Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Füldugó! Hogy mi..? Füldugó!!!!
Alpine MotoSafe füldugó motorosoknakFüldugó! Hogy mi..? Füldugó!!!!
Félretéve a viccet, biztos mindenki érezte már úgy 6-700 kilométerrel a háta mögött, hogy szétrobban a feje. A folyamatos menetzaj, szélzaj sokszor idegesítő, és még órákkal a hazaérkezés után is zúg az ember füle. De ennek most vége! A hétvégi motoros túránkon az Alpine MotoSafe füldugót teszteltük Zolival.
Bár elsőre furcsa érzés volt, amikor becsavartam a fülembe a speciális hőre lágyuló műanyag füldugót, de percek alatt felvette a hallójáratom formáját és innentől kezdve már el is feledkeztem róla.
Sisakomban rendszeresen használom az interphone kihangosítót, elsősorban arra voltam kíváncsi mennyire fogom hallani Zolit menetközben vagy a zenét az autópályán.
Meggyőző az Alpine füldugó, kényelmes volt és a szélzajt annyira csökkentette, hogy tisztán hallottam a hangszórókat a sisakomban. A menetzajt kellőképpen tompította, de a benzinkútnál gond nélkül tudtam fizetni. Ezen a túrán a zöld betétet teszteltük, a forgalmazó a sárga betétre még erősebb csillapítást ígér! Tulajdonképpen a cserélhető szűrőkön múlik minden, a halláskárosodás megelőzéséért ezek felelnek. Az igényes, zsebben elférő kis tasakban egy sárga és egy zöld szűrő valamint a füldugó található.
80 decibel körül van az a zajszint, ami még nem ártalmas, ha nagy sebességgel (150km/h) tartósan motorozunk, bizony árthatunk a hallásunknak.
Szerintem nincs értelme grafikonokkal bizonyítani, hogy egy gyengébb minőségű sisak, egy hangos kipufogó, és egy csutkára tekert gázmarkolat együttesen, de akár külön-külön is ronthatja a hallásunkat. A motorosoknak fejlesztett füldugó egy ésszerű megoldás, amit „nyugaton” már rég használnak.
Zoli szerint:
Őszintén szólva magamtól eszembe sem jutott a füldugó, pedig az UVEX Wing RS sisakom autópálya tempónál elég zajos. Időnként még az is előfordul, hogy hosszú autópályás szakaszok után estére megfájdul a fejem. A legutóbbi horvát tengerparti túránkon, Szimi kezembe nyomott egy kis dobozt, hogy próbáljam ki ezeket a füldugókat.
Valószínűleg bennem van a hiba, de a háromnapos guruláson az esetek nagyobb részében nem tudtam rendesen betenni a füldugót. Vagy valahogy keresztbe próbáltam betolni, vagy beraktam ugyan, de rosszul, így nem tompított. Ezeket az eseteket azonban még a rutintalanságnak tudom be, idővel meg kell találnom a helyes mozdulatot.
A lényeg azonban az, hogy amikor sikerült rendesen beraknom, akkor teljesen más dimenziót kapott az autópályázás. A hosszú távon kibírhatatlan szélzaj mintha nem is lenne, csak halk duruzsolás szűrődött be a zöld szűrőn keresztül. Megállások alkalmával, bent hagyva a füldugót, ugyan tompán hallottam mindent, de nem okozott nehézséget a kommunikáció.
Szóval az elmélet jó, a gyakorlaton még csiszolnom kell, de megéri, mert az amúgy is unalmas autópályás szakaszokat legalább nem rontja tovább az őrjítő süvöltés a fejfedőmben.
Az Alpine MotoSafe füldugót a For-Max Kft.-től kaptuk tesztelésre.
Bővebben információt itt találsz!
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!