Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Csak semmi extrém!
Yamaha TDM 900Horvátországba, azon belül is a fantasztikus tengerparti 8-as út szerpentinjeire, illetve az Isztria félszigetre vittük tesztelni a Yamaha TDM 900-at, amelyre teljes biztonsággal azt mondhatjuk: Csak semmi extrém!
Mindenki tűkön ült már, hiszen ez volt az idei hivatalos szezonnyitó túránk. Nagyon bennünk volt már a mehetnénk, mikor kiderült, hogy még egy TDM-ünk is lesz úgy éreztük magunkat, mint az egyszeri egér sajt országban.
Az első TDM-et még a múlt évezredben mutatták be, ebből is látszott, hogy egy igen-igen kiforrott konstrukción fogunk motorozni, ami valószínűleg nem tartogat majd meglepetéseket.
Akkori megjelenésekor a TDM belecsöppent a „sportmotorbummba”, így igazi különcnek számított. Reméljük lesz majd új TDM is a közeljövőben, mert most lenne csak igazán aktuális a típus, amikor is már nem a lóerők száma, hanem a használhatóság számit egy motorkerékpár kiválasztásánál.
A Yamaha TDM 900-as tulajdonképpen modern, hiszen a különböző modell frissítések alkalmával mindig megkapta azt, amit a kor éppen elvárt. Mára ott tartunk, hogy 900 ccm (897), alumínium váz, befecskendezés, katalizátor, hatsebességes váltó, háromküllős kerekek, elől duplatárcsa eredetileg R1-et is kiszolgáló fékekkel.
Indulás után autópálya szakasz következett, a 86 lóerős blokk nagyon halkan és simán dolgozik, a kuplung finoman adagolható a váltó is puhán jár. A gáz könnyedén jár, a motor egyből veszi a parancsainkat. Alsó sebességfokozatokban alapjárattól rángatás nélkül húz. Egyébként az egész fordulatszám-tartományban nagyon kiegyensúlyozottan adja le a teljesítményt, nem egy izgága jószág. Az ülés pont megfelelő keménységű, nem kezd el rajta zsibbadni a motoros. Még a hosszú autópálya szakaszokon sem éreztünk elgémberedést.
A szélvédelem megfelelő, bár ez az ember termetétől függ. A plexi állítható.
Végre leértünk. A tengerparti 8-as út egyre kanyargósabbá válik, ami tetszik a TDM-nek. Nagyon kevés erőt kell belefektetnünk, hogy a kanyarívre tereljük a motort. A teszt járművön két gyári oldaldoboz volt, amelyek akkorák, hogy egy sisak is elfér bennük. Az FJR 1300-ason is ezek a dobozok segítik elnyelni a több napos túra nélkülözhetetlen kellékeit.
Aztán, amikor másnap belső Istria hegyvidéki „ösvényeire” vitt az utunk, akkor a nagyon szűk visszafordító kanyarokat is könnyedén vette nagy termete és a szokottnál lassabb tempó ellenére. Igazán össze lehetett vele simulni, és gond nélkül haladt fel a meredek lejtőkön is.
Az ABS nélküli verziót kaptuk meg, és ez egyszer-kétszer meg is tréfált, amikor az ABS-hez szokott lábam állóra fékezte a hátsó kereket és imbolyogva húztam magam után a kígyózó gumicsíkot. De néhány intő példa után megszoktam és többet ez sem okozott problémát.
Tesztmotorunk megdöbbentően alacsony fogyasztást produkált. 100 és 120 km/órás országúti túra tempónál pontosan 4 lityót fogyasztott 100 km-en.
Egyetlen egy negatívumot tudok megemlíteni, az pedig a motor szélérzékenysége.
A visszaúton, az autópályán igen csak kellett kapaszkodni az oldalszél miatt. A gép sokszor beszitált, jobban, mint a többiek motorjai, pedig voltak közöttünk a TDM-nél nagyobb példányok is.
Összességében nagyon tetszett a motor. Konklúzió: kéne
Szili Krisz
Túravezető
Ezt is tudja a TDM...
Szezon nyitó horvát túránk beszámolója itt
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!
Nagyon kemények vagytok az alsó képen! Gyönyörű falucska ez a St. Vincenat.