Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Chargebar telefontartó és vezeték nélküli töltő
Telefon rögzítése és töltése motoronTúravezetőként az egyik legfontosabb dolog, hogy megbízgató esztközök segítsék a munkánkat! A GPS-nek használt telefonok stabil tartása és töltése épp oly fontos, mint minden egyéb túrával kapcsolatos dolog. Ezúttal a szezon második felében tesztelésre hozzánk kertült Chargebar telefontartót és töltőt fogtuk munkára és figyeltük, hogy hogyan teljesít.
Első felvonás: MOTOROZÁS ERDÉLYBEN - TRANSZFOGARAS/TRANSZALPINA motoros túra szeptember elején
A szett felszerelése a túra előtt gyerekjáték volt, minthogy számos alkatrész és konzoltartozék kapható a webshopban ahhoz, hogy a legkülönfélébb motorokra, de akár biciklire is felszerelhető legyen a cucc. Külön tetszett a szetthez beszerezhető okoskábel, ami a közvetlenül az akkumulátorra kötött eszköznél kikapcsolja az eszközt, ha nem jár a motor, így gátolva meg azt, hogy hosszabb állás esetén az eszköz lassan lemerítse az akkumulátort.
Számos kiegészítő segíti a felszerelést
Második felvonás: SPANYOL-PORTUGÁL MOTOROS TÚRA szeptember közepén
A második túráján egy bérmotorra szereltük föl minden gond nélkül, és végig a kilenc napos túrán problémamentesen üzemelt. Probléma az lett volna, ha a vezeték nélküli töltés valamiért nem működött volna rendesen, illetve, ha telefon rögzítése nem stabil, és kilazul a telefon. Ez a két fő félelmem, mert túravezetőként nagyban rá vagyok utalva a a készülékre, nem fér bele, hogy ne működjön rendesen! Szerencsére a Chargebarral eddig minden rendben megy, ahogy indítok, indul a töltés, és már egyre kevesebbszer ellenőrzöm kényszeresen, hogy nem lazult e meg a tartóban a telefon. :)
Harmadik felvonás: USA WEST COAST MOTOROS TÚRA 2.0 októberben
A harmadik túráján ismét egy másik bérmotorra lett felszerelve, ezúttal egy Honda GoldWingre, hogy megint egy maratoni túrát teljesítsen. Az USA nyugati parti motoros túra ugyanis egy majd' kéthetes túra, ahol több mint négyezer kilométert teszünk meg változatos környezetben. Óceánpart, Sziklás-hegység, sivatagok, nagyvárosok váltják egymást a földgolyó túloldalán, és nem lenne jó, ha az élményt azzal csorbítanánk, hogy szenvedünk egy olyan eszközzel, ami amúgy akkor jó, ha "láthatatlan"!
A BMW-n a kormányra van rözítve bilinccsel a tartó, de a GoldWingen természetesen a kialakítása miatt nem lehet oda rögzíteni. Így itt a fékolaj tartályának csavarjaihoz lett rögzítve a tartógömb,
Összegzés:
Eddig 3 túrán, 24 napon, és 8000 kilométeren keresztül használtam a Chargebar vezeték nélküli töltőjét extra nagy telefonokhoz, és eddig hozza azt amit várok egy ilyen eszköztől: láthatatlanul teszi a dolgát.
Korábban két fenntartásom volt vele (és az ilyen csavarral, és nem rugóval szorító mechanizmussal ellátott tartókkal) kapcsolatban:
1. nehogy meglazuljon a csavar, és kiessen a telefon,
2. amikor nincs benne a telefon, túl nagydarab.
Nos, az elmúlt időszak többnyire eloszlatta ezeket a kételyeket, mert eddig még nem tapasztaltam, hogy meglazult volna. A csavar ugyanis egy kitekeredést gátló mechanizmussal van ellátva, így elvileg ha rendesen, kellő nyomatékkal meg van húzva, akkor nem tud kilazulni. Én a 'kellő nyomatékot' úgy szoktam ellenőrizni, hogy a meghúzást követően elkezdem kicsit visszafelé tekerni a csavart, és ha "pattan" egyet, akkor kellően szoros volt. Ezt egyébként eleinte sokszor ellenőriztem akár menet közben is, de mostanára kezdek megbízni benne, így már nem tekergetem kényszeresen.
A második aggályom, hogy túl nagydarab, pusztán esztétikai volt, és féltem, hogy zavarni fog. Azonban kiderült, hogy ha motoron ülök, mindig benne van a telefon a tartóban, ami nem is látszik ki mögüle, így a felületet végső soron a telefon határozza meg. Továbbá, csak személyesen kézbevéve a töltőt derült ki számomra, hogy igazából egy igényesen legyártott, szép eszköz, ami lehet, hogy némileg nagyobb, mint egy X karos rugós tartó, viszont az alumínium alkatrészei és a karbon középrész, ami az elektronikát rejti, igazán esztétikus eszközzé teszi.
De ami ennél fontosabb, hogy megfelelő teljesítménnyel tölti a telefont, és mechanikailag is jól bírja a strapát. Pedig szó szerint nincs könnyű dolga, hiszen egy BlackView BL 6000 Pro strapatelefont használok navigációra, aminek igen tekintélyes paraméretei vannak: 164,5 x 81,4 x 15 (h;sz;m), a súlya pedig 284 gramm.
Eddig 2022-ben tehát három komolyabb túrán használtam a Chargebart, hamar megszerettem, és eddig nem tapasztaltam vele kapcsolatban semmi problémát. A tesztet folytatjuk a jövő évben is, kiterjesztve a túravezető csapatunkra, lássuk mit mondanak róla a többiek, hiszen több szem többet lát!
A tesztet írta:
Dobos Zoltán Zomax - túravezető, RhinoTours
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!