Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
DANE Limfjord Gore-tex motoros túrakabát
Okos megoldások
DANE Limfjord Gore-Tex motoros túrakabát és nadrág
Az idei szezont már az új DANE Limfjord kabátomban és nadrágomban kezdtem meg. Két Adria és egy Montenegró túrán vagyok túl. A tengerparti túrák idén először csapadékmentesek voltak, itt inkább a nagy meleg adta a kihívást a kabátnak és gazdájának. Már-már azt hittem, megúszom a májust komoly felhőszakadás nélkül, de Montenegró mindig hozza a formáját. Idén is változékony időjárás tette még izgalmasabbá a kalandunkat.
Hogy milyen szempontok szerint választok ruházatot?
Túravezetőként sokat megyek egy szezonban és bizony nem csak jó időben indulunk útnak. A motoros felszerelésemnek bírnia kell az extrém meleget, a vad esőzéseket, a hirtelen hőmérsékletváltozásokat. Örülök, ha a kabát jól pakolható és biztonságos protektorokkal van ellátva. Szeretem, ha kényelmes és praktikus – motorosoknak szóló – megoldásokat alkalmaznak.
Lássuk a DANE Limfjord motoros kabát és nadrág megfelel-e a fenti szempontoknak?
Forróságból már kaptam ízelítőt Horvátországban és az elől-hátul nyitható zsebekkel olyan „kereszt huzatot” tudtam csinálni, amit még soha azelőtt. A montenegrói hegyekben, az esőben a Gore-tex membrán derekasan állta a sarat (vizet), estére csak a nyakamnál és a csuklómnál volt nedves az aláöltözöm. Reggelre a kabát anyaga meg is száradt, és mivel jó időt jósoltak aznapra a zipzárral kivehető membránt csak vész esetére vittem magammal.
Elől hátul zipzárral szabályozható szellöző rendszer - Cool Zone
Zipzár kontra tépőzár?
A tépőzárat gyors, egyszerű megoldásnak találták ki, csak éppen a technikai aláöltözők és speciális membránok világában durva dolgokra képes. Szinte mindent szétszed, bolyhosra „tép”. Ha elég brutális tépőzárról van szó, akkor sokáig tud zárni és pusztítani mindent, ami közel kerül hozzá.
A zipzár (ha jó minőségű) sokáig végzi a dolgát és nem okoz károkat.
A DANE Limfjord kabátjában szinte mindent zipzárral oldottak meg, ami a praktikusság mellett nagyon minőségi benyomást is kelt.
Szóval én Gore-tex párti vagyok. Drága? Igen. Szinte minden gyártó a prémium ruházatát ebből az anyagból gyártja, nem véletlenül. A Gore-tex felszereléseket speciális tisztító anyaggal szabad csak mosni. A spéci membránokat hamar ki lehet nyírni egy 90 fokos színes mosással. Amennyiben a Gore-tex mellett döntünk, azonnal 100 ezer forint fölötti árcédulákkal találkozunk majd, de érdemes ekkora összeget beruházni.
A DANE Limfjord túrakabátnak számtalan olyan apró „extrája” van, amivel egy túrázó szívére hatni tud. Látszik, hogy megalkotója látott már motorost vagy motorozott már nehéz körülmények között. Ezt misem bizonyítja jobban mint az alábbi Himaláján készült képek, ahol a teljes DANE csapat látható akcióban.
DANE tesztcsapat a Himaláján akcióban
Nyári kánikula ellen.
A kabátban nagyon tetszik a Cool Zone kialakítás – zipzárral szabályozható szellőzés. Gyakorlatilag a karok teljes hosszában nyitható a szellőzés, mellkasnál két nagy álzsebet lehet ízlésesen hálós légáteresztős felületté alakítani. A kabát hátoldalán szintén teljes hosszban nyithatók a szellőzésért felelős zipzárak.
Ha kitör az Armageddon.
A DANE Limfjord kabátba két réteget tudunk még bezipzárazni. A Gore-tex bélést ami a vízzáró réteg és egy téli bélést. A nagy kánikulában nyújtott kifogástalan szellőzésnek ára van. Még pedig az, hogy ha el kezd esni az eső, akkor be kell tennünk a vízzáró réteget. Ráadásul úgy hogy először kabát le, belső vízzáró réteg beilleszt, majd kábát felvesz. Ha mindezt nem egy esővédett helyen teszed garantáltan ronggyá ázol.A kabát ujjainak végén szélzáró belső réteg van, a hátrész alján van egy zseb, amiben egy kantárszerű pánt van belevarrva, ezt a két lábam között előre vezetve a kabát első feléhez tudom rögzíteni! Funkcionális megoldás, így a kabátod biztos nem fog felcsúszni nagy sebességnél, viszont megtapasztalhatod, milyen amikor a lányok tangát hordanak!
A külön betehető téli bélés már rég nem úgy néz ki, mint egy kötött mellény. Egy vékony technikai anyagból beleszabott betétről van szó, amitől nem lesz jelentősen szűkebb a viselet. A kabát természetesen a nadrággal összezipzározható. Váll és könyök protektorok teszik biztonságossá a kabátot, mely biztonságot lehet fokozni további gerincprotektort helyettesítő insert behelyezésével a hátrészen.
A nadrágon is találunk szellőző részeket és a térdek belső felén egy bőr betétet, ami a stabilabb üléspozíció (ugye vezetéstechnikai tréningen tanultuk, hogy a térdünkkel szorítjuk a tankot és a felsőtestünk laza marad) elérésében segít. A nadrág bősége combnál és sípcsontnál is állítható. Vékony fényvisszaverő csík található a térd alatt.
A tartósságról annyit, hogy a 2009-es DANE motoros kabátomat a barátom még mindig nyúzza és nem úgy néz ki mint ami tönkre akarna menni. Több mint 40.000 kilométer van már benne, de köszönhetően a rendszeres és alapos tisztításnak még elfogadható állapotban van.
Ajánlom mindenkinek, minőségi klassz cucc!
Szimi
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!
Sziasztok!
A tavaly vásároltam egy Dane Limfjord túrakabátot és a hozzá tartózó Brondby nadrágot. A kabát tőkelétes imádom, a leírásban szereplő dolgokat csak megerősíteni tudom. Az idei Pünkösdi túránkon Jajce-tól Mostar-ig brutális esőben szárazmaradtam felül, de csak felül!
Sajnos a hozzá nadrágról nincs ilyen jó véleményem. Ami pozitív, viselés szempontjából rendben van, nyáron is még elviselhető a komfort, tavasszal és az alpokban még 5 fokban is jó volt.
Ami negatív, annak ellenére hogy benne van az eső membrán 10 perc után a deréktájon bevezette a vizet. Ott ahol a membrán be van zipzározva, felette felszívja a vizet majd a pólón keresztül égészen az alsó nadrágig elvezeti. Még szerencse hogy nem volt hideg és az etap végén voltunk. Kisebb esőben ez még nem fordult elő, de ezen a túrán kétszer átéltem ezt a fantasztikus élményt.
A másik gondom a nadrággal hogy a lábszár rész világos anyagból van a tavaly nyáron egy esőben olajos víz került rá az útról (Magyarországon), az óta piszkos szürke és nem lehet ki tisztitani normálisan. Még a profi motoros ruha tisztitónak sem sikerült tökéletesen. Még friss az élmény gondoltam leírom hátha más is járt már igy.
Széles utat üdv: Kebon 2017.06.06