Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
A GroSsglockner kiskirálya
BMW G650GS
A Grossglockner volt a következő túránk úti célja. Nem először jártam ott, de mindig magával ragad az élmény, a legtöbbször havas hegycsúcsok látványa. Kiváló szerpentinek, szuper aszfalt, igazi motoros paradicsom. Aligha találhattunk volna ideálisabb helyet, hogy kipróbáljuk a „kis” GS-t.
Rég vártam az alkalmat, hogy megkaparintsam a BMW legkisebb túraenduróját. Mióta a Suzuki „Szabadszelen” megízleltem milyen ezekkel a gépekkel csapatni, minden alkalmat megragadok, ha tesztelhetem a kategóriatársakat. Szóval az összehasonlítási alap megvolt…
A G650GS a BMW legszelídebb modellje. Ezzel válthatunk jegyet a későbbi nagy túraendúrokhoz, vagy akár egy GeneráliS-hoz is! Szimi szerint olyan ez a motor mint a Harleynak a Sportster, induló modell az embléma szerelmeseinek, lányoknak, kezdőknek.
Aki ezt a beugró modellt választja, az pontosan azt fogja kapni tőle amit a technikai adatok és a külleme alapján elvárhat , sőt talán még többet is.
Sölkpass Wildalpeni pihenő
Ülésmagasság 780 mm, ami még tovább csökkenthető további 30mm-rel. Összehasonlításként egy Honda CBF500 ülésmagassága 770 mm, ami igencsak alacsonynak számít. Tehát a BMW 750 mm-re csökkenthető ülésmagassága valószínűleg örvendetes mind a kezdők, a hölgyek, és a liliputiak körében is.
Az egész motorkerékpár nagyon kezes, minden szélsőségtől mentes. A futómű is pont olyan, mint amilyet ettől a motortól elvárunk. Megfelelően feszes a szerpentinen, és elég tartalék van benne, ha könnyebb földútra tévedünk. Kifejezetten tetszett, ahogy a Grossglockner szerpentinjeit megettem vele, ezért mikor felértem, gyorsan lejöttem és felmentem még egyszer…
Büszke BMW-sek Márkatárs oldalkocsival és egy alvó babával
Fogyasztás: sikerült megközelíteni a gyár által megadott értéket, ami 90 km/h-nál 3,2 liter. Én folyamatosan 3,4 és 3.8 litert mértem 80-110-es tempónál. Egyedül az autópálya szakaszon (Bécs-Budapest) tudtam vele megetetni 4,5 litert 140-150-es utazónál.
Kuplung könnyű, a váltó puha, a motor nem vibrál.
A csúcson kétszer jártam :)... Egy hajmeresztő mentőakció végén...
A tank az ülés alatt van, ami duplán jó nekünk túrázóknak. Nem kell lekínlódnunk a megpakolt tanktáskát elölről, hogy naftához juttassuk a gépet. Ha meg teletankoljuk a GS-t nem fönt a „tankba” lesz a plusz tömeg, hanem alattunk. Gyakorlatilag nem érezzük.
Széles kormány: túraendurora kötelező tartozék. Sajnos vannak olyan típusok, ahol a gyár úgy gondolja, hogy nem számít és ezért egy viszonylag keskeny kormányt, raknak a motorra. Na a GS-en pont jó, a tükörből is prímán „vissza lehet pillantani”! A markolat fűtésnek hála a túra első napján nem fagytak meg a kezeim.
Kis csapatunk a gleccserrel a háttérben
A Grossglockneren már tucatszor jártam, de az időjárás még sosem volt ugyanolyan. Hol esik, hol fúj, hol havazik, hol hétágra süt a nap. Most éppen napos időnk volt.
Grossglockner - Biker Pointról a kilátás
A hazautat, két személlyel tettem meg, mivel egy motor be adta a derekát. Utassal autópályán rövidítettünk, hogy a csapattal kb. egy időben érjünk haza. A végsebességünk 140 km/óra volt. A motor ment volna gyorsabban is, de minket lefújt a szél.
Élveztem ezt a pár napot a 650GS nyergében, ajánlom minden hozzám hasonlóan alacsony termetű kalandkeresőnek. Az ára nem különösebben kirívó a piac többi szereplőjéhez képest, ha nem vágyunk NAGYRA akkor hamar jó barátságot köthetünk a "kisbömössel".
Falkai Szilárd
Túravezető
A 2011-es Grossglockner Classic túránk beszámolója itt.
BMW G 650 GS technikai adatok itt
Versenytársak árai (ABS-es változatok)
BMW G650GS 2 268 000 Ft
Honda XL700 VA Transalp 2 198 000 Ft
Suzuki DL650 2 468 000 Ft
Yamaha XT660Z Tenere 2 368 000 Ft
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!
Sikerült kb 10 km-t vontatni egy kuplungproblémával küzdő motort.
Az osztrák autóklub több mint 300 euroért vitte volna el. Be kellett vállalni...
Csak nem vontattál valakit? Értem hogy sokoldalú a BMW, de ennyire?! :) Bátraké a szerencse, de örülők hogy megúsztátok nagyobb baj nélkül!