Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
REA Balkán Motoros Túra
2013.05.17.
2013.05.20. (4 nap)
2013.03.31. 00:00.
0 / 0 fő (össz. 0 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
Már márciusban lestoppoltam magamnak a REA csapatot. Gondoltam annak ellenére, hogy 16-an leszünk, nem lesz nehéz dolgom. Nem lett, de a többiek is (Zoli, Krisz, Szilárd) mind azt mondták, hogy simán ment minden. Pedig a rekord létszám azt sugallta, hogy fel kell majd kötnünk a gatyánkat. De nem kellett!
A reggeli találkahelyről (ahol már bérelt parkoló helyeink vannak) mi indultunk elsőnek. Bea és Ati fehérváron csatlakoztak hozzánk. Az időjárás finoman szólva is szar volt már innentől fogva. Az ebéd után Karlovacnál tettünk egy próbát, de hamar vissza tértünk a pályára, mert az eső csak nem akart elállni. A benzin kúton pihegve én már az „INDULÁS” vezényszó kiadásán gondolkoztam, amikor hirtelen este lett és a tomboló vihar ránk szakadt. Az eső vízszintesen esett és nekünk vissza kellett húzódnunk a shop védelmező üvege mögé. Na Zoliék ekkor érkeztek…
REA géppark
Gyors megbeszélés után Maslenyicáig gurultunk majd onnan a szállásig a tengerparti úton. Az esti vacsora előtt a gőzben és a szaunában engedtünk ki. Vacsoránál már előkerültek az elmúlt évek legszebb emlékei. Jókat nevettünk, majd hullafáradtan mentem aludni.
Reggel új útvonallal a GPS-emben indultunk Gracac és Knin felé. A Triumph Tiger 1200 Explorer bérmotor,- amit hálásan köszönök a ZoMotonak – itt nagyon elemében volt. Ahogy jöttek a hosszú elnyújtott kanyarok, egyre tempósabbra vettük a figurát, mindenki ott volt a szeren. Makarska előtt még összeálltunk egy csoportképre, közvetlenül a szerpentin végén. Ebéd után egy könnyen felejthető rész következett határátkelőkkel és útfelbontásokkal megspékelve. A szállodához végül mi értünk oda először. Volt aki Dubrovnik óvárosát, volt aki a szálloda teraszát és medencéjét választotta délutáni programnak.
Makarska kikötője
Vasárnap megint a REA indult elsőnek. Cél Mostar és az útvonal megint újra tervezve. Mielőtt dél felé elhagytuk Dubrovnikot még megálltunk egy utolsó fotóra, így adva esélyt Szilvának hogy utolérjen minket. Az előnyünk azonban hamar elfogyott a bosnyák határra érve, ahol egyenként akartak átvizsgálni minket. Peti gondolta beszél telefonon az otthoniakkal, de rosszul gondolta. A határőr mivel azt hitte fényképezett, ezért behívta a bódéjába. Én már komoly büntire készültem, amikor megérkeztek Zoliék. A határőrök hirtelen belátták, hogyha tovább kekeckednek akkor 40 embert kell egyenként szívatni és az azért nagy meló a napon. Hirtelen roppant barátságosak lettek, Peti visszakapta a telefonját és mehettünk. Gyönyörű szakasz következett, magasan a kopár hegyek között zakatolt a REA.
Mostarba érve egy helyi „parkoló szervező” vett kezelésbe minket. Azt hiszem így utólag megjegyezhetjük, hogy ennél közelebb nem parkolhattunk volna motorjainkkal az „öreg hídhoz”. Mr.Rafkó ez első négy motort leparkoltatta 100 kunáért, majd tőlem már csak 20 kunát kért per motorbájk. Szilva gyors fejszámolással kiokoskodta, hogy ez így nem OKÉ, de emberünk azt mondta, hogy így utólag (1 perc telt el) már nem tehet semmit!
Mostarban Mr.Rafkóval megy a biznisz
Mostar hangulatos, bár a nagy nyüzsi engem kicsit zavart, viszont a vendégszerető pincér az étkezdében meghozta a kedvünket egy gyors ebédhez. Gabi és Zsu már visszatérő vendégek voltak itt, ezért azt ettem amit ők. Nem csalódtam.
Mostarból Szarajevóig a Neretva völgyében motoroztunk végig. 32 fok és füllesztő meleg volt. Jani egyszer nekiindult, de csak egy videó felvétel kedvéért. Viszonylag lassan lehetett csak haladni, de még így is ötre a szállásunkon voltunk. Az óváros kicsit arabos-piacos beütése, az egymástól karnyújtásnyira lévő mecsetek és templomok érdekes látványt nyújtottak. A többiek este még egyszer bejöttek sétálni egyet.
Bea ,Szimi, Csöpike 2013
Éjjel a túravezetőkkel újra átterveztük az utolsó napi útvonalat. Bevallom, ez ebédig nagyon tetszett nekem. Egy darabig Krisz csoportja mögött haladtunk, majd kiállásuk után ebédig mi diktáltuk a tempót. Ebédnél elkészítettem végre egy korábbi kép folytatását, amelyen Bea és Csöpike szerepelnek a két oldalamon. Mindketten saját motorral, szép stílusban teljesítették mind a négy napot! Remélem, hogy a jövőben fogunk újra együtt gurulni megint.
Mohácsnál értünk újra hazánkba, az M6-os autópályán az első benzinkútnál váltunk el egymástól. Jó volt újra együtt gurulni, jó volt újra REÁSNAK lenni. Bár ez a túra nem a nagy menésről szólt, mégis mentünk pár nagyot. Dubrovnik, Mostar, Szarajevó különlegesen szép városok, tele a közeli történelem nyomaival. Jó kis túra volt ez na….!
Sok kilométert kívánok mindenkinek erre az évre!
Barátsággal
Szimi
Szarajevóban REA csoportkép
Korábbi REA túrák beszámolói itt
Jók voltatok srácok!
Beának külön gratula!
Veletek bármikor,bárhova!
Jönnék!!
Jani