesen segít és mindenben támogat.
Ugye Szimi? :)
Ui.: A Korzikai kiruccanás idejér MELLénk szegődk az alábbi linken található hölgy is csak hogy elősegítsem a projekt sikerét :))
http://www.stoneip.info/wp-content/uploads/2011/11/Jordan-Carver-Yoga_05.jpg
Már érkezik az új RoadSmart, reszkesssss Szardinia! :)
Én még előtte gurulok egyet a "Nyugati határ mentén", csak azután kap új pacskerokat a fehér ló. Még nem készülődöm, úgyis mindíg az utolsó pillanatban dobom össze a cuccomat,a felét otthonhagyom, és amit végül is elviszek, annak is a fele felesleges lesz. Fő a spontaneitás!(húúú, ezt a szót biztos nem tudnám kimondani)
Reméljük, hogy SZARDÍNIÁ-ból nem az első szótagot kapjuk, bármit is jelentsen a többi:)
Panpista
Tegnap felkerült a motoromra az új pár gummmiiiiiiiiiiiii
Ti hogy álltok, beindult már a készülődés?
Elkezdhetjük a ráhangolódást szardiniára...
http://www.bellacafe.hu/2009/09/26/szardinia-a-szinpompas-sziget-%e2%80%93-utibeszamolo-kepekkel/
Most már kezdem bánni, hogy nem tavaszra terveztük ezt a túrát.
Hogyan fogom októberig kibírni?
Már most indulnék...
Nyami!!!
Sziasztok. Jelentem a vacsorára való kolbászok szalonnák már az érlelöben phiennek.