Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Suzuki V-Strom 1000 ABS E.Sz.T.
A kiszámítható boldogságSuzuki V-Strom 1000 ABS - Erősen Szubjektív Teszt
Ha Dolomitok AlpenMasters túra, akkor Suzuki tesztmotor. Pontosan két éve az új Suzuki DL650 nyergében teljesítettem a távot és igen elégedett voltam. Most örömömre a nagy DL-t fogtuk vallatóra Dolomitok túránkon. A többes szám indokolt, mert a túra résztvevői körében nagyon népszerű volt a Suzuki túraendurója. Többen kipróbálták a motort, amely széles mosolyt és elismerő bólintásokat kapott.
Kíváncsi voltam, hogy ez az ezres gép milyen érzéseket vált ki belőlem. Az utóbbi időben vagy 800-as vagy 1200-as túraendurókon vezettem a túrákat. Mindkettőnek megvoltak az előnyei és hátrányai. A V-Strom 1000 pont a két kategória közé ékelődött be és ügyesen ötvözte a kisebb és nagyobb túramotorok előnyös tulajdonságait. A második napra igazán megszerettem, élveztem a szerpentinezést a nyergében.
Lássuk hát sorban hogy mit tapasztaltam a négy nap alatt.
Itt épp a Nockalmstrasse tetején
A divatos fehér szín jól állt a motornak, a pici „csőr” pedig mindenkinek jelzi, hogy ez most itt már nem tréfa, ez egy vérbeli túraenduro. A dögös megjelenés kell is a versenyképességhez, gondoljunk csak vissza a Kawa Versys 1000-re. Egy kifogástalan túramotor, katasztrófa küklopsz kinézettel.
A nyeregben elhelyezkedve feltűnt, hogy mennyire kézre áll a kormány és jó szögben éri a lában a lábtartókat. Első nap végére 580 kilométer volt mögöttünk. A hátsó felem csak minimálisan éreztem, egy piros pont az ülés tervezőjének. A plexi állítható (akár menet közben is) az autópályán a felső állást használtam, országúton pedig az alsó állást. Mivel végig 30 fok felett volt a hőmérséklet, kellett valami hűtés nekem is menetszél formájában. Egyetlen kellemetlenségem a gyújtáskapcsolóval volt, még indulás előtt. Feltételezem, hogy mosásnál beázhatott, mert a kulcsot alig lehetett kivenni. Csak jelentős mennyiségű WD40 befújása után javult a helyzet.
A műszerfala átgondolt, jól olvasható. Végre egy japán motor, ami minden olyan információt mutat, amire egy vérbeli túrázónak szüksége lehet. Fokozat kijelző, külső hőmérséklet, átlagfogyasztás, hátralévő kilométer, pontos idő, kipörgés-gátló visszajelző. Mindezt a bal kéznél található egyszerű kapcsolóval lehet vezérelni. Szerintem ennél több információra nincs is szükség.
Funkciónális műszerfal, egyszerű kapcsolók
A hatsebességes váltóhoz jól hangolták a 100 lóerős V2 erőforrást. Túratempónál 90-100km/h között nagyon szépen egyenletesen jár a blokk. Általában négy ezres fordulatszám körül már felváltottam, de ha dinamikusabban akartunk haladni, akkor akár nyolc ezerig is fel lehetett pörgetni. Itt érződik igazán, hogy a blokk egy sporttúra motorból származik. Ilyenkor jól kontrolálhatóan, de megindul!
A fogyasztás átlagban 5,1 l/100km volt, ebben volt vagy tíz tempós szerpentin és autópálya is.
A futómű masszívnak tűnt, az első fordított teleszkópok simították a rosszabb minőségű aszfaltot. Mivel a tesztmotoron nem voltak dobozok, ezért nincs tapasztalatom arról, hogy autópálya tempónál mi történik, szitál vagy nem szitál. A hátsó üléstáska egyáltalán nem befolyásolta a menetstabilitást. A 228 kilogrammos menetkész tömeg nem tűnt soha soknak, álló helyzetben és kanyarokban sem volt zavaró a súlya.
