Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Triumph Tiger Explorer E.Sz.T.
Legjobb motor túrázásra?! 11.
Triumph Tiger 1200 Explorer XC Erősen Szubjektív Teszt
Régóta fájt a fogam erre a masinára. Egyszer ugyan már kipróbáltam, de akkor az a félórás kör a városban csak arra volt jó, hogy még jobban fájjon rá most már az egész fogsorom. Szerencsémre Zoliék a ZoMotonál egy vadi új felextrázott darabot befogtak bérbeadásra, így a vágyaim valóra váltak. Egy Triumph Tiger 1200 Explorer nyergében indultam idei Évnyitó Balkán Motoros Túránkra.
A bepakolásnál öröm volt a gyári dobozok nyújtotta hatalmas tároló kapacitást felesleges limlommal telerakni. Ennyi cuccal még sosem indultam túrázni! Az oldaldobozok gyári rögzítésére egy érdekes megoldást találtak ki az angolok, látszólag olyan mintha kihagytak volna pár gumibakot. Az embernek olyan érzése van, hogy egész úton zörögni-rázkódni fog a doboz szett. A két doboz között van egy határoló rúd is, mely szintén nem illeszkedik a dobozok oldalához. Ám megnyugtatok mindenkit, menet közben megpakolt dobozokkal tökéletes a rendszer. Zörgés zéró.
A gyári tanktáska is jó helyen van, nyitáskor nem szóródik ki belőle a tartalma, könnyű levenni. A GPS-t hamar felapplikáltuk a kormányra, menet közben jól olvasható volt. A májusi nyitó túráinkon az időjárás mindig lutri, lehet hogy négy napot esőben motorozunk, de az is lehet hogy ragyogó napsütésben kergetjük az íveket a tengerparton. Idén kaptunk meleget és hideget is bőven. Zadar felé orkán erejű szél és fekete égbolt fogadott bennünket. Az eső egy pillanat alatt csapott le ránk, egy benzinkúton vészeltük át a nagyját. Az Explorer szélvédelme nagyon jó, markolatfűtés azonban nem volt rajta ezért a kezeim a kézvédők ellenére szétfagytak. A tempomatot nem sikerült életre keltenem, én magam meg voltam győződve hogy rossz, ám miután visszavittem Zolinak a motort és jeleztem a dolgot, ő kipróbálás után megnyugtatott, hogy a tempomatnak semmi baja (Zoli szerint csak 50km/h felett lehet kapcsolni a Triumphon).
Két héttel korábban az új vizes GS-en gond nélkül tudtam használni a tempomatot, ráadásul ott a balkéznél volt és nem kellett a gázt elcsukni ahhoz, hogy elérjem a kapcsolót. Szerintem rossz oldalra tette ezt a kütyüt a Triumph. A másik idegesítő dolog a benzintank nyílásában keresztbe tettek egy kis fémlemezt, ennek következtében a pisztoly csövét nem lehet elég mélyre dugni, így a benzin minden tankolásnál fröcskölt szanaszét. Érthetetlen mi volt a céljuk ezzel?!
Az 1200 Explorer első sajtó fotóinak megjelenésétől kezdve rajongtam ezért a gépért és az XC változat a fűzött kerekeivel csak még kívánatosabbá tette számomra. Nagyon tetszenek az éles ívek és az arányok ezen a motoron, tényleg azt a benyomást keltik bennem, hogy ezzel bármikor, bárhova eljuthatok.
A futóműve kifogástalan, elől-hátul állítható (hamarosan elektromos állítás is elérhető lesz hozzá a Touratech kínálatából). Megpakolva is jól dönthető, az íveket végig pedánsan tartotta.
A kardánhajtás ellenére reakciómentes marad a motor hátulja egy egy nagy tempónál történő visszaváltásnál is. Erre a túrára elfelejthettem végre a láncspray-t, pedig befért volna! A széles, jó fogású kormány pedig végig elfogadható karpozíciót biztosított. A közel 1800 kilométeres túrán az üléspozíció és maga az ülés is kényelmes volt. Hasonlóan a volt motoromhoz (CB1300SA) mélyebben ül az ember és előtte a méretes tank, aminek egy kicsit neki lehet támaszkodni, számomra ez megfelelő testtartás. Az ABS csak egyszer kapcsolt be a vizes úton, de akkor határozottan tette a dolgát. A fékek harapósak és határozott nyomásponttal rendelkeznek.
És akkor jöjjön a blokk! A három hengeres 1215 ccm-es blokk maga tökéletesség. 137 LE és 121Nm pont elég ahhoz, hogy minden fokozatban robbanékony maradjon az nagy Tigris. Tényleg megy, mint a ba…m és mindezt erőlködés nélkül teszi, olyan kipufogó ária közepette, ami minden „zeneértő” motoros fülét kényezteti.
A Triumph Tiger Explorer tetszett, sőt nagyon tetszett és a fogam most már nagyon fáj rá! Mivel csak két hét telt el az új BMW GS kipróbálása óta, joggal mondhatom hogy a kívánság listámon fej-fej mellett áll a két túraenduro. Bár a BMW extrái és futóműve jobbak, a Triumph kényelme és blokkjának egyedisége , na meg a design nehézzé tenné a döntést (ha nyernék a lottón)!
Négy nap után nagyon, de nagyon nehezemre esett visszaadni Zoliéknak a motort. Időm sajnos nem volt lemosni, de Brigi megnyugtatott, hogy nem is kell, mert ez is benne volt a bérbeadási szerződésben. Ők természetesnek veszik, hogy az ember retkesen, pár kemény motoros nap nyomaival és fülig érő mosollyal letámasztja előttük a gépet és a kozmetikát rájuk hagyja. A teszt motorokat mindig tisztán adom vissza, most jól esett nagyon, hogy nem kellett korán reggel a benzinkúton kezdenem. Köszönöm ZoMotoéknak a lehetőséget!
Előnyei: szuper design, erős sor háromhengeres blokk, kényelmes üléspozíció
Hátrány, ha nagyon akarom: nehéz úgy tankolni, hogy ne fröcsköljön a benzin, tempomat rossz helyen
Használt motor ára: nincs nagyon a piacon, 4.400.000.-körül lehet találni
Új motor ára: 4.590.000.- reg.adóval az XC verzió 4.990.000.-
Szimcsák Attila
Túravezető
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!