Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
WayteQ xRider
Navigáció motorosok részére
WayteQ xRider Motoros GPS
2007 óta használok GPS-t motoron. Nagyon lassan szoktam hozzá. Mindig felkészülten, itinerrel és térképpel indultam útnak, de aztán párszor hasznomra volt a GPS, amikor nagyvárosokból próbáltam valahogy kikecmeregni. Mostanra sok GPS megfordult a kezem alatt (Zümo 550, 660, BMW gyári Navigator, XRoad), már elmondhatom magamról, hogy gyorsan barátkozom.
A WayteQ xRider szettet nyár közepén kaptuk tesztelésre. Ízléses dobozt bontottunk ki együtt túravezető kollégáimmal. A készülék pofás darab, kijelzőjének mérete elegendő. Egy fekete napellenzős tokot adnak hozzá, amit autóban tapadókoronggal tudunk a szélvédőre rögzíteni. Ebben az esetben szivargyújtón keresztül tudjuk az áramellátást biztosítani. A motorra történő rögzítés megfelelő, egy bilincs és egy gömbfej segítségével gyorsan felaplikálható, bár a szorító csavar lehetne masszívabb. Most még stabilan rögzít, de 10-20 ezer kilométer múlva… meglátjuk majd.
A tokban a készülék egy pattintással behelyezhető és egy rögzítő csavarral fixre zárható. Az xRider egyik erőssége a jól olvasható kijelző. Napsütésben is látjuk a GPS jelzéseit, miközben kesztyűben újratervezünk. Az akksi is jól szerepelt tesztünkben kb. 5 és fél órát bírt teljes terhelésen.
A készüléken lévő Sygic programról inkább nem nyilatkozom, nekem nagyon macerás volt programozni. Garminon szocializálódtam, majd az iGo-t használtam, a Sygic nem lett a kedvencem.
A több érintési ponttal tervezett hosszú útvonalak bepötyögéséhez idegrendszer kell. Persze aki egy kicsit is konyít az informatikához annak nem lesz gond gatyába rázni a készüléket.
Annak ellenére, hogy a GPS gyártók a motoros piacot fejőstehénnek tekintik – irreális árakat szabva termékeiknek – a WayteQ forgalmazója nem nyomta meg a ceruzáját az xRider esetében. Visszafogott árazásával sikerre számíthat motoros körökben.
Szimcsák Attila
Túravezető
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Szilva a Szerpentin Akadémiás képzésen használta az xRider gps készüléket.
Mag Pali túravezető kollégámtól azt az infót kaptam, hogy 120km/h felett csak a zöldmező közepén mutatja a nyilat a készülék, de lehet hogy elnyomkodott valamit. Ebben bíztam én is.
Korábban sohasem használtam még motoron GPS-t, így amikor a kónuszos kormányra való konzolt az aluöntvény BMW K1300R kormányra rögzítettem és a 12V-ra rákötöttem, nagyon megörültem.
Éppen a régi Szentendrei úton voltam, ahol egy belvárosi címet bepötyögve, simán elvitt az úti célomra. Ezen felbuzdulva az indulás előtti éjszaka próbáltam a Google Maps-en megtervezett túra útvonalát integrálni a készülékbe, és bár kaptam ehhez szoftveres segítséget sajnos ez nem jelentett megoldást. Gondoltam, hogy semmi probléma majd manuálisan bepötyögöm az útvonalat, de a Sygic szoftver nem volt nagy segítségemre.
A túrán szembesültem vele, hogy egy gps mekkora segítség lehet nagyvárosokban. Az xRider végig navigált az útvonalon, de 100km/h felett már nem mutatta az úthálózatot, csak a sebesség korlátozásokat és a leágazásokat.
Az „első randin” túl vagyunk, az ismerkedés még tart, de nehéz elszakadni a papír alapú térképektől meg a sorkihúzóktól.
Szilva
Túravezető
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Rigler Norbi egy csehországi autós túrán tesztelte a WayteQ xRider készüléket
Összehasonlítási alapom az XRoad motoros GPS volt amelyen iGo fut.
