Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
BMW R1200 RT LC Élménybeszámoló, teszt
Elvesztettem szüzességem - Mester András beszámolójaElvesztettem szüzességem – BMW R1200 RT LC élménybeszámoló, teszt
Mint ahogy azt a címből sejteni lehet, soha nem vezettem BMW-t, se boxer blokkos motort, de még nem is ültem a bajor márka motorjain. Lehet, hogy ehhez köze van a BMW-s tulajokról terjedő szóviccnek?? „Szexelsz még, vagy már BMW-d van?” Részemről ez egy makacs elv eredménye, amibe most nem mennék bele, de lényeg az,hogy ez a teszt alapjaiban változtatta meg véleményemet a BMW motorokról és a körülötte kialakult megrendíthetetlen kultuszról.
Pár mondatban írnék motoros karrieremről, mégis legyen némi hitelessége ennek az írásnak. 2006-ban, hosszú anyai tiltás ellenére sikerült hazacsempésznem életem első motorját „már pedig én motorozni fogok” jeligével egy Yamaha DT125R-t, ami első látásra rendkívül jó vételnek tűnt, később derült csak ki, hogy legalább két motorból volt összerakva… Miután édesanyám feldolgozta, hogy a kertben található motor nem a szomszéd srácé és nem is egy távoli rokoné, megtorlásként totális embargót vezetett be. Bő 1 hét háztartási keksz kúra után, sikerült elérnem, hogy a motor maradhasson, így innen számolom az azóta is töretlenül emelkedő motoros karrieremet. Hosszú évek alatt majd mindegyik hazai márkaképviselet tesztnapján megfordultam, mint pl.: Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha és KTM. Az osztrák KTM márka off-road gépeit többször is sikerült kipróbálnom, mely mély nyomokat hagyott endurós emlékeimben. Azóta keresem azt az életérzést, szabadságot, kalandot, amit az első pár évem endurós korszaka nyújtott. Az, amikor mindegy merre megyünk, nincsenek korlátozások, szabályok, szabályokat betartani akaró technikai és biológiai eszközök. Ez idáig teljesen biztos voltam benne, hogy az aszfaltos motorozás ezt nehezen fogja visszaadni…
…és ekkor érkezett következő tesztalanyom egy 2014-es BMW R1200 RT LC (vízhűtéses) aszfaltra teremtett túragép. Nekem a régi RT kinézetre nem tetszett, de ez az új, K1600GT-re hajazó külső nagyon ütősre sikeredett. Gyorsan átvettem az RT-t a BMW vecsési központjában, lényegében kaucióba helyeztem az autómat, kutyámat, minden vagyon tárgyamat és életemet mivel a tesztelt példány ára alulról karcolta a 7 millió Ft-ot. Ránézésre nagynak és nehéznek tűnt a bömbi, de pár méter megtétele után gyerekjáték a kezelése. Fékeivel brutálisan rövid féktávokat lehet venni. Gyakorlatilag már a hazavezető úton éreztem, hogy ez a motor más, mint az eddig kipróbált utcai motorok, és hogy másnap tutira egész nap motorozni fogok. Így is lett. Reggel 9-től este 9-ig húztam a gázt, nem rohantam, szépen papásan, célom nem volt csak élvezni a motorozást.
Az elektromosan vezérelhető plexi mögött teljes nyugalomban hallgattam az új vizes boxer meglepően kellemes dörmögését, azaz csak hallgattam volna, ha nem találom meg a rádió bekapcsoló gombját.Az USB és AUX csatlakozón kívül ezt is tartalmazza a feláras fedélzeti audiorendszer. Halkan megjegyzem, szerintem minden pénzt megér! A motoros iDrive rendszer a bal kormánymarkolatról, tekerőkapcsolóval vezérelhető, kezelése egyszerű, bombabiztos és gyakorlatilag mindent, még a navigációt is azzal lehet irányítani, ami így sokkal biztonságosabbá teszi a vezetést. Anno bele lehetett kötni a boxer erejébe, de az az új blokk 125 lóereje és 125 Nm nyomatéka mindenre elég. Mondom mindenre! Nincs „de”, nincs „ha”. Emellett a fogyasztását nem autópályás használat mellett, sikerült 4,1L/100-re lefaragnom, ami felháborítóan jó. Nagy test, nagy élvezet, kis fogyasztás. Hülyén hangzik, de a BMW ezt is megcsinálta.
No meg a világ egyik legjobb futóművét… Először fel se tűnt milyen rossz minőségű úton megyek, csak azt láttam, hogy az első teleszkóp úgy ugrál, mint a Hajdú mosógép centrifugálás közben. Motoron ülve semmi se érezhető, közben meg átmegy minden úthibán, útegyenetlenségen. Zseniális találmány ez a telelever rendszerű első felfüggesztés! A tesztelés óta minden RT tulajdonosra irigykedve nézek. Vajon mindegyik tulaj tisztában van vele milyen luxus körülmények között túrázik? Mert ez a motor tömény luxus, gondolok itt a távirányítóval vezérelhető mindent záró központi zárra, keréknyomás visszajelzésre,markolat és első-hátsó ülésfűtésre, ABS, ASC, Anti-hopping kuplung, Dynamic ESA elektromos futómű, váltóasszisztensre és még sorolhatnám. Komolyan már csak az elektromosan állítható tükröket hiányolom, meg az öntisztuló levegőszűrőt. Minden porcikája úgy lett tervezve, hogy élvezzük a motorozást, azt érezteti velünk mi vagyunk a királyok, egyszerűen elpusztíthatatlanok vagyunk.Egy teljes napi motorozás után sem fájt az ülepem, nem voltam elfáradva, csak az éhség gyötört, mivel elfelejtettem megállni ebédelni… De még így is vigyorogva szálltam le!
Az egy hét tesztelés alatt bő 2400 km-t tettem meg, ezalatt volt részem esőben, hosszú etapokban, utassal való motorozásban, városi és autópályás szakaszokban. Nehezen tudnék belekötni az új BMW R1200RT –be. Ja de! Az első két zárható rekesz beázik... A motorban 6000 km volt amikor visszaadtam és a gumikat elnézve még bőven lehetett vele túrázni, ami több mint meglepő egy 274 kg-os önsúlyú motortól.
És akkor jöjjön a szokásos záró kérdés: Kéne? Naná hogy kéne!! Ez a motor szinte hibátlan. De tényleg! Nem hiszed?! Próbáld ki!
Ui.: Azóta kipróbáltam a K1600 GTL Exclusive-ot és az új R1200 GS Adventure-t is, de nem tudom miért, valahogy engem az R1200 RT fogott meg a legjobban…
Gyári specifikáció:
http://bmw-motorrad.hu/Modellek/Tura/R1200RT#Áttekintés
Mester András
Rhino Tours
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!
Tibi!
És ezt a nejed is tudja?
Könnyen meg lehet vele barátkozni! Meg a Mesterrel is!
Peti!
Nem kell BMW, mert én még szexelek.
Tibi!
A BMW-nél a Kawát is beszámolják!
:DD
Vigyázz, hogy legközelebb nehogy egy szobába kerüljünk! ;)
Szia András.
Nagyon jó lett a cikk.
Külön öröm az,hogy legalább ezen a téren sikerült
elvesztened a szüzességed.