Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
BMW K1300GT E.Sz.T.
BMW K 1300 GT Erősen Szubjektív Teszt
Végre itt a tavasz és épp Szegedre tartok, hogy átvegyem egy kedves barátom motorját és egy egész napos motorozás közben tapasztaljam meg, mit is gondol a kedvenc autó márkám a túramotorozásról. Gyuri figyelmesen megmutatja a kapcsolókat és a műszerfalat. Bevallom már Kecskemét környékén jártam amikor eszembe ötlött hogy figyeljem a motor reakcióit, viselkedését az úton, mert addig csak húztam neki mint aki először ül motoron. Az épülő Merci gyárat látva elképzeltem ahogy reggelenként az a sok száz vagy ezer ember megérkezik és becsekkol a futószalaghoz…na mindegy ez most nem ide tartozik.
A BMW K1300GT-ben nem csalódtam, a motorja erős, sőt nagyon erős (160LE). Szinte nem is kell váltani, 5. vagy 6. fokozatban megold mindent. Nehéz is vele 110km/h alatt közlekedni egyszerűen kívánja a gép a tempót. A blokk hangos, de még nem találkoztam BMW-vel ami ne lett volna hangos a fülemnek.
Nagyon elegáns a motor megjelenése, minden apró részletből süt a luxus
Futóműve elektromosan állítható a kormányról, nekem a sport beállítás csomagokkal jött be a legjobban, a többi lehetőségnél hintázott a motor a kanyarban. A fék nagyon rendben van, simán lassítja ezt a nagy dögöt. Miután kitapasztaltam az extrák működését arra gondoltam, hogy mennyire észszerű és átgondolt ez a túramotor, okos kis extrákkal teszi végtelenül kényelmessé és könnyeddé a túrázást.
Csak egy példa: minden túra előtt ellenőrzőm a keréknyomásokat a saját motoromon, persze ez mindig akkor jut eszembe amikor már felmálháztam és én is menetkész állapotban vagyok. Begurulok a kúthoz, kesztyű sisak le, természetesen a szelep nem ott van ahol kell, miközben tolom előre a motort a sisak nagy csattanással ér földet, csatlakoztatom a műszert (ami gyakran sziszegve jelzi hogy ereszt), sokszor egyébként kételkedem az állapotúk alapján hogy egyáltalán mérnek-e, a mérés végeztével szelepsapka visszateker, ujjaim már retkesek pedig el sem indultam. Homlokom gyöngyözik, de tudom hogy a gumik légnyomása rendben. Na ez a BMW tesztmotoron egy gombnyomás és a kijelzőn máris láthatom, hogy elől-hátul mi a helyzet. És ez csak egy a kényelmünket szolgáló kiegészítők sorában. Elektromos szélvédő állítás (bár nekem nem sikerült az optimális magasságot beállítanom), markolat fűtés, ülésfűtés, tempomat, fokozat visszajelző, kipörgés gátló, xenon, fedélzeti computer ami megmondja hány kilométert tudok még elkaristolni.
Nagyon menő az embléma és a "nyomogomberdő" a markolaton...
A három doboz bőséges helyet kínál, a belevaló vászontáskák megkönnyítik a be- és kipakolást.
A kényelmi kiegészítők árát a gyár vastagon elkéri és az alapára sem kevés a GT-nek, de a „hovatartozás” érzését meg kell fizetni.
A tavaszi langy melegben, a méreteihez képest dinamikus túragéppel motoroztam át az országon, és kifejezetten élveztem minden pillanatot a nyergében! Lehet hogy csak az első motorozás varázsa, de még inkább a bajorok precizitása és átgondoltsága tette felejthetetlenné ezt a napot.Egy három napos haladós túrára épp olyan jó a K1300GT, mint egy több hetes európai barangolásra. Aki képes kifizetni a vételárát az egy komoly túratársat kap cserébe.
Előnyei: nyomatékos blokk, túrára hangolt okos extrák, kényelmes és dinamikus is egyben
Hátrány, ha nagyon akarom: zavaró rezonancia 160km/h-nál a lábtartókon, erős szélzaj hiába állítom a plexit bárhova
A használt tesztmotor ára: 4.250.000.- (2010-es évjárat, 17000km)
Új motor ára: 5.200.000.- +extrák kb.700.000.- (már nincs a kínálatban)
Műszaki adatok:
Motor: vízhűtésű, négyhengeres négyütemű soros motor, szabályozott katalizátorral
Hengerűrtartalom: 1293 cm³
Keverékképzés: elektr. üzemanyag-befecskendező
Teljesítmény: 118 kW (160 LE) @ 9000 1/min
Forgatónyomaték: 135 Nm @ 8000 1/min
Sebességváltó: 6 fokozatú
Szekunder hajtás: Kardán
Méretek: 2318 × 965 × 1572 mm
Ülésmagasság: 820/840 mm
Menetkész tömeg: 288 kg
Üzemanyagtank: 24 l
Átlag fogyasztása a teszt alatt: 6,2 l/100km
Szimcsák Attila
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!