Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Tapasztalatok túracsizmákról
DIFI JOURNEY AX II túracsizma tartósteszt
Milyen szempontok alapján választunk csizmát? Nekem eddig csak túracsizmáim voltak, csak általánosságokat tudnék írni; fel kell próbálni és egy kicsit mászkálni kell benne, ha lehet egy motorra is fel kell pattanni hogy az ember érezze milyen lesz használat közben; hol nyom, hol szorít, stb. Nézzük inkább a tapasztalatokat, talán segítenek vásárlásnál.
2004 környékén vettem az első Akito csizmámat, ez annyira olcsó volt hogy nem lepődtem meg rajta hogy egy nyár után levált a talpa. Gyorsan vettem egy másikat, ezt pedig egy pályamotorozás alkalmával tettem tönkre, gyakorlatilag kilyukadt a koptató alatt. Hiába ezek a Varaderok nagyon fekszenek a kanyarban! J Na itt volt az a pont, amikor úgy döntöttem jöhetnek a minőségi lábbelik.
Nálam a csizmák általában két idényt bírnak ki. Legtöbbször a talpuk kopik el és a talp meg a felső rész közötti illesztés adja fel. Az utolsó csizmám egy Diadora Cruise WP volt, egész jól szuperált. Másfél év után a csizma belseje ment csak tönkre, a bélés kiszakadt több helyen és a sarokrészt is igazgatni kell, hogy ne legyen kényelmetlen, ha belelépek. A rendszeres használat következtében levételkor mindig jött a csizma belseje is és idővel elég idegesítővé vált a dolog. Egy helyen a bőr rész is kiszakadt, de mégiscsak mentem vele közel negyven ezret napsütésben, szakadó esőben egyaránt.
Az új DIFI csizmám elég jól szerepelt az elmúlt hónapban. Nagyon kényelmes volt már az első túrán. Szerencsére száraz időben motoroztuk körbe a Dolomitokat így a vízálló tulajdonságát ott még nem tapasztaltam meg, viszont az AIRTEX membránnak köszönhetően nem izzadt a lábam elviselhetetlenre, és többiek éjszakára is engedélyezték, hogy a szobában maradhasson a lábbeli!
A csizma oldalán található két tépőzáras pánttal jól beállítható a méret lábfejedre, és a bokacsontnál illetve a sípcsontnál lévő keménybetétek is segíthetnek ha baj van. Okos gondolat hogy a csizma oldalára 3M Scotchlite fényvisszaverő csíkot tettek. Ez éjszakai menetnél messziről észrevehető egy autós számára.
Ha bőrnadrágban van az ember semmi gond nincs, mert kényelmesen be tudja tenni az a csizma szárába, ha valaki farmerben motorozik (ejnye-bejnye) akkor sincs gond, mert azt rá tudja húzni a szárára, nekem viszont a cordura nadrágom belsejét rendesen megcincálta a csizma tépőzárja. Ha lehet akkor szorosabbra kell állítani a nadrág szárát hogy menet közben kicsit se lobogjon mert akkor a tépőzár azonnal munkához lát! Remélem ez a használattal, ahogy puhulnak a tépőzárak javulni fog!
A szlovákiai túrámon „végre” megtapasztalhattam mit tud esőben a DIFI JOURNEY AX II csizma. Harminc perces szakadó esőben bírta keményen a gyűrődést, nem ázott be sehol. Ez így nagyon rendben volt, ugyanis a „váltózokni” területén a gondos pakolásnak köszönhetően nem álltam túl jól.
Érdeklődve várom hány ezer kilométert fogunk együtt motorozni a JOURNEY AX II csizmával, mindenesetre az első két túrán egész jól összebarátkoztunk.
Szimcsák Attila
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!