Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
BMW F850GS
E.Sz.T. Erősen Szubjektív TesztBMW F800GS vélemény 10.000km után
A tervezettnél hosszabb ideig használtam a BMW F850GS modelljét ebben a túraszezonban. Túl vagyok 10 000 kilométeren, így közre adhatom a tapasztalataimat. Sokan kérdeztétek, hogy milyen a gép, ezért most röviden leírom. Fontos látni, hogy a véleményemet, mint túravezető fogalmazom meg, aki sokat megy és mindegy, hogy retek szar idő vagy pompás napsütés van. A 10 000 kilométert két hónap alatt tettem bele, jártam az Adrián, a Júliai-Alpokban, a Dolomitokban, az osztrák Alpokban, Bajorországban és a Tátrában.
Az általam használt motoron szinte minden számomra fontos kényelmi extra megtalálható. Tempomat, markolatfűtés, markolatvédő, elektromosan állítható futómű (Dynamic ESA), állítható menetprogramok (Dynamic/Road/Rain/Enduro), guminyomás visszajelzés a műszerfalon, markolatról vezérelhető Navigator VI GPS, 3 darabos gyári Vario kofferrendszer.
Nagyon tetszett:
A stabil futómű. (A hosszú rúgóutak, a 21” első kerék méret és a széles kormány nagyon stabillá teszik a kis GS-t.)
A motorkerékpár súlya. (Habár magasan ülünk, mégis könnyen kezelhető álló helyzetben vagy alacsony sebességnél a motor. Menetkész tömeg 233kg.)
Dobozok pakolhatósága. (A Vario dobozok nem a legszebbek, de praktikusságuk elvitathatatlan, egy mozdulattal lehet sok liternyi extra helyet nyerni.)
Ugyanazok az extrák elérhetők, mint a nagy 1250 GS-nél. (A konfigurálásnál szinte semmiről nem kell lemondanunk)
Arany felnik és fényezés. (Ez a kombináció mindig is gyengém volt)
Nagyon nem tetszett:
A gyári szélvédelem szinte nulla. Megoldásom: MRA Vario plexi. X-Bike Motorosbolt https://x-bike.hu/termekek/mra-motorkerekpar-plexik/
Az ülés komfortja gyengusz. Már rövid távon is gyötrelmes az utazás. Megoldásom: AirHawk2 párna. https://airhawk.net/
A gyári GPS konzol pont rossz helyen van. A tekintetet le kell venni az útról, ami nagyon balesetveszélyes. Ráadásul a tanktáska kitakarja a GPS képernyő felét.
Megoldásom: Nem volt. Kézzel kellett lenyomnom a GIVI Tanklock tanktáskám tetejét. https://www.shox.hu/givi-tanktaska-ea118/?p=657GEA118000000
95LE/92Nm A blokk ereje sok, de néha kevés. Két személlyel megpakolva, az előzés már odafigyelős.
Szimcsák Attila Szimi - túravezető
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!