Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
INDIAN SCOUT
Az igazi LIKE mágnes
Épp egy komoly megfázással küszködtem, amikor érkezett a telefon: „ Viheted az Indian Scout-ot pár napra!” A csodás gyógyulás után bizsergető érzés volt beindítani ezt a gyönyörűséget. A Vance&Hines kipufogó akkorát szólt, hogy féltem megrepednek az Ivanics Motor Kft. új motorszalonjának kirakat üvegei.
Sokan tudják, hogy a kilencvenes évek közepén „csopperistaként” kezdtem a motoros pályafutásom. A japán soft choppereknél nem nagyon jutottam messzebbre. Sok farigcsálással sikerült csak elfogadható hangot kipréselni a Yamaha Virago kipufogójából. Első új motorom egy Honda VT750 Shadow volt. Amikor lecseréltem egy Honda VT1100 teli kerekes verzióra úgy éreztem eljutottam a csúcsra. Sima Béla segítségével átépítettem és már-már Harley-s öntudatra ébredtem. Végre olyan volt a vas, amilyennek én megálmodtam. De hirtelen elmúlt a bizsergés, feladtam ezt a vonalat, mielőtt egy igazi amerikai cirkálóm lehetett volna.
Indian Chief - a törzsfönök összetéveszthetetlen formája
Habár mindig is Harley-ra vágytam, az Indian Chief formavilága - a bizarr sárvédők és a rengeteg króm - izgatta legjobban a fantáziám. Az Indian azonban teljesen elérhetetlennek tűnt akkoriban. A folyamatos agónia, a megszűnéssel kapcsolatos híresztelések, a szürke import bonyolultsága elérhetetlenebbé tette a törzsfőnököt. Egy-két példányt lehetett csak látni a magyar utakon.
És 15 évvel később ott ülők egy Indian Scout nyergében. Tágra nyílt szemekkel csodálom a formáját és a „logóorgiát”. Bizony az amerikai mérnökök nem hagytak szabad felületet a motoron. Bárhonnan közelítesz, egy Indian logó emlékeztet a LEGENDÁRA.
Indian, Indian, Indian - minden logózva
Az esti protokoll (gyerekek fürdetése, fektetése) után nem bírtam ki, hogy ne induljak neki egy kis éjszakai motorozásnak. Gellérthegy, Alagút, Lánchíd, Andrássy út, Hősök tere, Budai rakpart. Igazi kikapcsolódás volt egy kemény nap után.
A Scout érzésre, motorozhatóságra hozza ez elvárhatót. Az 1133 köbcentis vízhűtéses V blokk tol, ahogy kell. Semmi kimagasló nincs a műszaki adatok között: 98Nm/100LE. A fékek sincsenek túl tolva, elől-hátul egy-egy tárcsa, szerencsére ABS –sel kiegészítve. Ülés pozíció kényelmes, laza testtartást enged. A bordásszíjas kihajtás elegáns és problémamentes. A kijelzőn az alap információk leolvashatók, semmi fölösleges. Ennél többet nem is érdemes a műszaki adatokra pazarolni. Hiszen a lényeg a HANGULAT, amit az Indiánozás közben átélünk. Bárhol gurultam vagy megálltam, mágnesként vonzottam az elismerő bólintásokat és a „biolájkokat”. A legjobban Kamarás Iván elismerő mozdulata tetszett egy piros lámpánál várakozva, hiszen ő a cool-ság egyik megtestesítője kis hazánkban, már hosszú évek óta.
Éjszakai csavargás Budapesten
Tehát, aki észrevétlen szeretne maradni a városban és az országutakon, az ne vegyen Indiant!
Akinek viszont nem kell mindig sietnie, ráér érezni a minket körülvevő világot, elcsípni néhány mosolyt, annak sok ÖRÖMET fog okozni.
Nagy reményekkel indul az idei évnek az Indian gyártója. A kérdés egyszerű: „A Harley-Davidson által az elmúlt évtizedekben csúcsra járatott márkaépítés behozható-e néhány év alatt?”
A motorok készen vannak, ígéretesek, gyönyörűek. Végre Magyarországon is elérhetőek. Most már a piac dönt. Én szurkolok!
Szimi
Tervezünk egy túrát "V2 csavargás" címmel erre a szezonra. Két INDIAN tesztmotor lesz a főszereplő! Részletek ITT: https://rhinotours.hu/tura/347-v2+motoros+tura+-+csavargas+a+hatarmenten/
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!