Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Continental Trail Attack 2 - Tesztnapló 1-2.
Continental, a vezetésbiztonság szakértőjeÁprilis végén vettük át az új túravezetői motorunkat, egy BMW R1250GS Adventure-t. Az első utunk a Kékhold gumiszerelő műhelyébe vezetett és egy új Continental TrailAttack2 gumigarnitúra került fel a gépre. A következő sorozatban a tapasztalataimat osztom meg a gumiról. Mivel túravezetői motorról van szó, elég sokat használjuk (nem csak napsütésben, tapadós aszfalton). Gyakran autópályázunk vele, mert ez is benne van a pakliban. Lássuk hát a mi történt az első két hónapban.
Az első ezer kilométert két nap alatt kellett belecsavarnunk. Sikerült is, egy rövidebb Mecsek kör és egy hosszabb őrségi forgatás után, már gurulhattunk vissza a Wallisba. Az Őrségbe két személlyel, megpakolva mentünk, végig száraz úton jó tempóban. A tapadás végig optimális volt, a legkisebb bizonytalanságot sem éreztem. A Continental, mint a vezetésbiztonság szakértője már korábban is bizonyított számomra. Évekig csak a Conti Road Attack vagy Sport Attack sorozatot szereltettem a nagy kedvenc Honda CB1300SA-ra. Amikor eladtam több mint 100.000 kilométerrel akkor is Conti volt rajta. Szóval szeretem a márkát és kíváncsi vagyok mennyit fog elmenni a Trail Attack. A Hondán a hátsó max 7-8 ezret bírt anno.
Májusban egyből egy Nagy Adria Körrel kezdtünk. Újra megpakolva rogyásig, utassal a hátam mögött indultunk Boszniába és Montenegroba. A túra során kaptunk hideget, meleget. Motoroztunk havas, dzsuvás hegyi úton a Durmitor Nemzeti Parkban és tökéletes aszfalton a Kotori öbölben. Tapadás végig jeles. Volt egy meredek szitu, amikor siettünk a csapat előtt és egy rosszul kitáblázott útfelbontásra rongyoltam rá, fékezni sem volt nagyon időm, csak tartottam a motort függőlegesen és fürkésztem az előttem lévő szakaszt. Az utasom is megjegyezte, hogy ez kemény mentés volt.
Hazaérkezésünk után négy nappal már megint az Adriára tartottam, ezúttal egyedül. A nyolcason, nagyon tapadós (és gumikoptatós) aszfalton gyakoroltunk egész hétvégén. Feszes tempó mellett is bírta a gumi a terhelést, peremig lehetett dönteni a legkisebb megcsúszás nélkül.
A májust végül egy csodás öt napos szlovén túrával zártuk. Volt eső, volt napsütés, volt útlezárás (a Mangart le volt zárva hótorlaszok miatt), volt móka és kacagás.
Összesen 6500 kilométert raktam a gumiba a hónap végére, ebből majdnem 2300 autópályán. A Conti Trail Attack2 még nem tűnik elhasználtnak, egyelőre nem szögletes a profilja.
A június is nagyon izgalmasan indul több forgatási napon is részt vettem, ilyenkor reggeltől estig megyünk és közben felveszünk minden izgalmas látnivalót. Simán 3-400 kilométer összegyűlik estére. Néhány bejáró túrát is megcsináltam a BMW-vel, hogy képbe kerüljek az új útvonalakkal. Szeretem ezt a motort, mert nagyon kényelmes és a derekam nem fájdul meg rajta. A Hondának ezért kellett mennie. Habár a műszerfalon a GSA kijelzi a guminyomást én szeretem csekkolni a benzinkúton nagyobb túrák előtt. Eddig egyszer sem kellett után fújni. Lassan meg lesz a 8000km és még mindig OK a hátsó gumi. Közben Zomax Szardínián csavarog és elmondása szerint teljesen kinyírta a Tracer 900GT hátsó gumiját és hogy tetőzze a bajt még egy csínos defektet is kapott. Azt hiszem a „kinek bírja tovább a gumija háziversenyt” én fogom nyerni!
A hétvégi Zakopane túrán iszonyatos armageddon kapott el minket félúton, de a gumim tette a dolgát a szakadó esőben is. Az eső ellenére nagyon jót mentünk a Tátrában. Volt velünk három Yamaha T-Max 530, na az nagyon kemény volt ahogy a srácok tolták. Én nem is gondoltam volna, hogy azokkal a motorokkal ekkorát lehet hasítani (ráadásul két személlyel)! Mondjuk, ha bízunk a motorunkban, a guminkban és a tudásunkban akkor lehet nagyot menni.
Minden túránk előtt felhívjuk a résztvevők figyelmét arra, hogy ellenőrizzék a motorjukon a gumikat. Kopott, ’jó lesz ez még’ gumival ne induljanak el.
Június végén következett a Rhino Fest Austria rendezvényünk, ahol 12 darab tesztmotort lehetett vallatni az Alpok legszebb szerpentinjein Annaberg környékén. A BMW R1250GSA is kint volt, a nap végére majdnem kilencezer kilométer volt a motorban. A gumi bírta az extrém meleg időjárást, több mint 11 tesztkört ment. Végül a rendezvény legkedveltebb motorja lett az esti szavazáson.
Mivel tudtam, hogy a BMW RoadMasters Bajor Portyán legalább kétezer kilométert megyünk, megnézettem szakemberrel a hátsó gumit. Megnyugtató választ kaptam, ezért neki indultunk.
Nagyon jól sikerült túra lett a Bajor Portya. Négy országban is motoroztunk az öt nap alatt. Németország, Ausztria, Olaszország és Szlovénia is megvolt. Zömében meleg, jó időnk volt. Egy délelőttünk kezdődött csak esőben és 12 fokban. A Conti Trail Attack2 vízelvezető képessége, párosítva a BMW RAIN üzemmód beállításával, a legkisebb megcsúszást sem engedélyezett.
11 900 kilométernél leszereltük a Continental Trail Attack 2 gumigarnitúrát a motorról. Átvizsgálás után elmondhatjuk, hogy körülbelül 1000 kilométer még volt a gumiban. Az összes megtett távból 3600 kilométert használtuk autópályán a motorunkat, a többi országút és hegyi szerpentin volt. Minimálisan lett vállas a profil, de ez kanyarokban nem volt érzékelhető. A gumi oldalfala nem repedezett és megúsztuk defekt nélkül a tesztidőszakot.
Elsősorban aszfalt felhasználásra szívből tudjuk ajánlani a Continental Trail Attack 2 motorgumit. Mi már beszereztük az új szettet.
A biztonságos motorozás egyik legfontosabb kritériuma, hogy legyen megfelelő tapadás! A gumik optimális állapotán kívül, létfontosságú a megfelelő guminyomás. Indulás előtt a töltőállomáson mindig ellenőrizzük a gumiabroncsaink nyomását, és ha kell, fújjunk utána! A gyár által előírt guminyomást általában egy matricán találjuk a motor hátsó lengőkarján. Lapos gumikkal nemcsak kínszenvedés a motorozás, hanem balesetveszélyes is!
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!