A csomagolásból kibontva, összeszereltem és egy Csehországi kiránduláson kipróbáltam (autóban használtam). Abból a nézőpontból néztem, hogy felszerelem, bekapcsolom és navigál. Nem a flancos (szerintem) szükségtelen marhaságokat néztem, hogy képnézegető program meg zene lejátszó ....:) GPS-be minek tesznek ilyet?! Nem is értem. Teljesen felesleges, már csak azért is, mert egy full gagyi okostelefon több lehetőséget nyújt sokkal jobb minőségben, mint egy ilyen navigációs öszvér verzió. Nehezen tudom elképzelni, hogy a GPS-emen ilyenekkel vacakoljak...e-book olvasó, meg játékok :))). Na mindegy.
Előnyei:
Doboza esztétikus, kinyitva logikus sorrendben tudod előhalászni a részeit.
Maga a készülék szép, látszik, hogy nem egy 200 ezres kategória, de árához képest teljesen rendben van, meg úgy egyébként is.
Van benne minden, ami szükséges, kivéve hálózati töltőkábel és mini SD kártya. A Sygic egy teljes Európa térképet biztosít. Magyarországon és Csehországban szépen működött. Kocsiba könnyen felszerelhető, van szivargyújtó töltő, motoron természetesen akksira lehet kötni, semmi gond nem volt vele. GPS jelet az első bekapcsolásnál keresgélte egy darabig (de szerintem csak leárnyékolt helyen voltam), de aztán soha többet nem volt gond vele.
Navigálás közben különféle csipogásokkal jelzi a gyorshajtást, a kamerákat, és jelzi azt is, hogy hány méter múlva lép érvénybe a változás vagy található a telepített fényképész. Egyáltalán nem idegesítőek ezek a csipogások. Praktikus, funkcionális. Szól mindenért időben. Magyar hangja tökéletes. Motoron persze ez sisakban bluetooth-al müködik.
Ami sok helyen logikátlan az a kezelő felülete. Volt olyan funkció, amit ketten kellett, hogy megfejtsünk. Ilyen volt a különféle menükbe lépés után a visszalépés. Volt, ahol percekig kerestük a tenyérnyi kijelzőn, hogy hol kell visszalépni. Az a vicc, hogy a különféle helyekről különféleképpen kell visszalépni. Legalább 3 féle visszalépési variáció van, amik teljesen logikátlanul máshol vannak elhelyezve a képernyőn, nem egyforma színűek, és nem is egyformák a gombok. Egyszer bal felső sarokban nyíl, egyszer bal alsó sarokban "vissza" szöveg, egyszer nagy narancssárga gomb jobb oldalt középen. De a lényeg, hogy amikor kicsit babrálsz vele és rájössz ezekre az apró logikátlanságokra onnantól már használható.
Testreszabás után már könnyebben kezelhető.
Indulás előtt beütöd a címet, aztán ahogy lépteted előre kérdezget, hogy el akarod-e kerülni az autópályát, fizetős utakat, stb. aztán navigál. Indulás előtt a képernyőre koppintva megjelenik jobb oldalt a lehetőség, hogy 2D vagy 3D-be szeretnéd nézni, illetve itt nagyíthatod, vagy kicsinyítheted a nézetet. Nem találtam olyan funkciót, ahol saját maga intézné a ráközelítést vagy madártávlatot. Ezt az elején beállítod aztán úgy marad a végéig. Viszont ha megállsz az út szélén és meg akarod nézni messzebbről az egész távot, akkor manuálisan könnyen megtehető.
Tehát egy Csehországi autós túra után azt mondom, hogy a pénzét megéri. Hosszabb, magasabb a képernyője mint az Xroad-é, ezért kényelmesebben látható; könnyen bepattintható, rögzíthető, könnyen kiszedhető a házából. Program és kezelőfelület nem olyan kifinomult, mint az egyéb útvonaltervező rendszereké, de teszi a dolgát.
Norbi
Túravezető
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!
Királyság
A Soca az keményebb mint a Salca.
Ha jó lesz az időpont akkor ott a helyem.
Szia Tibi!
Hamarosan felkerül minden túra. Szlovéniába tervezzük a vadvízi evezést!
Szia Szimi,
Na mi az helyzet lesz vadvíz nyáron?
Csak mondom, hogy az X Rider 1 méterig vízálló,
úgyhogy tuti nem tévedünk el e salcán.
LIKE
Sziasztok
Ez a legjobb GPS motorra amit valaha is láttam.
De a Sygic program egy kalap sz...
Én megvettem szoftver nélkül, és a
Villányi Karolina sarkon 5000-ért 10 perc alatt
feldobták rá az IGO-8 at full Europát.
Igy már verhetetlen a gép.
Riga Tibi