Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Kawasaki Versys 1000 E.Sz.T.
Legjobb motor túrázásra?! 9.A nagy ugrás - Kawasaki Versys 1000 Erősen Szubjektív Teszt
Már a Kawasakinak is van valami nagy túraendurós kinézetű motorja és Szilárd ajánlásával megkaptuk a lengyel motoros túránkra. Képeken mustrálva kicsit böhömnek tűnt, a hűtő különösen szúrta a szemem. Olyan érzésem volt, hogy nem tervezgették sokáig az új modellt. A már meglévő Z1000-es blokk köré válogattak néhány igényes, minőségi alkatrészt aztán mehet a piacra. A három nap alatt aztán kiderült számomra, hogy ez egy igen átgondolt minden porcikájában szerethető masina. Nagy ugrás a kis Versyshez képest.
Zakopane felé félúton
A Kawasaki központ udvarán, amikor megpillantottam a vasat, egyből mosolyt csalt az arcomra. Élőben jobbak az arányok, a tesztmotor színe nagyon bejött nekem. Széles kormány, vastagon párnázott ülés, azonnal kényelmes üléspozició. Szilárd elmondta a műszaki instrukciókat, aztán írány haza a városi forgalomban. A Z1000 soros négyhengeres blokkja agilis, városban sok is. A Kawasaki mérnőkei okosan egy gombot helyeztek el a markolaton, így akár menet közben le lehet venni kb. 75%-ra a motor (118LE) teljesítményét. A három napos túrán szinte csak így használtam a Versyst és egy barátságos kezelhető útitársra találtam. Egy-egy szerpentines haladósabb részen kapcsoltam csak vissza 100%-ra a teljesítményt és mintha egy másik motort kaptam volna. A sportos vezetési élményt ilyenkor fokozzák a 17”-os kerekek is, a Versys lábtartókig dönthető nehézség nélkül.
A mágneses tanktáskának nem sok tapadási felülete volt, a Grand Tourer dobozai mindent elnyelnek
A Crosstourer után már nem vártam sokat a futóműtől, hiszen ez sem egy vérbeli túraenduro, de mégis meglepett mennyire kezes és milyen simán nyeli el az útegyenetlenségeket. A minőségi KYB 43mm fordított villa és a vízszintes hátsó felfüggesztés gondolom sokat segít ebben. Szlovákiában egyre jobb minőségüek az utak, már csak ritkán fut bele az ember toldozott-foltozott aszfaltba. A lengyel rész viszont útfelbontásoktól hemzseg, autópályából és gyorsforgalmi szakaszból viszonylag kevés van, ezért szinte mindenhol megy az araszolgatás és a végeláthatatlan kocsisorok előzése. A Versys kényelmes nyergéből mindent jól be lehet látni, lehet előre tervezni. Az eddig kétnapos túránkba most plusz egy napot beletettünk, hogy elmotorozzunk Zakopanéból Krakkóba. Krakkó klassz hely, többet is megérdemel mint egy délután.
Végre nem nekem kellett elől mennem, így jutott idő fotózásra is
Az ABS alapfelszereltség a Versys 1000-en. A fékek jól szabályozhatóak, elöl 300mm-es – hátul 250mm.es hullámos féktárcsákkal szerelték a gépet. A túra folyamán a KTRC kipörgésgátlóhoz nem volt szerencsém, nem volt olyan szituáció amikor gondoskodhatott volna rólam.
A Magas-Tátrán átvezető hegyi szerpentineken azon gondolkodtam: Lehet-e sikeres ez a motor a magyar piacon? Persze a következő kérdés az, hogy a sikert miben mérik? Mert ha darabszámban akkor nem hiszem, ha esetleg abban hogy kialakul egy rajongó tábor akik a nagy Versys-el hódítják meg a világot és ezt teszik azért mert szeretik a zöld márkát és szeretik a különleges motorokat akkor lehet sikeres.
Csoportképre készülve
A fejidom szélterelő képességét nem akarom vitatni és a plexi is állítható (egy nagy műanyag gombszerű valami segítségével), de nagy képzelőerő kell ahhoz, hogy ezt valaki szépnek lássa.
A csúnyácska lányokra szokták mondani, hogy különleges az arcuk és persze a személyiségük. A Kawasaki Versys inkább funkcionális, mint szép. Ám ha elég sokat nézed a Versyst és egy teszt közben megismered a személyiségét, biztos szeretni fogod. Így voltam annak idején a fejidomos CB1300-al is, napokig nézegettem az irodám előtt aztán szerelembe estem.
Előnyei: kényelmes ülés, könnyű kezelhetőség, erős és takarékos sor négyes blokk, versenyképes ár
Hátrány, ha nagyon akarom: kardánhajtás jó lett volna
Használt motor ára: még nincs a piacon
Új motor ára: 3.399.000.- reg.adóval
Műszaki adatok:
Motor: Vízhűtésű, négyütemű, soros 4 hengeres
Hengerűrtartalom: 1043 cm³
Keverékképzés: elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Teljesítmény: 86,8 kW (118 LE) @ 9000 1/min
Forgatónyomaték: 102 Nm @ 7700 1/min
Sebességváltó: 6 fokozatú
Szekunder hajtás: Lánc hajtás
Méretek: H x Sz x M - 2235 × 900 × 1405 mm
Ülésmagasság: 845 mm
Menetkész tömeg: 239 kg
Üzemanyagtank: 21 liter
Átlag fogyasztása a teszt alatt: 5,8 l/100km
Szimcsák Attila
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!
szóval tényleg randa és finom?
a boxernek is volt egy ilyen Küklopsz formája, a BMW R 1200 ST 2005-ből. Onnan vették a rossz ötletet szerintem...