Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
BMW R 1200 GS E.Sz.T.
Legjobb motor túrázásra?! 10.
Az új BMW R 1200 GS Erősen Szubjektív Teszt
A japán motorokért rajongok, de ettől az új 1200 GS-től leesett az állam. Nem tudtam rajta fogást találni. Korábbi modelleket tesztelve a blokk volt, ami igazán kiábrándított. Gőzmozdonyra emlékeztető dohogó, erőtlen valaminek tűnt. Az új vízhűtéses blokk elég erős, dinamikus - élvezet vele motorozni. A 125 lóerő és a 125 newtonméteres nyomaték elegendő túrázáshoz. A GS blokkja szépen finoman jár de ezt a hangos kipufogó elnyomja. Én nem is tennék rá hangosabb sport dobot, mert ez pont jó így. Rekedtes, karcos hangja növeli az élményt.
A futóműve zseniális, úgy lehet vele kanyarodni, mint semmi mással. Csak gondolsz az ideális ívre és már rajzolod is. Olyan stabilitást éreztem magam alatt, amit más márkáknál még sosem tapasztaltam. A tengerparti 8-as út legszemtelenebb kanyarjait is merész tempóban tudtam venni.
A fékek továbbra is jók, végig bírták a kiképzést a szerpentinen. Pontosan ott és akkor avatkoznak be amikor a vezető szeretné. Az ABS-t szerencsére nem kellett használnunk a túra alatt.
Az új GS megjelenése összességében nem sokat változott, messziről továbbra is egyértelműen beazonosítható a típus, ám közelebbről nézve az új műanyag elemek még technosabbá, még dinamikusabbá teszik.
A három napos túrán alkalmam nyílt túramotoros szemmel is megvizsgálni a GS-t. A nyereg komfortos, a menet közben is kézzel állítható gyári plexi jó szélvédelmet nyújt, bár az én magasságomhoz (187cm) lehetett volna egy kicsit magasabb. A széles kormány hosszútávon is kényelmes, a hátam és a kezem nem fáradt el nap végére sem. Az extrák többsége a bal oldali konzolról működtethető. Nagyon elegáns megoldás, hogy a keréknyomást a műszerfalon lecsekkolhatom és nem kell indulás előtt a benzinkúton térdelve és izzadva szöszmötölnöm perceket majd koszos kézzel útnak indulni. Arról nem is beszélve, hogy nem minden kúton üzemel a levegőnyomás mérő.
A fél aktív elektronikus futóműszabályozás (Dynamic ESA) is hasznos extra GS-en, egy mozdulattal tudom változtatni a beállításokat. Különböző feszességet és komfortot kapunk utassal és csomagokkal.
Motorkarakterisztikát is állíthatjuk a baloldali konzolon. Road, Rain, Dynamic, Enduro beállítások közül az első hármat tudtam kipróbálni. ROAD beállítással mentem a legtöbbet, itt nagyon kezes a GS. Hazafelé egy kiadós esőt kaptunk, itt a RAIN fokozatban kicsit visszavesz a motorerőből a rendszer, viszont DYNAMIC fokozatban a szerpentinen érezhető volt az a kis vadság, amit a mérnökök engedélyeztek. Érzésre jobban lehetett húzatni a GS-t, tényleg „dinamikusabb” volt.
A kijelző panelről megtudhattam hány kilométert tudok még menni a tankban lévő üzemanyaggal, mennyi volt az átlagfogyasztásom és követni tudtam melyik fokozatban vagyok éppen. A markolatfűtés két fokozatban állítható és a kézvédő jól tereli a menetszelet. A tempomat könnyen kezelhető, szerencsére a baloldalon helyezték el, így gázelvétel nélkül tudom rögzíteni a sebességet. Ez például előny, ha az ember kamerázik.
Gyári dobozok nem érkeztek meg az indulás napjáig, így azokról nyilatkozni nem tudok
A gyári GPS (660 Garmin) alig olvasható a tartójában, állítani nem nagyon lehet. A kormányról csak a menürendszerben tudtam lépkedni vagyis túl sok értelme nem volt, viszont mivel a markolat belső végén helyezkedik el rendszeresen átváltottam a térképről. Szerencsémre ezen az útvonalon már annyit motoroztam hogy GPS nélkül is boldogultam.
Az index végre egygombos lett, de érdekes hogy olyan finoman lehet kapcsolni hogy sosem tudtam hogy bekapcsoltam-e csak ha lenéztem a műszerfalra és ez egy idő után kezdett bosszantó lenni. Hiányzik belőle a megszokott kattanás végállásban.
A túra részvevői közül többen próbálták az új BMW R1200GS-t, mindenki elismerően nyilatkozott a motorról. A különleges „GS élményt” azonban meg is kell fizetni, vélhetően nem lesz tömegcikk belőle. Ám aki hajlandó több mint 6 milliót kiadni egy felextrázott darabért az nem fog csalódni, egy kezes, jól átgondolt túramotort kap a pénzéért.
Előnyei: nagyon jól motorozható (szuper futómű), kényelmes, átgondolt hasznos extrák
Hátránya, ha nagyon akarom: gyári GPS nehezen olvasható
A túra során a GS átlag fogyasztása 5,2 L/100km volt.
Szimcsák Attila
Túravezető
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!