Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
AGV Compact Course
Bukósisak teszt by Kri-XKezdhetném azzal is, hogy „Hogy kicsoda Pom Pom? Hogy nem ismertek? Hohó!”, ami igaz is, mert hol ilyen, hol olyan, de van ennél fontosabb szempont is. Ezt pedig Cicus és Kutyus szállította nekünk gyerekkorunkban. A ma már csak retro sorozat, a Stop! Közlekedj okosan egyik szlogenje inspirált, a „Látni és látszani!”.
Nem elég, hogy kényelmes és felnyitható legyen, a mai trendnek és közlekedési szokásokhoz igazodva láthatónak is kell lennie egy bukósisaknak. Nagyjából ez volt az elképzelésem, amikor nekifogtam az új bukósisakom kiválasztásának.
Persze, az előbb említett feltételeknek számos sisak megfelel, tehát kellett találnom néhány egyéb szempontot is, amely alapján tovább szűkítettem a lehetséges befutót. Így jutottam el az AGV Compact Cours sisakjáig, és ezen belül is a sárga/fekete verzióig.
Mondanom sem kell, hogy első ránézésre megtetszett. Annak ellenére, hogy felnyitható bukósisakról beszélünk, meglepően sportos a formája. Ez egyből egy plusz pont volt számomra. Nagyon meggyőző a kialakítása, és látszik, hogy a fejlesztésért felelős mérnökök nem egy „na egye fene, így jó lesz” sisakot dobtak piacra, hanem messze menőkig átgondolt terméket adtak ki a kezükből. Az állrész, és tulajdonképpen, maga az egész sisak aerodinamikája úgy van kiképezve, ami nekem különösen tetszett viselés közben, hogy a fejet egyenesben tartja. Így például nagy sebesség mellett, például autópályán, nem remeg a fej. Egyszerűen a menetszél beékeli egyenesbe. Természetesen oldalra lehet nézni, mondjuk a szomszéd sávba, hogy jön-e gyorsabb jármű, de valahogy akkor is stabilan tartja a fejet a légáramlás. Sajnos a sisak egyetlen, általam tapasztalt hátránya szintén az autópályán jön elő, mégpedig az, hogy eléggé zajos. Bár, teszem hozzá, az előző sisakomnál még mindig halkabb, így hát összességében azért ezzel a részével is elégedett vagyok.
Átgondoltsága számos apró, de funkcionalitását tekintve hasznos dologban is meglátszik. Ami az egyik legfontosabb, mint motoros túravezető, hogy megvan az előkészítés az Interphone-nak. Éppen ezért Soma a Shoxból, körülbelül 10 perc alatt berakta nekem az előkészítést. Nem kellett fúrni-faragni, mindennek megvan a helye. A hangszórók mélyedése is ott van, ahol lennie kell, és a mikrofont sem kell ragasztgatni, annak is van egy pattintós fogadóegysége.
Másik ilyen kis okosság, hogy a plexi nyitásának a szekcionálása változtatható. Azaz, ha azt szereted, hogy először csak kicsit nyíljon, hogy beáramoljon a levegő, de védjen a menetszéltől, akkor az is megoldható, vagy ha csak két állása legyen az sem gond. A plexi tengelye mellett van egy kis cserélhető műanyag darab, amellyel mindez megoldható.
Volt korábban már felnyitható sisakom, aminél nem lehetett fixálni a már felnyitott állrészt. Nem mondom, hogy gyakran megesett, de ha nem toltam fel teljesen, akkor le tudott csukódni. Bár ennél ezt nem tapasztaltam, mert fixen megállt a fenti állásban, de ha valaki bizalmatlanabb, akkor egy kis pöcökkel le lehet zárni a lecsukódás ellen. Maga az állrész felnyitása egy laza ujj, és egy elegáns csuklómozdulattal könnyedén megoldható, és az sem baj, ha plexit felnyitva hagytad, mert ez a mechanika is átgondoltan van kialakítva, becsukódik magától.
Természetesen manapság elengedhetetlen, hogy ne legyen napszemüveg installálva a sisakba. Nincs ez másként ennél a modellnél sem. A plexi tengelye alatt, baloldalon található a leengedő karocskája. Egy határozott mozdulattal hajlik a szem elé az UV szűrővel ellátott napszemüveg. Kicsit sprőden csapódik le, de aztán stabilan áll, még ha csak ez van a szél útjában, akkor is.
A csat egyszerűn kezelhető, jól állítható. Már az összekapcsolásnál kiválaszthatod a kellő „átmérőt” mikrometrikus csatnak köszönhetően. Tehát ha simán az állad alá csatolod, vagy ha sálat veszel alá, akkor sem kell a pánttal küszködni, csak a megfelelő szorosságra tolod össze.
Azonban ezeket a sisak reklámszövegében is elolvashatod, vagy lehet rá mondani, hogy jól megfizetett PR cikk. A lényeg viszont az, hogy milyen a használatban.
Volt szerencsém megkapni a sisakot az Rhinotours Évzáró Adria Motoros túrára. Közel kétezer kilométert tettem meg a vadonatúj sisakban, tehát semmi prekoncepcióm nem volt, hiszen szerdán jutottam hozzá, és csütörtök reggel indultunk is.
Első nap rögtön izmos próba elé lett állítva, hiszen a 630 kilométerből majdnem kétszázat szakadó esőben tettünk meg. Annak ellenére, hogy a szellőző nyílásokat nyitva felejtettem, azt kell mondanom, hogy nem ázott be, és mivel nyitva voltak nem is párásodott. Úgyhogy az esőben teszt kipipálva. Később ugyan eszembe jutott, hogy be kellene csukni a nyílásokat, amit meg is tettem.
Másnap viszont kellemes, napos idő várt minket, 22-24 Celsius fokos meleggel. Persze megint elfelejtettem a szellőzőket, csak most kinyitni. Fulladoztam is kicsit, és fejem búbja is melegedett, de hirtelen kapcsoltam és kinyitogattam a nyílásokat, és visszanyertem a komfortérzetemet. Azonnal hűvös légáramlat simogatta a kobakomat.
A legendás tengerparti 8-as úton azonban rögtön kiderül, ha valami nem stimmel. Persze semmi gond nem volt, nagyszerűen be lehet látni a kanyarokba, egyáltalán nem akadályozza a kilátást. Könnyen mozog a fej, annak ellenére nem egy nehéz sisak, hogy felnyitható állú. Nem dörzsöli a tarkót, a nyakpánt pedig kényelmes párnával van körülvéve, így ez sem veszi el a figyelmet a motorozástól.
A plexi könnyedén kiszedhető, két mozdulat kell hozzá, így akár a benzinkúton való lepucoláshoz is hamar ki lehet szedni, nem kell vele feltartani a társakat. Gyors tisztítás, villámgyors visszapattintás, uccu neki a következő szakasznak.
Összegezvén az eddig leírtakat, szerintem egy roppant átgondolt, sportos, de ugyanakkor hosszabb túrákra is viselhető, kiváló ár/érték arányú bukósisak, ami nem csak egy komfortos viselet, de egy dögösen kinéző sisak is. Még Kutyusnak is elnyerné a tetszését, hiszen nem csak tökéletes belőle a kilátás, de a feltűnő fényezése folytán nagyszerűen észrevehető a távolból is, és mint tudjuk; így közlekedhetünk okosan.
Köszönet a sisakért a Shox Motoros Áruháznak!
Üdv,
Kri-X
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!