Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
REA bemelegítés - Safety Hungary vezetéstechnikai képzés haladóknak
2012.03.21.
2012.03.21. (1 nap)
2012.03.11. 00:00.
10 / 10 fő (össz. 10 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
REA bemelegítés – Safety Hungary motoros képzés
Nos, nekem bejött a dolog, vigyorogtam végig.
Először volt egy kis rozsda, meg némi fásultság, de csakhamar bekövetkezett a várva várt metamorfózis, és ahogy a rút kiskacsából karcsú hattyú lesz, vagy ahogy a hernyóból csodálatos pillangó, úgy lett a téli álmot alvó autóvezetőből a tavasz első szikrájával együtt büszke motoros.
Ám a hosszú szürke hónapok kihagyása nyomot hagy a reflexeken, a finom mozgáson, a figyelmen és az önmérsékleten. Azonban, ha valaki ismeri a határait, felismeri azt, hogy némi gyakorlással újra belelendülhet a forgatagba.
Ákos ismertette a feladatokat
Első REA programnak egy szezonnyitó gyakorlást szerettünk volna összehozni, hogy az állandó, tapasztalt, velünk túrázók már rögtön az év elején megszerezhessék azt a rutint, amit az utakon kamatoztatni tudnak. A Safety Hungary oktatói nyitottak voltak egy speciális, mások számára nem elérhető képzés összeállításában.
A reggeli, még álmos órákban Zomax köszöntő szavaival ébredeztünk, majd összeismerkedtünk Ákossal és Tomival, akik a nap további részében vezettek minket.
Belépve a szentélybe, egyszerre ért kellemes és kellemetlen meglepetés, és mindkettő tárgya ugyanaz volt. Ugyanis előre dörzsöltem a kezem, hogy mivel nekem is CBF500-asom van, majd mindenkit kenterbe verek, mert ezen a motoron van rutinom. Ám kettőt pislantottam, és nem a jól megszokott motorok fogadtak, hanem biza Hornetek!!!
Aggodalommal vegyes derűvel fogtam két lábam közé a vasat, de hamar oldódott a feszültségem, mert ha nem is kezes bárányként, de nem is vadállatként viselkedett. Ugyan finom összhangban elegyedik benne mindkettő, de összességében ideális motor a gyakorlásra.
Két-három kör megtétele után kezdett leperegni a rozsda, és kezdett olajozottabbá válni a mozgás. Hufi Józsi mögött róttam a köröket, és ő is e kezdeti feszültség és néhány rontott akadály után annyira belejött a 360 fokos kanyarba, hogy elkezdte duplázni a köröket. Néhány jó tanács után Szilva is ráérzett a csízióra és bátran rakta be a darazsat a kanyarokba.
A finom és könnyű ebédet megtoldottuk egy isteni somlóival is, így viszont már kissé elnehezülve folytattuk a délutánt. A fékezés begyakorlása után viszont jött az igazi desszert! Lekerült a pályáról az összes bója és indult a haddelhadd.
Volt akinek egyből jól ment
Tomit követve próbáltuk elcsípni a gokart pálya ideális íveit. Hát neki ment, az egyszer biztos! Utolérhetetlen, minden szempontból. De nem lennék én, ha nem próbáltam volna meg utolérni. Persze nem sikerült, de kaptam tőle egy-két praktikus tanácsot, és máris közelebb kerültem hozzá. Leszállva a gépről, mindem porcikám remegett, olyan nagyot mentünk.
Az élvezeten felül egy eszméletlen jó év eleji rutint szereztünk, ami kell is, hiszen a REA következő kalandja a horvát tengerpartra visz, és egy őrültes csapatás lesz a 8-as úton.
Remélem, a bukósisakja alatt ott is mindenki széles mosollyal fog végigmenni!!!
Köszönet a Safety Hungary instruktorainak - Ákosnak és Tominak - a REA számára összerakott programot, jó volt ilyen szuper körülmények között kezdeni a motoros szerzont!
Szili Krisztián
túravezető
Rhino Tours
Pista!!!
Örömmel hallok felőled!
Nagyon hiányoltalak/hiányoltunk a tavalyi túrákról.
Nem volt vicc-mesélő a társaságban és ugyan unalmasak nem voltak a túrák, de a hiányérzet megvolt.
Remélem ebben az évben minél többször velünk tartasz!
Üdv,
Krisz
Szombaton reggel levettem az előző nap feltett akkutöltőt, elfordítottam a kulcsot, majd megnyomtam a START gombot. Az 1300-as V4-es Honda blokk megrázkódott, az önindító kétszer átfordította a főtengelyt, és öblös hangon életre kelt a VAS. Kicsit még álmosan melegítette a szelepeket, a kipufogót, még nyújtózott egy kicsit a kardán, csipásan pislogott a dupla fényszóró a februári napfényben, de ahogy a vízhőfok feljebb kúszott, kisimult a járása és csöndesen duruzsolva sürgetett, hogy vegyem már fel végre azt a sisakot és induljuk. Az első pár kilométeren még kicsit kerestük a helyünket mindketten, majd Füzesabony után minden régi reflex visszatért és már tavaszi jókedvvel barangoltuk végig a téli álmukból ébredező Jászsági falvakat Hevesen át Jászberényig. Egy rövid nyújtózkodás a napfényben fürdő Hatvani MOL kúton, majd tempós menet Visontáig. Ennyi elsőre elég is volt. Bár még kopasz a táj és a levegő is hideg, mégis tisztelettel jelenthetem: MOTOROSOK, ITT A TAVASZ!
Panpista, a szerény visszatérő
A Safety-vel kötött megállapodásunk alapján csak a REA tagoknak tudjuk megszervezni ezt a fedett pályás képzést, a Rhinos tagságnak április közepére (14) szervezzük meg - újra rendőrmotoros oktatók segítségét kérve - a Rhino Bemelegítést. Részletek egy hét múlva a honlapon lesznek! Addig is széles utat, gumi fákat!
Adjon Isten száraz utat!
Mézes madzag elhúzása a nyálcsorgató, "kintrekedt" tömegnek... Egy hozzávetőleges időponttal, hónappal ápolni lehetne csalódottságunkat, hogy számunkra mikor várható egy gyakorló nap.
Üdv szemből!
Lehel
Hello,
érdeklődnék, hogy nem REA tagoknak mikor lesz és ha lesz akkor változatlan feltételekkel lesz-e megrendezve a képzés?
Üdv: Gega