A Tokico fékek ABS-el kiegészítve harapósak voltak. A magas csúcsokról lefelé, nem melegedtek el, végig pontosan működtek.
A túra folyamán végig kiszámítható volt a V-Strom 1000. Ez szerintem az egyik nagy előnye. Nincsenek hirtelen reakciók, megcsúszások, instabil kanyarvétel. Semmi figyelmem nem volt a motoron, át tudtam magam adni a Dolomitoknak. Remek motorozás volt!
Véleményem szerint ez a motor azoknak szól elsősorban, akik kisebb köbcentis (600-700-800ccm) motorokról szeretnének átülni nagyobbra. Habár átgondoltságában és menettulajdonságaiban felveszi a versenyt az 1000 ccm feletti versenyzőkkel is.
A Suzuki V-Strom 1000 ABS racionális döntés lehet bárkinek, aki nem akar, vagy nem tud elkölteni 6 milliót egy túraenduróra.
Passo Giau tetején pihenünk, nagy menés volt
Túrázóink mondták:
„A Varadero után felüdülés, harapós fékek, szuper futómű és nagyon megy! Kanyarban úgy fordul, hogy nem lehet még két személlyel sem zavarba hozni.”
R.Ervin (Varadero és XX)
"Valójában egy rövid ízelítő próbakört sikerült mennünk motoros utasommal a V-Strom 1000-el, de a rövid úton egy rendezett, kellemes és könnyed, letisztult koncepció szerint épített és megbízható motor benyomását keltette. A típus előélet, a "kistesó" a 650-es V-Strom rendkívül szimpatikus múltja, sokoldalúsága és a "legendája" tudat alatt valószínűleg sokat segített a jó benyomások kialakulásában, - de egy családon belül ez természetes is, ez már csak így működik! :-))
Az első benyomásaim alapján úgy gondolom, hogy a V-Strom 1000 hosszabb távon se okozna csalódást.
Apró észrevételeim : A kormánya ebben a műfajban számomra egy kicsit keskenynek tűnt. A kipufogó elvezetése (terepen) haspáncél nélkül veszedelmesen sérülékenynek tűnik, az esztétikáját tekintve pedig minimum megkérdőjelezhető.
A rövid úton nyilván nem sikerült a határait feszegetni (sajnos :-)), de a kis ízelítő alapján a tévedés lehetőségét teljesen kizárva kijelenthető hogy:
Jó kis gép ez , meg van mindene! Futómű, blokk, fékek!
Meg az ajánlólevele is: V-Strom 650"
G.Laci (R1200GS Adv.)
"Meglepően könnyűnek érződik, még a DL 650 után is, a kezelhetősége engem meggyőzött, kényelmes de mégis van visszajelzés (nem úgy mint a GS-nél).
"Nem tudtam zavarba hozni a gépet a kanyarokban. Egy átlagos pilóta a kanyarodási sebesség technikai határait meg sem tudja karcolni. A kis DL után olyan volt mint egy korlátlan erőforrású rakéta. Ha kikapcsoltam a kipörgés gátlót, akkor úgy viselkedett, mint egy nagy krosszmotor. Olyan könnyeden lehetett vele kopratni, meg hátsofékkel csúsztatni a hátulját a kavicsos parkolóban, mint gyerekkoromban a Yamaha DT125-tel."
H.Tamás (R1200GS)
"Motor-váltó - Nagyon tetszett, 3as, 4es fokozatban 40 -120 km között bármit megtesz. 5ös 6os nem is nagyon kellett, gondolom nagyobb sebességnél nem rossz.
Előnyei: kiszámíthatóság, átgondolt műszerfal, kényelmes üléspozíció
Hátrány, ha nagyon akarom: vízre érzékeny gyújtás kapcsoló, lánchajtás ami ápolást igényel
Új motor ára: 3.698.000.- regisztrációs adóval
Műszaki adatok:
http://www.suzuki.hu/pages/display/motor/menu/motorok/street/v-strom_1000_abs_uj/tab:muszaki_adatok
Szimcsák Attila
Túravezető
Hozzászóláshoz kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj!