Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Kawasaki ER-6f
1000 ccm alatt is van élet?!
Kawasaki ER-6f
Amikor az első autómat megvettem, ami egy Trabant 601-es volt, akkor még álmomban sem gondoltam, hogy egyszer valaha motorozni fogok. De hogy is jön ez ide? Nos, a Trabi nem egy versenyautó, bár lehet annak is használni. Példa rá Kővári Barna, aki igazi showman-né nőtte ki magát. Az akkori autószerelőm: Giorgo, egy rally versenyző volt. Míg szerelt mindig anekdotázott arról hogyan nyerték meg Ferjáncz Attilával a San Remo rallyt Trabanttal. Ez még mindig igen ködös lehet, hogy miként akarok ebből kihozni egy motor tesztet, de a képlet igen egyszerű: nem feltétlen a minél nagyobb köbcenti és a minél több lóerő számít, hanem sokkal inkább az irányíthatóság, a kezelhetőség és természetesen maga az emberi tényező, a vezető.
Ezen tételből kiindulva nem igazán hajtok a sok lóerőre, ezért nincs is szuper ezres motorom csak egy CBF500-as hondám. A kanyarokban, szerpentinen és országúton elég is, de amint autópályára tévedünk, akkor kezd egy kicsit erőtlenné válni és hiányzik belőle egy-két paci. Sajnos az igazán élvezetes motoros terepekre autópályán visz az utunk, ha nem akarunk túl sok időt veszíteni nincs más választásunk.
Ezért néha meg-megfordul a fejemben, hogy valamilyen nagyobb gépre kellene váltani, hogy ne kínozzam a vasat. Bár ez még odébb van, de a nézelődést, és a keresést már elkezdtem. Egy korábbi cikkben a horvát túrán használt tesztmotorról írtam, amely igen megnyerő volt számomra.
A Kawasaki jóvoltából lehetőségem volt tesztelni egy Kawasaki ER6F-et, ami egészen jól beleillik az általam alkotott ideális képbe. Nem túl nagy, fejidomos, közepes lóerővel, könnyű kezelhetőség, gazdaságos fenntarthatóság és esztétikus megjelenés. Szerencsére a klasszikus „kawazöldet” kaptam a tesztre, mert ha Kawasaki, akkor zöld, nem igaz?
Kezdem a rosszal, hogy aztán csak a jókat írjam róla. A gyári plexi, mint a más modelleknél is, alacsonynak bizonyult, talán egy túraplexivel orvosolni lehet ezt.
A két henger járása nem volt meglepetés a számomra, hiszen a saját gépem is ilyen hengerelrendezésű, de ami pozitív különbség, az a dinamizmus amivel a gázra reagált az ER6F. Ha odahúztam elindult, méghozzá lendületesen. A végsebessége sem hagyott számomra kivetnivalót, nem kellett szégyenkeznem az autópályán sem. Ha menni kellett, ment.
A motor megjelenése szerintem tekintélyt parancsoló. Amikor először láttam, Szilárd kanyarodott be vele az egyik RILI-s rendezvényre. Hirtelen nem igazán tudtam eldönteni, hogy mekkora és milyen Kawasaki is ez. Igazán impozáns fejidomot sikerült varázsolniuk a japán mérnököknek, de a motor többi részén történt frissítések is az előnyére váltak. A hagyományos mágneses tanktáskámat csak hosszas küzdelem után tudtam feleszkábálni az ER6F-re, hiába a mai tankformák már a kiegészítő gyártóknak is feladják a leckét. Gondolom ez a probléma egy gyári tanktáskával könnyen megoldható.
A full digitális műszerfal jól áttekinthető, bár az analóg műszerekhez szokott maradi szememnek meg kellett szoknia a technikai fejlődés eme újítását.
A futómű sem hagyott kétségeket a felől, hogy ez egy igen átgondolt gép. Nagyszerűen tűrte a vezetési stílusomat, és élvezetesen lehetett vele közlekedni a nagy ívű tempós és a szűk visszafordító kanyarokban is. A fékek jól illeszkednek az ER6F teljesítményéhez, teszik a dolgukat akkor és ott ahol kell.
A mintegy 2000 kilométeres túra végére nem lettek „felfekvési sebeim”, az ülés kényelmes viselet volt az ülepemnek.
A fogyasztására sem lehetett panasz, a váltott tempókra (autópálya, országút, szerpentin) a valamivel több, mint 5 literes átlagfogyasztás jött ki, ami szerintem egy sor kettes 650 köbcentis blokktól, és a „digitális” gázkezelésemnek köszönhetően nem egy rossz eredmény.
Összegzésképpen igencsak tetszett a motor karaktere, úgy kívül, mint belül. Igazán ütősen néz ki, és még a felületes szemlélésen túl is be tudja csapni a szemet, mintha egy igazi Kawasaki zászlóshajó lenne! Teljesítménye nekem bőven elég, és műszaki paraméterei is megfelelnek az általam állított követelményeknek. Tehát bátran kijelenthetem: Kell!!!
Szili Krisz
Túravezető
Műszaki adatok:
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!