Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
TCX S-R1 Sportcsizma
A fehér a nyerő
TCX S-R1 sportcsizma teszt
Az S-R1-et meglátni és megszeretni csak egy pillanat műve volt! Pedig elsősorban nem egy sportcsizmáért mentem be az EuroMotorba, sokkal inkább valami túramegoldást kerestem. De nem találtam olyat, ami tetszett is, jó is volt meg méret is volt belőle, pedig az euromotoros gárda egységes erővel próbált megoldást találni a szélsőséges igényeimre. De bármit is hoztak elém én közben végig ezzel a gyönyörű szép fehér S-R1-el szemeztem. Éreztem, hogy akar engem és én is akarom őt!
Balkán Motoros Túra
Végül győzött az emóció a racionalitás felett és bár túrázáshoz kerestem megoldást, mégis Őt választottam.
Az első fellépése a májusi balkán guruláson volt, négy nap alatt 2000 kilométert töltöttünk folyamatosan nyeregben. E helyütt azonban nem az olyan száraz tulajdonságairól szeretnék szót ejteni, mint az
-AIR Tech lélegző bélés,
-az újTCS®rendszerű erősítések,
- az MCS®, poliuretánsípcsontvédőlemez,
- a cserélhető,ellenállóötvözetből készült,rejtettcsavarokkal rögzített koptató
- a Velcro® rendszerű cipzár
- a cserélhető, anatómiailag kialakított talpbetét, stb….
hanem, sokkal inkább a szubjektív benyomásaimról.
Ahogy belebújtam rögtön érződött, hogy vérbeli sportoló az S-R1, mert határozott tartása van, és egy kicsit előre döntve tartja a bokát. Ez ugyan nem feltétlen előnyös gyalogláshoz, viszont a motoron üléshez ideális lábtartást biztosít. És hát ki a fene kirándulgat motoros csizmában! Azt az egy-egy órát pedig, amit a rövid megállások alkalmával sétálgattunk pl. Makarskában vagy Mosztárban, simán vettem, hamar hozzászoktam a tartásához, hiszen bőven a komfortzónán belüli a sportossága.
Szimi tutira ezt választotta volna, mániája az UV sárga
Amihez viszont kifejezetten nagy reményeket fűztem, az a bokánál kialakított perforált előrész légáteresztési hatékonysága! Mindenképp olyan csizmát kerestem, ami szellőzik, még ha ez a vízállóság rovására is megy, mert azért mégiscsak nagyobbrészt jó időben motorozunk, ha pedig elkap egy eső, fel lehet rántani egy esőcsizmát. Tehát, ha már naphosszat a lábamon kell lennie valaminek, akkor az szellőzzön! És ez hál’ Istennek szellőzik. Természetesen a perforált rész elhelyezkedése és mérete meghatározza a szellőzés céltartományát és intenzitását, de a lábtartón ide-oda helyezve a lábamat már-már szabályozni tudtam a csizmába bejutó légáramot. Természetesen nem arra kell gondolni, hogy megfúvattam a lábujjközeimet, mint egy lábtangában, de ez a kvázi páncélzat kifejezetten komfortos viseletet biztosít.
És akkor arról még nem is beszéltem, hogy mennyire jól áll a lábamon fehér színben….J
További tapasztalatokról folytatás következik...
Dobos Zoltán
Túravezető
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!