Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Schuberth C3 Pro HV bukósisak
Mindenáron látszani!Schuberth C3 Pro bukósisak teszt
A történet a BMW Motorrad Days 2014 találkozón kezdődött. Megláttam egy gyári BMW flip-up sisakot narancssárgában. Annyira vonzotta a tekintetemet, hogy fel kellett próbálnom. Nem volt túl kényelmes. Viszont emlékeztem rá, hogy valahol én már láttam ugyanezt a szint Schuberth C3-ban is. Felkerekedtem hát és megérdeklődtem az Euromotorban, hogy valaki látott-e már ilyet. Amilyen mázlista vagyok pont aznap rendelték a 2015-ös modelleket. Mint megtudtam, évente csak egyszer tudnak rendelést leadni erre a színre (High Visibility Orange). Ez jól hangzott, azonnal akartam egyet.
Felpróbáltam egy C3 pro sisakot, az M-es volt ebből is a megfelelő méret. Kezdődhetett a várakozás. Annyit kértem csak, hogy a májusi Adria túránkon már használhassam. Időközben egy narancs túravezetői mellényt is beújítottam magamnak, így kilométerekről észrevesznek az autósok.
Már lehúztam több mint 6 ezer kilométert az új bukómban, és a színen kívül vannak még előnyei új kedvencemnek. A gyári adatok szerint 23 ponton változtattak a korábbi C3-as sisakomhoz képest. Az eddig szerzett pozitív tapasztalataim:
- a szellőzése különösen jó lett, főleg a fejtetőn
- plexi levétele és felrakása gyors, a betehető pinlock réteg miatt egyáltalán nem párásodik
- érzésre halkabb, mint a C3 (erre nem tettem akció kamera felfogatást)
- a béléshez használt anyagoknak finom a tapintása, kényelmes viselet
- továbbra is él a Schuberth Mobility Program (ha a vásárlástól számított 3 éven belül balesetben a sisakod tönkre megy, az új Schuberth sisakodért csak 1/3 részt kell kifizetned)
A C3 pro szellőzése kiváló, szerintem ez a leginkább érezhető változás a korábbi C3-hoz képest. Mivel mindig maszkban motorozom, nem izzadok a sisakba. A fejem tetejéről a légcsatornák elvezetik a nedvességet.
A béléshez használt Coolmax szövet és a mikroszálas anyagok kellemes és kényelmes viseletet biztosítanak. Nem „büdösödik” a bukom egy hosszú motorozás után sem. Természetesen a bélés kiszedhető és tisztítható.
A montenegrói hegyekben a legdurvább esőben is páramentes maradt a plexim a gyári pinlock betétnek köszönhetően. A napellenző formáján változtattak, már nem ér az orromhoz, ha teljesen lenyitom.
A zenehallgatás nekem fontos, ez teszi teljessé az élményt. A Schuberth C3 pro tökéletes partner. Könnyen beszerelhető volt az Interphone szett-nagyobb hangfalakkal. A híresen csendes sisakban, 120-130km/h tempónál még élvezetes zenét hallgatni.
A Schubert C3 pro HV narancs bukósisakja, egy narancs láthatósági mellénnyel kiegészítve nagyban megnöveli a balesetmentes motorozásra az esélyünk. „Mindenáron látszani!” évek óta ez a tanácsom túramotoros barátaimnak, azt hiszem ezzel most egy darabig nem lesz gondom!
Szimcsák Attila
Túravezető
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!