Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
BMW F800GT
1000 ccm alatt is van élet?!
BMW F800GT
Egyszerű proli gyerekként némi visszafogottsággal és szeppentséggel vártam azt a hétvégét, amelyen egy BMW F800GT-t tesztelhettem. Visszafogottsággal, mert aki ismer az tudja, hogy a japán motorokért rajongók. Szeppentséggel, mert mégiscsak egy közel négy milliós motorról van szó, és nem szívesen ejtenék rajta egy karcolást sem.
A rengeteg kapcsoló és állítási lehetőséget ebben a cikkben nem kezdem el felsorolni, inkább szubjektív fejtegetésekbe mennék bele, hiszen a számok, adatok azok csak puszta tények.
Az élvezeti érték a lényeg szerintem! És az van benne dögivel….
Első látásra megtetszett a gép. Gyönyörű hófehér. Körbejártam, nézegettem. A nevét meghazudtolván nem is GT-re, hanem inkább egy sportmotorra hasonlított. Szép, sportos idomok, áramvonalas fejidom, felívelő kipufogó… Tényleg szép! Ahogy ráültem, még mindig megmaradt ez a sportos érzés, de előrehajolva a kormányhoz szerencsére ez megváltozott, mert nem egy csutkakormány, hanem egy igazi felhozott túrakormány fogadott, így nem kellett ráhasalni a „tankra”. Ami még egy pozitívum a kormánnyal kapcsolatban, hogy jó széles, de nem annyira zavaróan, hogy ne lehetne ellavírozni az autósorok között.
BMW F 800GT túramotor
Némi oktatás után, ami a rengeteg gomb és állítási lehetőség kezelésére vonatkozott, végre beröffentettük a motort. Igen kellemes csattogós kéthengeres hangja van, ami az én szívemhez közel áll. Szépen duruzsolt a gyári kipufogó.
A Rhino garázsig csak egy rövidet motoroztam, de már ezen a szakaszon éreztem, hogy hibátlan hétvége lesz ez Horvátországban.
Az autópályán szépen tette a dolgát, a gyári plexi lehetne magasabb, de nyilván ez egy túraplexivel orvosolható. Valljuk be őszintén, hogy itt nem derül ki semmi egy motorról, kivéve, ha nem azt élvezi valaki, hogy háromszáz környékén lavíroz az autók között. Nekem nem ez nyújtja azt, amit motorozásnak hívok, így már nagyon vártam a tengerparti szerpentint, hogy fog muzsikálni a 800 GT.
Nem is kellett csalódnom! Senjtől Karlobagig a 8-as utat a lágyabb, gyors kanyarok jellemzik. Ezen a szakaszon az indulásnál beállított „Normal” fokozatban használtam a futóművet. Olyan tökéletesen tette a dolgát, hogy nem igazán tudtam hibázni egy kanyarban sem. Ha elkezdtem egy ívet, akkor ugyanabban fejeztem be. Egyszerűen nem tudtam olyat tenni, amivel kihoztam volna a sodrából.
Zágráb után
Karlobag alatt viszont jönnek a szűkebb, agresszívebb kanyarok, ahol keményen be kell pakolni a gépet, ha tempót akarsz menni. Mi sem volt természetesebb, hogy ezt a „Sport” fokozatban kell teljesíteni. Nos, mint azt írtam a cikk elején, a sportmotor külső mellé itt némi sportmotor lélek is társult. Rossinak érezvén magamat jobbra-balra döntögettem, és nemhogy rossz kanyarvétel, de kis megingás sem volt a GT nyergében. A futómű nálam ötösre vizsgázott!!!
A szűk kanyarok lehetőséget adtak arra, hogy a fékeket is teszteljem. Nem kellett csalódnom bennük. Tökéletesen adagolható - a RILI és Safety képzéseken elsajátított hátsó fékkel történő kanyarodáshoz - a fékerő. Az első fékkel határozottan lehet lassítani, összességében a futoműhöz hasonlóan ebben sem nagyon, sőt egyáltalán nem lehet fogást találni. Szintén ötöst kap!
Amivel kicsit gondom akadt, az a váltó. Jó néhányszor sikerült „üresbe” váltanom. Vagy az én lábam a hibás, vagy a váltó, de nem egyszer valahogy két fokozat között maradt, és csak üresben felpörgött a motor egy-egy kigyorsításnál…
Amit hiányolok belőle, azok a tároló rekeszek. Más fejidomos túramotornál bevált, hogy az idom két oldalán van egy-egy rekesz, amibe iratokat, aprót stb. lehet tenni. Az F800GT-ben nincs ilyen. Vagy említhetném a jóval olcsóbb Honda NC700-at, amelyben ha már átrakták a tankot az ülés alá, egy teljes bukót be lehet tenni a helyén kialakított tároló helyre. A GT-ben nem tudom mit raktak a helyére, de tárolót biztos nem.
Amit már korábban is említettem, a plexi alacsony, és nem is állítható. Egy ilyen árkategóriás motornál azt gondolom, hogy ez elvárható lenne, ha nem is elektromosan, de legalább manuálisan.
A fogyasztása átlagban 5 literre jött ki, ami teljesen elfogadható egy 800-as, 90 lóerős motortól.
Összességében, ha a „majd négymillás” árat nem nézem, akkor kellene a gép!!! Kanyarvadászatra és túramotorozásra is egyaránt alkalmas a BMW F800GT. Az élményhez hozzájárul nagyban a tökéletes futómű, amely megpakolva is hozta az elvárt szintet. Hölgyeknek, kezdő túramotorosoknak és azoknak is szívből ajánlom akiket még nem kapott el a „minimum 1200ccm őrület” és mindenképp a bajor márkát és az általa nyújtott exkluzivitást szeretnék élvezni.
Szili Krisz
Túravezető
BMW Motoros túra a horvát tengerparthoz beszámolója itt olvasható
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!