Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Honda Gold Wing E.Sz.T.
A legjobb motor túrázásra?! 3.Honda GL1800 Gold Wing Erősen Szubjektív Teszt
A Honda kategória teremtő luxus cirkálóját Budaörsön vehettem át tesztelésre. Korábban egyszer vezettem ilyen motort, de csak annyi emlékem volt, hogy nagyon izgultam”Jaj csak nehogy valami baja legyen!”. Most volt időm barátkozni a Honda legnagyobb túramotorjával, A motoron található több mint negyven kapcsoló igényli is az ismerkedést, nem ajánlom, hogy menet közben próbálgassuk.
Autókat megszégyenítő kezelőszervek
A Gold Winggel bárhol megjelensz azonnal a figyelem középpontjában vagy! A méretei impozánsak, talán már túl is mutatnak azon a ponton, amit még motorkerékpárnak lehet hívni. Minden adottsággal rendelkezik, amit egy komoly túramotortól elvárhatunk: tökéletes szélvédelem, nagy rakodó rekeszek, a vezető és az utas számára is kényelmes ülések, nyomatékos blokk, és az „ezen kigurulok a világból” érzés! Sőt mindenből túlteljesít ez a jármű.
Utasnak is élvezet
A plexi mögött nincs az a vákuum hatás, mint más modelleknél (ST1300, FJR1300) simán peckesen ülhet az ember a kifejezetten kényelmes bőrfotelekben. Ezen a motoron az utasok sem találhatnak kifogást, fejedelmi a helykínálat hátul. Párkapcsolat építésre, vagy helyrehozatalra kiválóan alkalmas. A párunk, ha egyszer kipróbálta nem akar majd leszállni róla. A három gyári doboz is kihívások elé állítja a női utasokat, sokkal több haszontalan dolgot tudnak bepakolni az összesen közel 150 literes rekeszekbe.
Sok apró igényes részlet jellemzi ezt a motort, a Gold Wing feliratokkal nem spóroltak.
A Honda a 6 hengeres boxer motorral csúcsminőséget nyújt. Diszkréten morog alapjáraton és mindenhol tisztelettudóan húz. Jó is hogy van a műszerfalon egy OverDrive visszajelző, mert így megkímélik a vezetőt attól, hogy állandóan hatodikba akarjon kapcsolni!
130km/h sebességnél 3500/min fordulaton duruzsol, 180km/h sebességnél még tisztán lehet hallani a zenét a hangszórókból.
A Gold Wing súlya megszokást igényel, ám menetközben már minden pillanatban nyújtja a motorozás élményét. A futóműve stabil, rossz minőségű utakon is csak egy kis remegés érezhető a kormányon. Ha eltekintünk a nagy műanyag felületektől, akkor egy nagyszerű blokkal szerelt precíz futóművet, és a méretekhez hangolt féket kapunk egy alumínium vázon! Egy kis fantáziával kiegészítve megkapjuk a Valkyrie Runet.
Valkyrie Rune
Használható extrák: tempomat, ülés- és markolatfűtés, nyítható és zárható melegítő csatornák a lábhoz, ABS, hátramenet, elektromos futómű magasság állítás, OverDrive visszajelző, multifunkciós kijelző
További extrák: rádió, navigáció, légzsák (erre ne legyen soha szükségünk), gyári riasztó, gombnyomásra nyíló hátsó doboz.
Közel 600 kilométer után még kedvem volt motorozni egyet a városban, nem fáradtam el, nem igényeltem a szokásos esti hátmasszázst. Egyszerűen azt éreztem, hogy még négy-öt napon keresztül simán lenyomnám a napi 7-800 kilométert vele.
Sokszor hallottam már, hogy „majd öreg koromban” veszek egyet, én nem várnék addig! Aki tényleg túrázásra keres egy "családösszetartó" luxus járgányt, és ki is tudja fizetni ennek a különleges motornak az árát, annak nincs mire várnia! A távolságok leküzdése a Gold Wing nyergében egészen EXTRA élmény!
Előnyei: nyomatékos blokk, mindent elnyelő dobozok, különleges kényelem, rengeteg extra
Hátrány, ha nagyon akarom: riasztó külső méretek, 400kg feletti tömeg
Igy is lehet...
Használt motor ára: 4.000.000.- körül lehet ritkán belefutni ’04 -’05-es modellekbe
Új motor ára: 6.798.000.- reg.adóval +500.000.-(navi,légzsák)
A tesztmotort a Honda Hungary biztosította számunkra!
Műszaki adatok:
Motor: vízhűtésű, hathengeres négyütemű boxer, szabályozott katalizátorral
Hengerűrtartalom: 1832 cm³
Keverékképzés: PGM-FI elektr. üzemanyag-befecskendező
Teljesítmény: 87 kW (119 LE) @ 5500 1/min
Forgatónyomaték: 167 Nm @ 4000 1/min
Sebességváltó: 5 fokozatú + hátramenet
Szekunder hajtás: Kardán
Méretek: 2635 × 945 × 1455 mm
Ülésmagasság: 740 mm
Menetkész tömeg: 405, (*417) kg
Üzemanyagtank: 25 l
Átlag fogyasztása a teszt alatt: 7,33 l/100km
Képek
Szimcsák Attila
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!
Ezek a srácok Rossinak is odavágnának a MotoGP-n...
Háááát, nyomják neki keményen, minden elismerésem az övék!
Nem tűnik lomhának a gép.