Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Daytona Trans Open GTX csizma
Meggyőző drágaság!
Daytona Trans Open GTX gore-tex csizma
Az elmúlt 10 évben rengeteg túramotorossal beszélgettem motorozásról, motoros ruházatról, kiegészítőkről, gumikról. Mindenkinek más-más márka volt a kedvence, voltak jó és rossz véleménnyel dolgokról, vegyes tapasztalatok hangzottak el a termékek nagy részéről. Különbözőek vagyunk, különböző preferenciákkal. Egy márka volt csak amiről mindig mindenki elismerően nyilatkozott és ez a Daytona. „Piszok drága, de baromi jó minőség!” általában ez volt az első gondolat, aztán jöttek a legendák arról, hogy mennyire kényelmes és még 3 év után is vízálló.
Mivel korábbi lábbelim a szardíniai szerpentineken megadta magát (az én hibám volt nem a csizmáé, egyszerűen kilyukadt az orra) arra gondoltam kiderítem, hogy ez a meglepő egyetértés a Daytona csízmákkal kapcsolatban minek köszönhető. Annak hogy „ha már kiperkáltam egy vagyont rá akkor dicsekszem fűnek-fának vele” vagy tényleg tudnak valamit ezek a németek.
Már az első próba alkalmával éreztem, hogy a lábam komoly kényeztetésnek lesz kitéve innentől kezdve. A 42-es pont passzolt. Az hogy Gore-tex lesz az nem volt kérdés. Egy korábbi cikkben már kifejtettem miért kedvelem ezt az anyagot. A dobozán egy giga robbantott rajzzal sokkolják a műszaki dolgokban jártas delikvenst. Vagy húsz apró részletre hívják fel a kedves vásárló figyelmét, ezzel azonnal levettek a lábamról illetve lábra állítottak!!!
Márciusban Marokkóban volt a Daytona Trans Open GTX főpróbája. Afrikáról lévén szó leginkább a melegre voltam kíváncsi, de pechemre a csizma vízállósága kapta a főszerepet. Ennyit nem esett még az eső azon a környéken mint amikor én és az új csízmám ott voltunk. Bátran mondhatom, hogy állta a sarat illetve azt a vörös agyagos valamit, ami a frászt hozta ránk, amikor a betonra felhordva találkoztunk vele. És a sorozat azóta is folytatódik, nem telt el túra, hogy ne áztam volna sz..rá! Remélem ennek a cikknek a hatására az égiek megszánnak, és nem küldenek több esőt. Ez a csizma vízálló és pont.
Az extra erős sípcsont-, boka-, sarok- és orr- védelem kellőképpen merevvé teszi a csizmát, de mégse annyira hogy ne lehessen egy rövid városnéző sétát tenni benne. Az olaj és benzinálló gumitalp nem csúszik ugyan, de ha az ember csak a vasalt orrát teszi le a csizmának a betonra, akkor érheti meglepetés. Trogir óvárosának macskaköves szűk utcácskáiban figyelnem kellett, az acélbetétes orr részt szokni kell.
Minden kétséget kizáróan a motoros felszerelésem ezzel a csizmával vált teljessé. Most már hiszek Tominak, Szilvának és a többieknek. Tényleg nem ázik be, tényleg nem izzadok bele és tényleg kényelmes.
Dicsekszem is vele fűnek-fának!
Szimcsák Attila
Túravezető
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!
Én nyolcadik éve használom a Daytona csizmámat, amikor megvettem, nem is tudtam pontosan mit is veszek. Tetszett a formája, a kényelme és hat évig nem is értettem a többieket, amikor arról meséltek, hogy beázott csizmájuk. Hát az meg hogy lehet, hiszen a motoros csizma nem ázik be... Nos, tavaly és az idén már értem őket, mert már ez sem áll ellen a víznek, tehát a csoda nem tart örökké. De a következő is Daytona lesz, mert hat év kényelem és vízhatlanság nekem megéri a magas árat. És ez bizonyíték, nem ígéret!
Panpista
Nekem most lett kb 10 éves a Daytona túra bakancsom (Road Star GTX). Amikor megvettem, kicsit drágának találtam, de nagyon örülök, hogy rábeszéltem magam. Ahogy Szimi is leírta a csizma nagyon kényelmes és még ennyi év után is tökéletesen vízálló. A szellőzése is megfelelő! Legközelebb is tuti Daytona-t valasztok, csak előbb ezt a mostanit kellene valahogy elnyűni :).
Csatlakozva Szimihez csak megerősíteni tudom: a túrafelszerelés vitathatatlanul egyik legfontosabb eleme a vízhatlan csizma. Egyszeri nagyobb kiadás, de a száraz lábbal történő motorozás és a másnapi száraz lábbelibe bújás megfizethetetlen érzés és nagyságrendekkel növeli a komfortérzetet. Az sem elhanyagolandó tény, hogy legkönybben a végtagok felől köszönt ránk a megfázás... Én négy éve elégeltem meg az esőruhás kínlódást megfejelő esőcsizma cibálást, akkor vettem a Hein Gerickénél ezt a lábbelit : http://www.hein-gericke.de/motorrad-stiefel/hein-gericke-rallye-iii-gore-texr-stiefel.html
Nem volt olcsó, nagyjából Daytona ár, de öt év garancia és azóta száraz lábbal történő motorozás (még múlt vasárnap is, amikor Csehországból hazafelé bokáig sodródó vízben kellett helyenként motorozni)bőségesen kárpótol. Egyszóval: megéri egy kicsit spórolgatni vagy egy nagy lélegzettel beruházni egy ilyen jellegű lábbelibe, a félárú, vízállónak hazudott lábbelik egyfelől beáznak, másfelől feleannyi időt sem bírnak ki...